Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Dagboek sonja bakker

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   iriscurtain
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-1-2013
Berichten: 93
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Neede


  Reageer met quote
Na een week aan de shakes te zijn begonnen ben ik er al snel van af gestapt. Ik kreeg veel te weinig voedingsstoffen binnen die ik toch wel echt nodig had. Ik sport 4 x in de week, doe 2x in de week thuisoefeningen.. loop veel op stage (werk met ouderen) en studeer 2 dagen in de week waar ik me moet concentreren.

Ik ben deze week begonnen met sonja bakker en ik voel me weer veel beter! Met die shakes was ik elke avond rond 7 uur moe en nu ik sonja bakker doe voel ik me geweldig! mijn huid is veel mooier en straal weer leven uit!! Ik geniet van elke hap die ik mag zetten in een lekker broodje of een crakcer, maar de yoghurt met verschillende soorten fruit is ook heerlijk!

Op naar de 65 kilo!! nog 12 kilo te gaan!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 20:08    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64509
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Als je hier
https://www.weegclub.nl/forum/stel-hier-je-forum-vragen-ook-voor-profiel-aanpassingen-t11138.html
een berichtje post, kun je je dieet veranderen in je profiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 22:01    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-3-2011
Berichten: 16625
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Veel succes!

_________________
mijn dagboekjefotohoekje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 13:37    
Vrouw Weeggegevens   iriscurtain
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-1-2013
Berichten: 93
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Neede


  Reageer met quote
dankjewel allemaal!
nou nou nou.. het was me een dagje wel zeg.
Sonja bakker ging erg goed vandaag. heb me netjes aan het eten gehouden en zit nu lekker op de bank met een kop thee. heb het erg druk gehad op stage, continu met de trap op en neer! moet nogal wat trappen omhoog en omlaag! Eenmaal thuis heb ik even een soepje gehad met een klein stukje brood en om 6 uur weer richting de sportschool.. ik heb anderhalf uur gesport (ze hebben een speciaal schema voor mij waar ik krachttraining met cardio combineer). Ik ben helemaal uitgeteld en lig ook doodmoe nu op de bank. gelukkig heb ik een dagje vrij morgen, haha. lekker even ontspannen en een beetje in huis bezig. donderdag is mijn weegdag! week 2 dat ik aan het dieten ben, maar nu alweer bijna een week met sonja bakker.. ik ben echt ontzettend benieuwd! hopelijk is er wat af.. ik moet nu wel rekening houden met dat ik veel sport dus kan zijn dat ik toch iets zwaarder lijk op de weegschaal door de spieren die ik train... ik sport 4x in de week anderhalfuur! ben pas begonnen en het is zeker afzien!

hoe gaat het met jullie allemaal?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 21:28    
Vrouw Weeggegevens   Loveisallyouneed
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 14-1-2013
Berichten: 292
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Groningen


  Reageer met quote
Hoi Iris,

leuk dat je ook met Sonja Bakker bent begonnen. Als je zo actief bent als jij, met al dat sporten, kan ik me voorstellen dat je het op shakes niet lang volhoudt! Ik denk ook dat het SB dieet je beter leert om je eetgewoontes aan te passen zodat je makkelijker op gewicht blijft na het afvallen. Als je zoveel sport mag je ook van SB extra eten (bij voorkeur extra fruit en groenten, of voordat je gaat sporten een evergreen of krentenbol), anders krijg je doordat je zoveel verbrand te weinig binnen. Ik doe dat zelf ook (sport 2x in de week vrij intensief).

Ben benieuwd naar je weegresultaat, het zal vast goed zijn als je je aan de menu's hebt gehouden en zoveel hebt gesport. Het klopt dat spieren meer wegen dan vet, dus op termijn kun je zwaarder zijn (en toch slanker) dan je misschien had voorzien, doordat je meer spieren hebt gekweekt. Daardoor zul je de 65 kilo misschien ook niet halen. Beoordeel jezelf vooral in de spiegel, zou ik zeggen! Cijfers zijn maar cijfers. Lach

Veel succes!

_________________
Doel: gezond eten, 2x per week sporten en niet boven de 71 kilo uitkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 9:56    
Vrouw Weeggegevens   iriscurtain
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-1-2013
Berichten: 93
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Neede


  Reageer met quote
Bedankt voor alle lieve berichtjes die ik krijg. Ik eet niet extra iets voordat ik ga sporten, houd me wel aan de menu's, maar soms schiet een tussendoortje er tussendoor, want ben erg druk op stage en heb maar 1 keer pauze. Ik heb in overleg met mijn begeleidster afgesproken dat ik de tussendoortjes gewoon mag eten op de tijden dat ik moet eten. Dus vanaf morgen ga ik proberen toch de tussendoortjes te nemen.

