Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 14 augustus 2021,

Hallo allemaal, daar ben ik weer. Het ging allemaal niet zoals ik wilde met mijn rug, maar... ik zit weer achter de pc. Voorlopig heb ik fysio en daar ben ik goed mee geholpen. De wervels willen nog wel eens muurvast zitten in de middenrug en dat is zo vervelend. Ik heb het geluk dat het ook spontaan weer op zijn goede plek komt en dat gebeurde van de week. Dan ben ik weer super blij en kan ik weer voorzichtig verder.

Woensdag met het veerpontje overgestoken van Rozenburg naar Maassluis, zo leuk en met de fiets natuurlijk. Het is eigenlijk helemaal niet ver. Het was een echte vakantie dag inclusief een broodje kroket en ijskoffie, daar had ik al zo lang over gezeurd. Het was zalig.
Leuke colbert gescoord voor manlief, die had alleen nog maar te grote jassen en colberts. De bofferd. Ook nog een leuke kringloopwinkel doorgespit, mooi colbertje voor mij gescoord, oh zo leuk om te snuffelen.

Verder gaat het met het lijnen niet zo goed, ik eet veel te lekker en te zoet. Dus ik moet weer aan de bak. Morgen weer ff serieus te werk, vandaag is het patatjes dag, dus tja...
Ik kom niet boven de 1200 kcal en het is nu nog beheersbaar, maar afvallen doen we dan niet. Komt goed, ben nog steeds 68 kg en dat bijna een jaar lang al.
Straks nog wat fietsen door de Bernisse, dat is ongeveer 22 km en dan rusten op een bankje met wat water in de natuur. Heerlijk toch?

Vakantie Turkije zal ook wel niet doorgaan, wordt vervolgd. Binnen een paar weken zullen ze wel van Corendon contact opnemen.

Verder moet ik ook stoppen met bakken, want zo val ik niet af. Ik val van me stoel van het lachen!

Lieve mensen, iedereen de groetjes van Crebster en maak er een gezellige zonnige zaterdag van.

Menu

Totaal 1168 kcal

Ontbijt
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Water 0 kcal
150 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
158 kcal

Avond
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 183 kcal
Mora oven & airfryer frikandellen 164 kcal
Pindasaus 49 kcal
Mayonaise 122 kcal
Magere melk 95 kcal
Kadetje 118 kcal
731 kcal

Tussendoor
Cake 120 kcal
Afslankmix 0 kcal
Water 0 kcal
128 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 11:48    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Leuk dat je ook met pontje naar Maassluis ging, leuk he.
Heb ik leuke herinneringen aan, maakt mijn exvriend foto's van mij! Hihi, misschien heb ik ze nog wel ergens liggen in huis. Toen was ik ook slank weet ik nog.

En je blijft ook mooi op gewicht, daar heb ik ook een jaar last van. Nou ja, last, eigenlijk doen we het dan echt goed. Niet weer omhoog met het gewicht!! Ga zo door zou mijn moeder zeggen en dat zeg ik nu ook. En ik word daar heel blij van dat ik niet weer omhoog kruip met mijn gewicht. Dus Skinnyminds heeft goed gewerkt voor mij en de lazyfitgirl methode ook!

Ga misschien nog even mijn moeder appen.

Mijn moeder is maandag jarig! Hiep hiep hoera, 74 jaar wordt mijn moeder.

Groetjes en liefs tante Zon cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 20:38    

Reageer met quote
Zondag 15 augustus 2021,

Goedemiddag beste vriendinnen,

Zonnetje@ Leuk zeg, al die herinneringen en dan er ook nog van gaan dromen, ha ha ha... Nee toch? Hopelijk leuke dromen.

Nu vertel je over je moeder dat ze die vriend van je niet leuk vond. Ik had ooit een vriend, knap, jong en slank. Ik was zelf nog zo jong en wilde me toen nog niet vastleggen. Hij wel, toen maakte ik het uit. Hij kwam die avond dat ik het uit wilde maken met een grote bos rode rozen zo mooi. Mijn moeder vroeg me om het nog maar niet uit te maken, maar Nee hoor... hoppa, diezelfde avond uitgemaakt en gaf de bloemen aan moeders. Hij was erg teleurgesteld, maar ik zag hem niet zitten. Zat geen pit in die man. Ha ha ha... als ik er aan terug denk... knap dat ie was. Ik val van me stoel van het lachen!

