Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: Eten met Sonja

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jurkie
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
(Dank je wel Ellen!)

Menu van vandaag:
O: 1 pistolet met margarine, 30+ kaas en rosbief
t: glaasje Optimel en 1 plak kruidkoek met margarine
L: zelfgemaakte kippensoep met sambal, 2 crackers met 30+ kaas
t: 4 droge toastjes, 5 dunne maiswafels met beetje Linera paté, 1 appel
D: 200 gram koolsalade met gerookte kip, rozijnen, bieslook en yofresh dressing.
t: 4 toastjes met beetje Linera paté

Verder 2 liter water gedronken en 3 kopjes koffie.

Ik mis bepaald eten wel (chips Lach) maar ik voel mij fysiek goed bij dit dieet. Het gevoel van teveel eten mis ik niet, en ik heb energie om dingen te doen. Vanavond nog een stukje fietsen bijv. Ik hoop dat de tweede week net zo'n succes wordt als deze eerste!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019 18:24    

Reageer met quote
Menu van vandaag:

O: 2 crackers met margarine, 1 met 30+ kaas en 1 met halvajam
t: 1 kiwi
L: 220 gram gekookte aardappelen, magere jus, 180 gram sperzieboontjes, 1 spinazie kaas rondo en rauwkost met yoghurt dille dressing
t: 5 dunne maiswafels met 30+ kaas, 5 droge toastjes
D: 1 pistolet met kipfilet en 30+ kaas, 5 dunne maiswafels met kipfilet

Het is wel duidelijk, ik heb meer tussendoortjes gehad dan het weekmenu van Sonja voorschrijft. Heb toch ook echt wel trek in eten (geen honger, maar gewoon zin om iets in mn buik te hebben). Hopelijk kan ik daar komende week iets beter op inspelen.
Verder heb ik de lunch en avondeten even omgedraaid omdat dat handiger was ivm mijn programma van vandaag.

2,5 liter water gedronken, 1 glaasje ranja (ik mis suiker denk ik, drink nooit ranja) + 3 kopjes koffie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2019 21:37    

Reageer met quote
Menu van vandaag:

O: krentenbol met margarine
t: appel
L: 2 volkoren boterhammen met tonijn (aangemaakt met Yofresh, mosterd en bieslook) en paar blaadjes kropsla
t: glas Optimel
D: 330 gram nasi (waarvan ongeveer 60 gram rijst) en rauwkost met sambal yoghurt dressing, 2 crackers met 30+ kaas
t: sinaasappel

2 liter water en 2 kopjes koffie gedronken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2019 17:46    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi Jurkie,

Ik doe geen SB, maar doe af en toe wel inspiratie op uit haar dagmenu's en ik heb een aantal recepten van gerechten van haar, die ik af en toe maak.
Ga vooral door met je dagboek, leuk om te lezen! Ik neem er af en toe een kijkje in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019 8:53    

Reageer met quote
Dank je Mei, wat leuk dat je mn schrijfsels leest!

Ik merk dat ik het lastig vind om mij aan het menu te houden en dat ik dat toch eetbui momenten heb... tis geen briljante week wat dat betreft. Gisteren deed ik mij als tussendoortje goed aan broodbeleg, schuddebuikjes notabene. Eetbuien heb ik al jaren. Als ik terugkijk naar 1,5 week valt het wat dat betreft heel erg mee, maar eetbuien zitten diep en gaan niet zomaar weg. Ik probeer maar blij te zijn met dat wat wél goed gaat.

Het water drinken bijvoorbeeld. Vandaag weer 2 liter achter de kiezen. Gisteren zelfs 2,5. In het begin vloog ik steeds naar de wc, maar dat begint wat af te nemen. Blijkbaar went mn lijf aan al dat vocht!

Menu van vandaag:

O: Sinaasappelsap en een 1 appel
t: totaal vergeten... was lekker aan het werk, en herinnerde mij pas tijdens de lunch dat ik t vergeten was. Niet slim.
L: 2 volkoren boterhammen met ham, 1 pakje droge toastjes en 1 opkikker
t: 1 banaan, 1 heel pak rice toast van der meulen
D: 1 krop sla (ja totaal zot, maar de rauwkost die ik had zag er echt niet lekker meer uit dus toen maar aan die hele bol konijnenvoer) met tomaatjes, komkommer en yoghurt dille dressing, 100 gram verse hamburger (geen tartaar zoals Sonja zegt, maar dit had ik nog in de vriezer) en 250 gram gebakken aardappeltjes.

