Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Lekker gewandeld? Ik heb vanmorgen gefietst met een vriendin en vanavond een andere vriendin op bezoek gehad. Wel op afstand natuurlijk.

Ga zo lekker naar bed om te lezen.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje, het was een korte wandeling met drie druppels regen en voor de rest fris en met zon. Een uurtje was voor mijn man meer dan genoeg, maar het was heerlijk en gezellig zo samen.

Groetjes van Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021 12:58    

Reageer met quote
Dinsdag 26 januari 2021,

Goedemiddag allemaal,

Schaam Schaam Deze week dus niet afgevallen Huil huil , ik was er al bang voor. Ik had zoveel gesnoept en nu zijn alle kasten leeg, dus we beginnen gewoon weer opnieuw.
En...de start is perfect voor deze nieuwe week. Vanmorgen via een omweg naar de Aldi in Hellevoetsluis gegaan, want dan had ik lekker wat te fietsen. Totaal 30 km en ruim 900 kcal verbrand. Heerlijk door de polders. Ik zag de sneeuwklokjes, en een witte reiger, de boeren hadden hun land omgeploegd en ga maar zo door. Bij de oude boerderijen hoor je de musjes tjielpen en ik zag ook een hele grote buizerd. Prachtig!
Nou...en dan straks nog met een vriendin wandelen. We blijven op afstand en dat gaat prima. Meestal rond de 7 km dat we lopen en kijk wat een weertje, dus daar profiteren we van.

Kijk helemaal uit naar vanavond, dan eten we verse snijbonen met kipfilet een een gekookte aardappel, wij zijn gek op snijbonen en dan met de snijbonenmolen die dingen er doorheen jassen, ha ha ha...dat vindt mijn man zo leuk, die staat trouw klaar om de bonen in de molen te doen. Romantisch toch.
Hij heeft ook de ramen van de huiskamer gelapt, dus hij knapt aardig op. Was er erg blij mee, want mijn armen en schouder willen nog ff niet.

We gaan er weer voor en nu er niets lekkers meer in huis is, moet het lukken.

Groetjes van Crebster en geniet van deze zonnige dag.

Menu

Totaal 987 kcal

Ontbijt
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
Ei 64 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
138 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
Krokante muesli met noten 96 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Gedroogde rozijnen 39 kcal
Gemberwortel 1 kcal
314 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 46 kcal
Kipfilet 126 kcal
366 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Rookvlees 11 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
170 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 26 jan 2021 13:06    

Reageer met quote
Hallo lieve allemaal,

Woensdag 28 januari 2021,

We waren niet al te vroeg op en lekker ontbijtje gedaan. Toen ben ik op de fiets gesprongen en boeken gehaald voor mijn man. Bij ons in de buurt heb je zo een boekenkastje staan aan de weg in de polder en daar kan je dan boeken lenen en terug zetten. Ze houden het goed bij, want elke keer staan er goede boeken bij. Zo lief dat mensen dat doen.
Toen ik thuis kwam was manlief dolgelukkig, want als ie niet kan lezen en dat geldt ook voor mij, dan duren de dagen veel te lang.

Na de lunch heb ik 10 km gewandeld, heerlijk weertje daarvoor. Er waren best wat mensen op de been, het valt wel op dat er steeds meer mensen aan het wandelen of fietsen gaan. Logisch.

Toen ik thuis kwam zag ik mijn man met rode konen...hij heeft de boodschappen gedaan op de fiets toen ik was gaan wandelen!!!
Ik dacht: 'Hoe kan dat nou?' Maar zo goed gaat het dus. Hij heeft wel veel op de pendalen gestaan, omdat er nog twee kleine plekken zijn die nog niet dicht zijn. Ik was blij voor hem, maar ook geschokt, want tja...het is allemaal zo kwetsbaar dat operatie gebied en of ik het nu verstandig vond van mijn schat. Heb er zo een zorg van gehad, maar hij voelt het 't beste aan. Ik was trots op hem en wat ook zo lief was. Hij had het gedaan, omdat ik zo een pijn in de schouders heb en...morgen regent het de hele dag en hij wilde niet dat ik zo door de regen moet ploeteren, ha ha ha..Wat een kanjer is het toch. Achteraf ben ik wel heel blij dat ie het gedaan heeft, maar hij mag het niet meer van mij. Daar is het echt te vroeg voor.

