Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Donderdag 7 januari 2021,

Lekker op de fiets boodschappen gedaan en daarna mijn babi pangang prutje alvast gemaakt, kan het de hele middag intrekken. Oh... dat ruikt altijd zo heerlijk. Moet vanmiddag weg naar mijn oude vriendin, dus dan hoef ik alleen maar de volkoren pasta te koken als ik thuis ben.

Vrijdag 8 januari 2021,

Eindelijk weer naar mijn moedertje geweest en wat was ze weer blij om ons te zien. Ze had een foto van haar staan, zo mooi. Ze hadden haar opgemaakt en een foto ervan in een kerstkaart verwerkt. Ze is 90 jaar, maar oh, wat is ze nog mooi. Geen rimpeltje op haar gezicht. Ik heb er een foto van gemaakt.
Het was een lange rit voor mijn man, hij kan nog niet zolang zitten, maar ik was hem zo dankbaar dat ik mijn moeder weer kon zien. Alles moeten missen door dat virus en omstandigheden met mijn man. Haar verjaardag gemist, Sinterklaas, kerst en dat hebben we eens goed ingehaald.

Mijn lieve moedertje Lief

Zaterdag 9 januari 2021,

Het is precies 33 jaar geleden dat ik mijn vader voor het laatst heb gezien voordat ie van ons heen ging. Wat is die tijd toch snel gegaan en toch mis ik mijn maatje zo af en toe. Hij blijft in mijn hart.

Vandaag had ik een leesdag. Ik had een boek van Lucinda Riley te leen van mijn oude vriendin, de Zilverboom en tja....dan ben ik er ff niet. Bijna 550 bladzijdes en ik had het zondagochtend uit. Ha ha ha...wel een zakdoekje erbij, want oh oh oh, wat kan die vrouw toch prachtig schrijven. Ben echt gek op haar boeken. Nog één boek en dan heb ik alles gelezen van haar. Volgens mij komt er dit jaar weer een boek van haar uit. We blijven opletten. Heerlijk...ook goed voor de lijn, want ik eet niets, alleen maar lezen en kamille thee. Ik val van me stoel van het lachen!

Zondag 10 januari 2021,

Vanmorgen was ik dus heel vroeg wakker en ja hoor. Ff de laatste pagina's lezen en dan had ik mijn boek uit. Toen ik dat boek had uitgelezen rond 7 uur, had ik het zo ijskoud dat ik ben terug gedoken en pas wakker geworden toen manlief klaar stond met een ontbijtje om...half tien Grap
Toen na het ontbijtje als een jekko door het hele huis gegaan samen en gestoft, gestofzuigd, gesopt, bed verschoond en twee wassen gedraaid en opgehangen. Eentje lekker op de lijn op het balkon. Het huis is weer aan kant en het ruikt ook zo lekker met die was. Zalig.

Het afvallen gaat goed en gestaag gaan de kilo's er weer af. Moet ook, want ik heb mijn Dieet Pro weer en dat is zo lekker en ik doe het er goed op. Banaan en chocolade smaak, heerlijk.

Mijn vriendin belde vanmiddag en hebben nog een uurtje gelopen door Brielle en maar kletsen. We hadden elkaar al een hele tijd niet gezien. Wij raken nooit uitgekletst. De mannen keken toch voetbal, althans de mijne wel, want KPN zendt nog wel de voetbalwedstrijden uit op ESPN en Ziggo niet meer. Wat een geluk hebben wij.

Toen ik thuis kwam, had mijn schat de piepers gejast en de boontje schoongemaakt. Hij knapt zo lekker op.
Net nog ff samen hij koffie en ik kamillethee gedronken met een handsinaasappeltje, dus we moeten er weer ff tegen kunnen.
Heb soms enorme trek in chocolade, had Merci gekregen, maar dat heeft mijn man verstopt en af en toe ligt er zo een stukje op tafel bij de koffie, maar anders...een heel groot glas warm water, dat helpt het beste. Volgooien die plunjezak. Spoelt ook nog eens lekker door. Lachen

Als het goed is ben ik weer bij en wens iedereen een hele fijne zondag toe met de groetjes van,

Crebster. cheerleader

Menu

Totaal 849 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
135 kcal

Lunch
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Krokante muesli met noten 48 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
204 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Sperziebonen 50 kcal
Kipfilet 125 kcal
369 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 9 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
Handsinaasappelen medium 34 kcal
Filet americain mager 31 kcal
Merci chocolade tablet melk 40 kcal
143 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021 16:46    

