Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 73, 74, 75  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Josephine schreef:
Goedemiddag Crebster,
Hier weer even een paar woordjes van mij.
Ik heb gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik heb er totaal geen last van gehad.
Ik ben helaas nog steeds bezig om 4 coronakilo’s eraf te krijgen.
Bevallen de Shakes je? Het lijkt me, dat je zo snel klaar bent met eten.
Ik lees op dit moment boeken van Diney Costeloe. Zij schrijft over de oorlog, mensen in het verzet. Joodse gezinnen die van elkaar gescheiden worden, oorlogsvluchtelingen. Erg mooi. Meestal heb ik luisterboeken. Die luister ik tijdens het wandelen.
Heb je nog spierpijn van de cholesterolverlagers?

Hallo Josephine,

Leuk dat je er weer bent. De shakes vind ik zalig. Ik ben zo een lastige eter en brood vind ik alleen lekker met ongezonde dingen, vandaar ik dat heel weinig of bijna niet eet. Hou niet van kaas en worst, de meeste hartigheid op brood vind vreselijk. Dus die shakes zijn voor mij een uitkomst. Ik drink ze heel langzaam, zodat mijn man en ik tegelijk van tafel gaan. Mannetje eet ook niet zo heel veel. Hij geniet van zijn eten, of ik mee eet of niet. Het is altijd gezellig aan tafel. Hij kent me al zolang. Lachen

Fijn dat je gevaccineerd ben, ik moet aanstaande maandag. Ben superblij. Ik laat het weten of ik bijwerkingen heb.

Boeken kunnen zo vaccinerend zijn, wat een kunst om al die woorden zo mooi neer te zetten en dan ook zo dat het je gelijk raakt. Wel stoer die luisterboeken, heb het nooit geprobeerd. Maar met wandelen hoor ik toch liever de vogeltjes, denk ik. Als ik zelf lees, zie ik het allemaal zo voor me. Geniet van je mooie boek.
Ik heb geen spierpijn ervaren van de cholesterolverlagers. Heb nu voor een maand andere, dus ook dat moet ik ervaren.

Wens je een fijn weekend toe en geniet met alles waar je mee bezig bent.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 17:23    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik had gister geschreven...'ook niet de shakes aangekomen', maar ik bedoelde natuurlijk dat de shakes wel zijn aangekomen, precies op de gemelde tijd van Post.nl.

Vrijdagmiddag 30 april 2021:

Ben naar de huisarts geweest en we zaten lekker te kletsen dat het zo goed gaat met mij betreft de schouders, maar...zei de dokter...daar kom je toch niet voor. Wij lachen...Toen de uitslagen van mijn bloed. Die waren super slecht. Alle waardes! Het cholesterol was nog hoger??? Snap er niets van. Misschien toch door de oude medicijnen, verkeerd eten. Maar dat laatste zeer zeker niet en van die oude medicatie geloofde de arts niet. Het zit in de familie, dus tja...Ik moet gewoon een hogere dosis. Die heb ik gehad en heb de raad opgevolgd van iemand van de weegclub en Atorvastatine gevraagd. Nu heb ik daarvan 40 mg. voorgeschreven gekregen.
Of ik er pijn in de spieren van krijg of andere bijwerkingen, ik moet het een maand aankijken met deze nieuwe medicatie, als het goed gaat, heb ik een herhalingsrecept. Moet na drie maanden weer bloedprikken.
Ben vergeten hoe de uitslagen waren betreft mogelijke reuma.

Ook contact gehad met de verkoper van het mooie Engelse bureau. De boot MSC Isabelle ligt in de Rotterdamse haven, hier vlakbij. Kon op de site kijken wanneer die mag aanmeren. Dat is morgenochtend om 7:15 uur. Dus ga ik langzamerhand geloven dat het mooie bureau ongeveer het volgden weekend er toch komt. Dat zou toch wat zijn zeg!