Gelukkig goed nieuws, we krijgen ons geld terug van Corendon. We zouden 29 augustus 2021 naar Turkije gaan, maar dat land heeft nog steeds code oranje en we willen er nu nog niet heen. We hebben onze reis naar Turkije al 6 keer omgeboekt, maar nu willen we ons geld terug. Dat was in ons geval geen probleem. Binnen twee weken staat het geld op onze rekening.
Blij toe...eindelijk van die reis af. Lekker in eigen land genieten.

Vanmorgen ook zalig gewandeld met mijn vriendin. Ze had een rot week achter de rug, maar als we zo samen wandelend kletsen is het toch nog ontzettend gezellig. Even wat anders aan het koppie doet wonderen.

Ben langzaam aan bezig om wat minder te snoepen/eten en weer lekker aan mijn shake-je. Wel meer water drinken dat is een dingetje voor mij, maar goed... het begin is er weer.

Met de rug gaat het vandaag ook stukken beter. Een dag om vrolijk van te worden, zeker met het heerlijke zonnetje. Nog ff zo genieten met mijn boek op het balkon.

Gelukkig ook veel voetbal op tv, heerlijk.

Fijne zondag allemaal en groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 818 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
122 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Magere melk 95 kcal
168 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Sperziebonen 56 kcal
Mager runderlapje 108 kcal
385 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 6 kcal
Afslankmix 0 kcal
Cake 120 kcal
142 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2021 14:16    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Hihi, jij met een knappe man, maar knap betekend dus niet alles. En jij moet er een hele leven mee leven toch? Zo zie ik dat.
En ik had het ook uitgemaakt, vraag niet hoe. Ik was bij mijn exvriend, hij was aan het werk. Ik zat er zo mee, dat ik mijn moeder belde. Dat ik het niet zag zitten, toen zei mijn moeder. Maak maar een briefje dat je het niet ziet zitten. Ik dat netjes gedaan, ben ook naar huis gegaan met de veerpont naar Maassluis en naar Den Dolder, daar woonde ik toen. Hij kwam thuis, las het briefje, schrok natuurlijk en hij belde me gelijk op. Sjongejonge, tja, ik kon er niet mee leven...... En erbij zo knap was hij niet eens, hihihihi, sjongejonge. Ach, kan gebeuren en hij wist heus wel dat ik het niet meer zag zitten. Daar praatten we wel eens over. Dus tja, zo onverwachts was dat dus niet echt.....
Soms vraag ik me af of hij getrouwd is, want ik heb wel veel leuke dingen gedaan met hem. Als afscheid hebben we een dagje Brussel gedaan, dat een dagje. Hij reed me overal heen, hihi.
En dus ook een weekend naar Brussel geweest, vandaar wilde ik nog een keer naar Brussel toe als afscheid. Hij had het wel zwaar bij het afscheid, en vrienden blijven lukt mij nooit zo goed bij exvrienden. Nooit gedaan, dat is voor mij beter.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2021 18:30    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Dinsdag 17 augustus 2021,

Gelukkig gaat het stukken beter met de rug. Gistermiddag naar de fysio geweest en daar knap ik toch van op. Ben dan zo blij weer. Ben lekker gaan lopen, regenjas aan voor de zekerheid. Blijven bewegen is zo gezond.

Ook met het eten gaat het weer goed. Ben weer aan de shakes en eet weinig tussendoor.

Maar... ben wel weer gaan bakken, want zaterdag moet ik naar mijn zus in Zoetermeer, die zo lekker bakt. Ze moet ff proeven en oordelen of ik het onder de knie heb. Haar man doet dan vrolijk mee, ha ha ha...
Heb allemaal lekkere dingen bij me en twee knotten wol en wat bakspullen, gezellig. Kan ze lekker bakken, snoepen en breien. Had toch ananasjam gemaakt, nou, die vindt haar man zeer zeker lekker de snoepdoos. Hebben ze allebei wat.

