Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 25 juni 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Daar ben ik weer. Het gaat weer goed, de schouder is ook weer wat rustiger. Gister lekker de boel in huis gedaan, dus dat is ook weer gedaan. Ondertussen deed het mannetje op de fiets de boodschappen. Hij was zijn fietssleutel kwijt... lag ie bij de lift. Stom Ik maar zoeken onder het schoonmaken. Hij komt dan niet ff terug om te vertellen dat ie um weer heeft gevonden. Hij had voor de zekerheid ff mijn fietssleutel meegenomen, hihi..
.
Val gelukkig ook weer wat af en kon weer naar het toilet. Dat scheelt ook! (een hoop Grap)

Verder eet ik rond de 800 á 900 kcal. per dag en ook dat gaat prima.
Mannetje had aardbeitjes gekocht i.p.v. chocola en dat doe ik in mijn aardbeien shake van magere yoghurt, zalig gewoon. Dus ook met fruit kan je je laten verwennen. Lief toch van mijn hubbie dat ie zo meedenkt. Hij had fijn de ingrediënten meegenomen voor de kippen/groentesoep of wel mijn 'zeiksoepie', niet bijzonders hoor, maar toch. Daarbij doe ik extra een ui, prei en platte peterselie in. Weinig zout en veel tuinkruiden en peper.
Nou... dat wordt plassen geblazen! Lachen
De soep nemen we rond 15:00 uur, dan hebben we niet zo een trek in de middag.

We zouden gaan fietsen vandaag, maar dat gaat um niet worden, het regent en daar heb ik een pesthekel aan en mijn lijf vind het ook vreselijk dat vochtige weer. Dus lekker lezen vanmiddag.

Menu

Totaal 900 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
149 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Aardbeien 15 kcal
173 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Sperziebonen 56 kcal
Karbonade schouder 236 kcal
513 kcal

Tussendoor
Koffie, cafeïnevrij 5 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Soep, kippen 33 kcal
Soepgroente 17 kcal
65 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021 10:52    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Dank je wel voor je woorden in m'n boekje.
Nu zei een collega dat ik BHV nog een keer over kan doen, dat wist ik dus niet. Scheelt weer, maar dan pas over 2 of 3 dagen. Moet even wachten, ben benieuwd!

Dan hoop ik wel een 6 of iets hogere cijfer te krijgen.

Fijn weekend!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021 16:28    

Reageer met quote
Zaterdag 26 juni 2021,

Nederland gaat langzamerhand van het slot, maar ik kijk het nog even aan en zoek de drukte nog niet op. Ik weet het allemaal niet, hoor. Hebben jullie ook dat gevoel van veilig lekker binnen blijven?
Ruim een jaar mag je niets en nu mag het weer. Moet er ff aan wennen. Wel fijn dat die mondkapjes niet meer hoeven, maar heb er altijd eentje bij mij, voor als het echt te druk is.

Vandaag begint ook de Tour de France, leuk! Wij hebben jarenlang door Frankrijk gereden met de camper en als je dan de Tour kijkt, dan rij je gewoon weer mee door dat heerlijke land.

Als het echt allemaal goed gaat betreft de corona, gaan we op vakantie met de auto naar Frankrijk, we zien wel. We wachten n.l. tot Turkije opengaat, mocht dat niet zo zijn, dan horen wij dat twee weken van tevoren. We hoeven dan ook pas te betalen. Goed geregeld. Voor mij mag het dicht blijven, heel eng idee om naar zo een land te gaan nu. De reis hadden we al in 2019 geboekt en zes keer door geboekt, omdat het niet zeker was of ze je geld terug gaven. Nu is het zeker, dat als de reis niet doorgaat, alles wordt teruggestort. We kregen gister een email daarover.