Zaterdag 1 mei 2021,

Beetje laat gaan schrijven in mijn dagboek. Toen ik uit bed kwam, dat was best wel vroeg, heb ik het ontbijt klaar gemaakt en daarna mijn boek uitgelezen. Heel raar boek met naïeve mensen erin. Achteraf een flut boek. Maar het had een verhaal en je bent altijd benieuwd hoe het afloopt.

Na de lunch zijn mijn man en ik gaan fietsen via Heenvliet, langs de Brielse Maas weer naar huis. Koud maar wel heel fijn. Allebei ons wielrennersbroekje aan. Eindelijk geen pijn in de muts.

Na de fietsrit en een heerlijke bak koffie, ben ik in mijn nieuwe boek gaan lezen, die is spannend. Daarna in slaap gevallen. Dat is zo lekker, joh. Ff knorren op de bank.
Mijn man maakte mij heel lief wakker...die had honger natuurlijk. We aten eigengemaakte shoarma, die maak ik zo super lekker met zelfgemaakte knoflooksaus. Ik had er verder alleen een cracker bij en de rest van de shoarma met ijsbergsla door elkaar gehusseld en zonder brood opgegeten. Zit proppie vol.

Vanavond ga ik het laatste deel van DNA kijken op NPO 3. Dat is zo een spannende serie geweest, ben heel benieuwd hoe het allemaal afloopt.

Wens iedereen een hele fijne avond toe met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 948 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
143 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Water 0 kcal
203 kcal

Avond
Water 0 kcal
Kipfilet 109 kcal
Champignons 41 kcal
Ui 15 kcal
Puntpaprika 9 kcal
Shoarmakruiden 27 kcal
Sla, ijsberg- 7 kcal
Knoflook 3 kcal
Mayonaise 133 kcal
Ketjap manis 12 kcal
Sambal oelek 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 3 kcal
Verse kruiden 1 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
431 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
Druiven, wit 48 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
174 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 18:24    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik hoop dat je nieuwe medicijnen goed zullen bevallen. Een tip via de weegclub: fijn.
Dat zou mooi zijn als je Engelse bureau toch nog arriveert.
Fijn lekker gefietst met je man. En je eigen gemaakte shoarma op.
Grappig dat jij ook DNA kijkt. Ik vind het ook n heel goede serie. Ik vond het jammer dat hij t ijsstokje weggooide. Maar ik dacht t al. En wij weten hoe het zit. Hij niet. Maar het is het slot. En zo eindigde het natuurlijk. Hij zag natuurlijk bij Minna wat n verdriet het oplevert bij de adoptieouders als het kind weggaat. En ook hoeveel Julita van zijn dochter Andrea hield.
Soms lees ik ook door in n achteraf niet leuk boek omdat ik toch wil weten hoe t afloopt. Tja. Maar gelukkig heb je nu n spannend boek te pakken!

Lieve groetjes,

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 21:46    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Waar heb je de wielrennersbroekje gekocht? Ben wel nieuwsgierig eerlijk gezegd!

Veel succes met gezond eten en bewegen!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 10:02    

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
Ik hoop dat je nieuwe medicijnen goed zullen bevallen. Een tip via de weegclub: fijn.
Dat zou mooi zijn als je Engelse bureau toch nog arriveert.
Fijn lekker gefietst met je man. En je eigen gemaakte shoarma op.
Grappig dat jij ook DNA kijkt. Ik vind het ook n heel goede serie. Ik vond het jammer dat hij t ijsstokje weggooide. Maar ik dacht t al. En wij weten hoe het zit. Hij niet. Maar het is het slot. En zo eindigde het natuurlijk. Hij zag natuurlijk bij Minna wat n verdriet het oplevert bij de adoptieouders als het kind weggaat. En ook hoeveel Julita van zijn dochter Andrea hield.
Soms lees ik ook door in een achteraf niet leuk boek omdat ik toch wil weten hoe 't afloopt. Tja. Maar gelukkig heb je nu n spannend boek te pakken!

