Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: Eten met Sonja

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jurkie
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Sinds vandaag ben ik begonnen met het Sonja Bakker dieet. Ik maak gebruik van haar (eerste) boek, 'Bereik je ideale gewicht'. Ik volg dit dieet omdat ik niet blij ben met mijn huidig gewicht, en dan druk ik mij nog maar zachtjes uit. Er moet wat veranderen en ik heb structuur nodig qua eten.

Ik was niet van plan om dit dagboek dagelijks bij te houden maar hoop voor mezelf (en wie het maar interessant vind) mijn ervaringen af en toe eens te delen.

Vandaag was wel een goed begin. Ik heb vandaag de boodschappen gehaald die ik nog miste zodat ik mij echt nauwgezet aan het schema kan houden. Vooral het avondeten vond ik erg lekker.
Ik probeer het allemaal zo goed mogelijk te volgen, maar sommige hoeveelheden zijn lastig. Zo mocht ik vandaag 75 gram tartaar, maar ze verkopen ze alleen in 100 gram porties. Ik doe daar niet te moeilijk over. Oh en de yoghurtdressing die deze week 5x (!) mag worden gebruikt bij de rauwkost - ik vond er geen recept van. Dus heb ik zelf maar een dressing gemaakt met magere yoghurt en een beetje yofresh en veel dille. Goed te doen!

Tot een volgende keer.

Groetjes,
Jurkie

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019 22:37    

Reageer met quote
Vandaag heb ik het volgende gegeten:

O: 2 volkoren crackers met margarine en halvajam
T: een banaan
L: klein kopje eigengemaakte venkelsoep (venkel, sjalotje, half bouillon blokje, peper ,water - even laten koken en dan pureren) met een kom 250 ml halfvolle yoghurt met kaneel en 1 appel
T: plak kruidkoek met margarine
D: 250 ml eigengemaakte venkelsoep met 90 gram serranoham, kabeljauwhaasje uit de pan (met olijfolie) en rauwkostsalade met yoghurtdressing
T: raketje

Verder heb ik 1,5 liter water, 1 kop thee en 3 kopjes zwarte koffie gedronken.

Best een prima dag, alhoewel ik mij erg bewust ben van de eetmomenten. Eigenlijk stonden er bieten op het menu voor het diner, maar die had ik niet in huis en ik had nog wel die venkel. En laat ik nou dol zijn op soep... Vond ik wel een mooie oplossing. Ook had ik gekookte aardappels moeten eten, maar ik had die ham nog en ik koos daarvoor ipv aardappels. Weet niet of ik dan minder of meer koolhydraten heb binnengekregen (ongetwijfeld wel meer calorieën) maar dat is dan maar zo. Het is al een hele omschakeling en stap om zo te eten, dat is genoeg.

Tot een volgende keer!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2019 22:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Begin is er, SUCCES

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 14:23    

Reageer met quote
Dank je Ellen!

Vandaag was dit het menu (haha ik zei dat ik niet van plan was om het dagelijks bij te houden maar ik doe het toch):

O: 250 halfvolle yoghurt met banaan (had een kiwi moeten zijn maar anders was die banaan niet meer goed)
T: 1 plak ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen ( 1 met met margarine, halvajam en de ander 2 plakken kipfilet en zwarte peper)
T: 1 glas optimel en klein stukje bonbonbloc wit
D: 2 rolletjes witlof met ham kaas, rauwkost met yoghurt dille dressing
T: dat wordt waarschijnlijk een appel of kiwi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 aug 2019 17:40    

Reageer met quote
Dag 4. Vandaag was een goeie dag. Ik had twijfels over het ontbijt, omdat ik het qua portie echt niet veel vond maar het ging goed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze week nog vakantie heb... volgende week moet ik weer werken en dan ben ik over het algemeen eerder wakker en ook actiever. Ik ben heel benieuwd hoe ik mij dan voel. Mijn grootste angst is dat ik mij zo 'gammel' voel dat ik toch over ga tot het eten van dingen die niet onder het Sonja Bakker menu vallen - en als dat gebeurd geef ik het misschien wel weer op. Het is een negatieve spiraal waar ik vaker in ben gevallen. Enfin, vandaag was een goeie dag en ik geniet erg van het warm eten.

