Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Update van vandaag dinsdag 27 april 2021,

Ik heb me toch zo heerlijk uit kunnen leven op de skeelers in de Bernisse. Eerst natuurlijk gefietst naar mijn stekkie en toen ruim 20 km geskeelerd en daarna weer terug gefietst. Voel me super goed. Ga nu lekker koken, we eten andijvie met een bal gehakt.

Fijne avond van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 27 apr 2021 16:23    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lekker buiten geweest? Ik ook hoor Erg blij
Wat gaan de versoepelingen bij jullie snel!! Bij ons is het nog steeds streng en geen knuffels geven aan moeders of vaders.
Wel geloof ik uit mijn hoofd dat visite zonder mondkapje in appartement mogen zitten. Maar de anderhalve meter wel in acht!

Zelf denk ik ook als je ingeënt bent, dat je nog voorzichtig moet zijn. Hoe denk jij daarover? Maar ja, ieder z'n mening natuurlijk.
Mijn moeder wordt morgen ingeënt voor het eerst. Dan in juni pas de tweede prik.

Fijne avond en tot later weer!

Groetjes en liefs tante Zon Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 apr 2021 16:40    

Reageer met quote
Woensdag 28 april 2021,

Goedemorgen allemaal,

Disco Een jaar geleden dat ik ging lijnen en zie het resultaat cheerleader

Zonnetje@ Je vroeg mij hoe ik erover denk betreft corona en wat te doen na vaccinatie. Ik had al geschreven dat bij mij langzaam de deuren thuis open gaan. Maar...wel op afstand en geen gezoen. Dat mag voor mij altijd zo blijven. Maar ik ga niet meer zo krampachtig leven na vaccinatie, eerst de vaccinatie te tijd geven om zijn werk te laten doen. Eerste vaccinatie is twee weken voordat het werkt voor 50%, tweede vaccinatie na twee weken 90%. Althans de Pfizer.
Mocht je toch nog corona krijgen, dan merk je er niets of heel weinig. Je bent niet besmettelijk meer na vaccinatie, geen volle ic's of afdelingen met coroan, volgens RIVM.

Mensen die zich niet laten inenten en die corona maar een griepje vinden en de maatregelen tegen corona onzin vinden, prima, maar dan ook geen zorg als ze bijna dood gaan. Laat ze maar een tijdje meelopen op de zorgafdeling en ic's met corona patiënten zonder bescherming, kijken hoe ze er dan tegenaan kijken.

Mensen die nog steeds ongezond eten,roken, blowen, alcohol drinken etc., dus een slechte levensstijl hebben en daardoor ziek worden door de gevolgen daarvan, dat vind ik wel een dingetje hoor. Logisch dat de kosten voor zorg omhoog gaan.
Maar dit is mijn mening hoor, het is ook niet makkelijk al die verleidingen te weerstaan, maar in deze tijd moeten je ogen toch opengaan betreft gezonde levensstijl en corona.

Ik ben al jaaaaaren bewust gestopt met roken, ik drink (bijna) niet en hoop wat gezonder te leven, zonder suikers en zo min mogelijk bewerkte rotzooi. Ik was veel te dik en bewoog niet. Mijn ogen zijn open gegaan door o.a. corona en ongemak van het lichaam en ben aan de slag gegaan.
Mocht ik ziek worden, dan is het maar zo, maar niet door eigen toedoen. Hoopte dat mijn cholesterol zou gaan zakken door af te vallen, maar omdat het in de familie zit, heeft de dokter er een hard hoofd in dat de waarde van het cholesterol vanzelf zakt , dus tja...dan maar een pilletje 's avonds. That's all. Heb er alles aan gedaan.

Ben net terug van bloedprikken, ze hadden me goed te pakken, ha ha ha...Vrijdag naar de huisarts (heb nu bijna 3 maanden (oude) tabletten geslikt Grap) en dan bespreken we medicatie cholesterol en ben benieuwd of de medicatie geholpen heeft.
Ik heb nu hele dure tabletten, € 133,50 per kwartaal voor 90 tabletten en dat wil ik niet. Mijn man is maar € 26 per kwartaal kwijt aan cholesterol tabletten. Een pot nat die zooi. Ze verdienen zat aan voorgeschreven veel te dure medicijnen, zo houd ik nooit wat over van mijn eigen bijdrage. Dit jaar krijg ik € 370.,- terug.
We gaan het zien dit jaar.

Straks nog ff het huisje kuizen en vanmiddag naar de haven. Lekker poetsen, dat vind ik zo lekker. Heb nu goede spullen gehaald en kan ik de keuken weer lekker laten glimmen.

Vanavond eet ik super lekker. Had nog een gehaktbal en dat met rode kool uit een potje. Dat is ook snel klaar als ik wat laat thuis kom. Waar een mens al op kan verheugen.