Lieve groetjes,

Annette

Hallo Annet,

Wat leuk dat je in mijn dagboekje schrijft. Hoe gaat het met jou en je moedertje?

Wat een toeval dat jij dus ook naar DNA hebt gekeken en wat een afloop. Het was een mooie serie.
Heb nu een boek, een thriller en dat is zo gaaf lezen. Heb ook ontzettend veel boeken op de e-reader. Maar ik had ook nog veel boeken op de plank. Dus dan maar eens een lekker stoffig boek in de handen.
Verder is het idd afwachten of het bureau komt. Als ie in het kamertje staat, maak ik een foto. Echt super mooi bureau. Engels mahonie chesterfield bureau. Lekker oubollig. Lachen

Wens je een fijne zondag,

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 12:26    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Waar heb je de wielrennersbroekje gekocht? Ben wel nieuwsgierig eerlijk gezegd!

Veel succes met gezond eten en bewegen!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Ik had je al geschreven in je dagboek, maar het broekje komt van Wish. Duurt ff voordat je het in de brievenbus hebt, maar dan heb je ook wat. Whoehahaha...

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 12:27    

Reageer met quote
Zondag 2 mei 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Het was de zon die mij om half negen wakker maakte, heerlijk...Gelijk ontbijtje klaargemaakt voor mijn man en voor mezelf.

Toen runderlapjes gebraden en het bed verschoond en de was aangezet. Ook mannetje onder handen genomen en zijn voeten gedaan. Ouderwets in een soda bad, nageltjes geknipt, eelt geschrapt en na dat alles nagelriemolie gebruikt. Ook de eeltpitten weggehaald, dus hij gaat weer als een speer.
Toen lekker zijn rug gedaan met scrub en gemasseerd. Hij heeft vaak last van steken in de flanken. Hoop dat het smeerseltje wat ik erop heb gedaan helpt. Dat is coolgel van Holland and Barret. Dinsdag maken ze een echo en kijken ze of het kwaad kan, die pijn. Nieren waren goed, dus dat is het niet, gelukkig.

Straks ga ik wandelen, anders zit je maar de hele zondagmiddag op de kont. Niet dus...er is voetbal, wat ik ook graag kijk, maar ik kies liever voor live beweging. Grap

Omdat het cholesterol zo hoog is, ga ik mijn vanaf morgen (maandag 3 mei) de ochtend shake verwisselen in een volkoren boterham met magere boter en halvajam en groene thee.
Het gaat tenslotte om het gehele plaatje en dat is niet meer dan een inname van 1000 kcal per dag.

Wens iedereen een hele fijne dag toe met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 926 kcal

Ontbijt
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
132 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Water 0 kcal
203 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
387 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Rookvlees 11 kcal
206 kcal

Totaal 926 kcal Energie
16,3 g Vet
4,3 g Verzadigd vet
94,6 g Eiwit
93 g Koolhydraten
13,1 g Vezels
2,62 g Zout
5,53 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 12:55    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Wat ontzettend lief wat je in mijn boekje schreef. Mijn ogen werden spontaan nat.

Als ik het even niet meer weet, moet ik masr even in jouw boekje komen leen! Zo positief allemaal! Dank je wel! Ik kan zoveel van je leren!!
( Die berg met al onze kruizen, ik zie het voor me en moet er ook om glimlachen. Bij iedereen een soort berusten op het gezicht. En mooie zin van jouw moeder: over het goede leven dat ze had. Dat heb ik ook . Ik ben best een gezegend mens!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2021 15:50    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Wat ontzettend lief wat je in mijn boekje schreef. Mijn ogen werden spontaan nat.

Als ik het even niet meer weet, moet ik masr even in jouw boekje komen leen! Zo positief allemaal! Dank je wel! Ik kan zoveel van je leren!!
( Die berg met al onze kruizen, ik zie het voor me en moet er ook om glimlachen. Bij iedereen een soort berusten op het gezicht. En mooie zin van jouw moeder: over het goede leven dat ze had. Dat heb ik ook . Ik ben best een gezegend mens!