Zonnetje@ Leuk niet, al die herinneringen ophalen. Dan ga je ineens terug in de tijd.

Soms droom ik dat ik nog op de bouw ben en dat ik nog al die keten moet vegen, dweilen, koffie zetten, lunches klaarmaken en noem maar op. In mijn droom komt het werk nooit af en dan ben ik bekaf als ik wakker word. Moet er wel om lachen hoor, want ik vond mijn werk bijzonder. Ik was één van de laatste vrouwen die als ouderwetse keetjuffrouw werkte in vaste dienst. Al die koffiedames, zo werden ze ook wel genoemd, zijn vervangen door schoonmaakbedrijven. Nou... dat is echt niet gezellig. We hadden het altijd zo druk op onze bouwwerken en altijd veel hoge piefen. Dus dan was ik weer de gastvrouw en heette de mensen welkom met koffie en een lekker koekje/gebak of luxe broodjes met verse soep bij de lunch als de bobo's kwamen. Vrijdags bakte ik van alles voor de staf tijdens de lunch en soms ook voor de mannen beneden in de keet. Mijn man zorgde wekelijks voor de mannen beneden dat ze een visje kregen, meestal een speciaaltje (lekkerbekje). Die haalde ik dan op de weekmarkt als ie er was. Die jus is er nu af met de schoonmakers van tegenwoordig. Die gaan en komen met een busje, die worden gedumpt bij een bouwlocatie en hoppa aan de slag en dat de hele dag door, ook erg zwaar voor de schoonmakers/sters... maar goed...
De tijden veranderen en ben blij dat ik rust hebt samen met mijn lieverd. Dat ik mag genieten van al die vrijheid en dat we maar heel lang gezond mogen blijven.

Wens iedereen een fijne dag toe, uiteindelijk schijnt het zonnetje in ons hart.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 921 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Chocolade Maaltijd Shake 68 kcal
171 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
Dieet Pro 73 kcal
179 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Tuinbonen in blik / glas 95 kcal
Ei 110 kcal
426 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix 0 kcal
Citroen rozijnen cake plak 123 kcal
145 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 17 aug 2021 10:44    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Nou, ik denk met veel leuke en mooie herinneringen aan m'n ex-vriend. Dus soms vind ik het niet erg om daar aan terug te denken. Positief bekijken, ook al was het niks uiteindelijk.

Hoe ging het wegen vandaag?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 18:05    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Nou, ik denk met veel leuke en mooie herinneringen aan m'n ex-vriend. Dus soms vind ik het niet erg om daar aan terug te denken. Positief bekijken, ook al was het niks uiteindelijk.

Hoe ging het wegen vandaag?

Hallo Zonnetje,

ja ja, ik heb me gewogen en ik ben superblij. Ik zal het in mijn dagboek beschrijven.

ja joh... memories. Lachen

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 18:21    

Reageer met quote
Donderdag 19 augustus 2021,

Daar ben ik weer en hoe... Disco ben mooi een halve kilo afgevallen. Disco

Wat zo kwaad op mezelf, dus flink de klem op de mond gehad.

Vandaag een leuke keukenhulp gekocht bij Bol.com. Een staafmixer met veel mogelijkheden.
Wil eerst paprikasoep maken, vers maar wel met balletjes, anders is het zo kaal. Er liggen vier van die rode joekels in de koelkast, dus ga ik er morgen soep van maken. Helaas had ik geen staafmixer om te pureren, dus vanaf morgen ga ik als de bliksem lekker gezonde soep maken. Ha ha ha...
Volgende keer eindelijk courgettesoep. Lijkt me ook zo lekker met gesneden ontbijtspekjes erin.

Ook kan ik er noten mee hakken en havermoutmeel maken voor gezonde koekjes met banaan etc. Heb allerlei recepten gezocht. Ook bananenbrood moet erg in zijn. Ben gek op die gele rakkers, dus ik zal moeten gaan experimenteren.