Zaterdag... wat gaan we eten? Nou... ik doe een moord voor een grove volkoren boterham met ei en gebakken spek en dat ga ik ook eten vanavond met een cracker met jam en natuurlijk mijn zeiksoepie, ik heb de rest daarvan in de koelkast en elke dag kunnen we een kom nemen. Zalig en genoeg zo.

Of we nog gaan fietsen? Hier heel veel motregen, maar het wordt wat lichter, dus???

Wens iedereen een fijne dag toe, maar blijf alert, hou afstand.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 907 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 73 kcal
149 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Aardbeien 15 kcal
173 kcal

Avond
Water 0 kcal
Grof volkorenbrood 82 kcal
Ei 110 kcal
Ontbijtspek 69 kcal
Aardbei jam 50 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Kippensoep, helder 98 kcal
Soepgroenten 17 kcal
496 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Meloen 74 kcal
89 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 jun 2021 11:08    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Persoonlijk vind ik dat Nederland veel te snel van alles mag. Dus ik houd in de winkels gewoon m'n mondkapje nog op. Dan houden ze tenminste nog een beetje afstand, maar meestal is het zo druk in de winkels. En ik blijf ook liever thuis, maar ja, soms moet ik toch boodschappen in huis halen natuurlijk.
Dus vandaag boodschappen gedaan bij de biologische winkel en de Jumbo. Ik doe dat liever niet op zaterdag, maar ja, gistermiddag had ik ook geen puf meer.
Ik vrees echt voor september, dan heb ik vakantie. Maar dat Nederland dan weer op slot moet. Daarom ga ik volgende week woensdag weer naar mijn moeder toe. Nu het nog kan!! En in juli en augustus is het veel werken, vandaar dat ik nog een keer naar mijn moeder wil. Eigenlijk heel logisch, omdat ik zo ver moet reizen met de trein. Nu durf ik wel.
En het mooiste komt nu: ik vertel dit dus niet aan die ene vriendin die alles onzin vindt. Gaat haar echt niks aan, geen behoefte aan. Dus ze weet niet dat ik vorige week naar mijn moeder ben gegaan. En dat ik in mei vakantie heb gehad, weet ze ook geen eens. Vroeger vertelde ik echt alles, maar tegenwoordig niet meer. Dan moet ze ook maar geen grote mond hebben vind ik. Sowieso bemoeienissen heb ik geen behoefte aan. Want ik weet nu al wat ze dan gaat zeggen: he he, je gaat eindelijk naar je moeder. Nou, leuke reactie, niet dus. Dan sluit ik dat uit, vertel niks leuks meer aan haar. Dat weet ik wel. Zo verstandig ben ik dan wel weer.
Een andere vriendin zei juist van: oh wat leuk dat je naar je moeder gaat, dat zal ze toch ook leuk vinden? Dat is een veel leukere reactie dan die andere vriendin. Ik ga dan echt een ander persoon worden als iemand zo naar gaat reageren. Dat weet ik wel, dus ik houd lekker mijn mond dicht.

Fijn weekend verder!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jun 2021 19:27    

Reageer met quote
Zondag 27 juni 2021,

Yèèèhhh... Nederland - Tsjechië vanavond om 18:00 uur, kijken dus !!! Hoop dat we winnen!!!

Goedemorgen allemaal,

Zonnetje@ Blijf maar zoveel mogelijk naar je moesje gaan hoor, want je hebt haar nog. Jullie hadden het zo fijn en voor je moeder is het ook eens wat anders. Ook je andere familie gezien, dus beter kan het niet. Laat die zogenaamde vriendin maar kletsen. Die negatieve energie moet je uitbannen en zien kwijt te raken.

