Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 73, 74, 75  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Correctie vorig bericht!!!

Vrijdag 25 november 2020 moest natuurlijk woensdag 25 november 2020 zijn in het vorige bericht. Stom Dat heb ik wel eens...schrijf dan te vlug.

Donderdag 26 november 2020,

Wat ben ik ziek geweest. Zulke krampen in mijn maag, vreselijk. Heb nog wel de keuken gesopt, maar toen ging het echt niet meer, bah! Toen met paracetamol op de bank gelegen en geslapen met Radio 5 aan, lekker nostagische muziek. The evergreen top 1000!

Vrijdag 27 november 2020,

Gelukkig ben ik weer beter, weet niet wat het was, maar goed, ik ben weer op de been.

Wat een gekke dag, maar ook wel heel gezellig hoor. Eerst ontbeten en toen ben ik de kasten gaan uitsoppen en opnieuw alles ingericht. Veel weggegooid en dat is een goed gevoel. Ondertussen heeft mijn man de overige boodschappen gedaan. Kan er voorlopig even tegen, want volgende week zullen wij daar geen tijd voor hebben. Brrr...krijg de kriebels als ik aan dinsdag denk.
Vanmiddag naar Hellevoetsluis gegaan en daar nog Spaanse sloffen voor mijn man gekocht. Vindt hij zo lekker lopen in huis. Zijn sloffen waren door en door, ha ha ha...nu moest ie er afscheid van nemen.
Ook neusspray van Coldrex 3 in 1 gekocht bij het Kruidvat en met korting ha ha ha... Hij is zo allergisch en willen niet die rotzooi kopen met dat Xylometazoline erin. Dat is zo slecht voor de neusvliezen. Nu kijken of deze Coldrex spray helpt. Hij heeft last van de oostenwind. De vuile lucht van de Botlek staat precies hier op het huis met die wind en tja, daar kan manlief helemaal niet tegen. Wilde ff kijken of het helpt, zodat hij het ook kan gebruiken voordat ie de narcose in gaat dinsdag. Moet er niet aan denken dat ie met een giga loopneus de narcose in moet. Ben nu stukken geruster, als het tenminste echt helpt. Stom hè?

Vandaag kom ik ruim boven de 1200 kcal Schaam Schaam , want we eten sla met kippenpoot en heerlijke gebakken krieltjes. Even lekker eten en genieten hoor. Vanmorgen ook al iets lekkers bij de koffie genomen en vanmiddag een stukje chocolade letter. Oh oh oh...morgen maar weer wandelen en de klem er voorlopig op.

Wens iedereen een fijn weekend en succes met de inkopen voor Sinterklaas, zal best druk worden, dus...mensen...wees verstandig en houdt afstand. Hou nog ff vol, het einde is in zicht.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020 16:11    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

ja, zeker nog even vol houden!! Houd vol zeg ik dan weer tegen mezelf, ook wacht ik nog op antwoord of we de bonus krijgen. Dat vind ik ook wel weer spannend eerlijk gezegd. Ben zo benieuwd!!
Ik hoor de bovenburen ook weer heel hard praten, niet te geloven, eigenlijk heel asociaal vind ik, ga dan ergens in het bos hard praten. Maar ja, wie ben ik dan he.

Vanavond heb ik genoten van een online concert, ook weer supergaaf dat ze dit momenteel organiseren!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2020 21:49    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Hee Crebster,

Ik kom jullie samen even veel geluk wensen voor de operatie vandaag.
Hou je taai hè!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 7:52    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lukt het een beetje met je?
Ga zo lekker koken, deze week ben ik wat afgevallen, maar ik ben tevreden!

Succes met alles.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 18:18    

Reageer met quote
Dinsdag 1 december 2020,

Lieve vriendinnen, bedankt dat jullie zo met ons mee voelden. Het viel de laatste dagen niet mee. Mannetje was zo nerveus en ik ook, hihi...

Pfff, maar wat een dag zeg....om 4 uur opgestaan en om 5 uur waren we op pad. Het was nat, koud, regen en heel veel wind. Toen we in het ziekenhuis waren en de temperatuur van mijn man werd gemeten had ie 35 graden lichaamstemperatuur. Ze dachten dat de thermometer kaduuk was. Ahhh... mijn arme schat en hij was zo nerveus en koud. Het ging verder super snel. We waren nog niet bij het Erasmus aangemeld en op de etage aangekomen of hij moest gelijk zijn operatieschort aan en binnen een half uur werd ie al weggereden. Toen begon het wachten en ineens rond 10:15 uur was ie er weer en ik was zo blij om hem weer te zien. Hij was klaar wakker en zo stoer, ha ha ha..en ook zo blij dat het achter de rug was en we elkaar weer zagen, wat een stel zijn wij zeg. Hij heeft (nog) geen pijn, maar dat kan nog komen hoor. Duurt meestal een paar dagen, voordat die ellende begint. Maar goed...mannetje is er goed door gekomen en dat is het allerbelangrijkste. Er wordt nu heel goed voor hem gezorgd en de zustertjes zijn zo lief voor hem. Hij is ook zo makkelijk en zo correct altijd.
Morgen moet ik weer om 7:30 in de bus en metro zitten en dan wordt het voorgedaan hoe ik de wonden moet verzorgen. Ik ben er bekend mee, dus dat moet goed komen. Ik zal extra voorzichtig zijn en heel hygiënisch werken, ha ha ha...Mijn hele huis is steriel ondertussen, ha ha ha...
Mijn bonuszoon komt ons om 11 uur ophalen, dan gaan we lekker thuis feest vieren. Heb gebak gehaald en lekkere verse soep met magere balletjes gehakt. Geheel zonder bewerkte troep erin. En een hele bak vol heerlijke mandarijntjes, die waren in de aanbieding en zo super lekker, dus...Creb heeft het weer voor elkaar.

