Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Mone

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mone
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: eiwit dieet (Sonja Bakker)

Reageer met quote
Ik ben Mone en net 23 jaar geworden. Ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen met afvallen en toen bijna 20 kilo afgevallen. Dit ben ik nu bijna 9 maanden kwijt. Ik weeg nu 78 kilo en ben 180cm lang. Dus een prima gewicht. Ik wil nu alsnog proberen mijn streefgewicht te halen en hopelijk val ik nog een beetje meer af dan de 72 kilo die ik wil wegen. Ik wil gewoon graag strak in mijn bikini aankomende zomer. Vorig jaar ben ik afgevallen door het Sonja Bakker dieet te volgen. (Mijn dagboekje toen; https://www.weegclub.nl/forum/dagboek-mone-t35602.html) Ik sportte toen niet, vanaf september afgelopen jaar ben ik gaan sporten. Eerst 3 keer per week. Nu sport ik 5 keer per week. Ik doe dan minimaal 1 groepsles; BBB of Bodyshape. Soms doe ik 2 uur achter elkaar of ga ik nog 30 minuten tot een uur op de crosstrainer. Aangezien ik nu op gewicht blijf, ook al eet ik nog altijd volgens de weekmenu's van Sonja. Ik ben wel weer wat zwaarder geworden, maar niet in omvang toegenomen. Dus ik ga er vanuit dat dit spieren zijn, aangezien ik er ook een stuk gespierder uitzie. Ik wil nu toch die laatste kilo's aan vet eraf en heb veel gelezen over eiwitdieeten en ben dus sinds een paar dagen aan het eiwit dieet begonnen. Dit doe ik vooral met behulp van eiwitshakes en soms een reep. Verder eet ik veel groente en soms wat eiwitreik en caloriearm ander voedsel. Ik ben van plan hier mijn dagboeken te gaan posten, aangezien mij dit vorige keer erg veel steun gaf en ik hierdoor niet ging snaaien. Hopelijk ga ik mijn doel halen en val ik nog een paar kilo's af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2013 16:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dinsdag 5 februari 2013;

Ontbijt: eiwitshake
Tussendoor: eiwitshake
Luch: Weightcare reep, 250gr wortels
Tussendoor: eiwitshake, ui, champignons, courgette
Diner: Weightcare reep
's Avonds: 250gr magere kwark

En ik ben in een paar dagen alweer een kilo kwijt. Zit nu op 77,3. Hopelijk blijft het dalen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013 11:03    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi Mone,

ik heb je dieet aangepast en wens je heel veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013 15:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Woensdag 6 februari 2013;

Ontbijt: 250gr magere kwark
Luch: Weightcare reep, 150gr rauwkost (rode ui, paprika, witte kool)
Diner: biologische macaroni met peer, prei, gorgonzola en pacannoten
's Avonds: -

Niet een al te beste avond maaltijd. Maar mijn ouders zijn het er niet mee eens dat ik weer aan het afvallen ben. Zij vinden mij prima zo. Aangezien ik er gister was en mee-at moest ik de macaroni gewoon eten.

Gisteravond heb ik een vetmeting laten doen. Hier kwam uit dat ik 23% vet heb. Tja, wat moet je hiermee. Op internet lees je dat je dan een prima vetpercentage hebt. Maar ik heb nog altijd maat 40-42 en mijn buik is ook niet bepaald strak te noemen. Dus nog een paar kilo afvallen dat ik sowieso in de maat 40, misschien wel 38, pas.

Vanavond weer een niet al te streng avond eten. Ik ga sushi maken met tonijn, ei en komkommer. Lekker eiwitreik dus en heel erg lekker. Dus overdag een beetje streng doen. Tot nu toe alleen een eiwitshake gehad (laat ontbijt, ik was laat wakker), en net een reep van weightcare en 250gr wortelen. Straks nog een eiwitshake en dan vanavond de sushi. Vanavond weer sporten. Zoals bijna elke avond (behalve woensdag en zaterdag, al fiets ik zaterdags wel zo'n 25km).

