Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 74, 75, 76  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
lisa30 schreef:
Dag Crebster

Je bent nog steeds zo goed bezig!
Vorig jaar schreven we een tijdje samen.
Door jou heb ik mijn ereader gekocht.
Dat was de beste aankoop ooit! Nogmaals bedankt voor de tip en de mails.

Ik ben in januari weer gestart met op mijn eten te letten en ook extra beweging. Ik wil nu doorgaan tot 65kg.
Je bent alvast een goed voorbeeld!

Veel groetjes
Lisa

Hallo Lisa,

Wat gezellig dat je me komt opzoeken. Hoe gaat het met je?

Wat een lieve woorden, ben er confuus van en ik ben blij als ik mensen kan inspireren. Wij hebben echt een klikkie.

Nu ben ik echt geen wondermens hoor, want ook ik heb mijn bijzonderheden en zwaktes. Zeker op het gebied van chocola. Ik weet niet wat die hang vandaan komt, maar ik moet soms echt mijzelf toespreken dat het zo niet langer kan en dan doe ik het ook een tijd niet. Wel moeilijk, want ik heb de laatste tijd overal erge trek in. Nu kan ik slecht eten met dat noodgebit onder, maar toch...
Wens je heel veel succes en we blijven elkaar steunen en als je nog goede boeken wil, ik heb ontzettend veel mooie boeken, meestal thrillers.

De laatste tijd lees ik ook gratis boeken en de app PLAY BOEKEN die in de playstore staat, erg grappige boeken en handig als je ergens moet wachten, dan ga je gewoon lekker lezen via je phone, ha ha ha...Lees wel of je nog boeken wil via de mail.

Wens je een fijne dag toe met de lieve groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2021 9:30    

Reageer met quote
Vrijdag 5 maart 2021,

Vannacht slecht geslapen en ik was ook eigenlijk van streek. Met mijn oude moeder gaat het niet goed. Ze is nu zo erg in de war, dat ze haar rustig moesten maken in het verzorghuis waar ze woont. Ze is 90 jaar en de dementie slaat aardig toe. Ik ben zo bang dat ze zo een strijd nog moet gaan leveren. Stel je voor...altijd chaos in je hoofd en niet weten waar je nu eigenlijk ben en dat je je ouders mist. Dat speelt nu bij mijn moeder. Ze begrijpt het niet meer.
Mijn broer is eerste contact persoon en houdt ons, familie, op de hoogte.
Ooit was ik zo boos toen ik bij mijn moeder was, omdat ze een oude vrouw een injectie gaven om rustig te worden, want de oude vrouw was ook in haar laatste fase. Ik dacht: ja hoor...wegspuiten maar...
Nu het mijn moeder overkomt, ben ik blij dat ze haar helpen om weer rustig te worden. Het kan gewoon niet anders. Ik verzette me er toen tegen, bang om mijn lieve moeder op zo een nare manier te moeten verliezen.
Nu kan het ook zijn, omdat ze weer een blaasontsteking had en dan haar suikerspiegel vreselijk omhoog gaat, dat dat de rede kan zijn en ja...die coronavaccin. Die heeft ze ook nog gehad verleden week, dus je weet het nooit wat er echt allemaal gebeurt in dat lieve koppie van mijn moeder. Ben bang dat dit niet goed gaat. Zaterdag hoor ik meer en maandagochtend ga ik naar haar toe, ff haar vasthouden, als dat mogelijk is. Ben altijd bang dat ze ineens niet meer weet wie ik ben, die fase komt er een keer aan, maar ik zal er zijn voor haar met al de liefde die ik heb.

Nu is mijn moeder zo gelovig geweest, zo dement dat ze is en toch zo trouw aan haar God. Waarom moet mijn moeder dit leven helemaal uitzitten op deze manier tot aan de laatste snik?
Waarom helpt Hij mijn moeder niet. Een trouwere volgeling kan je niet bedenken, waarom spaart Hij haar niet? Ben er zo verdrietig om en ik vind het leven soms zo oneerlijk en het geloof zo moeilijk en hard, wat mij vaak doet wankelen.

Gelukkig schijnt de zon en troost mij daar maar mee en ben ook dankbaar dat ik zo een lieve moeder heb.

Wens iedereen een fijne vrijdag en geniet mensen, zolang het kan.

