Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
morgenrood2 schreef:
Hoi Crebster, ik kom je ook even weer gedag zeggen. Ben weer bezig met afvallen, ten minsten ik probeer het. Jij bent in ieder geval goed bezig. Cool

Hallo Morgenroodje,

Gezellig dat je er weer bij bent. Ik ondersteun je wel hoor. Heb je al een plan hoe je het afvallen gaat aanpakken?

Heel veel succes en groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 9:08    

Reageer met quote
Maandag 17 mei 2021,

Goedemorgen allemaal,

Maandag...de dag dat we meestal naar mijn moedertje gaan. Lekker fris gedoucht, mooie kleertjes aan, dus ik kan er weer ff tegen.
Moeder gaat erg achteruit en dat vind ik zo moeilijk. Dus lekker knuffelen en handje vasthouden. Ze slaapt veel en zit in een heel luxe rolstoel. Kan ze lekker dutjes doen.

Daarna kan ik mijn € 24,- terug krijgen van mijn schoenen bij Manfield. Tja...lekker weer verdiend toch door op te letten.

Daarna naar zusje, die heeft hele leuke sokken gebreid voor mij en moedertje heeft de kleur uit gekozen, dus die worden heel bijzonder en ik zal er zuinig op zijn.

Verder gaat het goed met stabiel zijn/afvallen. Beetje bij beetje ondanks wat lekkers val ik toch af en ik sport ontzettend weinig. Dat weer zit ook zo tegen. Ben een echte huismus geworden. Wil ook de winkels niet in.

Morgen komt ons mooie bureau...ben zo ontzettend benieuwd. Kan ik de oude bureautjes op Marktplaats zetten, misschien kan ik iemand er blij mee maken.

Wens iedereen een fijne maandag toe, na regen komt zonneschijn.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 975 kcal

Ontbijt
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Jam 25 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 11 kcal
283 kcal

Lunch
Groentesoep, helder 25 kcal
Gevulde cake 135 kcal
Koffie 1 kcal
Koffiecreamer 11 kcal
172 kcal

Avond
Magere melk 76 kcal
Aardappel 83 kcal
Jus 43 kcal
Kipfilet 125 kcal
Broccoli 47 kcal
374 kcal

Tussendoor
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
146 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 9:15    

Reageer met quote
Dinsdasg 18 mei 2021,

Disco Weer lekker 3 ons eraf!!! Dansen Ben zo blij, ik heb mijn dinsdag chocolade weer verdiend. Manlief komt net terug van boodschappen, Lachen

Vandaag is het de dag dat het bureau komt, ja ja...nu zul je aan aap zien...vliegen! Grap

Het kamertje is leeg en schoon, ramen daarvan gezeemd, gestofzuigd en gedweild. Gelijk het hele huis maar gedweild etc.
De huiskamer staat op zijn kop, met die oude bureautjes. Zit aan de eettafel gezellig te typen. Als het bureau er echt is, kan het nog steeds niet geloven, dan zet ik die zooi op Marktplaats, je kan het maar kwijt zijn aan iemand die er blij mee is.

Mijn dagen zijn gevuld met euforie en verdriet. Gister nog bij moedertje geweest. Ze lag op bed en was zo ontzettend moe. Het gaat echt niet goed en ik moet er niet aan denken dat zij er niet meer is. Gelukkig ligt ze lekker warm en dat vind ze heerlijk. Ze herkende mij maar net, ze ziet slecht en hoort slecht...eet niet...en dan die diabetes. Torenhoge suikers... Het doet ons allemaal zo een verdriet. Maar daarbij is ze wel 90 jaar. Hoop dat ze gauw naar mijn vader mag en broer en zusjes, als dat bestaat. Het is een troostend idee. Goh...moeders...ik raak je geloof ik nu echt kwijt.

Gelukkig heb ik een hele lieve familie en man en daar ben ik gelukkig mee.

Wens iedereen een heerlijke dag met zon, die schijnt eindelijk. Zalig Uitroep

Groetjes van Crebster.

