Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 6 februari 2021,

Weer vroeg opgestaan en lopend boodschappen gedaan. Totaal maar 3 km wandelen. Heerlijk in de buitenlucht, alleen het is oostenwind en dan stinkt het hier vreselijk door de Botlek. Echt zo een scherpe benzine lucht. Bah...
Wel de vogeltjes horen fluiten, die vielen bijna van hun tak, zo doen ze hun best. Het lijkt wel voorjaar. Ook die vieze eenden gaan tekeer. Hele groepsverkrachting en maar 1 vrouwtjes eend. Arm dier.

De winter kan komen, had ook nog even selderij gehaald, verder heb ik alles in huis voor de verse erwtensoep. Die ga ik maandag of zo maken. Lekker als er sneeuw ligt, dan moet er erwtensoep zijn.

Baal alleen wel dat ik gisteravond mijn chocoladereep heb opgegeten. Dat doe ik dus nooit en zeker niet laat in de avond. Maar nu is de kast leeg en kan nu niet meer snoepen. Ha ha ha...

Het is zaterdag, dus we eten patatjes voor een keer. Ben er zelf nog niet uit, maar ik laat voor de rest van de dag verder alles staan.

Op naar het winterse weer, ben benieuwd. Heel Nederland nerveus, alsof ze helemaal niets meer gewend zijn. Om je rot te lachen.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 971 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
Eiwitbrood Lidl 74 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
181 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
140 kcal

Avond
Water 0 kcal
Bio organic halfvolle melk 96 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 212 kcal
Loempia ham en kip 259 kcal
Appelmoes in blik / glas 58 kcal
625 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 24 kcal
26 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 feb 2021 9:30    

Reageer met quote
Zondag, 7 februari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Gister toch nog ff 2 uur gewandeld (12 km deze keer) en het was heerlijk.

Wat een wit wereldje vanmorgen, maar het valt me wel tegen hoor in Brielle. Heel Nederland plat voor een beetje sneeuw. We zijn niets gewend en we leren niets van de landen die er zo goed mee omgaan.
Vanmiddag ga ik wel eens ff kijken of het te bewandelen is. Lijkt me super leuk en...Koud Uitroep

Het afvallen lukt niet zo goed. Ik barst van de trek, of het nu komt door de kou. Ik snoep niet hoor, maar ook niet altijd aan de hoeveelheden en de shakes.

Vanmorgen werd het een bord havermoutpap met rozijnen en een snufje kaneel. Heerlijk, moet kunnen en een gezonde keuze.

Vanmiddag gebruik ik wel een shake, maar zonder wat er ook in, want dat tikt aan met die overheerlijke cruesli en ongezouten amandelnoten erin. Moet het eigenlijk niet doen, veel te veel suiker in de cruesli, maar de noten zijn dan wel weer goed.

Wens iedereen een fijne winterdag op de zondag en geniet er maar van, zo vaak gebeurt het niet dat het sneeuwt en dat het blijft liggen.

Groetjes van Crebster. Doe voorzichtig!

Winter in Brielle

Menu

Totaal 903 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Havermout grof 109 kcal
Melk, halfvol 90 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
225 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
140 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 40 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
470 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 26 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
69 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021 10:58    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Het weekend gewerkt, gisteravond zag ik er wel een beetje tegen op om naar huis te rijden. Toch is het me weer gelukt, heel voorzichtig gereden. Het laatste stukje lag veel sneeuw, dat was minder, maar dat is dan in de wijk.

Fijne dag!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2021 10:57    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Het weekend gewerkt, gisteravond zag ik er wel een beetje tegen op om naar huis te rijden. Toch is het me weer gelukt, heel voorzichtig gereden. Het laatste stukje lag veel sneeuw, dat was minder, maar dat is dan in de wijk.

Fijne dag!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Jeetje zeg, ik heb nog aan je gedacht. Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen.

