Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 73, 74, 75  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
zondag 28 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

Het is weer zomertijd en we waren heel laat op en samen lekker ontbeten, heerlijk is dat. Dan duurt die dag niet zo ontiegelijk lang.

Wil nu echt vanmiddag 10 km gaan wandelen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat zitten, want echt...ik doe niet zoveel de laatste tijd.
Ga zo ook weer zelf ff stoffen en stofzuigen, kijken hoe dat gaat. Tja...je moet toch wát doen!

Gister die lekkere maaltijdsoep gegeten met brood erbij en de rest van de soep ingevroren, want anders eet je twee dagen hetzelfde. Fijn als er wat lekkers in de vriezer ligt en makkelijk natuurlijk. Er ligt ook nog erwtensoep in, ook zo een traktatie.

De pijn aan de schouder wordt steeds minder, maar heb nog wel paracetamol over de hele dag nodig. Dan kan ik die arm makkelijker bewegen en mijn oefeningen doen. Ook dat gaat steeds beter. Ik kan die arm nog niet helemaal gebruiken, want het lijkt wel of er iets blokkeert, ik kan het niet over een bepaald punt krijgen, dus afwachten maar.
Het is nog vers dat die schouder is behandeld. Ik vind dat het goed gaat en nogmaals, ik heb de tijd toch?

Wens iedereen een fijne zondag toe en maak het maar extra gezellig.

Menu

Totaal 921 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Slavink 194 kcal
458 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Jonagold 40 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
125 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 mrt 2021 8:53    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Nog een beetje beweging gehad?
Ik heb vanmiddag een filmpje gekeken, had ik zo'n zin in!
Dus geen wandeling na mijn werk, deed ik gisteren wel.

Succes met je schouders!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 mrt 2021 16:56    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Nog een beetje beweging gehad?
Ik heb vanmiddag een filmpje gekeken, had ik zo'n zin in!
Dus geen wandeling na mijn werk, deed ik gisteren wel.

Succes met je schouders!!

Goedemorgen Zonnetje,

ja ja...ik ben door weer en wind 10 km gaan lopen. Het moest er toch ff van komen hoor. Ben zo lui de laatste tijd. Maar dat gaat veranderen.

Werk ze, kanjer en de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 8:06    

Reageer met quote
Maandag 29 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

Gistermiddag nog 10 km gewandeld, de foto hierboven van een alleenstaande groene boom viel zo op, omdat het de enige boom was die al van de verse helder groene bladeren had. Daar stond ie dan te pronken met zijn nieuwe blad tussen de kale bomen. Daar kan ik zo van genieten.

Ik sta nu op het punt om weer naar moeders te gaan. Eerst lekker een ontbijtje klaar gemaakt en :douchen: Ben weer zo fris als een hoentje. Thermoskan koffie mee, want je kunt nergens meer naar toe daar, dus dan maar zo. Vindt moeders super gezellig. Hoop dat ze zich wat beter voelt.

Daarna de auto ff lekker soppen, kijken of het gaat met de arm van me. Doen we altijd samen, hoor, dus moet gaan lukken.
De schouder wordt steeds beter, zo gauw al?

Wens iedereen een fijne dag toe en geniet van de zon.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 854 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 52 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
392 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Rozijntjes 65 kcal
125 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2021 8:17    

Reageer met quote
Dinsdag 30 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

Wat kan ik toch genieten van de stille ochtend met al die zon. Nou ja...stille ochtend...de vogels zingen luid uit volle borst en vallen bijna van hun takken uit enthousiasme.

Jullie raden het nooit, maar gister weer voor het eerst 's avonds gewandeld en...gejogd Uitroep ja ja...ik voelde me zo giga goed en totaal geen pijn meer in de schouder. Ik kan het gewoon weg niet geloven. Had de op vier na de snelste tijd. Al die jaren pijn en door één behandeling heb je heel je leven weer terug. Ben erg dankbaar daarvoor. Die mensen van de Bergmankliniek zouden eens moeten weten hoe blij ik ben en hoe goed het tot nu toe is gelukt. Zelfs het slapen gaat weer van goed. Woensdagmiddag ga ik weer naar de haven toe om te poetsen, dat gaat wel lukken als ik wel op blijf letten. Het voelt goed. Ook de kettle bell kan ik straks weer gebruiken en heerlijk oefeningen doen op mijn matje. Ohhhh, alleen al die vooruitzichten...lekker bewegen en dat is maar goed ook, want...