Lieve groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1177 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Magere melk 76 kcal
Sinaasappelsap, vers geperst 66 kcal
197 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Lijnzaad 24 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 21 kcal
Liga Baby Biscuits 116 kcal
Banaan 120 kcal
Sinaasappelsap, vers geperst 44 kcal
Havermout 37 kcal
367 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Macaroni, volkoren 101 kcal
Luncheonmeat 209 kcal
Ui 29 kcal
Knoflook 3 kcal
Tomatenpuree, geconcentreerd, blik 22 kcal
Tomaten ketchup 12 kcal
471 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Gevulde koek 123 kcal
143 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2021 10:01    

Reageer met quote
Zaterdag 6 maart 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Weer een dag vol zon, wel eens waar koud, maar oh wat een heerlijk weer. Daar word ik altijd erg vrolijk van als ik wakker wordt.

Gister bij mijn oude vriendin geweest, ze zat aardig op haar praatstoel en die verhalen van vroeger, zo mooi. Ze is verpleegster geweest en nog veel meer. Altijd zorgen voor iedereen. Ze is nu 90 jaar en kan er niet mee omgaan. Het ouder worden valt haar zwaar, maar als ik dan kom, vrolijkt ze gelijk weer op en straalt ze als ik weg ga en dan lachen we om alles. Het is zo een schat.
Ze vroeg of ik haar horloge wilde laten maken, de batterij is leeg.
Nu moet ik voor het eerst een afspraak maken voor Lucardi om er naar toe te kunnen gaan. Had me zo voorgenomen om dat dus niet te doen, hi hi...nu moet ik wel. Heb voor 11:20 afgesproken, ben benieuwd of ze het ook gelijk maken. Moet zo klaar zijn, toch?
Ga eerst ff bellen, voordat ik zo een einde ga fietsen met die zere schouders. Wel lekker hoor, dat fietsen, maar liever niet.

Wat gaan we eten? Lekker kibbeling. Dat kan ik klein snijden en dat is het goed te doen. Kauwen gaat nog niet helemaal, snij al het vlees nog heel klein, hihi...

Wens iedereen een fijn weekend en ga lekker er op uit!

Groetjes van Creb.

Menu

Totaal 1115 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Magere melk 76 kcal
175 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 42 kcal
Jus d'orange 45 kcal
Banaan 120 kcal
Havermout 37 kcal
365 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Kibbeling 306 kcal
Knoflooksaus 62 kcal
463 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Eierkoek 93 kcal
113 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2021 9:12    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Leuk dat je bij je oude vriendin bent geweest!

Een vriendin kwam vanmiddag bij mij, we hebben gewandeld in het bos. Het was redelijk weer, gelukkig droog, maar de zon hebben we weinig gezien hier, maar ja, als het maar droog is.

Lekker kibbeling eten, ik heb mezelf verwend met een patatje rendang, broodje kroket en wat bitterballen (allemaal veganistisch). Fantastisch dat dat ook tegenwoordig kan, heerlijk was het!

Wens je een fijne zondag toe alvast, ga zo lekker lezen op bed.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 mrt 2021 22:40    

Reageer met quote
Zondag 7 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen op tijd opgestaan en lekker havermoutpap voor ons beiden gekookt. Mannetje heeft het liefst een gekookt ei en een cracker met kipkerriesalade, typisch mannen met die eieren, maar vandaag dus ff niet. Even weer iets anders en het is nog gezond ook zo een bordje pap.
Ben de laatste tijd bezig wat ik allemaal kan eten, zonder pijn in de onderkaak te hebben en zonder dat ik teveel aan kom natuurlijk. Ben benieuwd, want ik eet best veel fruit nu en af en toe een eierkoek, dat vind ik zo lekker, maar ik heb er nog één en daarna is het over en sluiten, want ik ga het weer veel te lekker vinden.

Vanmorgen na het ontbijt gelijk maar het bed gelucht en verschoond, de was staat lekker te draaien. We doen dit altijd samen en dan gaat het goed, betreft die schouders. Nu moet ik ook echt ophouden hoor.
Vanmiddag staat er in de planning dat ik 10 km ga wandelen, dat heb ik ook al een tijd niet gedaan. Wel gisteren 18 km gefietst, moest ff dat horloge laten maken voor mijn oude, lieve vriendin in Hellevoetsluis en wat was ze blij toen ik het haar weer zo snel terug gaf. Tja...je zal 90 jaar zijn en niet meer de deur uitgaan. Haar dochter doet heel veel, maar ik ging toch lekker fietsen, had ik gelijk een doel.

