Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 1 oktober 2020,

Goedemorgen allemaal,

Wat een saai triest weer zeg. Weer een dag thuis zitten, bah...maar het is niet anders, helaas. Manlief was door de regen al vroeg boodschappen gaan doen en wat lekkers bij de koffie gehaald. Was lekker, maar dit hoeft voor mij niet meer. Zonde van de calorieën, ik heb er geen behoefte meer aan. Maar wel lief van mijn schatje, alleen op de verkeerde manier getoond Grap

Heb net het bed verschoond en een was gedraaid en opgehangen. Ruikt wel lekker hier in huis.
Verder...niet veel te doen...dus lezen, puzzelen of klaverjassen op de pc en misschien ff de gitaar pakken. Hobbies zat, maar totaal geen zin Schaam Schaam

Menu

Totaal 1098 kcal

Ontbijt
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Ei 64 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 7 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
159 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Zuurkool 35 kcal
Unox rookworst mager 250 kcal
490 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Gevulde koek 246 kcal
266 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 okt 2020 11:34    

Reageer met quote
Crebster schreef:
Vrijdag 1 oktober 2020,

Goedemorgen allemaal,

Wat een saai triest weer zeg. Weer een dag thuis zitten, bah...maar het is niet anders, helaas. Manlief was door de regen al vroeg boodschappen gaan doen en wat lekkers bij de koffie gehaald. Was lekker, maar dit hoeft voor mij niet meer. Zonde van de calorieën, ik heb er geen behoefte meer aan. Maar wel lief van mijn schatje, alleen op de verkeerde manier getoond Grap

Heb net het bed verschoond en een was gedraaid en opgehangen. Ruikt wel lekker hier in huis.
Verder...niet veel te doen...dus lezen, puzzelen of klaverjassen op de pc en misschien ff de gitaar pakken. Hobbies zat, maar totaal geen zin Schaam Schaam

Menu

Totaal 1098 kcal

Ontbijt
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
159 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Zuurkool 35 kcal
Unox rookworst mager 250 kcal
490 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gevulde koek 246 kcal
266 kcal

Dit moest dus donderdag 1 oktober zijn! Stom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020 19:14    

Reageer met quote
Vrijdag 2 oktober 2020,

Vandaag naar mijn moeder geweest. Wat een dag. Weer twee mensen bij mijn moeder overleden die ik kon. Voor corona nog met ze gezongen op de maandagochtend. Schrik elke keer weer. Dan staat er zo een soort altaar op de gang bij de lift met foto's van de overledenen. Bah...kan er niet tegen.

Bij moeder was het gezellig en verse bloemetjes in de vaas gedaan, ff haar haar gedaan, schoenen schoongemaakt en brilletje gepoetst. Dus was ze weer netjes.
Wij moeten een mondkapje op, logisch en eindelijk het personeel nu ook, maar...
Wat zien wij...gaat er een verpleegkundige buiten op een balkonnetje roken, doet het mondkapje af en doet deze onder de kin...dan roken...dan weer mondkapje op...Nou...lekker dan, schiet mij maar lek...Niet te geloven.

Toen boodschappen gedaan, ik ben me rot geschrokken. Stond te wachten, want mijn man ging de winkel binnen, netjes alleen.
Maar....Bijna iedereen droeg een mondkapje op straat en in de winkels en men behandelen je als een paria en staan wel drie meter van je af, vreselijk. Alles goed hoor betreft voorzorgmaatregelen, maar je moet wel normaal blijven doen. Ik ben er gewoon helemaal ziek van dat mensen elkaar zo behandelen en zo vreselijk afstandig doen en zo harteloos, ik barst van de koppijn. Waar moet dit naar toe.

Mensen die hun mondkapje van hun gezicht doen zo in de jaszak, zonder plasticzakje, handen worden niet ontsmet, ze zitten met de handen aan het mondkapje zelf, soms zitten de mondkapjes onder de kin of de neus eruit en ga maar zo door. Leve de mondkapjes. Bah...echt smerig, dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ze doen ze gewoon weer gedragen mondkapjes op, dus geen schone...brrrr....Ik ben op deze manier tegen mondkapjes. Bij moeder is het logisch en worden ze ook op de goede manier gebruikt, maar zo op straat...niet te geloven, wat een maffe corona wereld.