Gistermiddag heeft manlief al de boodschappen gedaan en die kwam dus toch thuis met een paasstol Lachen

Straks ga ik ook weer voor het eerst fietsen, dat heb ik ook maanden niet gedaan en zeker niet zonder pijn. Ik kon niet meer met mijn rechterarm bij het stuur komen. Ha ha ha...Ik ga zo naar Spijkenisse fietsen. Ff naar de Dirks, heb ik een doel, want zomaar ff fietsen vind ik niet zo erg leuk. Dat is dan vanaf zondag 50 km totaal bij elkaar gesport. Heerlijk cheerleader

Eerst straks nog een bakkie koffie met paasstol, die fiets ik die er weer uit, zo kan het 't minst kwaad om toch iets lekkers te nuttigen. Ik kan het gewoon niet laten en ben niet meer zo sterk als vorig jaar april. Maar...ik blijf stabiel en dat is al heel wat, jaren niet zo mooi gewicht gehad.

Morgen is het weer mijn weegdag!

Voor nu wens ik iedereen een heerlijke dag en dat moet wel gaan lukken met deze warmere temperaturen, ik word er zo blij van.

Groetjes van Creb en lekker bewegen mensen, als dat lukt. Ik heb het geloof ik weer te pakken.

Menu

Totaal 1062 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 52 kcal
Runderlappen 4st/ 109 kcal
393 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Paasbrood 170 kcal
Roomboter, ongezouten 37 kcal
332 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 8:06    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Ben benieuwd voor morgen, je weegmoment.

Je bent weer lekker aan het bewegen zie ik, ga zo door!

Ik ga zo lekker naar bed, gisteravond ging ik veel te laat naar bed voor mijn gevoel. Ook al ben ik morgen vrij, ik wil gewoon niet te laat naar bed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2021 20:28    

Reageer met quote
Woensdag 31 maart,

Disco 7 ons afgevallen Dansen

Gisterochtend lekker totaal 30 km gefietst en ik heb genoten, zag eindelijk de lammetjes in de weide. Miste wel mijn man wel hoor, maar die mag nog niet zoveel fietsen.

Je ziet het maar, veel bewegen is gewoon zo gezond en belangrijk en dat deed ik niet meer. Zat in een dalletje van ellende en pijn, maar nu niet meer.
ja...gister toen ik weer thuis was, toen merkte ik dat mijn schouder iets overbelast was en moest ff wat paracetamol innemen, nou ja...als dat het is. De houding met fietsen vind ik nog niet helemaal fijn, maar...het begint eraan te komen.

Straks ga ik ff stoffen en stofzuigen en vanmiddag op de fiets, 12 km heen en terug, naar de haven, lekker de keuken poetsen. Heb er zo een zin in. Komt vast door het weertje. Daar worden we gelukkig van.

Wens iedereen een schitterende dag toe en geniet volop Uitroep

Groetjes van Crebster Mallepietje

Menu

Totaal 1122 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Karbonade schouder 236 kcal
507 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Kerststol 155 kcal
277 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 8:59    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je gaat goed, ga zo door zeg ik dan!
Vandaag heb ik ook gefietst, samen 28.8 kilometer gefietst! Een hele ronde, veel racefietsers gezien, ook hardlopers. Pfffffffffffffffffffffff dat kan ik dus niet hoor, hardlopen en niet vallen Lachen Nee, dank je wel. Dan ga ik liever een stuk fietsen. Ik wilde graag naar de Vecht fietsen, maar het is toch weer een andere route geworden. Ik heb er wel van genoten! Vooral dat eerste stuk en dan genieten van het zonnetje. Ik moest nog ongeveer 3 kilometer, maar moest toch even wat eten. Gelukkig is dat mooi gelukt, mensen kijken Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 16:13    

Reageer met quote
Donderdag

Goedemorgen allemaal,

Zonnetje@ Bedankt voor je enthousiasme, ik ga zeker goed nu. Raar toch, ineens lukt het weer. Jij gaat ook lekker fietsend door het leven, groot gelijk hoor. en ja...overal schieten racers en hardlopers je voorbij. Dan denk ik: 'Wat een opeengestapeld testosteron zeg, hihi. Allemaal de lente in de staart. Lachen

Weer zo een prachtige dag en...manlief had het ontbijtje gemaakt, ha ha ha...dat is lekker wakker worden, hoor.
Heb net de winterjassen in de was gedaan, die hangen te drogen, die zijn nu zo warm met dat mooie weer en vuil in de kast hangen tot het weer kouder wordt, brrrr...dan krijg je zo een lijflucht in je berging, no way...niet bij de Creb. Lekker schoon alles in de kast. Grap

Oh ja...gister lekker op de fiets naar de haven gegaan en de keuken gesopt, dat ging super goed. In het begin ff rustig aan gedaan, maar daarna ging ik als een jekko en nergens last van gehad. Alleen met fietsen zeurt die schouder wat, maar dat is te verwaarlozen, want ook dat gaat steeds beter. Vandaag geen pijnstillers, kijken hoe het gaat.
Ben zo ontzettend blij dat die schouder weer bijna goed is.
Ik heb tot nu toe deze week 62 km gesport, heerlijk.

Vanmiddag ga ik weer naar de oude lieve vrouw, dat is altijd zo gezellig, ze kijkt altijd naar de donderdag uit.

