Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Cambridge 500 en het gaat goed!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Jeetje Sjanie hartstikke goed hoor in 4 weken 10 kilo.

Ik ben het helemaal met je eens hoor als je voor CB of SA of wat voor maaltijdvervangend dieet kiest moet je er ook voor gaan.
Het is inderdaad veel te duur om maar wat aan te klungelen.
Maar soms is het echt moeilijk om niet de fout in te gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015 14:47    
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Tuurlijk is het soms moeilijk!!! En als iemand eens een keertje de fout in gaat nadat ie het al weken keurig volgens de regels doet, dan kan ik daar nog wel begrip voor opbrengen, echt. Maar zij maakt er een heel eigen dieet van en verwijt mij dat ik te star ben, lees: me wel aan de regels houd. Ik ben er ook klaar mee. Ze zoekt het maar uit.

Ik ben hier echt volop aan het genieten van mijn eetweek!!! Na 4 weken niks anders dan shakes, pap en soep is dit echt wel weer heel lekker hoor!! Enige spijtige is dat ik weer aankom nu. Dat is vocht, dat weet ik, maar toch jammer. Da's de enige regel van CB waarin ik heel bewust zondig, ik gebruik wat zout op mijn eten. Ik heb het geprobeerd om zoutloos te eten maar ik vind het gewoon echt niet lekker!! Ik heb het er over gehad met mijn weegjuf en zij raad het me niet aan maar vind het ook geen drama. De enige reden dat je het van CB niet mag gebruiken is omdat je er vocht door vasthoudt. Maar zodra je stopt met je eetweek plas je dat er allemaal weer uit. Ik weet dus dat ik dan volgende week weer een klapper maak.

Vanavond weer linten van courgette eten, zin in!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 12:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Snap je frustratie hoor Sjanie, inderdaad geen energie meer in steken en het zelf laten uit zoeken. Er zullen vast wel andere onderwerpen zijn waar je met haar over kunt praten toch.

Lekker he die eetweek. Ik heb m net achter de rug. Vanavond ook courgette gegeten met vis en tomaat. Heerlijk.
Bij cambridge moet je ook nog gewoon 3 shakes of iets erbij eten als ik me goed herinner. Dan moet je eens proberen om van de chocolade shake een brownie te maken. Zo lekker voor 's avonds.
De poeder vermengen met 7 eetlepels water en dan 1 min op 900 wt in de magnetron.

Vervelend dat je je zout niet kan laten staan. maar als je de week erna weer extra gaat is dat toch ook prima? Leuke motivatie hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 18:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik denk dat ik de topictitel van mijn dagboekje moet laten veranderen in: CB en het gaat helemaal niet goed! Ik val de laatste twee weken bijna niks af! De week van mijn eetweek houd ik daar al rekening mee, ik gebruik dan wat zout op mijn eten dus ik weetbdat ik dan vocht vasthoud. Maar de week erna maak ik dat doorgaans weer fgoed. Nou, dit keer niet hoor. Hoe frustrerend!

Ik hoop toch echt dat ik volgende week zondag eindelijk een getal onder de 90 kan noteren, al is het maar 89,9 kg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 8:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ben ik ook weer even. Deze week was ook weer een rare week met afvallen. Gevoelsmatig ging het helemaal niet goed maar ik ben uiteindelijk tóch 1,5 kg afgevallen! Mijn lijf is van slag maar dat komt denk ik grotendeels omdat mijn hoofd van slag is. En als het in mijn hoofd niet goed gaat merk ik dat ook vaak aan mijn lijf.

Het is inmiddels alweer 11 weken geleden dat ik geopereerd ben maar ik merk dat ik nu pas begin te beseffen wat voor mega operatie het is geweest en begin nu pas de emoties daar over te voelen. Ik kan nu ook heel slecht naar de foto kijken van mijn geschoren hoofd, met de hechtingen er nog in. Word daar heel verdrietig en angstig van, realiseer me steeds meer wat er met me gebeurd is.
Daarnaast ben ik sinds 2 weken weer een klein beetje aan het werk maar ik kan veel minder aan dan ik had gedacht en had gewild. En ook dat moet een plekje krijgen.

