Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: Eten met Sonja

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jurkie
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Menu dinsdag:

O: 2 volkoren crackers met ham en zwarte peper
t: 1 liga
L: 2 appels en 1 kiwi (ik had ook een peer mee maar die was nog lang niet rijp en dus niet eetbaar)
t: 1 krentenbol en 4 crackers met 30+ kaas
D: 180 gr gekookte aardappels, 150 gr draadjesvlees, 230 gr broccoli en rauwkost met yoghurt dille dressing

1,5 liter water, 1 glas ranja (daar gaan we weer, me missing sugar!) en 3 kopjes koffie. Niet te geweldig qua water drinken so far. Nou ja. De avond is nog jong, wellicht drink ik vanavond nog meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 sep 2019 16:10    

Reageer met quote
Woensdag menu:

O: 150 gram yoghurt met een schepje halvajam en een halve appel
t: 5 dunne maiswafels met halvajam
L: 2 boterhammen met ham en een gekookt eitje + opkikker
t: 1 kiwi, een heel aantal chocolaatjes en een handje nootjes
D: nasi goreng met gebakken ei

Op een of andere manier was ik totaal vergeten dat ik vandaag de koolsalade had moeten maken! Nou ja dan morgen maar.
Wat mij verder na 2,5 week opvalt is dat ik regelmatig afwijk van het menu wat Sonja voorschrijft. En dat gebeurd eigenlijk vooral in de middag. Op mijn werk wordt er vroeg gelunched, rond 12 uur. Tussen 4 en 5 krijg ik het, ondanks mijn tussendoortje om een uur of 3, eigenlijk altijd lastig.

Ik ben nog steeds blij met mijn keuze om dit dieet te volgen dus ik geef niet op. Bovendien is het makkelijk dat ik niet echt hoef na te denken over wat ik moet eten. Maar ik hoop dat ik in de komende weken dat extra snaaien wat meer kan laten... misschien moet ik iets meer lunch eten. Ik ga er eens over nadenken!

PS vandaag 2 liter water en 3 kopjes koffie gedronken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2019 17:41    

Reageer met quote
Vandaag:

O: 2 appels en 1 glas sinaasappelsap
t: 1 plak ontbijtkoek
L: tosti en een opkikker
t: glas chocolademelk minder suiker
D: 300 gram gemengde koolsalade (met 100 gram gerookte kip, handje rozijnen, dressing van 3 eetlepels yofresh + halve theelepel dijon mosterd + citroensap en zout en peper) en veel bieslook

Het ontbijt viel mij eigenlijk niet mee. Niet omdat het niet lekker is, maar 2 appels eten is best veel. Lukte ook niet helemaal, heb een kwart ofzo laten liggen.

Had veel honger toen ik thuiskwam en daarom maar direct aan het eten gegaan (at dus al om 5 uur). Wat er wel voor zorgde dat ik geen gekke dingen erbij heb gegeten.

Op dit moment heb ik 1 liter water gedronken, en 2 kopjes koffie. Vanavond proberen om nog een liter binnen te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 sep 2019 16:38    

Reageer met quote
Gisteren een feestje dus hier nog een verlaat menu van vrijdag:

O: 2 volkoren crackers met halvarine, 1 met halvajam en 1 met chocolade curls
t: 1 appel
L: 200 ml optimel kers yoghurt, 1 pistolet met 30+ kaas, ham, komkommer en tomaten
t: 1 eierkoek, handje chipjes met borrelnootjes en 1 glas witte wijn
D: frietje speciaal en 3 chicken strips, blikje coca cola zero
t: stukje cheesecake

1 liter water en 3 kopjes koffie

Duidelijk een gekke dag gisteren qua eten (vanaf de namiddag dan). Vandaag weer Sonja all the way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 sep 2019 7:03    

Reageer met quote
Weekend, zaterdag! Vandaag (weer) een feestje, mijn neefje was jarig. Mijn schoonzus kan geweldig bakken en daar heb ik van genoten. Absoluut niet Sonja proof overigens, wat ook het thema was van mijn ontbijt vandaag (2 extra crackers met beleg genomen).