Reageer met quote
Goedemorgen mensen,

Maandag 11 januari 2021,

Na gisteren na het huishoudelijk werk ontzettend last gehad van mijn rug, ribben en schouder. Dat was zo verschrikkelijk, maar ik heb genoeg medicatie in huis om 10 olifanten neer te leggen en gelukkig red ik het daarmee. Niet dat ik zoveel inneem hoor. Meestal en halve tabletje van de tramadol.
Heb er zo een hekel aan als ik van die nare pillen in moet nemen, maar nu zit ik er weer. Het gaat stukken beter en voor de rest hou ik rust.
Ga zo lekker :douchen: en dan ben ik weer zo fris als een hoentje. Hoop dat ik toch nog wel wat kan gaan wandelen, wil graag onder 66 kilo zitten deze week.

Het afvallen gaat goed, zit in de flow en met Dieet Pro lukt het mij zeker, goed spul gewoon en heb er niet echte trek bij, ja...chocolade trek Lachen
Vanmiddag neem ik daarom bio yoghurt met Dieet Pro chocolade smaak, dan is die trek ook weer gestild.

Dus vandaag een rustige dag voor Crebbie.

Iedereen een mooi maandag gewenst, morgen wegen Disco

Menu

Totaal 933 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
135 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
204 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Zuurkool 25 kcal
Unox rookworst rookworst 195 kcal
414 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Jonagold 80 kcal
Filet americain mager 31 kcal
183 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2021 12:13    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Mooie foto heb je van je moeder!

Hoe was je weegmoment?

Fijne dag gewenst!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021 11:00    

Reageer met quote
Hallo allemaal,

:disco Gelukkig ben ik 3 ons afgevallen Disco

Hallo lief Zonnetje@, ja ja...het was een goed weegmomentje. Mooie foto niet van mijn moedertje. Het is ook zo een schatje.
Hou je goed hoor, Zon, nog ff en dan zijn we weer vrij als een vogeltje.

Waarom ben ik zo blij, ik zit af en toe aan de chocolade. Ik doe er een moord voor en ben anders niet te genieten Ik val van me stoel van het lachen!
Als er wat van de reep chocolade over is, doet mijn man het verstoppen en dan krijg ik weer wat als hij vindt dat ik goed mijn best doe. We liggen hier soms in een deuk daarom. Ik leer het echt nooit. Maar...ik val toch af.
Net boodschappen gedaan en ook gezonde keuzes gemaakt, dat dan weer wel. Maar...als ik boodschappen heb gedaan, neem ik zo een verse gevulde koek mee en die gaat dan door de helft. Ik wil maar 1 x per week boodschappen doen, dus ach...verder weer de schouders onder. Ik ga me niet mooier voor doen, het is zoals het is.
Wilde vandaag een waldkornbroodje met walnoten mee eten zo meteen samen met mijn man, maar ik laat het. Hij is voor morgenmiddag voor hem, ik eet gewoon mijn shake, anders is het einde zoek en ben gek op mijn shakes met chocolade en wat nootjes erin. Niet teveel, maar toch.

Straks komt mijn stofzuigerslang en de nieuwe pleisters voor mijn man. Dus we zitten weer voor de deur, leve het internet.
ja...gister aan allebei de kanten is de slang door van onze stofzuiger. Hij is al oud, maar die slang hadden we al eens vervangen. Op de een of andere manier is ie niet zo sterk, maar wat wil je. Volgens mij is die stofzuiger 16 jaar oud en kan niet zonder dat ding. Ben er zo aan gehecht, ik kan niet tegen veranderingen, vandaar en ...wat goed is, is goed, ja toch Vraag

Zal nog even mijn menu invullen. We gaan lekker mager eten, ik eet witlof met een magere runderlap en het mannetje eet spinazie.

Ben benieuwd wat onze premier heeft te vertellen vanavond. Hoop dat ze er wat aan gaan doen aan die voortrekkers van de vaccins, wat een schoften zeg, alsof de verpleegkundigen, verzorgenden en de oude mensen etc. niets voorstellen. Echt totaal geen respect die gasten die dan doen, echt slecht georganiseerd ook. Ze zouden zich moeten schamen.
Maar goed...ik schrijf niet vaak over het wel en wee van de corona ellende. Ik kan het woord niet meer uit mijn mond krijgen of uit de pen.
Laten we positief blijven en doen wat er gevraagd wordt en geen discussies hierover, want dat win je toch nooit met 17 miljoen wetenschappers in Nederland. Grap

Wens iedereen een fijne dag, volgens mij gaat het zonnetje schijnen, laten we daar maar van genieten.