Groetjes van Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2021 11:07    

Reageer met quote
Update zondagmiddag/nacht 7 februari 2021,

Een heel eind gewandeld in de kou en wat liep ik te kicken zeg. Wat een mooi gezicht en wat een wind met stuifsneeuw, moest heel mijn gezicht afdekken, zo koud was het.
Toch nog 10 km gelopen. Kon het niet laten en wilde deze bijzondere dag ervaren met al die wind en kou. Dat is me een tijd geleden dat ik in deze koude heb gelopen. Heb een super goede jas ervoor en sneeuwboots aangedaan.

Het was me een avond/nacht wel. Weer zo een aanval van pijn in de boven rug en schouders. Had het niet meer. Gelukkig woensdag naar de huisarts en dan zal ik het er eens over hebben. Zou mijn wandeling dan toch nog teveel zijn geweest? Wat als dat ook al niet meer kan?

Maandag 8 februari 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Erg slecht geslapen en veel pijn in de schouder. Mijn man doet nu heel veel in huis en dat vind ik zo lief. Hij zegt niets, hij doet gewoon. Dat is echte liefde.

Het lijnen gaat ook niet echt, zat aan de cracker met pindakaas vannacht. Voelde me zo rot en had reuze 'honger', dus tja...dan ga je weer. Ben benieuwd morgen met wegen, het ging net zo goed dat afvallen, alleen de laatste dagen...bah.

Wens iedereen een fijne dag toe en kijk uit als je naar buiten gaat.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1083 kcal
Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 1 kcal
135 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
140 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 33 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
463 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 25 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
Pindakaas stukjes pinda 127 kcal
Gevulde koek 123 kcal
344 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2021 11:28    

Reageer met quote
Dinsdag 9 februari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Stom Helaas een super rood vakje Huil Huil Huil

Dat is toch jammer dat het allemaal niet loopt zoals het zou moeten. Eigen schuld, dus werk aan de winkel.

Het bewegen is ook niet optimaal en ga vanmiddag lekker wandelen met een vriendin. Op kou kan je je kleden, als het maar niet glad is.
Zal niet al teveel lopen, want een terugval zoals zondag, daar zit ik niet op te wachten. 'Rustig aan dan breekt het lijntje niet', zei moeders altijd.

Vanaf vandaag zet ik de shakes van te voren klaar, zodat ik wel moet shaken. Wil nog wel een Dieet Pro met muesli en noten maken en dat is nu net niet de bedoeling. Straks als ik stabiel wil blijven een keertje, maar ik at het elke dag. Ik weet waar mijn valkuilen zitten en zal het moeten veranderen.

Vandaag maak ik verse erwtensoep met kip, lekker mager en daar zit niet zoveel kcal in en natuurlijk verse groenten en kruiden en heel weinig zout, maar dat doe ik meestal.

Vandaag denk ik zoveel aan mijn zusje die er niet meer is, einde van de maand zou ze 63 zijn geworden. Ik mis haar zo erg. Ben er triest van.

Tja...het is mooi weer, dus genieten maar en geduld hebben, het valt niet mee.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 860 kcal

Ontbijt
Bio organic karnemelk 64 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
119 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
120 kcal

Avond
Water 0 kcal
Erwtensoep 420 kcal
516 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 24 kcal
Jonagold 80 kcal
106 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 10:33    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Jammer dat je aangekomen bent Verward
Vanmorgen heb ik juist een handje walnoten, honing, een banaan door de sojayoghurt gedaan. Heerlijk! Dat doe ik dus te weinig noten eten, dus dat voor een keer is zeker lekker.

Sterkte met je zusje!! Kussen Dat je haar mist, ja, dat is begrijpelijk. Ik heb dat in maart altijd met mijn vader, 24 maart is de dag dat mijn vader overleden is.

Succes weer met afvallen!