Donderdag 28 januari 2021,

Het lijnen gaat goed. Er is niets in huis wat ik kan snoepen, dus dat is alleen maar fijn.
Alleen...vanmiddag ga ik naar mijn oude lieve vriendin en die geeft mij altijd een kaakje bij de thee en...ijs, slagroom met daarop aardbeiensaus. Ik moet niet het lef hebben om 'Nee' te zeggen tegen het ijsje, want dan is ze gepikeerd joh. Lachen
Maar ik ga echt bedanken, moet je dan haar gezicht zien. Dan lig ik in een deuk. Ik ga het echt niet doen. Dus...Geen IJS! Ze is zo een schatje, al 90 jaar en zo fit van geest. Zo gaat ontzettend mee met de tijd. Ze is wel erg alleen en zeker nu in deze tijden. Vandaar dat ik nergens naar toe wil, alleen naar haar, de boodschappen, veel afstand houden van van alles en that's it.
Zo kan je bijhouden waar je geweest ben en dat vind ik wel zo veilig.

Vanavond kijk ik weer uit naar mijn prakkie, dan eet ik groene erwtjes en mijn man bruine bonen met een stukje kipfilet. Ik eet nooit erwten, ik vind het teveel kcal, maar het is wel gezond om dat af en toe te nemen en ik ben vanmiddag laat thuis, dus het is nog makkelijk ook.
Ook eet ik meer puntpaprika tussendoor, dan heb je wat te knabbelen en het gaat super goed zo. Geen gesnaai, alleen als het gezond is.

Nou lieve mensen, het gaat goed hier in huize Crebster en wens dat het iedereen zo goed vergaat als bij ons.

Groetjes en hou vol, ook als het regent.

Crebster.

Menu

Totaal 931 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
138 kcal

Lunch
Dieet Pro 73 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Krokante muesli met noten 72 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
277 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Hak groene erwten 119 kcal
Kipfilet 125 kcal
438 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Punt paprika 24 kcal
Kaakje 44 kcal
80 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021 9:01    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Vrijdag 29 januari 2021,

We waren laat op en dat komt omdat ik tegen mijn man had gezegd dat het half zeven was, i.p.v. half acht. Ik was nog zo lui, dus ik ging terug. Uiteindelijk was ik pas half tien uit mijn bed. Heerlijk.
Toen gegeten, gewassen en samen wat gewandeld en naar de Plus gegaan. Ik wilde verder, maar ik zag dat mijn man totaal geen puf had, dus gauw naar huis. De andere boodschappen gauw op de fiets gedaan.

's Middags lekker gelezen. Het was een rustig dagje.

's Avonds mager gegeten. Aaardappeltjes met andijvie en gekookt ei.

Zaterdag 30 januari 2021,

Vandaag wel op tijd opgestaan. Zonde van de dag. Eigenlijk heb ik geen plannen, rustig aan. De schouders gaan ook steeds meer zeer doen. Maandag ga ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de Bergman kliniek bij Zestienhoven Den Haag/Rotterdam. Dat heette vroeger Medinova. Dan hoef je niet zolang te wachten.
Met enige pech zullen ze nu wel opereren en daar zie ik toch tegenop zeg. Wie gaat dan de boel thuis doen? Hoe kleed ik mij aan ? Douchen? Moet er niet aan denken, maar de pijn waar ik mee loop is ook vreselijk. Daarom ben ik niet zo vaak op internet, het gaat gewoon niet.
Als troost straks een bakkie met een verse halve gevulde koek, het is weekend en soms moet je echt wat hebben. Voor de rest van de dag eet ik niet al teveel extra's.

Wil vanmiddag gaan wandelen, fietsen moet ik ook maar niet al te veel doen, want ik kan mijn armen niet vooruit doen. Waardeloos.
Nu extra opletten met wat ik eet, want ik mag gewoon niet teveel eten en zeker niet als ik niet kan bewegen, maar het wandelen moet toch nog lukken, nietwaar.
Zo gauw krijgen ze mij ook niet klein hoor.

We wachten het wel af.

Vandaag kliekjes dag, ik had nog een zuurkoolstamppot prakje, zonder worst.
We doen dit vandaag op Allison brood met een knakworstje erop. Moet kunnen voor de zaterdag.

