Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Een leuke tip is voor vrouwen zijn boeken van Linda van Rijn.
Ken je haar? Ze schrijft mooie vrouwenthrillers.
Voor mannen? Moet ik even over nadenken, hoor je nog van mij.

Vandaag en morgen heb ik avonddienst.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Goedemorgen Zonnetje,

Bedankt voor de tip, ik heb 1 boek van haar in mijn archief van honderden boeken in epub. Piste alarm heet het. Leuk dat ik weet dat het een goed boek is. Heb heel veel boeken op mijn e-reader staan, maar weet niet of ze allemaal zo goed zijn, vandaar ik het aan jou vraag.

Fijne dag met de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 9:48    

Reageer met quote
Vrijdag 16 oktober 2020,

Wat een prachtige dag was het gister en ontzettend veel gedaan. De rest van de ramen en vitrage gedaan, plus de was, die kon heerlijk op het balkon drogen. De raampjes boven de deuren, filtertjes aan het plafond, echt van die klussen die je om de zoveel tijd moet aanpakken.
's Middags nog in het zonnetje gewandeld en dat werden er spontaan toch ff 12 kilometertjes. Kon gewoon niet stoppen. Dus je leest het wel...ik ben super fit en niet te stoppen.

Ook 's avondslekker gegeten, ik had volkoren spaghetti gemaakt met weinig balletjes gehakt en een kipfiletje erin. Dat is lekker mager en heel veel roerbakgroente erin. Het eten gaat prima, totaal geen snaaigedrag ofzo. Nu had ik dat snaaigedrag toch niet hoor, heel af en toe een halve gevulde koek bij de koffie of een chocolade lettertje, een kleintje bij de thee. Om het vol te houden moet dat zo af en toe kunnen en ik kijk er dan ook helemaal naar uit. Maar...je moet het wel met mate doen, anders is al het lijnen voor niets geweest.

Dat was dus de vrijdag...

Zaterdag 17 oktober 2020,

Je gelooft het niet, maar we slapen ruim 9 uur. Waar haal ik het vandaan, dat bedje is zo heerlijk en zeker nu de slaapkamer zo schoon is. Manlief loopt minder te snotteren. Hij doet ook vaseline in zijn neus, dan komen de pollen er niet doorheen. Had ik gelezen bij oma weet raad en...ik geloof dat het helpt. Bij mij helpt het wel in de lente als de hooikoortsperiode begint.
Wat gaan we doen vandaag, ik weet het niet. Heb een boek hier liggen van Ademloos, moet erg mooi zijn. Ff een dagje rust?
Ben dit weekend wel aan het balansen, want er moet echt nog wat van dat lichaam af. Lachen

Wens iedereen een fijne dag toe en ... hou vol Uitroep

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 9:59    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je bent lekker bezig en lekker gewandeld ook! Goed zo, heel misschien ga ik straks even een stukje fietsen. Of ik ga het huishouden doen, scheelt ook kcal Lachen Moet nog even nadenken wat ik ga doen.

Fijne dag en tot later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020 11:57    

Reageer met quote
Goedemorgen Zonnetje,

Wat is het geworden gisteren? Gewandeld, gesopt Grap

Zondag 18 oktober 2020,

Hallo allemaal,

Het is al weer zondag, wat gaan de dagen snel.

Gistermiddag lekker in mijn boek gelezen van Ademloos, maar oh...zakdoekjes bij de hand. Het nu niet een boek waar je vrolijk van wordt, maar wel interessant om te lezen.

Wat gaan we vandaag doen, nou...dat ligt aan het weer. Of fietsen, of toch nog ff lekker rolschaatsen. Ik moet het even aanzien, maar dat ik naar buiten ga is een punt wat zeker is. Desnoods met regenpak aan...of....kettlebell zwaaien, dat kan ook een uurtje.

De sudderlapjes staan nu op en morgen ga ik er hachee van maken. Dus twee dagen lekker mager vlees en dan die verse laurierblaadjes en kruidnageltjes erin, jammie Eten

Het afvallen gaat niet echt lekker meer, terwijl ik niet veel eet en snoep zeker niet. Ach...komt wel weer. Vandaag super strak menuutje, veel water en geen geintjes tussendoor.

Groetjes en een fijne zondag allemaal van Crebster.