Edit: En ik ben trouwens nu 76,6 kilo. Dus het gaat de goede kant op! EINDELIJK!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Feline80
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
suc6 met het verliezen van je laatste kilo's !!!

wel grappig we zijn ongeveer even lang (ik 183) heb hebben het zelfde streef gewicht !!!!

snap je helemaal hoor ik voel me zo rond de 72 kilo ook op mijn best !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 19:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
He Feline,

Klopt inderdaad en ik denk dat we zo ongeveer ook op hetzelfde gewicht zijn begonnen. Ik ben er nu eindelijk klaar voor die laatste kilo's er nog af te krijgen. Hopelijk lukt het. Als ik 72 kilo ben, ben ik ook van plan om eens voor en na foto's te gaan plaatsen. De eerste 2 weken dat ik weer begonnen ben viel ik niks af, maar gelukkig gaat er nu wel wat af. Ben de afgelopen 2 a 3 weken toch alweer 2 kilo kwijt. Het gaat niet zo snel, maar ik kom in elk geval niet aan en er gaan kilo's af.

Donderdag 7 februari 2013;

Diner: zelfgemaakte sushi met tonijn, komkommer en ei
's Avonds: 250gr aardbeienkwark, halve eiwitshake

Vrijdag 8 februari 2013;

Tussendoor: eiwitshake, 250gr wortels
Tussendoor: eiwitshake, blikje cola zero
Diner: Weightcare reep, halve komkommer, rode puntpaprika
's Avonds: 250gr kwark, beetje muesli

De muesli gister avond past niet echt binnen het dieet en de sushi van eergisteren ook niet. Maar ik eet liever af en toe iets erbij of anders dan dat ik het niet kan volhouden en mezelf helemaal ga volproppen met van alles en het opgeef. Zoals een paar maanden geleden na een afvalpoging ook gebeurde. Natuurlijk is sushi niet het meest ongezonde wat je kan eten. En ik heb alles afgewogen en uitgerekend en het was 600 kcal bij elkaar. Dus dat valt best mee. Als ik dan de hele dag bij elkaar optel kom ik op ongeveer 1200 a 1300 kcal. Daarnaast heb ik ook nog een lesje bodyshape gedaan die avond. Dus toch ook weer wat calorieën verbrand. Gister kwam ik thuis na een uurtje bodyshape en een uurtje krachttraining en toen zat iedereen te snaaien, dus heb ik mezelf beloond door wat muesli in de magere kwark te doen. Moet af en toe kunnen op vrijdag avond.
Vandaag overdag weer streng. Vanavond ga ik weer sushi eten met vrienden. En morgen heb ik een etentje die ik oma, papa en mama cadeau heb gedaan. Dus dat wordt weer niet helemaal aan het dieet houden. Maar overdag doe ik mijn best en ik probeer in het restaurant ook bewust te kiezen en niet zoveel te eten. Volgende week er weer hard tegenaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 11:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zaterdag 9 februari 2013;

Laat Ontbijt: eiwitshake
Luch: Weightcare reep
Diner: zelfgemaakte sushi met gerookte zal en komkommer
's Avonds: alcohol, veel te veel alcohol

Zaterdag 9 februari 2013;

Luch: Weightcare reep
Diner: 3 gangendiner; voor: gerookte zalmtartaar, hoofd: ossenhaas met roerbakgroente en zongedroogde tomaat saus, na: hangop met vers fruit

Ik heb erg slecht gegeten en gedronken van het weekend. Me te buiten gegaan aan teveel alcohol met als gevolg een enorme kater zondag en dan moest ik ook nog eens uit eten. Het resultaat: maar 1,1 kilo afgevallen en niet 1,6 zoals de weegschaal de dagen ervoor aangaf. Ik zit nu dus op 77,4 kilo. Van de week er maar weer vol tegenaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 10:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Feline80
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
haha jah grappig we bewandelen echt de zelfde weg he...

heb net je foto's bekeken "respect" hoor!!!

en idd die knop moet gewoon om he, voor die tijd heeft het geen zin om er iets aan te doen dan val je steeds maar weer terug!! en eh jij kan van de zomer weer mooi in je bikini hoor!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 14:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Feline80 schreef:
haha jah grappig we bewandelen echt de zelfde weg he...

heb net je foto's bekeken "respect" hoor!!!

en idd die knop moet gewoon om he, voor die tijd heeft het geen zin om er iets aan te doen dan val je steeds maar weer terug!! en eh jij kan van de zomer weer mooi in je bikini hoor!!

We bewandelen inderdaad dezelfde weg. En die knop, tja. Ik wou dat ik die om kon zetten en vast kon plakken zodat hij niet meer terug kan. Maar ik vind eten echt te lekker en ik doe het te graag. Maar nog een paar weken volhouden, dan is het er vast allemaal af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2013 16:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 1 van 15