Groetjes en liefs tante Zon Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 11:08    

Reageer met quote
Goedemorgen lieve allemaal,

Woensdag 10 februari 2021,

Mijn man en ik moesten terug naar de huisarts voor de uitslagen. Heb ook foto's laten zien van de operatie van mijn man. Daar schrok ze toch wel ff van, maar was ook verbaasd dat het lichaam zo mooi hersteld is.
De uitslagen van mijn man zijn super goed, als een jonge god. Toen was ik aan de beurt en ja hoor, de cholesterol is veel te hoog en moet nu echt medicatie slikken. Ik hoopte dat die uitslagen lager zouden uitvallen, maar het is genetisch bepaald. Bijna heel mijn familie heeft te kampen van het veel te hoge cholesterol.
Gelukkig waren de suikerwaardes goed. Ook de bloeddruk was zeer goed.
Nu wel diclofenac gekregen voor de pijn in de schouders en ik voel nu al dat dat heel fijn is.
's Middags vroeg mijn man of we wandelend naar de Lidl konden gaan. Het fietsen gaat niet voor beiden en de auto nemen voor dat kleine eindje is geen optie. Dus wij wandelend naar de Lidl met een grote boodschappenkar. Dat ging super goed en alle boodschappen konden erin. Het was spekglad op de stoepen, dus namen wij de weg. De auto's moeten dan maar een beetje langzamer rijden, want het was echt niet te doen en zeker niet waar het zonnetje scheen. Het vroor niet eens bij ons. Al die ophef!
Thuis gekomen ook nog ff de voeten van mijn schatje gedaan en die loopt weer als een kieviet.

Gelukkig goed geslapen vannacht, daar komt een mens van bij.

Donderdag 11 februari 2021,

De zon schijnt volop, het lijkt wel lente! Ook de vogels hoor je uitbundig zingen. Voor hun fijn dat er niet zo heel veel ijs/sneeuw ligt in Brielle. Het is lang niet zo koud als dat je hebben opgegeven. Gelukkig maar.
Vanmiddag naar mijn oude lieve vriendin, kijken wat ze te vertellen heeft. Altijd gezellig.
Verder gaat het goed met lijnen, ben benieuwd dinsdag.

Wens iedereen een fijne dag toe met de zon op je bolletje.

Groetjes Crebster. cheerleader

755 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
139 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
140 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Ei 64 kcal
329 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 24 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
147 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 11 feb 2021 9:21    

Reageer met quote
Vrijdag 12 februari 2021,

Goedemorgen mensen,

Weer die heerlijke zon in het huis en dat is heerlijk wakker worden. Ik slaap nu veel langer en zonder dat ik er uit moet of te draaien. die tabletten tegen de pijn zijn goed.
Na het ontbijt het huis gedaan op mijn gemak, niet al te gek hoor, maar sommige dingen hoeft mijn man niet te doen. Misschien als ik geopereerd ben, als dat zo mocht zijn. Hij helpt me verder met alles en daar ben ik super blij mee.
Gister kwam ik thuis en heeft hij de ramen in de huiskamer gezeemd, die zagen er niet uit, ik zei maar niets, maar hij had het door Lachen
Ook de spiegel van de slaapkamer had ie gedaan, zo lief en ik ben dan zo blij dat hij het ook ziet. Alles glimt weer in huis, dankzij mijn schat.
Dat vragen om dingen die eigenlijk gedaan moeten worden, vind ik vreselijk en ben blij dat hij het zelf ook ziet, taken wat niet uitgesteld kan worden

Straks ga ik wandelen, na de lunch en ik eet vanavond ook heel magertjes en geen vlees, maar een gekookt ei. Zalig.

Het afvallen lukt niet zo goed, omdat ik ook niet veel wandel of fiets. Weet niet of de wandel/fietspaden allemaal goed toegankelijk zijn, vandaar. Ik durf het nu gewoon niet met die zere schouders. Moet er niet aan denken om uit te glijden of zo.

Nou lieve mensen, het gaat jullie goed, bijna weekend, alhoewel het elke dag weekend lijkt in deze tijden.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 799 kcal

Ontbijt
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
119 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
166 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Ei 64 kcal
329 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
Jonagold 80 kcal
Natuurazijn 2 kcal
Punt paprika 24 kcal
Merci chocolade reepje 40 kcal
187 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2021 11:32    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Hoe gaat het met je? Hier gaat het goed, vanmiddag heb ik geschaatst, ik hou van schaatsen. Ik kan het niet eens zo goed, maar ik heb het vroeger gelukkig wel geleerd en ook tochten gedaan met mijn vader. Mooie herinneringen!

Fijn weekend!

Groetjes en liefs tante Zon Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2021 21:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 54 van 93