Menu is ongeveer 1244 kcal door de chocolade, ha ha ha..maar die heb ik er al weer uitgewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 9:32    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je gaat lekker! Ga zo door zou mijn moeder dan zeggen!

ja, moeilijk lijkt me als het zo gaat met je moeder, toch een gezegende leeftijd vind ik.
En ja, ik geloof zeker dat ze elkaar weer terug zien!! Dat is echt een troost, voor mij tenminste. Het moet heel mooi zijn in de hemel, ik heb al verschillende boeken gelezen dat mensen in de hemel waren, maar teruggestuurd werden naar de aarde. Byzonder he. Bijna doodervaringen boeken, daar ben ik zelf dol op.
Wat ga je vandaag doen? Ik ga zo fietsen!

Fijne dag Crebster.

Groetjes en liefs tante Zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 9:39    

Reageer met quote
Update dinsdagmiddag 18 mei 2021,

Jullie zullen het niet geloven, maar ik zit er weer bij als een koningin. Het bureau is aangekomen en gelijk alles aan kant gemaakt. Het was super mooi weer eindelijk, maar ja...dat opruimen etc. is ook sporten hoor. Sjouwen, schuiven en karton klein maken, mijn man is gesloopt. Het waren zulke grote reuze stukken wat klein gemaakt moest worden.
Mijn man is ook zo blij, hij lijkt wel een notaris als ie achter dat bureau zit.

Ook gelijk de oude bureautjes op Marktplaats gezet en een laptoptas, die is helemaal nieuw. Zonde toch?

Ook lekker gegeten. Gister wilden we broccoli eten, maar de Plus had het niet, dus vandaag maar gegeten met rundvlees. Ben niet zo gek op broccoli, maar nu met het songfestival met dat lied van zogenaamd 'Ik lus geen Broccoli' die voor Nederland uit komt, is het wel van toepassing op mij Grap

https://www.youtube.com/watch?v=osE3fnQ5LkA

Nog ff een update van mezelf. Voel me weer zo slankt. Heerlijk!

Fijne avond allemaal met de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 17:33    

Reageer met quote
Woensdag 19 mei 2021,

Goedemorgen allemaal,

Wat is het heerlijk wakker worden in de wetenschap dat je na je ontbijt aan een prachtig bureau kan gaan zitten schrijven.
Het moet ook niet gekker worden, want als het goed is komt mijn pakket vandaag eindelijk aan met mijn schouderbrace. Ik had zaterdagmiddag gemaild dat ik niets ontvangen had, met daarop een bericht dat het gelijk weer opnieuw besteld wordt en dat ik dat zo snel mogelijk zou ontvangen. Nu nog afwachten of die PostNL het wel aflevert, want wat een sukkels werken daar zeg. Wordt weer vervolgd.

Uiteindelijk komt alles goed. Zo gaat het in het leven. Afzien, wachten, heel veel geduld hebben, reageren en dan toch resultaat.

Straks ga ik wandelen en koffie drinken in het centrum van Brielle met mijn vriendin, maar ze komt toch eerst ff kijken naar het bureau. Ha ha ha...Leuk niet?

Wens iedereen een fijne dag, hoop dat het droog blijft.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1008 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Aardbei jam 37 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
128 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
Lijnzaad 48 kcal
219 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Ei 64 kcal
335 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
Gevulde koek 123 kcal (halve)
Cake 80 kcal
328 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2021 8:00    

Reageer met quote
Donderdag 20 mei 2021,

Druk dagje en had het vreselijk koud vanmiddag. Werd er niet goed van. Eerst vanmorgen het bed verschoond, was gedraaid en het huis gedaan. Toen met mijn mannetje zijn prik gaan halen in 'De Van Nelle fabriek, Spaanse Polder R'dam.', daar vaccineren ze ook. Dan is het ons ritueel om lekker een patatje te gaan eten bij Ladage, maar wat had ik het koud zeg. Eerst ff over de markt van Hoogvliet (plaats) gelopen en lekkere abrikozen gekocht. Kilo voor 1 euro, dat is toch geen prijs. Toen dus hét patatje met pindasaus. Wilde er van alles bij, maar ik zat zo vol. Kan niet meer veel eten en dat vind ik een pluspuntje.
Als ik zo rond de 1000 kcal. blijf zitten, dan voel ik me prima. Na een jaar zo te leven is mijn maag er dan eindelijk aan gewend. Ik ken nu mijn taks.