Crebster gaat dus bakken, koken en braden. Ach... ik ga toch niet op vakantie en met dat pokke weer heb ik niets te doen. Dus dan maar deze hobbie uitproberen.

Gister gewerkt in de haven en dat gaat prima. Totdat ik thuis ben, dan is het wel even moeilijk met die rug. Vanmorgen was dat gelukkig over.

Vanmiddag lekker naar mijn oude vriendin gegaan. Was weer lachen om haar verhalen. Zo grappig en vrolijk mens. En ja... lekker chocola gegeten bij mijn kopje thee, maar dat moet kunnen voor een keer. Nu weer netjes opletten.

Ik ben weer blij en morgen komt mijn aankoop. Wat gaat de tijd nu langzaam. Ik val van me stoel van het lachen!

Menu

Totaal 1034 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
185 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 76 kcal
172 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Kipfilet 125 kcal
378 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix 0 kcal
Witte chocolade 193 kcal
Cafe noir 83 kcal
298 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 18:47    

Reageer met quote
Maandag 23 augustus 2021,

Hallo allemaal, even bij schrijven hoor!

Vrijdag mijn staafmixer binnen gekregen en gelijk paprikasoep gemaakt en verse tomatensap. Smaakte verrukkelijk.

Zaterdag naar moeder en zusje gegaan in Zoetermeer. Moeder kreeg de kapper aan huis voor een mooi haarstuk. Ze is weer 10 jaar jonger.
Ook bij zus geweest die zo lekker bakt met mijn cake en ja hoor. Ze vonden het heerlijk. Ook de ananasjam die ik gemaakt had vonden ze zalig. Zus had sokken gebreid voor mijn man, omdat ie zulke koude voeten heeft. Zo lief allemaal.

Zondag
alle kasten eens gesopt en opgeruimd en twee zakken kleding weg gebracht. Van mijn man en van mij, we zijn zo afgevallen en ik wil nooit meer dik worden. Gelijk de keukenkastjes anders ingedeeld. Nu heb ik een speciaal kastje met bakspullen etc.

Vandaag ben ik weer aan het bakken geslagen, maar nu gezond bezig. Gezonde havermoutkoekjes met banaan en appel etc. zonder suiker of boter. En zo goed gelukt! Beter dan al dat suiker en boter. Voor een keer is het lekker.

Energie per koekje van 25 gram 80,3 kcal

Vet 0,07
Verzadigd Vet 0,01
Koolhydraten 4,2
Eiwitten 0,2
Vezels 0,4
Zout 0,005

Hier heb ik het recept vandaag gehaald.

https://makkelijkafvallen.nl/recepten/gezonde-havermoutkoekjes/

Heb alleen meer havermout gebruikt, want mijn appel en banaan waren zo groot, dus het beslag werd te dun.

Mijn blender en hakker zijn goed van pas gekomen de laatste dagen. Ben er zeer blij mee.

Ben ook goed bezig met lijnen, want ik eet niet veel rare dingen.

Wens iedereen een fijne nieuwe week en ga er voor. Als het goed is komt het zonnetje. Heerlijk toch?

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 740 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 43 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
144 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Tomaat paprikasoep 70 kcal
70 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
268 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix pepermunt & sennablad 0 kcal
Havermoutkoekje gezond 119 kcal
Magnum CLASSIC ALMOND WHITE Ijslolly 116 kcal
257 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021 16:52    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Leuk dat je aan het bakken bent geslagen.
Zelf ben ik niet zo van het bakken, maar dan maak ik dan wel weer smoothies, wel de gezonde. Hihi, want teveel fruit is ook niet al te best zeg maar.

Ik heb net een sportsessie achter de rug, best heftig hoor. Denk wel eens: nu maar stoppen hoor of de andere been, hihi.
Toch wil ik dan wel volhouden, al gaat het niet zo snel.
Ik was ook wat achter, dus ben weer bijna bij. Dat kwam omdat ik ging fietsen ineens naar het werk.

Succes weer verder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021 17:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 81 van 115