Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Donderdag 14 mei 2020,

Wat gaat de week toch hard, ook al heb je niets te doen, dan gaat ie alsnog toch hard.

We waren laat op, 9:30 uur, wij kunnen toch zo lekker slapen, heerlijk.

Er staat geschreven dat als mensen lang slapen, dat zij een betere immuniteit opbouwen. Ha ha ha..

Straks ff het bed verschonen, stofzuigen en vanmiddag naar mijn oude lieve vriendin. Doe ik elke donderdag. Nu alleen kletsen, volgende week een beetje poetsen. Ze doet nog veel zelf, knap toch?

Verder gaat het weer goed met mijn lichaam! Nog steeds geen hongerklap gehad.

Fijne dag allemaal en blijf sterk.

Menu:

Totaal 908 kcal
Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Yoghurt, mager 56 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Magere franse kwark 52 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
188 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Slavink 222 kcal
Broccoli 41 kcal
464 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Paprika 23 kcal
Appel jonagold 76 kcal
102 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Je hebt goed je draai te pakken ik moet nog meer mijn best gaan doen Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 10:01    

Reageer met quote
Hallo Ellen,

Het blijft moeilijk om altijd in het gareel te lopen. De knop is bij mij om door wat ik gelezen had betreft Mindsetting. Op mijn eerste blz. heb ik een link en daar vertelt Marloes op haar manier waar het fout gaat.
En...ze heeft gelijk, we denken verkeerd en daar moet dus verandering in gaan komen, zeker bij mij. Nu ben ik veilig bezig met mijn shakes, hoef niets anders te verzinnen, alleen de avond prak. Ook dat gaat prima en ben blij dat ik dan weer normaal eet. Dat is niets veranderd.
Dat wordt anders als ik ga op/afbouwen van shakes naar gezond eten. Nou...dat wordt een hele uitdaging, maar...ik hou vol. Ik heb me voorgenomen om af te vallen en dan nooit meer te hoeven lijnen.
Hoef ik alleen maar stabiele sprintjes te doen. Ook bekijk ik hier wat de mensen van de weegclub eten. Dat is leuk en leerzaam. Daarbij vul ik elke dag alles in bij Voedingscentrum. Dan weet je wat en hoeveel je binnen krijg en dan puzzel ik net zolang dat ik aan mijn kcal kom, die ik wil gaan eten. Nu is het bar weinig, maar straks wordt dat opgevoerd naar 1100 -1200-1300-1400-1500 kcal.
Dan bekijk ik of ik stabiel blijf.

Nu nog ff mijn best doen en...het gaat prima zo. Nog steeds.

Fijne avond Ellen en hou vol. Elke dag een nieuw begin.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 16:36    

Reageer met quote
Vrijdag 15 mei 2020,

Het is alweer bijna weekend en hoe gaat deze dag er weer uitzien. In een dagboekje had ik mij afgevraagd hoe mensen leven zonder vlees. Is vlees ongezond? Waarom enzovoorts. Leuk onderwerp. Ik hou van een beetje leerzame onderwerpen.

Hier even een link voor mijzelf, want ik heb dit altijd heel interessant gevonden. Dan heb ik wat houvast betreft gezonde keuzes.

https://gezond-gewicht.info/geraffineerd-en-ongeraffineerd/

Laat ik het maar voorlopig bij mijn shakes houden. Het gaat nog steeds super goed. Het verbaast mij dat je niet veel nodig heb om toch de dag door te komen. En...nog steeds geen terug val. Dat is zo fijn.

Moet soms zo lachen om mijzelf. Bij de Lidl had ik laatst een tubetje met zelfbruiner gekocht. Als het zo warm is op het balkon, zit ik dus binnen of ga wandelen. Nu ik die crème al een paar dagen heb gesmeerd, zie ik er toch gezellig bruin uit. Ha ha ha..het helpt nog ook. Zal ook wel niet gezond zijn, maar om het eens uit te proberen, daar zie ik dan wel de lol van in.

Vandaag ben ik vroeg opgestaan en ff karnemelk, yoghurt en ingrediënten voor mijn verse kippensoepje gehaald. Daar zit zo weinig in en dat is ook wel lekker voor de zaterdag. Het was giga druk, want ze waren nog niet klaar met aanvullen. Die jonge knullen beginnen om 5 uur al...dat allemaal voor ons. Tis toch wat.