Helaas ging deze week wat minder. Ik heb wel netjes 4x gesport en veel beweegt, maar ik heb wel gisteren iets te veel avond eten gehad en ik moest optreden (krijg dan gratis drankjes) dus ik heb ongeveer 4 glaasjes witte zoette wijn gehad.. Vandaag was mijn tante jarig dus er ging wel een taartje in! Ik heb net weer gesport dus hopelijk valt het me niet te zwaar.. Ik vind wel dat ik af en toe nog moet genieten! ik hoef niet binnen nu en een paar maanden slanker te zijn, ik wil mezelf gewoon een nieuwe levensstijl aanleren en langzaam afvallen zodat het er niet sneller weer bij op komt..

vanaf morgen weer netjes aan de menu's houden en veel water/thee drinken. hoe gaat het bij jullie allemaal? trouwens afgelopen donderdag gewogen en helaas maar 0,1 kg afgevallen. kan ook zijn omdat ik ineens intensief sport en beweeg. We zullen zien wat aankomende donderdag brengt.. Hopelijk iets meer dan laatst!

Mijn nieuwe voornemen: niet elke dag op de weegschaal gaan staan..

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2013 20:45    
Vrouw Weeggegevens   iriscurtain
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-1-2013
Berichten: 93
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Neede


  Reageer met quote
ja hoor, wilde ik vandaag weer netjes beginnen. ben ik super begonnen in de ochtend en ook de middag verliep vlekkeloos! tot ik thuis kwam en ik een uur moest wachten op mijn vriend. daarna zouden we samen boodschappen doen! ik had zo'n honger en toen begon ik weer. ik heb blokjes kaas gehad, 2 boterhammen en een paar glazen melk. ik heb geen tussendoortjes gehad vandaag dus ik had zo'n trek. ik ben ook nogal gestresst door persoonlijke situatie op dit moment, maar ik weet niet of het daar aan ligt. ik heb me vandaag weer eens niet in de hand gehouden en baal er enorm van.

eenmaal boodschappen gedaan met mijn vriend gingen we shoarma broodjes eten! nou heb zitten bunkeren.. niet normaal.. ik baal zo en heb echt tips nodig voor als ik trek heb. t lijkt wel alsof ik weer terug val in mijn oude eetgedrag, maar dat wil ik niet.. op de 1 of andere manier gaat mijn motivatie steeds meer weg.. kan iemand me helpen?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2013 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Loveisallyouneed
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 14-1-2013
Berichten: 292
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Groningen


  Reageer met quote
Eerste tip: neem je tussendoortjes zodat je niet zo'n trek krijgt.

Twee: haal alleen gezonde snackjes in huis, en neem deze als je toch iets wilt en je je niet kan inhouden (rijstwafels, volkoren crackers, deze kun je beleggen met licht beleg zoals 30+ kaas of plakes komkommer, een beetje halvajam). Geniet er heel bewust van als je dit neemt en beschouw het als een traktatie. Bedenk dat je hier niet dik van wordt en dat je het daarom mag nemen, en er van kunt genieten. Dan houd je er geen schuldgevoel aan over. Andere gezonde snackjes zijn natuurlijk alle soorten fruit (eet alleen niet teveel bananen, daar zitten meer suikers in), een bakje magere yoghurt, etc. Zelf neem ik soms ook wel eens een halve komkommer of wat worteltjes. Belangrijk: eet en geniet bewust. Als je gedachteloos gaat proppen, gaat het mis! Ik spreek uit ervaring... Koop dus niets ongezonds meer, al was je niet heel slecht bezig door kaas, brood en melk te nemen (tenzij het natuurlijk vette kaas was). Als het vette/zoete eten er niet is, kun je het ook niet nemen.
Zoek, nadat je een gezond snackje hebt genomen afleiding. Ga naar buiten. Ga de was doen. Ga iets doen! Als je ergens mee bezig bent, zul je merken dat je eigenlijk helemaal geen trek had. Het is alleen omdat je lijf gewend was aan dit eten dat het er nu om vraagt. Dat moet het afleren.

Drie: stress is inderdaad niet bevorderlijk en kan ervoor zorgen dat je sneller toegeeft. Bedenk of je wat aan deze stress kunt doen en hoe. Vraag er eventueel hulp bij als je die nodig hebt. Stress kan er zelfs voor zorgen dat je niet afvalt terwijl je wel aan het lijnen bent.

Vier: geen shoarma meer of andere vette hap. Vraag je vriend of hij een beetje solidair met je wil zijn hierin. Zien eten doet ten slotte eten. Hij hoeft natuurlijk niet met je mee te lijnen, maar een beetje ondersteuning is wel prettig. In het begin helpt het niet als hij ongezond blijft eten terwijl jij je best doet. Na een tijdje zul je hier minder problemen mee hebben.

Vijf: bedenk waarom je ook alweer wilde gaan lijnen. Schrijf de redenen voor jezelf op. Bijvoorbeeld: ik wil me prettiger voelen in mijn badkleding komende zomer. Of: ik wil gezonder worden. Schrijf ook op wat je aan je eetgedrag wil veranderen. Bijvoorbeeld: ik wil niet afhankelijk zijn van eten om me fijn te voelen. Neem het papiertje overal mee naartoe en haal het tevoorschijn als je het moeilijk hebt. Het helpt om weer even met beide benen op de grond gezet te worden.

