Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 74, 75, 76  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je gaat lekker!
Zondag droog weer? Ik heb in de regen gewandeld Verward Geschokt dan had ik zeker pech, maar ja, niks aan te doen. Ik heb wel weer gewandeld, naar een vriendin en weer terug. Vriendin was niet thuis, maar ik had nog wat voor haar in de brievenbus gedaan.

Fijne dinsdag, genoten van je tussendoortje? Zeker wel!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Je gaat lekker!
Zondag droog weer? Ik heb in de regen gewandeld Verward Geschokt dan had ik zeker pech, maar ja, niks aan te doen. Ik heb wel weer gewandeld, naar een vriendin en weer terug. Vriendin was niet thuis, maar ik had nog wat voor haar in de brievenbus gedaan.

Fijne dinsdag, genoten van je tussendoortje? Zeker wel!

Hallo Zonnetje,

Leuk dat je ff schrijft. Wat raar in Nederland al die plaatselijke buien. Ik heb zelfs nog in de zon gelopen. Het lijkt ook wel hier heilige grond. Erg vaak mooi weer met zon, alleen de laatste dagen niet zo. Nu waait het en het is eindelijk droog. Ik zou kunnnen wandelen, maar ik heb het zo koud elke keer. Verder van de week druk.

ja, het tussdendoortje is heel lekker geweest en de chocola is ook weer op. Je kan het maar gehad hebben.
Toch lijkt mijn dieet ook wel op vastendieet. Vanaf 18:00 uur eet ik niets meer, alleen thee en koffie drinken we dan nog. Zaterdag en dinsdags zijn dagen dat ik meer eet en op ongeveer 1300 kcal uit kom. Eet weinig of geen bewerkte dingen. Soms kom je er niet onderuit door de shakes, maar verder let ik op.
Maak de soepen vers zonder blokjes bouilon of zo, geen pakjes sauzen, dus zo gek doe ik het niet. Alleen roodvlees eten we best veel, maar ja...soms neem ik een gekookt ei daarvoor in de plaats, maar mijn man wil perse vlees, daar mag ik niet aankomen. Vis lusten we niet helaas. ja...een lekkerbekje, ha ha ha...

Hoe ging het wegen bij jou? Maak er geen punt van hoor, als het even tegenzit, maar ik lees dat je zoveel wandelt en fietst en werkt. Moet toch een succesje zijn, niet waar.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021 13:10    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Als je nieuwsgierig bent, kijk maar in m'n boekje ohhh

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021 13:32    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Als je nieuwsgierig bent, kijk maar in m'n boekje ohhh

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Ik heb gekeken hoor, ik ben super trots op je, fijne avond Zonnetje. Duim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021 16:00    

Reageer met quote
Woensdag 20 januari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen was ik heel vroeg op en op de fiets gestapt. De papierversnipperaar was in de aanbieding bij de Lidl en daar zaten we al maanden op te wachten, totdat ie weer eens in de aanbieding was. En ja hoor...lekker vroeg uit te veren gesprongen en ook verder de boodschappen gedaan. Laten ze nu ook spijkerbroeken hebben voor 5 euro, dus gelijk 2 meegenomen, ze hangen al weer gewassen met azijn aan de lijn. Ha ha ha... en ze passen zo mooi en sexy.

Toen ik thuis kwam stond er een kopje thee voor mij, want ik sla het ontbijt een keer over. Ik ga vandaag een beetje vasten, kijken of dat scheelt. Zo ja, dan doe ik dat om de dag.
Vandaag eten we een soort babi pangang, vandaar ik ook niet zoveel wil eten over de hele dag. Het komt uit de vriezer en nu zeggen ze dat pasta's minder kcal. hebben dan vers. Dat was een paar weken geleden op tv. Programma over het gewicht. Heel inetressant.

Ook samen met mijn schat vanmorgen gelijk maar alle papieren die we verzameld hebben door de versnipperaar gedaan en gelukkig werkt ie fantastisch.