Zaterdag is mijn zogenaamde boostdag en eet ik 's avonds brood met wat lekkers erop.
Ik compenseer die dag, door de ochtend shake met water te nemen. Dat scheelt weer calorieën.
Straks bekijk ik wat ik zoal mag eten met Voedingscentrum en op hoeveel kcal. ik uit kom. Leuk om te doen.

De zon schijnt en ga vanmiddag lekker wandelen. Heerlijk.

Menu:

Totaal 891 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere Franse kwark 52 kcal
Water 0 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
206 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Jus 43 kcal
Water 0 kcal
Sla 11 kcal
Ei 64 kcal
Slasaus 66 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 45 kcal
Kipfilet 117 kcal
504 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Paprika 23 kcal
26 kcal

Fijne vrijdag allemaal, het leven lacht mij weer toe. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020 9:41    

Reageer met quote
Update vrijdag 15 mei 2020,

Het is gelukt om toch ff lekker te wandelen. Ik had weer zo een pijn in mijn rug naar mijn ribben toe, rechts, bah...dat is al een tijdje aan de gang. Normaal als ik teveel heb gedaan, dan is het bingo en dan lig ik de hele avond plat, maar nu is het 's nachts op komen zetten.
Mijn vriend de fysio opgebeld. Dinsdag ff kijken wat dat nu weer is.

Gelukkig gaat het nog steeds goed en geen honger. Had natuurlijk mijn soepje en mijn cracotte met filet americain met een pullekie rucola sla eronder. 123 kcal.
Gaaf toch dat je dat erbij kan eten. Dat doe ik alleen als ik een eind heb gewandeld, hoor. Anders alleen een appeltje 's avonds tussendoor. Zelfs dat doe ik niet elke avond, voor de zekerheid schrijf het wel op, zodat ik kan zien hoeveel ik ongeveer naar binnen werk.

Gewandeld 7,8 km -Tijd 1:34 uur - kcal 547.

Groetjes en een fijn weekend van Crebster. Be strong!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020 15:28    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
crebster raar ik heb ook wat last van spier rechts zijkant rug . maar paar dag rust en warme baden helpt .

ik eet steeds minder vlees en mis het niet .
knap dat je geen honger krijgt bij de shakes .

zet hem op en rustig aan afbouwen .

Fijn weekend .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020 16:19    

Reageer met quote
Eliza10 schreef:
Crebster raar ik heb ook wat last van spier rechts zijkant rug, maar paar dag rust en warme baden helpt .

Ik eet steeds minder vlees en mis het niet.
Knap dat je geen honger krijgt bij de shakes.

Zet hem op en rustig aan afbouwen .

Fijn weekend .

Hallo Eliza,

Het is vervelend die pijn, want het lijkt net of je een rib hebt gebroken. Het is een dingetje wat bij mij hoort, hoor. Heb altijd een slechte rug gehad, zo jong ik was.
Dat ik nu hoge rugpijn heb is dat er een schotje in mijn rug elke keer verschiet. Dus als ik mij verkeerd beweeg schiet dat de verkeerde kant op. Vandaar ik ff naar de fysio ga. Loop er al maanden mee. Soms gaat het goed en soms ook niet. Gister helemaal niet, dus...tja...Ik ga er niet dood aan, maar het is elke keer zo een domper op de dag.
Heb wat ingenomen en 's middags gaan wandelen, toen ik thuis kwam was ik wel moe, maar geen pijn en ineens na het eten...hoppa...daar was het weer. Niet om uit te houden, dus weer pillekes...en nu gaat het goed.

That's live...er zullen wel veel ergere dingen zijn bij sommige mensen, dus ik moet niet klagen, maar dragen...ik blijf positief.

Fijne zaterdag en geniet!

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 9:28    

Reageer met quote
Zaterdag 16 mei 2020,

Naar deze dag kijk ik altijd uit, dan ga ik me toch lekker eten. Boostdag. Ff die kachel aanzetten, vanavond. Ha ha ha...

Dan zit ik lekker te puzzelen in mijn eetmeter van Voedingscentrum, wat ik wel of niet kan eten, als ik maar niet boven de 1000 kcal. kom. Verder is alles toegestaan, alleen geen suikerhoudende dingen.