Hopelijk heb je er wat aan... het zijn allemaal dingen die ik zelf ook toepas! Veel succes...

_________________
Doel: gezond eten, 2x per week sporten en niet boven de 71 kilo uitkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2013 20:52    
Vrouw Weeggegevens   iriscurtain
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-1-2013
Berichten: 93
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Neede


  Reageer met quote
Loveisallyouneed schreef:
Eerste tip: neem je tussendoortjes zodat je niet zo'n trek krijgt.

Twee: haal alleen gezonde snackjes in huis, en neem deze als je toch iets wilt en je je niet kan inhouden (rijstwafels, volkoren crackers, deze kun je beleggen met licht beleg zoals 30+ kaas of plakes komkommer, een beetje halvajam). Geniet er heel bewust van als je dit neemt en beschouw het als een traktatie. Bedenk dat je hier niet dik van wordt en dat je het daarom mag nemen, en er van kunt genieten. Dan houd je er geen schuldgevoel aan over. Andere gezonde snackjes zijn natuurlijk alle soorten fruit (eet alleen niet teveel bananen, daar zitten meer suikers in), een bakje magere yoghurt, etc. Zelf neem ik soms ook wel eens een halve komkommer of wat worteltjes. Belangrijk: eet en geniet bewust. Als je gedachteloos gaat proppen, gaat het mis! Ik spreek uit ervaring... Koop dus niets ongezonds meer, al was je niet heel slecht bezig door kaas, brood en melk te nemen (tenzij het natuurlijk vette kaas was). Als het vette/zoete eten er niet is, kun je het ook niet nemen.
Zoek, nadat je een gezond snackje hebt genomen afleiding. Ga naar buiten. Ga de was doen. Ga iets doen! Als je ergens mee bezig bent, zul je merken dat je eigenlijk helemaal geen trek had. Het is alleen omdat je lijf gewend was aan dit eten dat het er nu om vraagt. Dat moet het afleren.

Drie: stress is inderdaad niet bevorderlijk en kan ervoor zorgen dat je sneller toegeeft. Bedenk of je wat aan deze stress kunt doen en hoe. Vraag er eventueel hulp bij als je die nodig hebt. Stress kan er zelfs voor zorgen dat je niet afvalt terwijl je wel aan het lijnen bent.

Vier: geen shoarma meer of andere vette hap. Vraag je vriend of hij een beetje solidair met je wil zijn hierin. Zien eten doet ten slotte eten. Hij hoeft natuurlijk niet met je mee te lijnen, maar een beetje ondersteuning is wel prettig. In het begin helpt het niet als hij ongezond blijft eten terwijl jij je best doet. Na een tijdje zul je hier minder problemen mee hebben.

Vijf: bedenk waarom je ook alweer wilde gaan lijnen. Schrijf de redenen voor jezelf op. Bijvoorbeeld: ik wil me prettiger voelen in mijn badkleding komende zomer. Of: ik wil gezonder worden. Schrijf ook op wat je aan je eetgedrag wil veranderen. Bijvoorbeeld: ik wil niet afhankelijk zijn van eten om me fijn te voelen. Neem het papiertje overal mee naartoe en haal het tevoorschijn als je het moeilijk hebt. Het helpt om weer even met beide benen op de grond gezet te worden.

Hopelijk heb je er wat aan... het zijn allemaal dingen die ik zelf ook toepas! Veel succes...



Bedankt voor je tips. Ik moet inderdaad gewoon alles eten wat ik mag eten op de tijden dat ik MOET eten.. Vandaag ging het helemaal goed! Ik heb namelijk zoals je zei 2 manderijntjes in mijn tas gedaan. Eenmaal op weg naar huis kreeg ik zo'n trek dat ik een manderijntje op at en een flesje water heb leeggedronken. Ik had gelijk geen trek meer en voelde me zooo goed! Eenmaal thuis heb ik lekker thee gedronken en ben ik de was gaan doen om mezelf af te leiden en niet aan eten te denken. Na het strijken ben ik gaan koken samen met mijn vriend! Hebben macaroni gemaakt met heel veel groentjes en eigen gemaakte tomatenpasta saus. Ik heb een gewoon bordje vol gehad met een glas water erbij en heb er echt van genoten! Rond een uurtje of 6 ben ik flink wezen sporten (vooral cardio) tot ongeveer uurtje of 7 en nu heerlijk op de bank met kopje thee en voor de tv ontspannen. Ik voel me echt geweldig weer!! Ben heel erg dankbaar voor de tip om fruit mee te nemen voor als ik trek heb. Voel me er meteen veel fijner door.

Vandaag ging het erg goed! Ben ik blij van. Nu weer zo goed doorgaan! Een tegenvaller heeft iedereen wel eens, maar als je daarna maar weer doorgaat. Daar gaat het om! Doorzetten!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 20:10    
Vrouw Weeggegevens   Loveisallyouneed
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 14-1-2013
Berichten: 292
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Groningen


  Reageer met quote
Supergoed gedaan! Erg blij
Ga zo door.

_________________
Doel: gezond eten, 2x per week sporten en niet boven de 71 kilo uitkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 21:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12