Vanmiddag ga ik naar de haven, ze hebben de boel weer vuil gemaakt, dus dat wordt poetsen, ben er alleen, dus ik hoef mij geen zorgen te maken. We houden de boel daar een beetje bij, voordat het een bende wordt. Veel last van muizen en soms ratten, dus ja...wat wil je bij het water? Het valt mij op dat er altijd mensen zijn. Ze vervelen zich zeker bij moeder de vrouw. Grap

Verder wens ik iedereen een fijne dag toe, ben heel benieuwd hoe het vanmiddag afloopt met de persconferentie van van Rutte?

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 904 kcal

Ontbijt
Natuurlijke kruidenthee goede stoelgang 3 kcal
Water 0 kcal
3 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
179 kcal

Avond
Mienestjes volkoren 201 kcal
Oosterse roerbakgroenten 22 kcal
Kipfilet 125 kcal
Oosterse saus 16 kcal
Omelet 220 kcal
Cassave kroepoek 47 kcal
631 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
92 kcal

Oja...Mijn link bovenaan bij de Ticker doet het! Zo kan je snel naar mijn dagboek gaan. Ik update de link, zodat ie altijd op de goede (nieuwste) pagina komt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 9:13    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Wat een drukke week, veel gefietst maar ook gesnoept.

Donderdag 21 januari 2021,

Dit is een speciale dag voor mij, mijn jongste zoon is jarig en wordt 35 jaar vandaag. Ik zie het nog allemaal zo voor mij toen ie geboren werd. Ach ja...nu zijn ze groot en ik zie ze nooit meer en dat doet best pijn. Maar...kinderen worden volwassen en het leven gaat door.
Vandaag me een ongeluk gefietst, want onze fietsen (e-bikes) moesten een servicebeurt. Eerst die van mij weggebracht 15 km en toen terug met de bus. Rond 11:15 uur kregen we een email dat de fiets klaar was. Toen ben ik met mijn man zijn fiets naar de fietsenmaker gegaan en de mijne weer opgehaald en terug gefietst. Dat was dus bij elkaar 45 km. Maar wat een wind, ongelooflijk. Mijn fiets kwam totaal niet vooruit! Wilde nog een nieuwe achterband, maar daar rekende zoveel geld voor, terwijl ie daar al was voor de servicebeurt, dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt, daar ga ik voor naar een vriend hier, die is fietsenmaker, maar ook fietsenbemiddelaar. Hij is keigoed en kan ook vaak heel snel terecht. Moest zondag terug bellen.
's Middags naar mijn oude vriendin gegaan en het was super gezellig. Ze wilde dat ik toch wat ijs nam, want ik had zoveel gefietst. Ik zei geen Nee. Schaam Schaam

Ondanks wat te hebben gesnoept viel het mee met de calorieën, want het totaal kwam rond de 1200 kcal. en 1400 kcal verbrand.
Maar dat ik soms wat snoep, voelt het niet goed.

Vrijdag 22 januari 2021,

Het weer viel tegen en zat te wachten dat de regen ophield. Eerst gelezen en toen met de auto de fiets van mijn man opgehaald. Het was mooi weer ineens en de zon scheen, wel nog wat wind, maar niet zoals gister. Ook nog ff langs Dirks gegaan, dat was ik toch vlakbij. Vroeg naar bed gegaan, want er was niets leuks op tv.

Zaterdag 23 januari 2021,

De Jumbo is dicht, dus op de fiets naar Hellevoetsluis gefietst, heerlijk weer. Ook gelijk verse kurkuma gehaald bij een Marokkaans winkeltje, ik kon er niet meer aankomen, ook niet bij de Lidl. Nu dus wel. Zo gezond en lekker in de thee.
Toen ook heerlijke kippenpoten bij Kippie gehaald en toen ik thuis kwam verse magere erwtensoep gemaakt van kip en weinig worst, maar heel veel verse groente erin. Wat we over hadden in de vriezer gedaan en een kom bewaard voor manlief voor de zondag.
Ben wel zo netjes geweest dat ik het bij twee kippenpoten heb gelaten. Ik had er vijf, die vijfde is ook voor morgen voor mijn man, die moet nog een beetje aankomen. Ik beslist niet. Lachen
Verder veel gelezen in het boek van Maeve Binchy, wat kan die vrouw schrijven zeg.
Lekker gegeten en gefietst en ongeveer 1150 kcal gegeten en 66 kcal verbrand.