Ga niet dat hele menu neer zetten, maar ik kom vandaag aan de 921 kcal aan consumptie en verbrand er ruim 1200 kcal.
Mooi toch?

Fijne dag van Crebster en...wees verstandig, zet door en zorg voor een gezond gewicht en blijf bewegen Uitroep Uitroep Uitroep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2021 8:50    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Ik denk net als jou over Corona en afvallen! Wat grappig, ik was ook weinig in beweging en at zo een zak chips leeg. Maar dat is nu wel anders! Gelukkig kwam ik ook in inzicht dat het zo echt niet verder kon. Blij dat ik zo na heb gedacht en kijk naar het resultaat met Skinnyminds. Daar geef ik dan wel geld aan uit, liever aan drank en roken! Zo denk ik erover. Goede keuze van mezelf. En vorig jaar ging ik toch niet met vakantie en dit jaar dan in Nederland waarschijnlijk.
Zal zo in m'n eetdagboekje schrijven, want ik ben weer blij, m'n gewicht was ineens veel minder vanmorgen.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2021 9:26    
Vrouw Weeggegevens   willemijn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven met shakes

Reageer met quote
hoi allemaal ,

ik zag dat crebster met dieet pro was begonnen zo jaar geleden
heb niet alles gelezen hoor het begin en het eind.

wat is de reden dat je nu kruidvat shakes bent gaan gebruiken?

ik val op eigen kracht niet af snaai teveel en heb steeds honger dus daarom deze shake besteld
zijn er meer mensen hier die dieeet pro gebruiken vind het leuk om ervaringen te kunnen delen

oja zie net mijn ticker en die kan weer bijna terug naar begin
ga mn gewicht neer zetten wanneer ik met de shakes begin.

groetjes willemijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 9:25    

Reageer met quote
wllemijn schreef:
hoi allemaal ,

ik zag dat Crebster met dieet pro was begonnen zo jaar geleden
heb niet alles gelezen hoor het begin en het eind.

wat is de reden dat je nu Kruidvat shakes bent gaan gebruiken?

ik val op eigen kracht niet af snaai teveel en heb steeds honger dus daarom deze shake besteld
zijn er meer mensen hier die Dieet Pro gebruiken vind het leuk om ervaringen te kunnen delen

oja zie net mijn ticker en die kan weer bijna terug naar begin
ga mn gewicht neer zetten wanneer ik met de shakes begin.

groetjes Willemijn

Hallo Willemijn,

Leuk dat je weer wat van je laat horen en met goede plannen. Ik heb in je dagboek geschreven en de antwoorden gegeven op je vragen.

Wens je heel veel succes, we gaan samen aan de shakes van Dieet Pro en kijken wat we ervan bakken.

Heel veel succes en we gaan er voor,

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 10:50    

Reageer met quote
Donderdag 29 april 2021,

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd snel! We zitten nog steeds te wachten op ons mooie bureau, we zien het wel. Geduld.

Vandaag weer de enige echte shakes van Dieet Pro besteld. Morgen komen ze. Banaan en cappuccino smaak. Lijkt me weer heerlijk.
Die Kruidvat shakes zijn zalig en goedkoop, maar ik val er geen gram van af. OOk niet van andere shakes. Met al het sporten wat ik doe, begrijp ik er echt niets van.
In 2021 viel ik binnen een half jaar 20 kg mee af en nu...nada, noppes, rien, niente

In de shakes van Dieet Pro zitten toch meer hoogwaardige eiwitten en stoffen, zodat het wel werkt.
Ik wil nog zo graag 3 kilo afvallen. Het moet gewoon! Hoe moeilijk kan het zijn:?:
Ben al langer bezig met die 3 rot kilo's, dan al die 17 kg. die eraf zijn. Die waren binnen 5 maanden eraf. Toch ben ik niet ontevreden hoor, maar ik wil gewoon mijn streefgewicht behalen.

Nu de dagen warmer worden, is het ook lekkerder voor mij om te bewegen. Heb zo een last van mijn spieren in die kou. Moet het de komende tijd niet gaan regenen Grap

We gaan er weer voor en wacht met vreugde mijn bestelling af.

Straks naar de oude vrouw, de schat...maar geen ijs, begin er niet aan. Zal ze niet leuk vinden. Schaam Schaam

Groetjes een een hele fijne dag allemaal.