Betreft de voorzorgsmaatregelen. Ik las doordat we meer handen wassen, geen handen schudden en mondkapjes dragen er afgelopen winter geen/minder verkoudheid was, minder longontstekingen en minder maag/darminfecties. Kan je nagaan.
Ik blijf die dingen voorlopig toch wel doen en zeker nog af en toe een mondkapje op in bijv. winkels, want reken er maar op dat die Deltavariant van corona eraan zit te komen. Zeker als straks al die vakantiegangers weer terug komen van orden waar alle regels aan de laars worden gelapt.
Handen schudden (bij bijvoorbeeld verjaardagen etc) hoeft voor mij niet meer terug te komen, nooit gewild en zeker geen gezoen. Laten we maar niet meer zoveel pulken aan elkaar, bah...Grap

Heb net ff lekker een mager runderlapje gebraden, die staat nu te pruttelen. Heerlijk mager vlees de komende dagen. Het gaat goed met lijnen en val gelukkig weer af.

Nu zo lekker ff de zon in en op balkon bij de mooie plantjes een boek lezen, vanmiddag als het weer droog blijft ff fietsen.

Menu

Totaal 760 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
185 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
361 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
55 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 27 jun 2021 10:10    

Reageer met quote
Zondag 27 juni 2021

Lekker 's middags gefietst en het was heerlijk buiten, lekker warm en de lucht betrok ineens. Heerlijk ff eruit geweest.

's Avonds die vreselijke partij voetbal gekeken, helaas heeft Nederland verloren. Stom ook die De Ligt met zijn rode kaart, de sukkel Stom
Laten we die losers van het Nederlands elftal maar gauw vergeten. Ze kosten miljoenen, maar lopen achter een bal... Nee hoor. We kunnen weer naar huis, wat een blamage zeg! Bah...

Maar goed... Op naar de Tour de France en Grand Prix. Daar doen de Hollanders het heel goed.

Maandag 28 juni 2021

Vanmorgen heel vroeg opgestaan (6 uur) en voel me weer prima na die kater van gisteravond.
Moesten naar Zoetermeer om onze nieuwe gebitten te passen, het wordt prachtig. Gelijk daarna naar mijn moedertje. Gelukkig heeft ze sinds een week een sensor die haar bloedwaardes meet via een telefoon o.i.d. Super, dan hoeven ze niet meer zo in haar vingers te prikken. Dat deden ze vaak, want het suikergehalte is zo onregelmatig.
We hebben met moeder in de zon gezeten met warme chocomel, dat vind ze zalig. Ze zat weer te knikkebollen en te genieten. Deze keer wilde ze niet zo gauw weg. Ze vond de zon op haar hart zo lekker met wat wind. Ahhh... mijn lieve moeder.

Vandaag heb en ga ik ff lekker eten. mmmmmmm Vanmorgen heel vroeg een shake, maar vanmiddag grof volkoren brood met gebakken ei met spek, zalig gewoon. Had er nog een kom van de verse kippen/groente soep bij.
Vanavond heerlijk hachee, ik heb die runderlappen gister gebraden en dan een dag later er hachee van maken, ohhhh...smullen.
FF kijken hoeveel kcal het is, maar ik barst van de trek, dus nu ff lekker eten, anders hou ik het niet vol.

Na 18:00 uur eet ik niets meer tot de volgende dag 9:00 uur. Heb gelezen dat dat goed is voor af te vallen. Buiten dat... ik eet nooit meer na de avondmaaltijd.

Wens iedereen een fijne dag toe, het wordt nu wel bewolkt, maar de temperatuur is prima. Of we het droog houden?

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1209 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 73 kcal
157 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ei 110 kcal
Ontbijtspek 69 kcal
Suiker 20 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
Kippensoep, helder 98 kcal
Soepgroenten 17 kcal
500 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Hachee, met zout 144 kcal
365 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Chocolademelk, uit automaat 172 kcal
187 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2021 12:28    

Reageer met quote
Dinsdag 29 juni 2021,

Disco 6 ons eraf Dansen

ja ja... het gaat me wel lukken, als je maar niet stom zit te snaaien Grap

Ben superblij en nu doorpakken en ja... ook dat gaat lukken.