Zondag 24 januari 2021,

Vanmorgen op tijd opgestaan en nog gauw wat gelezen, toen ontbijt gemaakt en het huis gesopt en het bed verschoond etc. Toen heb ik mijn vriend de fietsenmaker gebeld. In eerste instantie was ie niet thuis, maar later belde hij. Hij had vandaag nog tijd om mijn achterband en gelijk ook mijn binnenband van mijn e-bike te vervangen. Hij zag dat mijn achterband erg aanliep en sprak er schande van dat ie net een servicebeurt had gehad en dit over het hoofd hadden gezien. Erg slechte service en heel veel geld. Hij zei dat ik maar bij hem dat voortaan moest laten doen. Hij is ook veel serieuzer hierin en...het scheelt meer dan de helft! Maar erg dat je zo belazerd wordt. Ik vond die fiets al zo zwaar rijden, bah...maar nu is ie prima. Ook het zadel nog even goed gezet, want ik glee maar naar voren en dat is irritant zeg.

Ook vandaag weer gesnoept, gaat echt niet goed, want elke dag eet ik iets van suiker wat ik eigenlijk had afgezworen. Dus daar zit wel een verbeteringspuntje in. Morgen weer een nieuwe dag.
Hoop echt de schade mee valt dinsdag.

Ben niet elke dag aan het schrijven, want mijn schouder wil niet zolang mee doen met dat getyp, dus dan maar op deze manier. Het is me nu al weer veel te veel.
Ben aan het nadenken of ik er iets mee ga doen, maar in coronatijd heb ik niet veel zin om naar de huisarts te gaan. Eerst maar weer rust zien te vinden.

Het is weer een heel verhaal, maar ja...Crebster is weer bij.

Fijne zondag die in mijn boekje leest en blijf gezond.

Groetjes van Crebster.

Menu van vandaag.

Totaal 1098 kcal

Ontbijt
Bio organic karnemelk 80 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
154 kcal

Lunch
Dieet Pro 73 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Krokante muesli met noten 96 kcal
Gedroogde rozijnen 39 kcal
314 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
341 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Tablet melk chocolade met hazelnoot 199 kcal
291 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021 16:55    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuk verslag met leesvoer Lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2021 17:25    

Reageer met quote
Ellen schreef:
Leuk verslag met leesvoer Lezen

Hallo Ellen,

Bedankt, leuk dat je even in mijn dagboekje kijkt. ja, wat moeten we anders doen dezer dagen en ik vind het fijn om terug te lezen wat ik zoal gegeten hebt en gedaan.

Hoe gaat het met jou?

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021 11:37    

Reageer met quote
Maandag 25 januari 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Wat schijnt het zonnetje toch weer heerlijk. Vanmorgen vroeg opgestaan en gedoucht en mijn haar mooi geföhnd.
Vanmiddag gaan mijn man en ik even wandelen, want hij zit zoveel binnen en ziet zo grauw. Logisch ook, dus ff de beentjes strekken.

We hebben ons voorgenomen om niet meer zo te snoepen. Als we trek hebben nemen we fruit of puntpaprika, dat is ook erg lekker.

Verder een rustig dagje, want gisteravond moest ik het weer bekopen toen ik heel mijn huis had gedaan. Weer die pijn in mijn rechter rib en schouders. Soms word ik er wanhopig van, maar met goede medicatie is het de volgende ochtend weer weg en nu dus even niets geks meer doen.

Vanavond ga ik van de overige runderlapjes hachee maken, daar kijk ik helemaal naar uit, maar ook naar mijn lunch hoor. Het smaakt mij de laatste tijd toch wel, alleen dus niet meer snoepen en zeer zeker geen chocolade. Grap

Wens iedereen een fijne maandag en geniet van het zonnetje.

Menu

Totaal 991 kcal

Ontbijt
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
138 kcal

Lunch
Krokante muesli met noten 96 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Gedroogde rozijnen 39 kcal
Gemberwortel 1 kcal
314 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Hachee, met zout 240 kcal
434 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Puntpaprika 14 kcal
106 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021 11:49    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lekker gewandeld? Ik heb vanmorgen gefietst met een vriendin en vanavond een andere vriendin op bezoek gehad. Wel op afstand natuurlijk.

Ga zo lekker naar bed om te lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021 21:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 74, 75, 76  Volgende
Pagina 51 van 76