Lieve groetjes en een knuffel van Crebster.

Menu

Totaal 945 kcal

Ontbijt
Karnemelk 64 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Dieet Pro 55 kcal
121 kcal

Lunch
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
193 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 24 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
326 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Banaan 120 kcal
Gevulde koek 123 kcal
Puntpaprika 19 kcal
308 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021 12:24    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Goed gedaan, toch weer 3 ons eraf!

Grappig dat je zo van chocolade houdt! Als ik chocolade pak, pak ik een klein stukje bij de thee. Dat vind ik heel lekker! Vandaag ga ik naar een vriendin, maar ik weet helemaal hoe laat Lachen Ze reageert niet op m'n app-je, maar zal straks nog eens appen en ik ga eerst wat lekkers eten. Ik denk dat ik aan de cracker ga met filet americain.

Tja, ik ken een vriendin die Corona onzin vindt, maar dan maakt ze me helemaal kwaad. Maar ik ga niet in discussie met haar. Haar moeder heeft nu Corona en haar vader waarschijnlijk ook, maar hij was te beroerd om een test te laten doen. Ze vindt het zo'n onzin dat alles op slot is, nou, dan denk ik wel iets wat niet zo aardig is. Maar goed, dat schrijf ik hier maar niet op natuurlijk ohhh ohhh
Ik ken al een aantal collega's die Corona hebben gehad, ze hebben het zwaar gehad en nog steeds. Ze zijn zo ontzettend vermoeid, maar goed, dan maak je me echt kwaad als je zegt dat het onzin is.

Fijne dag, ja de zon schijnt, daarom zit ik na te denken om wandelend naar vriendin te gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021 13:03    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Goed gedaan, toch weer 3 ons eraf!

Grappig dat je zo van chocolade houdt! Als ik chocolade pak, pak ik een klein stukje bij de thee. Dat vind ik heel lekker! Vandaag ga ik naar een vriendin, maar ik weet helemaal hoe laat Lachen Ze reageert niet op m'n app-je, maar zal straks nog eens appen en ik ga eerst wat lekkers eten. Ik denk dat ik aan de cracker ga met filet americain.

Tja, ik ken een vriendin die Corona onzin vindt, maar dan maakt ze me helemaal kwaad. Maar ik ga niet in discussie met haar. Haar moeder heeft nu Corona en haar vader waarschijnlijk ook, maar hij was te beroerd om een test te laten doen. Ze vindt het zo'n onzin dat alles op slot is, nou, dan denk ik wel iets wat niet zo aardig is. Maar goed, dat schrijf ik hier maar niet op natuurlijk ohhh ohhh
Ik ken al een aantal collega's die Corona hebben gehad, ze hebben het zwaar gehad en nog steeds. Ze zijn zo ontzettend vermoeid, maar goed, dan maak je me echt kwaad als je zegt dat het onzin is.

Fijne dag, ja de zon schijnt, daarom zit ik na te denken om wandelend naar vriendin te gaan.

Hallo Zonnetje,

ja ik ben super blij en die hang naar chocola, al die maanden er geen last van gehad, maar sinds ik boodschappen moet doen, jammie jammie. Maar...ik kan me ook inhouden, moet sterk zijn.

Ach, wat ik al schreef, laat die domme, egoïstische mensen maar kletsen, wat moet je anders. Discussies ga ik uit de weg. Als de hele wereld met deze ellende zit, waarom niet gewoon je best doen en de dingen doen die je gevraagd worden, zodat we er eindelijk vanaf zijn, de regering doet toch ook zijn best, ga er maar eens aan staan, het zijn ook mensen, nietwaar?

Wij gaan bijna nergens heen, omdat ik anders niet naar mijn moeder durf te gaan of naar mijn oude vriendin. We zitten al maanden thuis. Komt ook goed uit voor mijn man nu, dat wel.
Wij moeten zelfs een mondkapje dragen in onze gangen op de etages. Publiek terrein, dus mondkapje verplicht. Nou...er zijn er genoeg die het niet doen, oude mensen hè? Risicogroep, niet te geloven hoor.
Mijn man deed het ook niet, dus ik kwaad. Ik zei: 'doe het dan voor jezelf, doe op dat ding anders word ik pisnijdig!' Vanmorgen kwam hij naar mij toe toen ik van de boodschappen thuis kwam, beneden in de fietsenberging, en daar kwam ie aangelopen met mondkapje. Zo hoort het! Punt uit. Hier wonen ook allemaal oude mensen en ook hebben er een paar corona gehad hier in het gebouw. Ik vind het eng en zal er alles aan doen om een ander en mijzelf te beschermen. Het virus is dichterbij dan dat je denkt.