Wel ontzettend laat opgestaan, heerlijk zo lekker slapen. Ook dat gaat me weer goed af. Dat zal wel komen, omdat we zo laat zitten te kijken naar al dat prachtige voetbal en daarna de analyses. Om je rot te lachen met Oranje Zomer. Niet altijd hoor, maar nu wel weer. Wat een zeikerds.
Durf alleen niet meer naar De Tour te kijken, bah zeg... al die valpartijen. 'Moeten ze beter opletten' las ik in de krant. ja hoor... die wegen zijn in Frankrijk gewoon niet te befietsen en wij kunnen het weten met 9 jaar ervaring door Frankrijk. Vreselijk en zeker in het westen. Moet je zeker niet met zijn allen naast elkaar rijden en met 70 km per uur ten val komen. Aai jaai zeg...

https://www.ad.nl/koken-en-eten/verbijstering-om-martel-uitvinding-uit-nieuw-zeeland-apparaat-klemt-kaken-dicht-voor-dieet~aebfdc5ba/

Mooie oplossing om af te vallen, niet dan? Het is wel erg met je
gesteld als je dit nodig zou hebben.

Maar moet je die link maar een openen en eens lezen hoeveel mensen ter wereld obesitas hebben en hoeveel er aan zwaarlijvigheid dood gaan, 2,7 miljoen. Nog meer dan aan corona en dan ook nog jaarlijks.
Snap dan ook niet waarom er nog zoveel rotzooi in de winkels ligt en waarom er nog van die vieze vreettenten zijn met junkfood. Zeker in Amerika en nog goedkoper dan als ze vers eten maken. Maar diegene die zo dik zijn die koken niet, die halen alles kant en klaar en zo vreselijk veel. Ze hebben soms nog niet eens een keuken. Ik kijk wel eens naar TLC, naar doctor Now. Die mensen die bij hem komen zijn zo zwaar en het lukt er maar een enkeling om daadwerkelijk af te vallen. Meestal overlijden ze binnen 5 jaar als ze (te laat) bij hem komen. Dat zegt doctor Now ook.
Het is echt een wereldwijd probleem en neem me niet kwalijk... vele ondernemers zijn, over de ruggen van al die mensen, vreselijk rijk geworden. Of ze het nu goed of slecht bedoelen.
Wat hebben we elkaar toch aan gedaan door de jaren heen? Welvaart? De wereld gaat eraan kapot, in elk opzicht.

Zwaar onderwerp. (Toepasselijke term, sorry...)

Hoop vandaag nog ff er tussenuit te gaan, want met dit weer is het slecht gesteld. Dus hopen dat het droog blijft om een ritje maken op de fiets.... please!
Dan verbrand ik toch nog ff rond de 700 kcal. als ik 20 km fiets.

Wens iedereen een fijne dag en doe je best allemaal en denk aan je gezondheid. Maak verstandige keuzes.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 931 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 73 kcal
157 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Krokante muesli met noten 120 kcal
Lijnzaad 48 kcal
326 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Water 0 kcal
Broccoli 47 kcal
Kipfilet 125 kcal
393 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
55 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021 11:09    

Reageer met quote
Goedendag allemaal,

Woensdag 30 juni 2021,

Wat een donkere rotdag. Heb me super verveelt en barst van de pijn in mijn schouder. Had ook heel naar gedroomd over mijn ouders en dat ik ze meenam. Vader is al heel lang overleden en moeder is zo oud. Wel leuk dat je je ouders soms in dromen weer samen ziet.
Mannetje heeft boodschappen gedaan en wat lekkers meegenomen. Deze dag was mijn snoepdag en kwam op ruim 1500 kcal. Soms...

