Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Crebster,
een Astride en Astrid, kun je ons uit elkaar houden. Grapje!
Bedankt voor jouw link, zo uitgebreid, we kunnen nu heel veel problemen met de computer zelf oplossen. Daar hebben geen hulp van SeniorWeb meer voor nodig. Ben mijn cursor nog steeds, af en toe, kwijt maar ik ga het oplossen.

Ik stuur jou nu een link, iets waar ik mijn naast Judith mee bezig houd. Zou graag jouw mening willen weten.
Heeft geen haast.
Niet zo zeer voor jou speciaal bedoeld maar gewoon voor iedereen die misschien, zeker ik, wat aan het eten doen.

Wat lees je nu? Zie je, je bent niet zo dik als jullie nog steeds onder de steen passen. Gezelliger, comfortabeler is op de bank, maar dat hoef ik jou vertellen.

https://www.youtube.com/watch?v=nIB2P_N1DOM

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Maandag 15 november 2021,

Zie je het voor me met mijn man erbij? Ik val van me stoel van het lachen!

Heb de link bekeken, bedankt en... het is allemaal waar, maar niet echt veel nieuws voor mij wat ze te vertellen heeft. Heb al zoveel over voeding gelezen. Dan begrijp je ook beter waarom je aankomt, gewoon omdat je verkeerde dingen eet. Vaak weten mensen niet eens wat ze in hun mond stoppen, zeker de geraffineerde rotzooi. Maar er is een hoop over geschreven, dus ze kunnen niet zeggen, oh dat wist ik niet. Zeker in deze tijden kan je echt ook echt alles van internet halen. Vaak worden de dingen bekeken van verschillende kanten. Dat vind ik altijd zo leuk om dat te achterhalen.

Vandaag naar moedertje geweest en alles ging prima. Weer zelf naar huis gereden met onze mooie auto. Was vroeger altijd zo stoer, maar tegenwoordig huiver ik als ik moet autorijden. Ouderdom?

Het gaat gelukkig weer goed met het gewicht. Kerststol bijna op en de cake die ik had gebakken heb ik weggeven. Ook op, dus we kunnen weer netjes aan de bak. Het ene sla ik over als ik dus een plak kerststol neem. Maar dan moet ik niet aan de gang blijven.
Hachee staat in te trekken en te garen, dat eten we dus vandaag. Jammie...

Wens iedereen een fijne nieuwe week en hou vol en be strong.

Groetjes van Crebster.

Heerlijke pan met hachee!

Menu

Totaal 931 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Beschuit 41 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 29 kcal
142 kcal

Lunch
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Kerststol 155 kcal
Gouda's glorie plantaardige halvarine 21 kcal
177 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Hachee, met zout 192 kcal
413 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 9 kcal
Water 0 kcal
Beschuit 41 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 12 kcal
Paturain Verse Roomkaas Knoflook & Fijne Kruiden 35 kcal
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
199 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2021 14:35    

Reageer met quote
Woensdag 17 november 2021,

Gister een drukke dag gehad. Nu de huiskamer op zijn kop gezet. Ramen en vitrage gewassen en de keuken van top tot teen gesopt. Heerlijk hoe het hier in huis ruikt. Met de rug gaat het gelukkig weer beter en heb niet zoveel last ervan gehad na mijn huisvlijt.

Vanmorgen kreeg ik via mail te horen dat er corona in het verzorgingshuis van mijn moeder heerst. Dus daar gaan we weer. Ben erg geschrokken en ben zo bang hierdoor mijn moeder te gaan verliezen. Wat een rotte tijd is dit en weet er ff geen raad mee.
Zit al bijna twee jaar in huis, ga nergens naar toe alleen wat fietsen en wandelen. Gelukkig is het thuis goed en lees veel, maar je leven staat gewoon stil. Wil ook zoveel min mogelijk mensen ontmoeten, omdat ik er wil zijn voor mijn moeder en de oude vriendin hier.
Je kunt niets tegen dat virus doen en het zal nog jaren duren voordat het minder gaat worden. Iedereen zal het toch moeten doorstaan en dat kost tijd en helaas levens. Tot die tijd moeten we overleven. Niemand weet hoe dit verder moet, dat blijkt wel. Zo grillig en nieuw is dit virus. Je kan het ook niemand kwalijk nemen ook de politiek niet. Wat moet je besluiten als je niet weet hoe dat virus zich gedraagd.
Als we er maar wel met zijn allen achter zouden kunnen staan en alle regels opvolgen om dat virus in te dammen en dat gebeurt dus niet. Protesten, elkaar beschuldigen en nawijzen. Bah...
Wens dat alle mensen verstandig zullen zijn en mee werken.

Groetjes van Crebster.