Aaahhhh lieve Dymphie,

Heb ik je in tranen gebracht, dat was nu ook weer niet de bedoeling. Zelf heb ik ook dagen dat ik baal. Ik ben ook heel gevoelig, het komt 10 x harder binnen bij mij dan bij een ander persoon. Het blijft ook dagen hangen. Of het leuke dingen zijn of minder leuke dingen. Gelukkig geef ik mezelf die tijd, anders word ik een lastig mens. Dan veeg ik mijn zorgen weg en kijk om mij heen en ben ik weer blij met wat ik zie.
Manlief die altijd zo trouw en liefdevol om mij heen huppelt en elke ochtend als ik opsta, ben ik gezond en wel. Soms met wat onhebbelijkheden, maar ik denk altijd maar weer...het kan nog veel rotter. Ben dankbaar wat ik heb en sinds ik weer bij de weegclub ben, nu alweer een jaar, heb ik ook echt lieve mensen die mij steunen en voel mij daar zo rijk mee.
Een beetje sympathie dat is gewoon heel bemoedigend. Een warm thuis komen.

Wens je een super fijne dag en ga ervoor, doe wat je wilt doen en niet dat 'moeten', doe dat vooral niet. Hou een beetje van jezelf, ik wens je het allerbeste toe en hoe je het ook doet en wat je ook onderneemt, je gaat het redden hoor. De dagen gaan warmer worden volgende week, dus lekker genieten.

Heel veel liefs van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2021 7:48    

Reageer met quote
Maandag 3 mei 2021,

Het was te mooi om waar te zijn, maar wat ben ik blij als het vrijdag is en naar de Bergmankliniek kan. De schouders doen weer pijn. Ik denk dat alles is uitgewerkt of er moet nog kalk in de schouder zitten, wat vind ik dit tegenvallen, zeg.
Wat mij positief houdt is dat ze hadden gezegd dat de kalk in de schouder niet in één keer weg zou kunnen gaan, maar opknappen doe ik. Dus daar ga ik voor. Heb er wel alle vertrouwen in.
Ik heb ff kunnen voelen hoe het is om zonder pijn in de schouders te leven. Wat een verwennerij, zeg. Ik val van me stoel van het lachen!

Vanmorgen heb ik havermoutpap gegeten, samen met het mannetje. Ik neem dan de grove variant met lijnzaad en kaneel. Zalig. Ook goed tegen een te hoog cholesterol.
Dat ik dat vergeten was Stom

Vanmiddag mijn eerste prik en wel om 14:50 uur in Spijkenisse. Het weer ziet er goed uit, dus gaat manlief mee en gaan we eerder. Eert het winkelcentrum De Kopspijker in. Moet nodig een paar nieuwe sport/wandelschoen hebben. Meestal slaag ik bij de ANWB. Daar waren sport/wandelschoenen in de aanbieding. Het zijn hele lichte schoenen.
Als ik slaag zet ik het in "mijn schoenen' in de app van Runkeeper. Dan weet je wanneer je ze moet vervangen en hoeveel km je er mee hebt gelopen. Dat vind ik zo grappig dat dat kan.

Morgen wegen samen met... Zonnetje...ben heel benieuwd, Zon!

Wens iedereen een gezellige dag toe, geniet en ga er voor.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 895 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Havermout grof 109 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Kaneel 2 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
241 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
144 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 54 kcal
Water 0 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
Snijbonen 46 kcal
386 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal

Totaal 895 kcal Energie

15,6 g Vet = te weinig
3,8 g Verzadigd vet = goed
75,9 g Eiwit = goed
102,5 g Koolhydraten = goed
18,7 g Vezels = goed
1,88 g Zout = te weinig
4,93 μg Vitamine B12 = goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2021 8:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 73, 74, 75  Volgende
Pagina 68 van 75