Nu ff wat anders...de zon schijnt en lekker genieten hoor, Zon. Het leven is te kort om maar één moment over te slaan en te letten op onverstandige mensen, kijk maar naar de mensen die het wel proberen goed te doen.

Liefs van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021 13:25    

Reageer met quote
Woensdag 13 januari 2021,

Het is weer een vruchtbare dag vandaag. Manlief verzorgd met nog beter passende pleisters en wat geneest die man mooi. Echt fijn.

En...we hebben onze reis van 3 mei 2021 om geboekt naar 29 augustus 2021, we gaan 16 dagen. We zien het nog niet zitten om in mei al naar het buitenland te gaan en zeker niet naar Turkije. Tegen die tijd dat we gaan zijn we allemaal hoop ik toch wel gevaccineerd en hoeven we niet die testen te laten doen vooraf het vliegen. Wat een giga veel geld kost dat, ze slaan er wel een slaatje uit hoor.
Maar goed...dit te hebben gedaan geeft ons weer een beetje lucht. We blijven net zolang doorboeken totdat de wereld coronavrij is Lachen en we kunnen gaan en staan waar we willen.

Vanmiddag nog een ommetje samen gemaakt en wat is het druk op straat. Zoveel mensen op de been en maar wandelen, ha ha ha...
We blijven op opstand, want ik moet er niets van hebben van drukte. Mijn man wil altijd de winkelstraat door, die zijn wel rustig hoor, maar ik wil liever eigenlijk de natuur of de bossen in, weg van mensen. Heb er niets mee dat gewinkel met die koopzieke mensen, ik vind het vreselijk.

Ondertussen dus toch bewogen. Slaap slecht en blijf meestal als de avond vordert op de zachte bank liggen, zelfs 's nachts. Onze topper van het bed is te hard voor mijn schouders, maar wel goed voor onze ruggen. Moeilijk, maar ja...

De week is weer door midden en we gaan er weer voor.

Fijne avond mensen en de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 999 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
139 kcal

Lunch
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
193 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
349 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Jonagold 80 kcal
Cracotte, volkoren 26 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Sla, rucola 1 kcal
Gevulde koek 123 kcal
319 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 15:41    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Donderdag 14 januari 2021,

Vandaag een rustig dagje en mijn eetmeter van voedingscentrum weer eens goed aangepakt. Ik val niet af en als ik niet uitkijk dan gaat het per onsje erbij, dus ga ik er nu echt voor.
De chocola is op en vanaf nu ga ik mijzelf weer streng aanpakken om op tijd mijn streefgewicht te bereiken.
Ik doe er nu langer over om de laatste kilo's eraf te krijgen dan de 16,9 kg die ik in een mum van tijd ben afgevallen en dat vind ik toch stom en zwak, dus ik sta weer op scherp.
Betreft bewegen dat is een puntje, want mijn lichaam is niet zo erg meegaand en moet er naar luisteren, maar dat wil niet zeggen dat ik op mijn luie kont moet blijven zitten, wat ik best teveel doe.

Vanmiddag ga ik weer naar mijn lieve oude vriendin, die heeft altijd ijs met slagroom en aardbeiensaus en dat ga ik dus nu echt niet nemen. Als dat mij lukt ben ik door het ergste heen, dan weet ik dat ik het fijn vind om 'Nee' te zeggen. Het wordt allemaal een gewoonte en ik wil het gewoon nu niet meer.

Nou...we zullen zien, ik heb er weer een goed gevoel bij.

Wens iedereen een fijne donderdag en doe je best, niet verslappen mensen!

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 735 kcal

Ontbijt
Gemberwortel 1 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Bio organic karnemelk 80 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
179 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Ei 64 kcal
297 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Thee 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 4 kcal
Rookvlees 11 kcal
Jonagold 80 kcal
Water 0 kcal
107 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 10:28    

Reageer met quote
Vrijdag 15 januari 2021,

Wat gaat de week snel om en ik ben blij. Ik val weer heel goed af en doe ontzettend goed mijn best.
Vanmorgen op tijd opgestaan, shake genomen en mijn mannetje zijn ontbijt gemaakt en gelijk aan mijn avondeten geslagen. We eten carbonara met volkoren shaghetti, dus tja...hoop dat het niet al teveel aanzet, maar we moeten ook tevreden blijven, vandaar deze keuze. Altijd aardappelen met groente is ook niet echt gezellie elke dag. Beetje variatie is welkom en ik heb me toch trek.