Menu

Totaal 769 kcal

Ontbijt
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
183 kcal

Lunch
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 7 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
159 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Magere runderlappen 110 kcal
347 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Becel margarine / halvarine dieet 20 kcal
Jonagold 40 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
80 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 9:48    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Gisteren heb ik een stuk gefietst naar Bilthoven. Dat is ongeveer 14 kilometer heen en dus ook weer 14 kilometer terug.
Ik heb daar bij de Ekoplaza boodschappen gedaan, zag dat daar een nieuwe Xenos winkel is, ook daar iets gekocht.
En als laatste heb ik in een leuk winkeltje een nieuwe tas en een nieuwe trui gekocht. Ben helemaal happy!

Fijne zondag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 10:05    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Momenteel kijk ik naar de folder van de Kruidvat, zie dat ze daar kettlebells verkopen, misschien ga ik daar een kettlebell kopen. Leuk zeg, hihi, een sportschool thuis hebben Lachen Lijkt me wel heel erg leuk!! Ik word er blij van Erg blij

Fijne zondag en tot later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 10:54    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Momenteel kijk ik naar de folder van de Kruidvat, zie dat ze daar kettlebells verkopen, misschien ga ik daar een kettlebell kopen. Leuk zeg, hihi, een sportschool thuis hebben Lachen Lijkt me wel heel erg leuk!! Ik word er blij van Erg blij

Fijne zondag en tot later!

Hoi Zon,

Oh meid, dat is super gaaf en dan de app 'kettlebell' downloaden. Dat is zo giga heerlijk om te doen, maar wel opbouwen hoor. Je denkt dat het niets doet, maar oh wee...je krijgt spierpijn van plaatsen waar je geen weet van hebt dat daar spieren zitten, ha ha ha...maar oergezond.
Ik heb altijd zo een last van mijn schouders, maar doe toch die oefeningen en echt...het gaat steeds beter. Oefeningen die te zwaar zijn sla je over. Maar ik vind het heerlijk.
Vandaag ook een uur staan zwaaien met dat ding van 4 kg, beter iets dan niets. Had geen zin om naar buiten te gaan, ff rust op de plaats.

Groetjes en ben benieuwd of je ervoor gaat. Ik val van me stoel van het lachen!

Fijne zondag verder

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 14:52    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Grappig, dat had ik nou ook met hoelahoepen. Dan weet je ineens waar je spieren hebt Lachen
Zal deze week naar de Kruidvat gaan, misschien woensdag. Dan na het werk, moet ik even een pakketje ophalen, dan kan ik gelijk ook naar de Kruidvat gaan. Ben benieuwd, heb je dan 1 kettlebell nodig om te sporten? Dat vroeg ik me trouwens af.
Ik heb net een stukje gefietst, maar naar de andere kant van Hilversum, even naar een vriendin. Ik had wat spulletjes voor haar en ook een cadeautje voor haar man. Hihi, echt leuk.
Kruidvat heeft ook leuke sportkleding. Maar misschien ga ik dat gewoon voor gewoon gebruiken, boeit me niet zo. En ik vind dat leuk om te dragen, dus wie weet ga ik dat ook nog kopen. Een leuke sportbroek zag ik. Zal eerst kijken of het echt wat is natuurlijk.
Jij ook fijne zondag, ga zo lekker lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 15:03    
Vrouw Weeggegevens   Kreeft58
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen crebster

Ik heb even een kijkje in jou dagboek gedaan.
Je bent echt heel veel afgevallen in korte tijd,gefeliciteerd heel knap van je.
Ik heb denk ik misschien wel 20 jaar ook shake gedaan(herbalife).
Ben toen ook heel veel afgevallen,toen ik er mee stopte kwam ik weer heel snel bij,ben jij daar niet bang voor.
Daarom begin ik niet meer aan.
In 2013 was ik ook op mijn streefgewicht,15 kilo toen afgevallen.
Ben toen afgevallen met gezond eten en doe het nog steeds.
Zou ik nu zwaarder kwa leeftijd weet het niet.
Ga daar eens goed over nadenken.
Nogmaals gefeliciteerd met het gewicht wat je nu hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 7:50    

Reageer met quote
Kreeft58 schreef:
Goedemorgen crebster

Ik heb even een kijkje in jou dagboek gedaan.
Je bent echt heel veel afgevallen in korte tijd,gefeliciteerd heel knap van je.
Ik heb denk ik misschien wel 20 jaar ook shake gedaan(herbalife).
Ben toen ook heel veel afgevallen,toen ik er mee stopte kwam ik weer heel snel bij,ben jij daar niet bang voor.
Daarom begin ik niet meer aan.
In 2013 was ik ook op mijn streefgewicht,15 kilo toen afgevallen.
Ben toen afgevallen met gezond eten en doe het nog steeds.
Zou ik nu zwaarder qua leeftijd weet het niet.
Ga daar eens goed over nadenken.
Nogmaals gefeliciteerd met het gewicht wat je nu hebt

Hallo Kreeftje,

Leuk dat je even langs komt en bedankt voor de complimenten, gezellig dat je in mijn dagboekje leest.