Vandaag eten we een beetje aardappelen, bloemkool met kipfilet. Moet ook nog op vistie naar mijn oude vriendin, die stopt me vol met lekkers. Nu kijken of ik Nee kan zeggen en sterk ben geweest, dat scheel een hoop koolhydraten. Grap

Ik kom nu op 1118 kcal als ik Nee kan zeggen. Ha ha ha...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2021 12:01    

Reageer met quote
Disco Acht ons eraf Dansen

Donderdag 18 november 2021,

Goedemorgen beste mensen,

Ben zo blij dat er acht ons af is. Kampioen Ben ook sterk geweest gister bij mijn oude vriendin. Geen koekjes of ijs met slagroom en aardbeisaus, maar wel een stukje witte chocolade bij de thee. Ze was wel teleurgesteld, maar ja... dat moet ze maar begrijpen dat ik niet meer wil aankomen. Verder was het gezellig, zoals altijd.

Gistermiddag kreeg ik een telefoontje dat ik aanstaande dinsdag al de klos ben. Dan worden de implantaten ingebracht van de onderkaak. Je begrijpt wel dat ik ontzettend zenuwelappig ben en als de dood. Wat was ik geschrokken dat het al zo snel gaat gebeuren. Ik ben wel blij dat al dat gedoe achter de rug is met de feestdagen, want zeven december kan ik mijn ondergebit al laten aanpassen, zodat ik de komende maanden niet zonder ondergebit hoef te lopen. Ze zijn ook zo knap wat dat betreft.

Morgen moet mijn man een darmonderzoek ondergaan. Dat is preventief, omdat ze een paar jaar geleden poliepen hebben weg gehaald. Om erger te voorkomen moet mijn man om de drie jaar nagekeken worden en dat is dus morgen. Hij is pas laat in de middag aan de beurt en is dan ruim een dag zonder eten. Alles voor het goede doel, nietwaar? Hij was gelijk 2 kg afgevallen, omdat ie een paar dagen vooraf licht moest eten. Beschuit met kaas, gekookt ei, rookvlees en een prakkie (kiezen uit de groente broccoli, bloemkool of wortelen) met kipfilet licht gebakken. Tja... dan val je af. Hij wel Lachen Als er maar geen gekke dingen gevonden worden, dan kunnen we weer verder. Hij is er cool onder, maar ik niet hoor. Kom niet aan mijn ventje.

Straks ga ik nog even de douche soppen van onder tot boven en het toilet. Zo doe ik elke keer wat en is het huis straks klaar om er kerst in te toveren. Dat wilden we al eerder doen, maar nu doe ik het pas na Sinterklaas. Die traditie moet je ook de tijd gunnen om te vieren.

Dit was het weer voor vandaag en wens iedereen een fijne dag toe met hopelijk wat zon. Alhoewel het wolkendek betoverend kan zijn op het einde van de dag als er de laatste zonnestralen door heen priemen.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 707 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Kerststol 155 kcal
Gouda's glorie plantaardige halvarine 21 kcal
177 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Magere Franse kwark 52 kcal
203 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Unox Soep In Zak Pompoen Rode Linzen 123 kcal
123 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 9 kcal
Water 0 kcal
Beschuit 41 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 12 kcal
Halvajam 12 kcal
Paturain 35 kcal
AH Jonagold 80 kcal
205 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 9:14    

Reageer met quote
Vrijdag 19 november 2021,

Goedemorgen allemaal,

Vroeg opgestaan, drukke dag vandaag. Baal ontzettend. Mijn man moet naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek en ik kan uren in de kou in de auto zitten wachten tot ik hem weer kan ophalen, want je mag niet meer in het ziekenhuis wachten, logisch maar toch. Wat een toestand. Wil bij mijn man zijn, die heeft ruim 24 uur niet gegeten. Weer naar huis rijden doe ik niet, ook wegens file van en naar het eiland. Ik vind het eng alleen in de nieuwe auto. Het is een veel te grote auto voor mij en ook nog eens een automaat, ik rijd alleen maar als mijn man naast me zit. Normaal rij ik door heel de wereld in een klein autootje, maar dan is dit ding ook nog een automaat, te groot en nieuw. Waardeloos.... Kijk wel of er een cafeetje in dat gehucht is of ergens waar je ff kan zitten die tijd met mijn e-reader met een bak koffie.

Groetjes van balende Crebster.

Menu

Totaal 900 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Beschuit 82 kcal
Ham 15 kcal
Kersen jam 24 kcal
Paturain Verse Roomkaas Knoflook & Fijne Kruiden 17 kcal
Gouda's glorie plantaardige halvarine 11 kcal
149 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Beschuit 41 kcal
192 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Spinazie 38 kcal
Ei 64 kcal
Slavink 222 kcal
545 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 6 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
17 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2021 9:33    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Sterkte Creb met alles aai

Eten tussen 12:00-18:00 uur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2021 17:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
En Crebster, hoe is gegaan? Ik neem aan dat een scopie was. Vervelend onderzoek; soms krijgt men al een voorlopige uitslag.
Ook lastig dat het zo laat op de dag plaatsvond. Je hebt vast wat te eten voor hem meegenomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2021 19:19    

Reageer met quote
Zondag 21 november 2021,

Hallo allemaal,

Astrid en Astride@ Bedankt voor jullie berichtje. Alles is goed gegaan met mijn man en de uitslag is ook helemaal goed. Kon gewoon in het ziekenhuis wachten.