Gister mijn pakketje gekregen en vandaag weer één, precies hetzelfde pakket. Heb ik nu twee schouderbraces. Netjes telefonisch gemeld bij Bol.com en gelijk geretourneerd. Heb wel uitdrukkelijk gezegd dat ze er een aantekening van maken, bij de bestelling die ik had gedaan, dat ik er één teveel heb gekregen, dus één pakket heb terug gezonden.
Ach...ik kan wel zeggen dat het niets was en mijn geld terug wil, maar wie belazer je dan? Zelf wil ik ook eerlijk behandeld worden. Ik zelf ben zo niet en had er dan ook geen plezier meer van gehad op die manier. Wat de rest ermee doen, moeten zij weten.
Je kent het gezegde: Een zuiver geweten is het beste oorkussen!

Heb de hele dag die brace om gehad en ja...je zit echt super recht met de schouders...ha ha ha… Nu maar hopen dat het werkt voor de schouders/rug en dat het op lange termijn vruchten zal afwerpen.

Wens iedereen een fijne avond,

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 930 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Bio organic karnemelk 64 kcal
120 kcal

Avond
Frites 393 kcal
Pindasaus 74 kcal
467 kcal

Tussendoor
Jam 37 kcal
Abrikoos 32 kcal
159 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021 16:42    

Reageer met quote
Vrijdag 21 mei 2021,

Goedenavond allemaal,

ja ja... Crebster is weer laat. Leuke dag gehad en alles lukte ook zo lekker. Dat was gister wel anders.
Vanmorgen gelijk na het ontbijt mijn plantjes bij de Plus opgehaald. Mijn lieve oude vriendin had bonnetje gespaard voor mij speciaal en had een volle kaart. Dus ik gauw die plantjes gehaald en bij de Action plantenbakjes gekocht en toch weer terug naar de Plus en een grote zak aarde gekocht. Stom Had ze niet zien liggen, toen ik de plantjes op ging halen.
Toen gauw in de storm naar huis en samen met mijn lieverd de bakjes gevuld met aarde en zomerbloeiers en opgehangen, zo gaaf. Liefde
We gaan toch niet weg, dus laat 'Vakantie Balkonia' maar aanvangen en het liefst met wat meer :zon: a.u.b.

De foto's laten zien aan mijn oude vriendin, want i.p.v. gistermiddag ben ik vanmiddag langs gegaan. Echt zo lief vrouwtje en zo pienter.

Net de bami opgebakken, die had ik laatst ingevroren, heerlijk en makkelijk.
Vanmiddag de hele middag mijn brace omgehad. Het is ff wennen hoor, maar ik denk dat het wel goed is.

Wens iedereen een hele fijne avond met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1007 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
131 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
145 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Bami 358 kcal
Sate kip 71 kcal
524 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Gevulde koek 123 kcal
208 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2021 17:13    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Fijne Pinksterdagen!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2021 19:52    

Reageer met quote
Vrijdagavond 21 mei 2021,

Joepie, we wonen precies officieel 9 jaar in Brielle en nog steeds geen spijt. Mooi gebied hier. Om het te vieren hebben we toch nog een mooi schilderij op de kop getikt en 's avonds rond 20:30 uur het schilderij opgehaald. Delfshaven Rotterdam stelt het voor. Het schilderij was alleen groter dan we dachten, zodat die nieuwe grote in de huiskamer gaat komen en de kleinere die nu in de huiskamer hangt, boven ons nieuwe bureau komt te hangen.
Het ging allemaal zo snel en super lieve mensen... en dat via Marktplaats en dichtbij. Ik maar zoeken over het hele land.
Morgen gaan we op ons gemak alles bekijken, meten en ophangen.