Menu

Totaal 878 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Kruidvat Chocolade Maaltijd Shake 56 kcal
133 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Kruidvat 100% pure whey strawberry 59 kcal
196 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Ei 64 kcal
328 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Rookvlees 11 kcal
Rucola 1 kcal
Crefée 16 kcal
223 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 11:06    
Vrouw Weeggegevens   willemijn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven met shakes

Reageer met quote
We gaan ervoor Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2021 15:35    

Reageer met quote
Vrijdag 30 april 2021,

Goedemorgen allemaal,

Wat was ik laat op, maar...wel een vruchtbare korte ochtend... en...ik ben nu al lekker aan het afvallen. Disco
Meestal duurt het een paar dagen voordat je echt resultaat ziet, mits je niet snoept en dat heb ik gistermiddag bij de oude vrouw ook niet gedaan. Heb het ijs met aardbeiensaus en slagroom afgeslagen, alleen thee.
Ook mijn avondprak was karig. Maar...ik zie eindelijk resultaat.
Manlief moest vanmorgen nog ff wat halen en ondertussen heb ik alles gesneden voor de bami voor vanavond.
Pasta al vooraf gekookt en staat nu in de koelkast, dat is beter en minder voedzaam. Ook de kip staat in de marinade. Jammie...

Nu moet ik met blijdschap vermelden dat het wielrennersbroekje, die ik bij Wish had besteld, gistermiddag is aangekomen. Het lag ineens in de brievenbus. Had er niet meer op gerekend met al die negatieve reviews over Wish. Zo zie je maar, je moet het eerst zelf ervaren en dan pas zelf je conclusie trekken.

Ook niet de shakes aangekomen. Ik heb gelijk de cappuccino in de shakebeker klaargemaakt voor straks en stiekem wat geproefd. Ik vind het heerlijk, beetje koffie/karamel. De banaansmaak ken ik al, ook zo zalig. Weer iets om naar uit te kijken als je gaat eten. Dan is het weer goed vol te houden.

Vanmorgen heb ik een mail gestuurd, betreft dat mooie Engelse bureau wat nog per vrachtschip naar Nederland zou moeten komen. Het is best een heel bombastisch verhaal, toen wij het bureau bestelden, op 14 maart 2021, dacht ik al: 'Wat een rare onzin wat die mensen zitten op te sommen...en gie geleuf het???'
Nu ff afwachten of ik een antwoord op de mail krijg. Meestal reageren die mensen wel snel. Ze zijn aardig hoor, daar niet van, maar ik moet het nog zien dat het bureau komt. Lachen

Vanmiddag naar de huisarts, vriendelijke jonge vrouw, kijken wat ie te vertellen heeft betreft de waardes nu van het cholesterol. Kijken of het met die oude medicijnen toch omlaag is gegaan. Ha ha ha...ze zaten te zeiken bij de apotheek dat ik dat niet meer mocht innemen omdat het ver over de datum was en dat het niet goed meer zou zijn en dat het de werking ervan zou missen.
Vanmiddag weten we het. We hebben het wel ff over € 150,- wat in de prullenbak zou verdwijnen Uitroep
Mocht de waarde van het cholesterol idd naar beneden zijn gegaan, ga ik gelijk naar de apotheek voor goedkopere medicijnen voor het cholesterol te verlagen en heb ik het over het resultaat oude medicatie. Dat ze dat maar eens aan moeten passen, mochten ze ernaast hebben gezeten. Wordt vervolgd.

Wens iedereen een fijn weekend, ik ben blij dat het gewicht nu al drastisch omlaag is gegaan, ook met Kruidvat shakes. Pffff...opluchting. Nu doorpakken met Dieet Pro. Dansen

Groetjes van Crebster.

Menu

Tja mijn menu...dat is moeilijk op te schrijven, betreft de bami, alles is vers!!!

Totaal 999 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Kruidvat Chocolade Maaltijd Shake 56 kcal
133 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Magere melk 76 kcal
147 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Kipfilet 125 kcal
Bami groenten 19 kcal
Ui 20 kcal
Knoflook 3 kcal
Puntpaprika 13 kcal
Roerei 97 kcal
Ketjap manis 19 kcal
Sambal oelek 1 kcal
Djahé 0 kcal
Mienestjes volkoren 201 kcal
593 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
126 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 11:16    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Goedemiddag Crebster,
Hier weer even een paar woordjes van mij.
Ik heb gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik heb er totaal geen last van gehad.
Ik ben helaas nog steeds bezig om 4 coronakilo’s eraf te krijgen.
Bevallen de Shakes je? Het lijkt me, dat je zo snel klaar bent met eten.
Ik lees op dit moment boeken van Diney Costeloe. Zij schrijft over de oorlog, mensen in het verzet. Joodse gezinnen die van elkaar gescheiden worden, oorlogsvluchtelingen. Erg mooi. Meestal heb ik luisterboeken. Die luister ik tijdens het wandelen.
Heb je nog spierpijn van de cholesterolverlagers?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 14:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 67 van 93