Wat het wegen betreft, daar ben ik niet aan toe gekomen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde. Ik snoep nog wel eens wat hoor, maar ik compenseer het door dan wat anders te laten staan en .... heel veel water drinken, dat scheelt zo een hoop. Ik vul gewoon hetzelfde in. Meer of minder zal het niet zijn. Het gaat goed wat dat betreft. We gaan ook niet echt uit ons dak of zo. We zijn al gelukkig met een lekkere verse prak 's avonds of wat fruit etc.

Nou mensen, ik ben blij en ga zo naar bed, want ik ben kapot en morgen weer vroeg op en dan is dit ook weer voorbij.

Lieve groet van opgeluchte Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020 18:53    

Reageer met quote
Zondag 6 december 2020,

Goedenavond lieve allemaal,

Het is al weer 5 dagen geleden dat ik heb geschreven, maar de situatie liet het even niet toe, maar...ik ben er weer even. Als het ff kan zal ik schrijven.

Het gaat goed met manlief. We zijn nu een paar dagen verder en de pijn valt naar omstandigheden gelukkig mee. Het is een vreselijke zware operatie geweest en de helft van mijn schat zijn billen zijn weggehaald aan beiden kanten en zulke vreselijke diepe gaten, echt...het is verschrikkelijk. Dus je begrijpt wel dat het een hele impact is voor hem, maar ook voor mij om ervoor te zorgen dat ie geen bloedingen krijgt en dat het niet gaat infecteren, want de wonden moeten open blijven. Het lijkt wel een slagveld. Ik doe het zelf twee keer per dag verzorgen. Heb er wel de tijd voor nodig, want het is een hele klus en dagelijks twee keer per dag. Eerst douchen, dan voorzichtig afdrogen met speciale doeken, liefst schone gestreken theedoeken die in 60 graden zijn gewassen (ik spoel ze ook in natuurazijn), dan de wonden droog deppen met wondgaas, dan de vetgazen op maat knippen en betadinezalf erop doen, dan die gazen in de wonden leggen en daarna de wonden afdekken met in totaal 5 dikke kompressen en tape, dan een netbroek erover heen om de boel bij elkaar te houden. Mijn man doet het op 4 x 2 paracetamollen over de dag gespreid tegen de pijn, ongelooflijk toch, de bink.

Geloof me...ik heb de eerste twee dagen alleen maar gehuild als ik die grote, diepe gaten zag met al dat wondvocht en bloed, als ik het ging verzogen. Ik had zo met hem te doen. Hij is zo lief en geduldig en heel erg sterk. Hij laat het allemaal toe zonder ook maar een kick te geven. Ongelooflijk...ik hou nog meer van hem dan dat ik al deed.

Jullie begrijpen wel dat dit alles ons ontzettend moeilijk is gevallen en ja...natuurlijk heb ik weer eens pijn in mijn ribben en rug van alle ellende en spanningen. Maar ik klaag niet, zeker niet bij zo een bikkel van een man met al die wonden, kijk wel uit
.
Tussen de bedrijven door heb ik het best druk, maar het is ondanks alles erg gezellig hier zo met elkaar en ik verwen mijn man gruwelijk. Hij ook zo dankbaar. Lekker rolmopsjes gehaald en af en toe wat lekkers bij de koffie, maar nu wil hij/wij dat niet meer. Dus heb ik heerlijk vers fruit voor tussendoor of heerlijke verse soepen. Nu staat er een pan magere erwtensoep klaar gemaakt met kippenvlees en kippenworst erin. Hij mag door de huidproblemen beslist geen varkensvlees. Ook lekker kwark gehaald met zaden, noten, vijgen en dadels wat erdoor gaat. Hij smult er goed van. Hij heeft extra eiwitten nodig voor de genezing. Dus krijgt ie extra kaas/beleg op het brood en een gekookt eitje en lekker mager rundvlees bij zijn prak met verse groente.
De voeding is nu heel belangrijk bij deze kwaal en zo zie je maar hoe goed het is om gezonde keuzes te maken betreft wat je eet. Die gezonde keuzes maken we nog steeds. Niet teveel of te vet eten, veel water drinken, maar geen alcohol en niet roken, niets meer nuttigen behalve thee/koffie na 18:00 uur en...met liefde koken. Het gaat ons goed af.