Zaterdag 22 mei 2021,

Het zijn lange dagen, maar... de schilderijen hangen mooi in ons huis. Lijkt nu het Mauritshuis Ik val van me stoel van het lachen!
Het staat zo prachtig en statig. Lijkt wel een notariskantoor. Lachen
Ook de koffiepot te voorschijn gehaald, want het Senseo apparaat doet heel raar en ja... filter koffie is toch het aller lekkerst. Wilde tosti's maken, maar ineens alle stoppen door Grap Dus ook dat apparaat gaat naar de milieustraat.
We hebben toen maar gemakkelijk gegeten. Brood met gebakken ei en ham en mooi rond de 943 Kcal. gebleven.

Zondag 23 mei 2021,

Ik kreeg een leuke foto van mijn broer via WhatsApp. Hij had moedertje bezocht en een foto gemaakt met de groetjes voor allemaal. Moeder is weer wat meer wakker. Zeker de medicatie geminderd, want ze was als een zombie. Vreselijk, ze kan niet tegen heftige pillen die haar rustig moeten houden.
Gelukkig werd het droog en lekker 1100 kcal verbrand aan fietsen. We kregen ook een foto opgestuurd van mijn stiefzoon. Hij heeft een nieuwe kitten. Zo lief. Dus niet naar de kleinkinderen, maar op poezenbezoek. Schattig gewoon.

Ook lekker Feyenoord gezien, wat een feest, ze wonnen en stromen nu door naar de tweede ronde van de Europa League. Dus dit alles werd gevierd met patat, doen we altijd. Na een lange rit fietsen kan dat geen kwaad, tenslotte was het Pinksteren, heeft die jongen ook wat lekkers en samen eten is toch veel leuker.
Ik kwam betreft voeding op 1196 kcal. totaal.

Maandag 24 mei 2021,

We waren laat op en een regen...om wanhopig van te worden. Maar...dat geeft niet hoor...we zijn vandaag naar moedertje gegaan en ze was ontzettend in de war, maar wel erg wakker. Ben altijd zo bang dat ze in paniek raakt. Ze wil steeds dat we mee gaan naar haar vader en moeder, dus mijn opa en oma. Alles is levensecht voor haar. Ineens merk ze dan ook wel dat ze in de war is en vreselijk moe. Ze vind het allemaal wel goed. 'Ze heeft het gehad', zegt ze dan. ja ja...maar in ieder geval was ze weer pittig.
Het eten staat klaar en ga zo lekker lezen. Heb weer nieuwe boeken op mijn e-reader gezet. Doe meestal maar een paar boeken, die lees ik op volgorde uit. Dan weet je wat je gelezen hebt.
We genieten zo van ons huis. Ben altijd uit mijn comfortzone als er wat veranderd. Maar na 9 jaar is het af, eindelijk wat we wilden. Zo zie je maar, je kan als een kip zonder kop je huis vol gooien met rotzooi, maar als je ineens er tegen aanloop wat al zolang je droom was, tja.. des te leuker. Alles hebben we op ons gemak gedaan met inrichten. We wisten gewoon niet wat we in huis wilden. Nu is het af.

Ondanks regen toch een leuk weekend gehad, maar we misten toch de Pinkster paardendagen te Heenvliet. Jarenlang dat feest gevierd, want we hebben daar jaren gewoond en nu voor de tweede keer weer niets te beleven hier. Komt goed, ook hiervoor moet je geduld hebben.

Wens iedereen een fijne middag, nog ff en dan komt de zomer.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 840 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
139 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Lijnzaad 48 kcal
219 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Kipfilet 125 kcal
Snijbonen 46 kcal
403 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
82 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 14:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76  Volgende
Pagina 72 van 76