Soms moet je dan het ene laten staan om het andere te eten. Vanmorgen geen shake en vanavond geen appel.

Ook houd ik er rekening mee dat ik dan wel meer moet bewegen die dag. En dat ga ik ook doen vandaag.
Samen met mijn hubby gaan we vanmiddag dan weer een mooi eind fietsen door de polders heen en rijden we ongeveer 33 km. Dat is ongeveer 990 kcal.

Menu

Totaal 960 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Kippensoep, helder 98 kcal
Ei 110 kcal
Ontbijtspek 69 kcal
Volkoren puntjes 2st/ 239 kcal
IJsbergsla 1 kcal
Airfryer, kalfskroket, Mora 193 kcal
785 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
3 kcal

Fijne dag allemaal van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 9:48    

Reageer met quote
Zondag 17 mei 2020,

Wat een schitterende dag! Het is zo heet op het balkon, dus ga ik lekker een stuk fietsen, helaas alleen. Mannetje had erge zadelpijn, dus hij heeft een rustdag en zit lekker te lezen in mijn e-reader. Je hoort hem niet meer, de schat.

We willen van de week een dagje uit naar een plek aan het water, daar is het zeer rustig richting Zeeland. Maar...wat ga ik eten. Ben er nog niet uit. Ik lus ook zo weinig en zeker geen brood nu ik koolhydraat- arm eet. Moet er ff over na denken.

Gisteravond twee volkoren puntjes gegeten en ben nieuwsgierig of het de boost is geweest om af te vallen. Normaal gaat het goed, maar of dat nu zo is. Ben heel benieuwd. Dinsdag alweer wegen, maar dat ik afgevallen ben dat is zeker.

Gisteravond ge-appt met mijn broer, die is eerste contactpersoon van mijn moeder, zij zit in een verzorgingstehuis. Ik vroeg of er al schot in de zaak zit en of we al langs mogen komen.

Begint ie: Oh...vergeten....ik kom al drie weken bij mama...Geintje...Het was dus niet waar!

Snap je dat nou? Een geintje...ik heb haar al vanaf 9 maart 2020 niet gezien i.v.m. vakantie. Mis haar zo erg. Stuur haar af en toe een kaartje via Greetz.
Voor hetzelfde geld krijgt ze dat virus, overlijdt ze en heb ik haar nooit meer gezien. Hoeveel van die schrijnende gevallen kwamen langs op tv. Ik zit dan te janken voor die mensen en familie en uit angst voor mijn moeder.
Zo eenzaam die mensen nu en in mijn moeders geval schijnt ze erg achteruit te zijn gegaan. Ze snapt het hele leven niet meer.

Wat een rot joch die broer van mij...rare humor. Hij bedoelt het echt niet zo hoor. Hij ziet mij als een stoere meid die tegen een stootje kan, zo ben ik ook altijd geweest, maar in dit geval ben ik erg emotioneel. Stom joch. Maar ik hou wel van hem, hoor.

Bij dit schrijven snap ik gewoon nog niet hoe ie dat als grap heeft kunnen schrijven. Maar goed....die C shit duurt mij te lang, zeker voor al diegene die zo giga alleen zijn. Ik kan het woord niet meer uitspreken of schrijven...ik heb er zo een giga hekel aan.

Menu voor vandaag. Het is weer niet veel, maar ik zit toch vol, fijn!

Totaal 828 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Jus 54 kcal
Water 0 kcal
Snijbonen 58 kcal
Magere runderlap 110 kcal
380 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Appel jonagold 76 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
Filet americain mager 31 kcal
IJsbergsla 1 kcal
139 kcal

Fijne zondag en we houden vol!

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 12:32    

Reageer met quote
Update Zondag 17 mei 2020,

Lekker runderlapje laten sudderen vanmorgen, die was heerlijk bij de snijboontjes en aardappelen. Vanmiddag ook lekker gefietst. Je hebt wel eens dagen dat het je tegen zit met de wind. Alleen maar tegenwind, zowel op de heen als de terug weg.
32,5 km-1:54 uur-944 kcal.

Toen ik ging koken vloog er een traumaheli boven het appartement en landde vlakbij in een veldje. Heel apart.

Fijne avond van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2020 17:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 9 van 93