Gelukkig blijf ik goed op gewicht...heb echt wel eens wat gesnoept hoor, ha ha ha...maar niet teveel en balansen. Gaat heel goed, gelukkig.

Nou lieve mensen, jullie weten weer wat. Donderdag moeten we weer naar het Erasmus om de wonden te laten nakijken. Hopelijk zijn ze tevreden daar. Volgens mij gaat het goed, ik zal er ook alles aan doen om het naar een goed einde te breien, dat verdient mijn baasie wel.

Zal nog ff opschrijven wat ik gegeten heb, alhoewel het allemaal niet echt veranderd. Voorlopig zijn het weer magere dagen, want ik wil dinsdag echt weer eens afgevallen zijn.

Wens iedereen een hele fijne zondagavond,

Lieve groet van zuster Crebster.

Menu

Totaal 885 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
135 kcal

Lunch
Gedroogde rozijnen 26 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Dieet Pro 65 kcal
Havermout 37 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
214 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 33 kcal
Slavink 222 kcal
449 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 9 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Rookvlees 11 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
88 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2020 18:56    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Poeh heftig!!!!. Zijn halve billen weggesneden???

Ik heb even terug gelezen. Weet niet wat er aan de hand was maar heel veel sterkte voor jullie beiden.

aai aai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2020 14:16    

Reageer met quote
Lunafloor schreef:
Poeh heftig!!!!. Zijn halve billen weggesneden???

Ik heb even terug gelezen. Weet niet wat er aan de hand was maar heel veel sterkte voor jullie beiden.

aai aai

Dank je wel Lunafloor, het staat op bladzijde 45 met een link.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2020 16:06    

Reageer met quote
Maandag 7 december 2020,

Wat een drukke dag weer, maar nog steeds oergezellig. Mijn man was eerder op en moest zeer nodig naar het toilet, dus...werk aan de winkel. Gelijk mijn man onder de douche gezet en de wonden verzorgd. Dat was ff wakker worden, ha ha ha...
Hij is dan ook zo lief en zegt elke keer sorry en ik zeg elke keer sorry als ik denk dat ik hem maar pijn doe met de verzorging. Lekker stel zijn wij.

Gelijk het bed verschoond, wassen gedraaid en het huis gekuist. Wil extra schoon zijn met alles hier in huis betreft infectie etc.

Wat ik zo lief vond was dat het ontbijt al klaar stond, voordat ik aan de slag ging. Had ie toch ff zijn best gedaan en...na de lunch, we aten lekker de magere erwtensoep, zijn we een uurtje buiten gaan wandelen. Hij kan bijna niet zitten, dus het is liggen of lopen. Het was droog weer en hij vond het heerlijk. Mannetje was wel moe, maar voldaan. Hij zegt dat ie morgen weer een ommetje wil maken. Ha ha ha...Is het een kanjer of niet?

Dus het gaat goed hier en ik word ook wat blijer. Al is het wel een dingetje als het bijna tijd wordt voor de verschoning. Dan ben ik zo nerveus en kan ik het bijna niet aan zien betreft de diepe, grote wonden. Maar...het gaat om manlief en niet om mij. Hij is zo dapper, dus dan ben ik het ook.

Elke nieuwe dag is een dag van genezing.

Ondertussen gaat het met lijnen ook nog steeds goed. Mijn laatste chocoladeletter is helaas op. Verder heb ik netjes gegeten om het snoepen te compenseren. Nu is er niets meer in huis van lekkers, dus dat was het betreft de chocoladeletters.
En dan niet aankomen??? Ik vind het nogal wat. Smile

Wens iedereen een fijne avond, morgen wegen.

Ik eet vanavond lekker een karbonade, broccoli en een aardappeltje. smullen

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 1088 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
135 kcal

Lunch
Californië erwtensoep 148 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
217 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 57 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 41 kcal
Karbonade schouder 177 kcal
412 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 9 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
Handsinaasappel 41 kcal
Chocoladeletter 274 kcal
325 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2020 16:33    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb de link aangeklikt. Heftig!!

Ook zwaar dat jij die wonden moet verschonen. Ik snap dat je het graag voor hem over hebt en misschien willen jullie geen thuis hulp of kan dat niet maar toch erg zwaar.

En wat een kanjer heb je. Het blijft natuurlijk zwaar maar dat verlicht het wel een beetje lijkt mij.

En dan ook nog alles schoonhouden en je niet vol proppen.
Petje af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2020 16:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 73, 74, 75  Volgende
Pagina 46 van 75