Vanmiddag ga ik een eind fietsen. Moet in Hellevoetsluis zijn voor mijn cooling gel en kruidenthee van Hooy. Die is op. Baal als een stekker dat ik nu zo een winkelcentrum in moet gaan. Dus ik haal genoeg voor een hele poos.

Ben benieuwd of de regering aan blijft. Het zal niet veel uitmaken betreft de corona perikelen en vaccinaties las ik. Jammer dat het allemaal zo moet gaan, maar ja...wat een ellende voor al die mensen met die belastingaanslagen, daar zaten een aantal mensen super fout mee en dan moet je op de blaren zitten.

Vandaag ook mijn kleinzoon jarig, helaas wordt dat dus ook al niet gevierd. Zielig voor dat knulletje hoor. Wel een leuke kaart gestuurd via Kaartje2go.

Nou lieve mensen, dat was ie weer. Fijne vrijdag, bijna weekend.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 958 kcal

Ontbijt
Bio organic karnemelk 80 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
154 kcal

Lunch
Dieet Pro 73 kcal
Gemberwortel 1 kcal
179 kcal

Avond
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Spaghetti, volkoren 201 kcal
Kipfilet 78 kcal
Ontbijtspek, gegrild 57 kcal
Boterhamworst, mager 49 kcal
Italiaanse roerbakgroenten 22 kcal
Carbonarasaus 95 kcal
559 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 4 kcal
Jonagold 40 kcal
Rookvlees 11 kcal
67 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2021 10:31    

Reageer met quote
Dinsdag 19 januari 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

ja ja Disco ik ben weer 3 ons afgevallen Dansen Ik ben zo blij, ik zit weer onder de 67 kg. en nu doorpakken.

Soms zit ik best wat te snoepen, zo af en toe wat chocola. Meestal dinsdags na het wegen en wat lekkers bij de koffie zoals een halve vers gebakken gevulde koek. Dat moet af en toe kunnen. Verder hou ik mij aan de shakes en een prakkie en ja..als je wilt snoepen, doe het in de ochtend en niets meer eten na 18:00 uur!!! Als je dat doet, kan je dus best wel eens zondigen als je die regel aanhoudt. Maar ook bewegen. Ik heb zondag nog een wandeling van 10 km gedaan. Heerlijk weertje en veel mensen die de benen strekten. Je kan niet al die tijd binnen zitten en zeker niet als het droog is.

Maar wat een somber weer vandaag, gelukkig hebben ik heel veel boeken op de e-reader staan en ik lees er nu een van Maeve Binchy, Echo's heet het boek. Wat kan die vrouw goed schrijven zeg. Gelukkig heb ik heel veel boeken van haar. Heel eenvoudige verhalen en ook makkelijk leesbaar, maar zo herkenbaar wat ze schrijft. Heerlijk!

Ook een zegen dat mijn lieve man weer om mij heen rond loopt, die zorgt soms ook voor de koffie of lunch...zo keuvelen we samen gezellig in ons sfeervolle huisje wat rond. Hij is zo ontzettend opgeknapt, de wonden helen nu zo snel. Hij komt alleen niet meer aan en blijft onder de 75 kg zitten, maar hij voelt zich goed erbij.
Hoe gelukkig kan je je voelen en dankbaar voor alles.

Lock Down of niet, we hebben er niet echt veel last van. Wel de gedachten maken mij ongerust en ik denk aan al die mensen die zo ernstig geraakt worden. Wat dat betreft zijn wij bevoorrecht. Hoop dat het bezoekrecht niet wordt aangepakt, dat zou dan betekenen dat ik weer niet naar mijn moedertje kan en niet naar mijn oude vriendin bij mij aan de overkant die zo vereenzaamd. Of ik dat ga handhaven??? Vandaar dat ik niets buiten de deur doe en verder bij niemand bezoek of op visite ga, alleen de boodschappen en die doe ik pijlsnel met briefje in de hand, zodat ik gauw weg ben. Nu maar hopen dat de vaccins uitkomst bieden.

Wens iedereen een fijne dinsdag, weer of geen weer, de tijd is er naar moet je maar denken. Hou vol!

Groetjes van Crebster, ik ga zo aan de koffie met wat lekkers Lachen

Menu

Totaal 1273 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Crackers spelt 100% volkoren 61 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
174 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 1 kcal
172 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Rode kool, blik / glas 48 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
439 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Gevulde koek 123 kcal
Chocolade, melk 274 kcal
489 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021 10:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 50 van 93