Met mijn moeder gaat het niet goed, ik kreeg gisteravond een app van mijn broer, de lieverd. Die is eerste contactpersoon. Tja...ik ben er best verdrietig over en ik hoop dat onze lieve Heer haar gauw haalt en alsjeblieft niet zo een lange lijdensweg. Helaas hebben wij er niets in te zeggen en zullen het met zijn allen moeten dragen.
Morgen ga ik naar mijn lieverd toe en zal zeggen dat ik heel veel van haar hou. Kussen

Verder wens ik ieder een hele fijne zondag toe, koud, maar droog, dus lekker de beentjes strekken.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1227 kcal

Ontbijt
Havermout grof 109 kcal
Magere melk 95 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Sinaasappelsap, vers geperst 66 kcal
276 kcal

Lunch
Banaan 120 kcal
322 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Andijvie 39 kcal
Jus 43 kcal
Slavink 222 kcal
Magere melk 95 kcal
482 kcal

Tussendoor
Eierkoek 93 kcal
Café noir 21 kcal
Handsinaasappel 34 kcal
Water 0 kcal
148 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2021 10:46    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Hihi, ik moet wel een beetje lachen om je verhaal. Mannen met eieren, nou ik ken een man die houdt dus helemaal niet van eieren Lachen Lachen Ok, denk ik dan. Wat is daar dan niet lekker aan? Hij lust dan wel weer pannenkoeken, euh daar zitten toch ook eieren in? Grappig eigenlijk.

Wat ben je actief, hihi, ik ook hoor. Vertel ik straks in mijn eigen boekje wel.

Sterkte met je moeder!

Knuffels van mij, tante Zon Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 mrt 2021 13:07    

Reageer met quote
Maandag 8 maart 2021,

Vanmorgen heel vroeg opgestaan, de was weg gevouwen en naar moedertje gegaan. Oh oh oh...wat is ze achteruit gegaan, zo zielig, maar ik heb haar op weten te fleuren. Haartjes gedaan, brilletje schoon gemaakt en haar schoenen netjes gepoetst en lekker chocomel uit de automaat gedronken. Gelukkig kon ik naar moedertje, op de andere etages is er weer corona. Moeder is al twee keer ingeënt, misschien dat ze daarom zo in de war is geworden. Ze was al erg vergeetachtig maar nu weet ze niet waar ze is en denkt dat ze voor het eerst is waar ze nu woont. Zo zielig allemaal, maar ja...we hebben nog gezongen ook, zoals vroeger en wat denk je...ze zong gezellig de tweede stem erbij, zomaar... ja ja...het is me er eentje. Ik heb haar lekker geknuffeld en vastgehouden en gezegd dat ik heel veel van haar hou en daar was ze zo blij mee.
Gelukkig kent ze me nog, ga er volgende week weer naar moesje toe, ik heb haar nog en ik ben blij dat ik haar in mijn armen heb gehouden.
Heb er best verdriet van, maar heb ook heel veel herinneringen aan haar die zo mooi en zo liefdevol zijn, dat is op zich al een mooi cadeau die zij mij heeft mee gegeven. Moederliefde, heel veel!

Morgen wegen, ik heb er met mijn pet naar gegooid, ook omdat ik zo slecht kon eten. Dus tja...vanaf morgen weer ff goed mijn best doen. Er moet nog wat vanaf, als het ff ken. Lachen

Wens iedereen een fijne dag, mijn vriendin komt zo de belasting zooi invullen, altijd fijn als iemand je daarmee helpt.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1284 kcal

Ontbijt
Banaan 120 kcal
Havermout 37 kcal
Water 0 kcal
365 kcal

Lunch
Brood, volkoren 164 kcal
Kipfilet, vleeswaar 28 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ananas jam 49 kcal
Roomboter, ongezouten 88 kcal
Gemberwortel 1 kcal
377 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Broccoli 47 kcal
Kipfilet 125 kcal
Jus 43 kcal
Halfvolle melk 118 kcal
416 kcal

Tussendoor
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
Handsinaasappel halve 41 kcal
127 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2021 13:17    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Lieve Crebster,

Ik kom even kijken hier hoe het met je gaat, miste je een in het sprintje.
Tjee Meis, wat heb je veel vervelende dingen op het moment: je gebit, je schouder en je arme moedertje...
Dit gun ik je niet hoor, bah, vanalles tegelijk.

Hou je taai Vrouwke, ik denk aan je en leef met je mee,
veel liefs en een dikke virtuele knuffel van mij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 8:08    

Reageer met quote
Lisanne1107 schreef:
Lieve Crebster,

Ik kom even kijken hier hoe het met je gaat, miste je een in het sprintje.
Tjee Meis, wat heb je veel vervelende dingen op het moment: je gebit, je schouder en je arme moedertje...
Dit gun ik je niet hoor, bah, van alles tegelijk.