Ik blijf liever thuis, ik kan hier echt niet meer tegen, ik zie veel te veel dingen die mij echt te boven gaan. Ben ook zo verdrietig als je ziet hoe de mensen er zo belachelijk mee omgaan. Het is al zo vreselijk moeilijk dat je niet meer je kinderen of kleinkinderen of vrienden kan knuffelen of spontaan uit eten gaan of een lekkere borrel drinken in je buurtkroeg, weer gezellig met je collega's werken en niet hele dagen thuis werken etc.
Mensen missen dat en als je dan sommige mensen ziet hoe belachelijk overdreven ze met de situatie omgaan en geen rekening houden met mensen die dit moeilijk vinden, die helemaal aan de grond zitten doordat ze geen werk meer hebben, de huur of hypotheek niet meer kunnen betalen, dat gaat mij te ver.
Je kunt mensen zo niet behandelen zoals ik nu gezien heb in het winkelcentrum Oosterheem Zoetermeer. Bah bah bah...

Toch iedereen een hele fijne avond en tel je zegeningen en heb elkaar lief.

Lief groetje van Crebster.

Menu was totaal ruim 1100 kcal. Dat zou ook beter kunnen. Super baaldag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Tja, Crebster, het is allemaal wat hè.
Het duurt ook allemaal zo lang.
Gelukkig kunnen en mogen we nog veel, maar het zomaar onbezorgd ergens heen gaan is er wel af. Tenminste voor mij wel.
Ik ga alleen ergens heen als het moet.

Dat gevoel over de mondkapjes heb ik ook. Dat je door het dragen van zo'n ding toch naar je moeder kan, is natuurlijk wel fijn.
Toen ik vanmorgen de winkel uitkwam, heb ik mijn mondjkapje afgedaan en gelijk weeggegooid in de prullebak die daar bij de deur stond. Maar ik denk dat er veel mensen zijn die het voor meerdere keren gebruikt.
Hetzelfde voor de scholieren. In de gang en aula dat ding op, maar in de klas weer af. Die kids wisselen vaak van lokaal, dus reken maar uit hoe vaak ze het in de handen hebben, Beetje vreemd.

We moeten er maar het beste van maken.
Ik hoop dat je morgen weer meer zin hebt om je hobby's te doen.
Ik wens je in ieder geval een fijn weekend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2020 22:52    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat raar dat mensen zo doen.
Ik heb vandaag bij de Jumbo boodschappen gedaan, ook met mondkapje op. Een kantoenen die ik zelf gekregen heb.
Wat raar dat ze in het verzorgingshuis gaan roken en 'm dan weer op doen. Dat mag echt niet bij ons. Bij ons moeten ze hun eigen mondkapje gebruiken (een katoenen) en na het roken moeten ze weer een nieuwe pakken (van het werk). Dat is veel beter!
Ik zag veel mensen met mondkapje, maar ook zijn er nog steeds mensen zonder mondkapje boodschappen doen. En ik zie ook van alles waarbij ik dan denk: euh waarom? Dat irriteert mij dus ook ontzettend zoals een mondkapje half dragen, nou dat schiet dus ook niet op.
Ik heb mijn moeder gesproken, mijn moeder met een tante van mij. Haar dochter met kleinkinderen in Australië zijn daar veel strenger, daar is ook een avondklok ingesteld en ze mogen niet winkelen, moeten alles online bestellen! Dat is veel beter zeg, als ik dat hoor, mogen ze ook wel in Nederland gaan doen. Dit in Nederland is uiteindelijk ook niet prima zeg maar. Ik vind dat wel heel goed van Australië! Wouw, bewondering voor Australië hoor. Echt, daar kan Nederland wel iets van leren vind ik.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 okt 2020 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi Crebster,
Ik mis je dagelijkse update.
Ik hoop dat alles goed met je is?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2020 16:53    

Reageer met quote
Maandag 5 oktober 2020,

Zo, weer een nieuwe week en gaan verder waar we gebleven zijn.
Ik mis mijn bericht die ik zondag geschreven heb, ha ha ha...nou ja zeg.

In ieder geval bedankt voor de lieve berichtjes vrijdag, lieve vriendinnen. Ik zat er ff doorheen. Ga ook veel te weinig het huis uit en als je dat doet, dan zie je pas weer wat er speelt op straat en in de winkels. Maar goed...het is prima zo, wel of geen mondkapje. Ze gaan allemaal lekker hun gang.