Wens iedereen een heel fijn weekend en lekker naar buiten als het ff kan.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1007 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
138 kcal

Lunch
Dieet Pro 73 kcal
Gemberwortel 1 kcal
179 kcal

Avond
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Zuurkool stamppot 119 kcal
Allison volkoren 151 kcal
Roomboter, ongezouten 44 kcal
Knakworst 161 kcal
532 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Punt paprika 24 kcal
Gevulde koek half 123 kcal
159 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 30 jan 2021 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik heb goede ervaringen met de Bergman kliniek ben er onder het mes geweest,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 30 jan 2021 11:42    

Reageer met quote
Ellen schreef:

Dank je Ellen, fijn dat je dit schrijft. Het is me nogal niets, een schouder. Eerst maar meer rust nemen en voorlopig niet poetsen op de haven. Kijken of dat scheelt.

Fijn weekend van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 30 jan 2021 12:46    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Zondag 31 januari 2021,

We gaan vandaag naar de zoon van mijn man, want hij is morgen jarig. Ik zat maar te dubben of ik nu mee ga met mijn man met de auto op dat ik zelf op de fiets ga. Het is totaal 30 km fietsen door de polder en het is prachtig weer. Wel koud, maar daar kan je je op kleden en we gaan ook nog patat eten, dus dan kan ik het gelijk eruit fietsen Schaam Schaam
Verder gaat het prima met afvallen, alleen niet op deze dagen natuurlijk en ik ga niets afslaan, dus genieten maar.
Ook nog Feyenoord gekeken en gelukkig gewonnen van PSV. Die vielen ons tegen zeg. Maar goed...ons cluppie heeft gewonnen.

Maandag 1 februari 2021,

Stiefzoon jarig, de jongen wordt 41 jaar. Ik kan goed met hem overweg en is altijd lief voor ons. Hij woont alleen, maar dat vindt hij niet erg en is het al zolang gewend.
Mijn man was vroeg op en heeft het ontbijt klaar gemaakt. Toen heb ik de was opgevouwen en ga straks het huis samen doen. De runderlapjes staan ook weer lekker te pruttelen, dus deze dag komen we wel door.
Vanmiddag nog ff een kleine wandeling samen en gelijk fruit halen bij de AH. Daar hebben ze het heerlijkste fruit.

Wens iedereen een fijne nieuwe week met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 905 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
138 kcal

Lunch
Krokante muesli met noten 48 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Gedroogde rozijnen 39 kcal
Gemberwortel 1 kcal
266 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
349 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Rookvlees 11 kcal
Punt paprika 24 kcal
153 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 10:36    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Crebster schreef:
Ellen schreef:

Dank je Ellen, fijn dat je dit schrijft. Het is me nogal niets, een schouder. Eerst maar meer rust nemen en voorlopig niet poetsen op de haven. Kijken of dat scheelt.

Fijn weekend van Crebster.

Ik heb een nieuwe heup , prothese in mijn voet en een hernia daar laten doen en alles doet het nog.
Ik heb wel gekeken hoe de chirurg uit de testen kwamen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 11:11    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je schrijft dat de Appie Heyn het lekkerst fruit heeft.
Ik herken het wel, de grapefruits bij de Appie Heyn vind ik het lekkerst! Dus dan haal ik weer rode grapefruits op bij de Appie Heyn.

Verder alles goed? Morgen weer wegen! Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2021 21:02    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Je schrijft dat de Appie Heyn het lekkerst fruit heeft.
Ik herken het wel, de grapefruits bij de Appie Heyn vind ik het lekkerst! Dus dan haal ik weer rode grapefruits op bij de Appie Heyn.

Verder alles goed? Morgen weer wegen! Succes.

Goedemorgen Zonnetje,

Hoe gaat het met jou? ja joh...die Appie Hein vind ik ook het lekkerste fruit hebben van alle supermarkten. Vanmiddag gaan we weer. We zouden gisteren gaan, maar we zaten vast in onze boeken en hadden geen zin.
Met afvallen gaat het prima, zit weer in mijn flow. Op naar de 65 kilo.
Hoe is jouw resultaat vandaag? Ik lees het wel in je dagboekje. Succes.

Fijne dag en maak er iets gezelligs van op deze regenachtige dag.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 8:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 52 van 93