Hou je taai Vrouwke, ik denk aan je en leef met je mee,
veel liefs en een dikke virtuele knuffel van mij!

Ahhh wat ben je toch een schatje, tja...het komt altijd in drieën zeggen ze. Maar ja...betreft moeder, ze is negentig jaar, maar die angst haar op een manier te moeten verliezen, wat in je ergste nachtmerries niet voorkomt, dat is heftig.
Ben blij dat ik weer bij moedertje geweest ben, want dat kon i.v.m. met mijn man niet. Die kon nog zo slecht zitten en dat is nu allemaal voorbij. Wel fijn als we samen weer naar moeder kunnen. Ze is gek op mijn man, die zijn samen zo hecht. Leuk om dat te zien. Misschien leidt dat haar dan af.
Verder gaat het wel hoor. Schouders worden wat minder, zelfs nu ik geen medicatie meer gebruik. Ik was dat zat, die troep. Vandaar ik ook wat minder beweeg. Zelfs na het wandelen, deed die rechter schouder afschuwelijk veel pijn. Niet normaal, maar nu gaat het wel weer. Soms heb je periodes...

Lief dat je aan me denkt, dat heeft een mens wel eens nodig. Bedankt daarvoor.

Fijne dag, we maken er een mooie herinnering van.

Liefs Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 8:56    

Reageer met quote
Dinsdag 9 maart 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Schaam Schaam 3 ons aangekomen, helaas Stom

Het is de dag van de kale kop, ha ha ha...mijn man is nu naar de kapper en die zag er uit. Hij leek wel Catweazle, echt hoor. Ben heel benieuwd als ie straks thuis komt.

Normaal doen we alles samen, maar nu kan je toch nergens heen betreft de winkels en afspraken maken voor 10 minuten, no way...ik wacht wel. Ga ook niet in de auto zitten wachten. Buiten dat...ik ga zo strijken en erwtensoep maken. Ik heb nog groente in de vriezer, die ik keren daarvoor over had van de vorige erwtensoep, dus dat is nu de allerlaatste keer dat ik het ga maken. Koud genoeg daarvoor.

We hebben ook besloten om geen gevulde koeken meer mee te nemen of chocola. Dat moet nu ff over zijn en ook echt over. Soms nam mijn man toch wat mee en het hield maar niet op, dus nu echt de knoop doorgehakt.

Ben wel iets aangekomen, maar het valt mij mee. Heb brood gegeten en havermoutpap en ja...die heerlijke fruithap met liga. Heerlijk als je gebit zo pijn doet, maar nu is het over. Kan ook shake met yoghurt eten, ja toch...Voor de troost was het leuk, maar nu weer ff de schouders eronder, zonder smoesjes.

De pijn in de schouders zijn nu ook wat minder en heb al dagen geen medicatie meer. De diclofenac is op en ik begin er niet meer aan, dan maar wat meer rusten. Dat vind ik wel een puntje. Zelfs wandelen gaat niet zo goed met die armen, heel raar.

In ieder geval ga ik er weer voor, we hebben weer een nieuw sprintje en moet het beter gaan doen als het vorige sprintje. In ieder geval word ik niet zwaarder dan 67,5 kg en dat vind ik al heel wat. Al maanden zit ik zo aan dat gewicht. Nou...ook een prestatie. Wil echt niet over de 68 kg. Dat is mijn angst.
De stoelgang is waardeloos, neem soms kruidenthee daarvoor, maar wil daar niet echt aan.

Wens iedereen een fijne dag toe en hou vol mensen, blijf sterk.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 986 kcal

Ontbijt
Banaan 120 kcal
Bio organic magere yoghurt 32 kcal
Havermout 37 kcal
355 kcal

Lunch
Brood, volkoren 164 kcal
Ananas jam 49 kcal
Kipfilet, vleeswaar 28 kcal
Roomboter, ongezouten 37 kcal
Gemberwortel 1 kcal
283 kcal

Avond
Erwtensoepgroente, diepvries 17 kcal
Spliterwten 63 kcal
Kipfilet 62 kcal
Unox rookworst rookworst 60 kcal
Magere melk 95 kcal
297 kcal

Tussendoor
Handsinaasappel 41 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 9 kcal
53 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2021 9:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 74, 75, 76  Volgende
Pagina 58 van 76