De laatste tijd merk ik dat ik ontevreden word met het eten. Ik heb trek in andere dingen en ben soms de shakes zo moe. Soms ook niet, maar heb ontzettende lekkere trek. Nu ik al maanden suiker uit mijn buurt houd, is het niet uit mijn mind. Bah...
Heb soms wat rozijntjes in de shake met havermout. Dat is dan wat meer voedzamer en dan red ik het wel tot het avond eten. Rozijntjes zijn ook heel gezond, ondanks het suikergehalte. Ik heb ff gelezen of het wel echt zo gezond is, nou...lees zelf maar.

https://www.rozijnengezond.nl/

Maar heb toch ook pure hagelslag gehaald en dat doe ik heel dun op een cracker. Daar kijk ik dan helemaal naar uit. De boog kan niet altijd gespannen staan. Beter af en toe zo een heerlijke cracker, dan dat ik straks 5 chocolade letters ga weg eten of zo. Dat zou ik nooit doen hoor, want ik ben nu zo mooi slank. Maar als voorbeeld genomen.
De gedachtes zijn er wel, maar ik ben nog steeds sterk. Alleen hoe lang nog. Dus die strijd moet ik met mezelf nog aan.

Zaterdag nog heel ff naar de stad in Spijkenisse gegaan en super goed geslaagd met leuke skinny broeken en bruine hoge schoenen gekocht, echt zo super leuk en precies wat ik voor ogen had als ik weer slank zou zijn. Heb nu hele leuke kleding en ben super slank. Dat is ook mijn beloning na al het lijnen en sporten, afzien beslist niet, maar ik ben wel als de dood dat ik aan kom. Dus we houden het in de gaten, maar het wordt een dingetje hoor. Zeker met al dat lekkers in de winkel. Ik loop er nu doorheen met de gedachte, wat een troep zeg, maar ondertussen...Eten

Zondag heb ik lekker gewandeld. Weer 12 km. Was bijna een week niet gaan wandelen of fietsen. Wel met de kettlebell bezig geweest en nog een halve dag gewerkt maar toch...te weinig gedaan, ook wat rust ingeplant betreft die schouders.

Maandag, vandaag dus...Lekker de boel thuis gesopt en extra dingen schoon gemaakt, zoals de lampen en andere prullaria wat hier en daar staat. Ook kaarsenhoudertjes opgepoetst, die zijn van kristal en dan glimt het weer zo mooi. Meubels in de was gezet etc.

Ben een beetje verdrietig, het is bijna twee jaar geleden dat mijn lieve zusje is overleden, ze was 60 jaar. Ik was erbij toen ze haar laatste adem uitblies. Letterlijk uitblies...ik moet er nog steeds vreselijk om huilen als ik er aan denk.
Vandaar lekker gepoetst in huis.... Kom ik in de keuken mijn ouwe getrouwe zoutpot tegen met een groot rood hart, die wilde ik ook ff lekker schoonmaken... tja...die heb ik ooit gehad van haar toen we wekelijks naar de Pelgrimshoeve gingen in Zoetermeer. Dat was een super grote boerderij met allemaal tweedehands spullen. Daar waren wij vaste klant en hebben ons altijd daar rot gelachen. Maar dan moet ik toch weer huilen...mis haar zo erg...haar gezelligheid en haar gekkigheden, wat kon je lachen met haar en ze was ook zo lief en gul, terwijl ze echt niet veel had... Allemaal over...
Als het straks eenmaal 10 oktober is geweest, dat is haar sterfdag, dan gaat het wel weer. Maar nu...ben echt hopeloos. Mijn man begrijpt het wel, ook hij was er toen bij. Hij is erg lief en mijn rots in de branding.

Toch is dat niets voor mij dat janken, ben altijd positief en nuchter. De dingen gaan zoals ze gaan, maar oh..dit doet zo een pijn.

We moeten verder en dat ga ik ook doen. Ik tel mijn zegeningen en...sterk zijn en doorgaan. Er zijn zoveel mooie dingen en het cadeau aan mezelf...slank zijn.
Reden genoeg om dankbaar te zijn en gezellig te blijven doen. Het leen gaat wel door...maar toch...

Ik moest het ff kwijt....Morgen wegen, ben heel benieuwd.

Nou lieve mensen, we gaan er voor.

Liefs van Crebster.