O: 1 glas Optimel en 1 kiwi
t: Liga
L: 1 Italiaanse bol (AH) met 20+ kaas en tomaat en komkommer, 1 tuinkruiden opkikker
t: Kruidkoek met margarine
D: 150 gram zalmfilet (ipv kabeljauwfilet), 150 gram gekookte aardappelen, 200 gram prei (zachtjes gestoofd met tijm, zalig) en rauwkost met yoghurt-dille dressing.

Vanavond is het 'streng' dwz: geen tussendoortjes. Verder heb ik vandaag ruim 1,5 liter water gehad, 3 kopjes koffie en 1 kop thee.

Morgen staat er pasta met Italiaanse wokgroente op het menu... ik moet nog even gaan bedenken hoe ik dat lekker ga maken want enkel groenten en pasta lijkt mij een droge en saaie boel.
Tot zover!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2019 17:50    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Soms kiezen deelnemers ook voor de mannen versie die mogen wat meer en ze vallen ook af

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2019 21:29    

Reageer met quote
Goeie tip Ellen, dank!

Alhoewel ik wel wat recepten vond voor roerbakgroenten en pasta, werd ik er toch niet heel enthousiast van. En toen kwam ik in de AH app onder mijn favoriete recepten, de spaghetti Puttanesca tegen (aka hoerenpasta Uitlachen - was blijkbaar een favoriet vroeger in bordelen, omdat het lekker rook en goedkoop was, een slimme manier om klanten te trekken).
Enfin, dat is em uiteindelijk geworden! Heb veel saus over, dus dat kan ik mooi invriezen voor een andere keer.

Wat ik trouwens vreemd vond aan het menu van vandaag was de hoeveelheid gram gekookte macaroni, maar liefst 225 gram. Dat is misschien inclusief groente, maar het het leek mij veel. Ik heb er 80 gram pasta van gemaakt, leek mij wel genoeg (groenten etc niet meegerekend). Hier vandaag's overzicht:

O: 250 ml yoghurt met 3 lepels muesli (meer dan de voorgestelde hoeveelheid, maar 1 lepel muesli op zoveel yoghurt is gewoon treurig)
t: appel (ipv druiven, want die had ik niet)
L: 3 crackers met (allemaal besmeerd met margarine) halvajam, 20+ kaas, en 2 plakjes gerookte kipfilet.
t: 1 plak kruidkoek met margarine
D: 80 gram pappardelle met Puttanesca saus (knoflook, chilipepers, tomaten, oregano, olijven, kappertjes, ansjovis en peterselie) en natuurlijk rauwkost met yoghurt dille dressing.

Ook heb ik 1,5 liter water, 1 kop thee en 3 kopjes zwarte koffie gehad.

Vanavond staat er een glas rode wijn op het menu... zit nog te twijfelen of ik dat wil. Niet omdat ik niet van rode wijn houd (ik heb een zalige Malbec staan), maar als ik nu maar 1 glas mag drinken en de rest moet weggooien is dat een beetje sunde. Maar ik zou een stoofgerecht kunnen maken misschien, en de wijn daarvoor gebruiken.

Ik denk er nog even over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019 21:30    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Denk dat je geen wijn MOET drinken maar mag, de hoeveelheid pasta is giga is het recept wel voor 1p Vraag

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 0:16    

Reageer met quote
Omdat ik straks weg moet en toch even mn menu wil opschrijven doe ik het nu alvast:

O: 1 glas Optimel en 1 plak kruidkoek met margarine
t: 1 Liga
L: 2 volkoren boterhammen, eentje met een gekookt eitje en de ander met Linera paté. 1 volkoren cracker met nog een gekookt eitje, stond niet op het menu maar ik had er zin in.
t: 1 appel
D: Dat moet ik dus nog eten, maar dat wordt een pistolet met 20+ kaas en kipfilet (heb geen ham in huis wat eigenlijk op het menu staat), 1 Opkikker tuinkruiden en 250 ml yoghurt (daar doe ik kaneel+koekkruiden doorheen, dan is het nog een beetje een soort van toetje).
t: 1 glas rode wijn Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 15:30    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/forumvragen-profielaanpassingen-vraag-het-hier-t11138.html
Mail ontvangen hier de link waar je vragen mag stellen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019 11:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3