Kort gezegd was het diner een SAS moment Lach. Enfin. Dat is dan maar zo. Morgen weer een dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019 18:50    

Reageer met quote
Menuutje van vandaag:

O: sinaasappelsap en 1 cracker met halvajam
t: plak ontbijtkoek
L: 3 volkoren boterhammen, 1 gekookt eitje, paar cherry tomaatjes en komkommer
t: 2 liga's, handje ongezouten nootjes
D: 1 hamburger (100 gram), 220 gram prei (gestoofd met tijm, zout en een beetje boter), 150 gram aardappeltjes uit de oven (met knoflook en beetje boter) en rauwkost met theelepeltje yofresh, dille en water.

Ik laat de yoghurt die ook nog op het menu staan liggen denk ik. Heb het niet meer in huis en zo dol ben ik niet op enkel yoghurt.

2 kopjes koffie en 2 liter water gedronken.

Prima dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019 18:27    
Vrouw Weeggegevens   Mei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Zeker een mooie SB-dag! Zo compenseer je weer het SAS-diner van de dag ervoor Lachen
Zuivel is wel belangrijk, maar voor 1 dag overslaan is niet erg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 13:41    

Reageer met quote
Menuutje van vandaag:

O: 2 volkoren crackers (met Linera paté en 30+ kaas)
t: eierkoek
L: pistolet met 30+ kaas
t: macha KitKat en 100 gram sardientjes (niet direct achter elkaar haha, er zat ruim 2 uur tussen).
D: 200 gram aardappelballetjes uit de oven en 100 gram botersla met aantal tomaatjes, halve komkommer, 10 gram pijnboompitjes en yoghurt dille dressing.
t: 1 glas rode wijn, 5 toastjes met Slankie smeerkaas

Hoera voor de AH trouwens: tegenwoordig verkopen ze ook een kleinere variant van hun heerlijke eierkoeken. Heb ze per stuk ingevroren en zo eentje meegenomen naar het werk - werkt uitstekend. Officieel had ik van Sonja vandaag een eierkoek mogen versieren, maar dat is een beetje onhandig op het werk. Mijn andere tussendoortjes van vandaag compenseren de ontbrekende slagroom en aardbeien ruimschoots Uitlachen.

Verder 2 liter water, 4 kopjes koffie en 1 alcoholvrij witbiertje gedronken.

Morgen wegen. Met alle extra's van deze week is de kans op een lager getal nihil, maar dat zij dan maar zo. Morgen weer een dag en volgende week een nieuwe week. Ik ben blij met de hoeveelheden groenten die ik ook deze week weer heb gegeten, en ik merk ook dat het water drinken mij goed doet. Ken je die campagne #doeslief van Sire? Nou dat probeer ik op mijzelf toe te passen op het moment dat ik de fout inga.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019 21:09    

Reageer met quote
Zaterdag menu:

O: 1 glas sinaasappelsap en 1 volkoren cracker met smeerkaas
t: 2 liga's, 2 pakjes toastjes
L: Pistolet met kipfilet en zwarte peper, 5 dunne rijstwafels
t: Fruitsalade (1 kiwi, 1 mineola en een sinaasappel), en een heel aantal chocolaatjes
D: Stevige spinazie omelet, 100 gram yoghurt met Kellog's honey loops
t: 1 glas rode wijn als ik vanavond op de bank zit te Netflix'en Lach.

Verder 2,5 liter water gedronken en 5 kopjes koffie (waarvan 2 espresso's

De spinazie omelet vond ik trouwens niet heel denderend. Sommige recepten zijn heerlijk (zoals de koolsalade van week 1), maar tis niet altijd feest. Maar dat is OK. De recepten waar ik wel blij van wordt bewaar ik en zal ik na deze 10 weken vaker maken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 sep 2019 18:39    

Reageer met quote
Menu voor de maandag:

O: 150 ml yoghurt met een eetlepel halvajam en een halve appel
t: niets! Werk was te afleidend.
L: 2 beschuitjes met smeerkaas en een glas chocomel (mijn eigenlijke tussendoortje van de ochtend)
t: 5 dunne rijstwafels met halvajam, 1 opkikker
D: 130 gram gebakken biefstuk (yum!!), 220 gram gekookte aardappelen, 225 gram gekookte broccoli en rauwkostsalade met yoghurt dille dressing

Twee liter water gedronken en 4 kopjes koffie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2019 15:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4