Donderdag 1 juli 2021,

Heb zo een moeite met die donkere dagen. Bah zeg...maar... ik kwam op het idee om vanmiddag naar de kapper te gaan. Dat mag wel eens na een jaar. Ga niet als een slons erbij lopen met dat gort droge lange haar, daar voel je je ook rot bij. Heel eind eraf en maskertje erin, verder geen verf of wat dan ook. Laat die grijze haren maar komen. Mijn haar is er zo aan toe en wordt zo dun. Familiair.
Nu mag ik straks 60 worden, ik voel me soms stukken ouder, omdat dat lijf niet wil en niet uit de voeten kan en maar zitten... brrrrr, maar nu...goede therapie een kappertje. Ben een stuk opgeknapt.

Vandaag lekker bezig geweest met de voeding en weer in balans,

Fijne avond allemaal en voor straks eetsmakelijk.

Groetjes van nieuwe Crebster.

Bovenste foto's zijn voor en de onderste na de knipbeurt.

Menu
Totaal 874 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
185 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Mager rundergehakt 222 kcal
475 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
55 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021 15:01    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Vrijdag 2 juli 2021,

Vroeg opgestaan en om 10 uur naar een vriendin gegaan. Ff wat lekkers bij de koffie daarvoor gehaald en bloemen. Ik krijg al maanden mooie boeken van haar en trouw denkt ze elke keer aan mij, ha ha ha...Was super gezellig, haar man kwam er ook bij zitten. Leuk.
's Middags naar mijn oude vriendin van 90 jaar. Die had ook weer zoveel te vertellen. Ze wordt nu echt oud en dat kan ze niet verkroppen en wil nog zo veel mogelijk zelf doen, maar die handen, vol reuma, zo zielig. Maar het is een pracht van een vrouw en ze verwent me altijd als ik kom.

Zaterdag 3 juli 2021,

Gister wel even gewandeld en een bakkie in het dorp gedronken samen met mijn man, heel spontaan. Toen weer verder gewandeld. Ik had een jas aan, want binnen bij ons is het soms koud, maar ik liep tegen een muur van warmte op. Vreselijk benauwd buiten. Maar goed... het slaat echt nergens op de zomer in Nederland.

Zondag 4 juli 2021,

Vanmorgen ff wat zon en ben ik gelijk met een boek op het balkon gaan zitten lezen. Dat duurde niet lang...regen! ja hoor...

De afgelopen tijd zitten we 's avonds, maar ook 's middags veel naar de sport te kijken, maar het voetbal is bijna afgelopen en zal dan ook vroeger naar bed gaan, want dat programma Oranjezomer kijken we meestal af en tja... dan wordt het laat. Zullen wel af moeten kicken van al dat leuke voetbal, maar we hebben nog drie avonden. Waarschijnlijk zullen de Italianen wel op karakter winnen, maar die Engelsen kunnen ook best een kans maken op het Europees Kampioenschap. Ben reuze benieuwd. We genieten volop van al dat voetbal.
Ook kijken we naar de Tour de France... prachtige gebieden waar ze door rijden, daarom kijk ik dus ook. Alleen vandaag zo nat. Bah.. en koud in de bergen. Maar zo mooi daar in Frankrijk.

Verder niets te melden, lekker gegeten en tot 1200 kcal gegeten, alleen niet veel gesport. Heb er echt geen zin in. Moet wel weer eens de draad oppakken. Komt goed.

Groetjes en een fijne avond allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2021 17:42    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Leuk dat jullie zo genieten van voetbal en het fietsen in Frankrijk! Frankrijk ben ik in totaal 2 keer geweest, zeker is Frankrijk mooi. Ik ben er jaren geleden heen geweest met een groepsreis. Ook veel gewandeld!
En dat sporten komt wel weer, ik hoelahoep en ben ook ff niet met de kettlebell bezig. Al zou ik graag willen, maar als ik zoveel werk, heb ik er niet echt puf voor......... Maar ja, dan ga ik maar weer fietsen en wandelen!!

Fijne week!

Groetjes en liefs tante Zon Sport

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2021 21:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 77 van 93