O: 1 volkoren cracker met halvarine en chocolade curls, 1 volkoren cracker met ham en gekookt eitje, 1 pistoletje met margarine met 30+ kaas
t: 1 kiwi
L: 1 pistoletje met kaas met zwarte peper, 1 flinke kom pittige rundergroentesoep
t: stuk glutenvrije worteltaart met glazuur, paar tukjes
O: 85 gram rijst, 200 gram kipfilet, 1 sjalotje en Chicken Tonight ajam pangang

2 liter water en 4 kopjes koffie gedronken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 sep 2019 17:52    

Reageer met quote
Blehh, het gaat niet zo goed hier. Ik houd mij niet echt aan Sonja's menu (als in: ik wijk er nogal vanaf qua hoeveelheden).
Ik ga vanavond nog een stukje fietsen en ga morgen weer met frisse moed aan de slag.

O: 2 volkoren getoaste broodjes met chocolade curls en margarine
L: 4 volkoren crackers (allemaal besmeerd met margarine, 1 met halvajam, 1 met ham en gekookte eitje, 2 met chocolade curls)
t: 180 ml Optimel yoghurt
A: 300 gram aardappels (in een zelfgemaakte aardappelsalade met oa creme fraiche), 200 gram gekookte bloemkool en 1 ribkarbonade. Als toetje een cracker met chocolade curls.

2 liter water gedronken en 2 kopjes koffie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 sep 2019 18:43    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Als Sonja niet lukt kan je ook Kcal tellen en gezond eten ga zo rond de 1300kcal zitten dan val je af
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 sep 2019 21:47    

Reageer met quote
Menu:

O: 200 ml citroen Optimel yoghurt
t: 1 plak ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen met ham, komkommer en 30+ kaas, rauwkostsalade met dille yofresh dressing
t: 1 kiwi, 1 zakje chips
D: 300 gram eerst gekookt en daarna gebakken aardappelen, 200 gram bloemkool, 1 spinazie-kaas rondo

2 liter water, 5 kopjes koffie, 1 kop thee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2019 17:20    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Je menu's zien er nog steeds goed uit. En wat grotere porties lijkt me geen probleem. Als je wat zwaarder bent, moet je ook wat meer eten, dan degenen die er maar een paar kilo af hoeven.
Af en toe wat lekkers zoals dat zakje chips moet kunnen. Misschien kun je het ook compenseren door meer beweging.
Doorgaan hoor, je zit op de goede weg. Elk onsje is er 1! De ene week val je gewoon wat meer af dan de andere.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019 8:11    

Reageer met quote
Thanks voor je berichtje Mei! Dat motiveert zeker! Ik probeer er naast te bewegen door te fietsen en te lopen, maar dat gaat de ene dag beter dan de andere. Enfin, we gaan vrolijk door!

Menu van vandaag:

O: 1 beschuitje met halvajam, 1 plakje ontbijtkoek (geen grapje, moest van Sonja - best gekke combi)
L: 250 gram kwark met 1 banaan
t: 1 eierkoek en 2 pakjes maiswafels
D: 65 gram rijstnoedels (mihoen), halve paprika, 1 sjalot, 2 teentjes knoflook, 150 gram kip en 140 gram verse spinazie --> oosters tintje gegeven door een beetje sesamolie, sojasaus, oestersaus en vissaus. Erg lekker. Sonja schrijf 225 gram gekookte mihoen voor, ik heb de mihoen niet meer gewogen nadat ik het had gekookt maar ik denk dat mijn portie iets minder was. Weet het niet zeker.
t: handje vol gemixte nootjes met amarena kersen en paar stukjes kaas

Water drinken schoot er overdag vandaag door drukte nogal bij in, dronk maar 1 flesje (500 ml). Wat met het zout van de avondmaaltijd niet het meest verstandig is.
Inmiddels zit ik wel op de 2 liter, maar ik heb 1,5 liter in ongeveer 4 uur gedronken. Met als gevolg dat ik regelmatig naar de wc moet.

Nou ja, morgen weer een dag Lach.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019 16:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5