Ben er helemaal klaar voor dinsdag. Huis schoon, bed schoon en de was is schoon en gestreken.
Brinta in huis gehaald en havermout. Ben er al mee begonnen. Had ook geen honger meer tussendoor. Heel fijn en beter voor het lichaam dan al die shakes. Ik zal de komende tijd gelijk besteden om af te vallen, kan toch niet zo goed eten, dus dan maar gelijk de tijd goed benutten. Lekker veel lezen en niet snoepen!!!

Morgenmiddag nog ff naar de haven, de keuken poetsen en dan moeten ze het er maar voorlopig mee doen. Beetje afleiding is welkom morgen.

Voorlopig is dit mijn laatste berichtje en na dinsdag als ik me goed voel, zal ik wel weer schrijven. Nu ff rust op de plaats en me geestelijk voorbereiden. Grap

Groetjes van Crebster.

Menu (Nieuw: Tegenwoordig de tussendoortjes verdeeld over de dag)

Totaal 1006 kcal

Ontbijt
Brinta 120 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
223 kcal

Tussendoor ochtend
Mandarijn 28 kcal
36 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Groentesoep met vlees, helder 90 kcal
68 kcal

Tussendoor middag
AH Jonagold 80 kcal
88 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Mienestjes volkoren 168 kcal
Groenten, bami-/nasi- 14 kcal
Kipfilet 125 kcal
Conimex mix voor babi pangang 62/ 33 kcal
Ui 15 kcal
Knoflook 3 kcal
Roerei 98 kcal
Ketjap manis 9 kcal
560 kcal

Tussendoor avond
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
25 kcal

Schoonmaken, huis 120 min. 453 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 16:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste Crebster,
als ik wat handiger was met de computer dan stuurde ik jou nu een virtueel bloemetje, maar ja dat ben ik (nog) niet!

Maar misschien helpt een beetje als ik je verteldat ik in de laatste 40 jaar heel wat herstelwerk heb laten verrichten aan mijn gebit, we zijn er zelfs 2x voor naar Istanboel geweest. Dat was op zich geen straf hoor, maar ik wil je vertellen dat ze tegenwoordig erg goed zijn in pijnstilling en je bent er inderdaad lekker vanaf zo voor de feestdagen!
Dat helpt niet echt, hè?

Maar ik zal aan je denken hoor, dinsdag, echt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021 19:09    

Reageer met quote
Astride schreef:
Beste Crebster,
als ik wat handiger was met de computer dan stuurde ik jou nu een virtueel bloemetje, maar ja dat ben ik (nog) niet!

Maar misschien helpt een beetje als ik je verteldat ik in de laatste 40 jaar heel wat herstelwerk heb laten verrichten aan mijn gebit, we zijn er zelfs 2x voor naar Istanboel geweest. Dat was op zich geen straf hoor, maar ik wil je vertellen dat ze tegenwoordig erg goed zijn in pijnstilling en je bent er inderdaad lekker vanaf zo voor de feestdagen!
Dat helpt niet echt, hè?

Maar ik zal aan je denken hoor, dinsdag, echt!

Hallo lieve Astride,

Bedankt voor je peptalk. Vreselijk toch al die behandelingen. Ik vind je een kei hoor.

Het punt is dat ik toentertijd alles in een klap wilde laten trekken, omdat ik zo een angsthaas ben voor de tandarts. Mijn gebit was heel slecht en elke keer vreselijke behandelingen met ontzettend veel pijn door ontstekingen en aangezichtspijn. Ik wilde dat gewoon niet meer. Alles eruit en een mooi gebit met een gouden hartje in een tand. Laten ze die ondertanden staan, omdat dat beter voor me was wat betreft prothese ondergebit... dus was ik nog niet van die ellende af, tanden gingen ook slijten en pijn doen van het schuren haakjes waar je gedeeltelijke ondergebit prothese aan vast zit, zenuwpijn, bah.
Dus na 26 jaar eindelijk wat ik wil en totaal geen zenuwpijn meer of aangezichtspijn. Had al zo lang klaar ermee kunnen zijn. Iedereen beslist maar wat goed voor je is. Uiteindelijk heb ik wat ik wil, maar vraag niet hoelang ik er over heb moeten doen. Nu nog ff die implantaten, maar wat ben ik blij als alles er goed en wel in zit en dat het vast zit. Grap

Groetjes en bedankt voor je lieve woorden.

Crebster. Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 10:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93  Volgende
Pagina 91 van 93