Nu hoop ik vanavond nog lekker te gaan wandelen, dan is gelijk mijn prak eruit gelopen. Zo een lekker gevoel.
Het eten gaat goed, vandaag een mager dagje, geen vlees en geen paasbrood. Soms ff gas terug!

Iedereen een fijne dag gewenst en neem niet iedereen in de maling met 1 april. Smile

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 791 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Ei 64 kcal
328 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Rozijntjes 65 kcal
125 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 9:35    

Reageer met quote
Goede vrijdag 2 april 2021,

Goedemorgen allemaal,

Het is weer een productieve ochtend, alles lekker fris en schoon in huis, dus...de Pasen mag komen.
Als je niet lekker je huisje hebt gesopt, dan vind ik met feestdagen dat zo een gemis. die voorbereiding voor de feestdagen, tja...dat moet je ervaren.
Moeder werkte zich vroeger ook het ongans, met haar negen kinderen, om het huis feestelijk en schoon te hebben met feestdagen. We hadden het niet rijk, maar de beste en lekkerste dingen kwamen in huis. Fantastische herinneringen aan die tijd.

Gistermiddag belde mijn zus, die was zo overstuur, arme schat. Ze was bij moedertje geweest. Moeder is weer gevallen en heeft zo een enorme pijn in haar schouder. Ze zit in een rolstoel en met een mitella helemaal verdoofd. Onderzoek en foto's is voor moeder een te groot ingrijpen, dus afwachten wat het doet.

Mijn zus was helemaal overstuur toen er zomaar mensen op bezoek kwamen. Zonder overleg met de contactpersoon of familielid. Zij waren met z'n twee, dus dat betekende dat mijn zus niet bij mama kon. Moet niet gekker worden. Ze zeiden dat zij er eerder waren. Hersenloos gewoon. Familie gaat toch echt voor, niet?
Wij willen geen bezoek meer voor mijn moeder van mensen buiten de familie, maar dat begrijpen ze dus niet en hebben er maling aan. Moeder is in haar laatste fase van dementie, nou...dan hebben wij dus echt geen pottenkijkers meer nodig. Het waren kennissen van moeder van de kerk, die nog te beroerd zijn om de regels na te leven en overal lak aan hebben. Lijken wel Urkers.
Ze zeiden dat ze gebeld hadden en ze mijn moeder zelf gesproken hadden via de telefoon. Hoe kunnen ze haar nu toch nog serieus nemen. Ze denken dat ze niets mankeert of zo. Struisvogels.
Dat mensie was helemaal over de rooien toen ze hadden gebeld en ze had gezegd dat er niemand komt, wat totaal niet waar is, maar zo ervaart zij dat. Waar bemoeien die mensen zich mee om ons te beschuldigen dat wij nooit naar moeder gaan. Dat gaat dan ook weer de ronde bij die kerkgangers, dus we staan er weer mooi op als familie door een verkeerde aanname.
Ze weten toch dat moeder het allemaal niet meer weet. Ze is niet voor niets op die afdeling.
Oh oh oh...wat een toestand en dan moet je mijn zusje hebben. Zij heeft ms en kan niet tegen al die onverwachte dingen. Ze is al zo gammel en giga moe en dan dit. Die schat komt elke week en soms wel twee keer in de week en ze kan het niet eens, maar doet het gewoon.
Maar goed...we gaan het kortsluiten met de verzorging. Die mensen komen niet meer bij moeder, punt uit.
Heb je dat er ook nog ff bij, we zijn al zo verdrietig dat moeder er zo aan toe is. Hoe ver moet mijn moedertje nog lijden, waar is Onze Lieve Heer??? Ze is zo een trouwe volgeling geweest en kijk hoe ze er aan toe is.... Moet ze nu echt die hele rit uitzitten? Vreselijk...

Maar goed...wij gaan eerste Paasdag met een bloemetje er naar toe, want dat vind ze dus nog wel heel leuk als ze de kamer in komt en ze ziet een mooie bos bloemen staan. Alleen nu is ze zo verdoofd, maar... het is het idee dat er bloemen staan en dat ze, hoop ik, voelt dat er altijd aan haar gedacht wordt.

Nou...ik moest ff stoom afblazen, want hoeveel kan een mens zoals moeder nog te verstouwen krijgen?

Goede Vrijdag...tja...het is met de paplepel erin gegoten, dus om 15:00 uur branden er hier kaarsjes en is het stil.

Warme groet van Crebster en wees lief voor elkaar.

Liefde overwint alles.

Menu

Totaal 931 kcal

Ontbijt
Havermout grof 109 kcal
Magere melk 95 kcal
210 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
144 kcal

Avond
Erwtensoep 210 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
Rookvlees 11 kcal
Magere melk 95 kcal
398 kcal

Tussendoor
Handsinaasappel 41 kcal
Water 0 kcal
Rookvlees 11 kcal
179 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 9:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 73, 74, 75  Volgende
Pagina 62 van 75