Tja...betreft afvallen. We weten allemaal dat als je aankomt dat je iets verkeerds doet. Vaak eten we te ongezond en teveel. Nu kan je op elk etiket kijken wat er in de producten zit die je koopt en eigenlijk is bijna alles bewerkt. Ik denk dat het daaraan ligt voor een groot gedeelte en... de mate waarin we eten of hebben gegeten. Ongemerkt neem je toch wat als iemand het aanbied en ik zeg structureel 'Nee'. Nu weten ze dat ze aan mij niets kwijt kunnen.

De shakes van Dieet Pro kwamen het beste uit de bus, die blijf ik gebruiken. Is het niet in de morgen, dan wel 's middags. Ik blijf voorlopig op de 1000 kcal zitten, nou...dan kan je niet ineens kilo's aankomen.
Ook de koolhydraten moet ik in de gaten houden als ik straks anders zou gaan eten. Veel anders wordt het niet, want ik lus niet zoveel. De shakes komen mij prima uit. Buiten dat...er woont hier iemand van bijna 100 jaar en zij eet/drinkt nog steeds elke ochtend een shake, ha ha ha...

De avondmaaltijd heb ik hetzelfde gehouden, alleen de porties zijn stukken kleiner en weeg alles af, dat doe ik al heel lang hoor. Het vlees wat ik zo lekker vind sla ik zelfs wel eens over en neem een gekookt eitje daarvoor.
Tegen de tijd dat ik ga koken, heb ik zo een trek, maar daar heb ik wat op gevonden...ik drink dan net zoveel water, totdat ik vol zit. Scheelt ook in je prakkie, dan zit er geen ruimte in de maag meer om veel te eten.
Nogmaals, zelf ben ik geen echte eter. Doe maar gewoon dat is al gek genoeg. Dus ik denk wel dat ik het deze keer volhoud.
In 2012 was ik voor het eerst aan de shakes gegaan, die van het Kruitvat en ook 20 kg afgevallen. Alleen daar zit ruim 50 % suiker in, bah...
Daarna gingen we rondreizen door Europa met de camper en gegeten wat we tegen kwamen en nooit nergens opgelet, heel stom. Stokbrood hier, stokbrood daar en tja... er ging heleboel lekkers op. Dus..eigen schuld dat je aan komt. Ik was er ook niet op voorbereid dat ik weer zo zou aankomen. Dat zal me nu toch echt niet gebeuren.

Als je weet waarom je aankomt, dan heb je al de helft gewonnen. Ik wil gewoon niet meer zo veel snoepen en heb het ook niet in huis. Dus ook de porties avondprak aangepakt. En...ik sport nu heel veel. Dat scheelt ook weer. Als ik een goede dag heb en ik heb veel gedaan, dan mag ik ook wat meer hebben, maar gezonde keuzes maken.
Alleen de shakes blijven in mijn leven, want ik krijg anders veel te weinig eiwitten binnen. Ook zijn de shakes van Dieet Pro super lekker en soms doe ik er wat havermout in of wat rozijntjes, dat laatste alleen als het kan.
Als de weegschaal gaat schommelen, ga ik terug naar af en het lukt nog steeds.
Ik heb er geen moeite meer mee, ook al staat de boog strak. Ben nu zo mooi slank en fit en ben er zo blij mee. Daar ben ik zuinig op, dus ik ga echt niet meer zo aankomen en daar ga ik ook alles aan doen. Ben nu wakker geschud.

Zit nu op een mooi BMI, ik drink geen alcohol, ik rook niet, ik snoep niet en mijn leven is in balans, wat heel belangrijk is. Ik ben heel gelukkig met mijn lieve man, daar ben ik ook zo dankbaar voor.

Rust in je leven is nog het allerbelangrijkste en daar streef ik ook naar. Rust, reinheid en regelmaat, berusting en aanvaarden wat er in het leven gebeurt. Als je dat combineert met goed eten en wat beweging, dan moet je toch slagen in het leven, niet?

Ik wens je een hele fijne dag Kreeft en we gaan ervoor.

Lief groetje van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2020 10:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Volgende
Pagina 41 van 43