Menu

Totaal 966 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Melk, halfvol 113 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Whey Protein Vitalis 72 kcal
194 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Havermout 19 kcal
Rozijnen 65 kcal
243 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Magere runderlappen 4st/ 110 kcal
354 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
Hagelslag puur 66 kcal
Becel margarine / halvarine dieet 20 kcal
176 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2020 17:00    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Begrijp je volkomen over je gemis van je zus.
Dat heb ik nou met mijn vader, dat is alweer 8 jaar geleden dat mijn vader overleden is.
Houd je sterk, denk aan de mooie herinneringen!! Dat helpt mij dan weer om verder te gaan.
Hoop dat je hier iets mee kunt, sterkte hoor!!

Een bewoner zei ook al tegen mij dat rozijnen heel gezond zijn, dank je wel voor je tip! Ik ben namelijk gek op rozijnen, kan ik mooi in m'n smoothies of sojayoghurt doen. Lijkt me heerlijk!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2020 17:38    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Begrijp je volkomen over je gemis van je zus.
Dat heb ik nou met mijn vader, dat is alweer 8 jaar geleden dat mijn vader overleden is.
Houd je sterk, denk aan de mooie herinneringen!! Dat helpt mij dan weer om verder te gaan.
Hoop dat je hier iets mee kunt, sterkte hoor!!

Een bewoner zei ook al tegen mij dat rozijnen heel gezond zijn, dank je wel voor je tip! Ik ben namelijk gek op rozijnen, kan ik mooi in m'n smoothies of sojayoghurt doen. Lijkt me heerlijk!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Hallo Zonnetje,

ja joh...erg hè Zonnetje, we weten dat er een tijd komt dat er mensen je gaan ontvallen, maar wat doet het pijn, zeker als je zo dicht bij diegene staat. Met de tijd zullen de scherpe kantjes er wel af gaan, maar dat gemis. Vreselijk, ik wil er gewoon niet aan. Moet er maar mee dealen, maar toch. Uithuilen en opnieuw beginnen.

Wt betreft die rozijntjes...fijn hè, die tip. Heb je toch wat lekkers en toch gezond.

Nou lieverd, we gaan er weer voor. Het 'nu' is ook belangrijk.

Groetjes en bedankt voor je support. Crebster aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2020 18:48    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Hoi Crebster,
Ik mis je dagelijkse update.
Ik hoop dat alles goed met je is?

Hallo Dionbi,

Bedankt voor je lieve berichtje. Ik had het een beetje druk en soms heb ik echt geen zin om die pc aan te doen. Ik schrijf graag mijn verslagen achter mijn ouderwetse pc. Ik hou wel elke dag bij wat ik eet, dat vind ik belangrijk en...ik kan niet zonder meer.
Nu had ik een mooi stukje geschreven zondagochtend, maar die is dus niet goed bevestigd. Stom

Hoe gaat het met jou? Lukt het nog een beetje met afvallen? Ik zal eens ff in jouw dagboekje kijken. Sorry dat ik dat een tijd niet gedaan heb.

Deze week vind ik wat zwaar, moet veel aan mijn overleden zusje denken. Meestal na zo een week gaat het wel.

Ook het lijnen vind ik moeilijk worden. Ben nog niet gezwicht hoor voor lekkere dingen, die dingen die ik wil eten doe ik heel matig of gewoon niet, maar ik merk dat het moeilijker wordt. En ik wil zo graag mooi slank blijven en blijven sporten, dus gaat het me wel lukken. Gewoon sterk zijn en ik haal niets in huis en blij zijn met wat je bereikt heb, ja toch? Alleen fruit en ja..die rozijntjes, ha ha ha...soms een handje, maar niet teveel.
Vandaag nog lekker gewandeld met mannetje, met op het laatst een bui op ons kop toen we bijna thuis waren. Lachen
Ik had naalden voor de naaimachine nodig, dat hebben we op de maandag markt gehaald. Ik had een broek smaller gemaakt, maar die heb ik weer uitgehaald en nog smaller gemaakt. Die broek hing aan mijn lijf, niet mooi. Naald gebroken, zul je net zien op het laatst, dus nu heb ik weer naalden.
Zo ga ik maar door. Wel veel regen hier en stormachtig geweest en niet veel buiten geweest.

ja joh, we gaan er weer voor Het leven is te mooi en mij te dierbaar om te lang stil te staan bij dingen waar je toch niets aan kunt doen. Is ook niet echt gezellig.

Ik wens je een fijne avond en tot schrijfs van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2020 19:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 38 van 115