Emotioneel ben ik dus redelijk van slag kun je zeggen en mijn lijf hobbelt daar vrolijk achteraan. Dat maakt het niet makkelijk om niet te gaan troosteten dus ik blijf mezelf vertellen dat ik niks verander door te gaan eten en dat ik mezelf daarna alleen maar rotter ga voelen.

Ach, nog 5 weken en dan ga ik af-/opbouwen, dat ga ik nog wel even volhouden! Komende week 3 producten, volgende week een eetweek en dan nog 3 weekies shaken. Ik ga er voor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015 20:22    
Vrouw Weeggegevens   De27
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Wauw je bent zo dicht bij je doel!! Volhouden hoor die laatste loodjes!

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 6:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, de laatste loodjes! Nog 2 weken enkel shaken, dan een normale eetweek volgens CB en dan écht het shaken afbouwen en eten weer opbouwen.
De laatste weken heb ikm het zwaar gehad, emotioneel zwaar maar ook lichamelijk. Het is me goed duidelijk geworden dat lijf en psyche samenwerken; wil het een niet dan de ander ook niet.

Emotioneel zat ik erg in de knoop. Ik ben van mezelf erg hard voor mezelf, da's geen natuurlijk iets maar zo gegroeid door omstandigheden. De operatie aan mijn hoofd en het hele traject daar naar toe en er na hebben er behoorlijk ingehakt bij me. Ik heb me de afgelopen maanden behoorlijk alleen gevoeld in mijn strijd om er mee te dealen en na mijn operatie met de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar vooral niet laten merken, niet zeuren en doorgaan. Tot ik niet meer kon.

Anderhalve week geleden ben ik weer bij mijn haptotherapeut geweest en daar kwamen eindelijk alle emoties er uit. En het werd tijd ook!
Sindsdien val ik weer af ook, daar liep ik ook helemaal vast mee. Hoe ik ook mijn best deed, er zat geen gang in! Ook heb ik het idee dat het met herstel van mijn hoofd nu een stuk beter gaat dan daarvoor.

Mooi om te zien hoe het samenwerkt, hoofd en hart. Nu nog leren om die balans zelf goed te houden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015 10:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt helemaal Sjanie als het in het koppie niet goed zit of onrustig is dan lukt het afvallen ook niet goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Fatima
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: COHEN

Reageer met quote
Ik heb met bewondering je dagboek gelezen.
Ging deze maar verder ik krijg motivatie van je verhaal! Hoe gaat het nu met je ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015 18:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik had met alle liefde willen zeggen dat ik hier niet meer hoefde te komen omdat ik nog steeds zo netjes op gewicht was. De realiteit is helaas anders. Schaam Schaam
Ondanks al mijn goede voornemens blijf ik toch elke keer weer in de zelfde valkuil vallen. Ik ga best lang goed, blijf redelijk strak in het gareel en dan ineens is het over en gaan eigenlijk alle remmen weer los. Dan komt 'Nee' niet meer in mijn hoofd op en zeg ik tegen alles wat ik lekker vind ja. En ook niets met mate, alles of niks.

Na een te lange periode met 'alles' is het nu weer 'niets'. Ik ben vorige week zaterdag weer begonnen met shaken. Nadat ik gestopt was ben ik vrij snel een kilo of twee gegroeid, volgens mijn weegjuf is dat vrij gebruikelijk omdat ik zout gebruik. Ik woog iets van 87/88 kg deze zomer.
Vorige week zaterdag was dat weer opgelopen naar 98,3 kg, + 10 kg dus. En voor het nog dramatischer wordt ben ik op de rem gaan staan en ben op 2 januari weer begonnen met shaken. Vanmorgen 95,5 dus de kop is er af.

Ik zou het fijn vinden om de 85 aan te tikken maar ik zie wel hoe ver ik kom. Heb met me zelf afgesproken om dit in ieder geval tot eind februari weer te doen en vanaf dat punt zie ik wel weer verder.
Zoals altijd ga ik er natuurlijk weer 100% voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2016 19:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 7 van 12