Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dinsdag 28 juli 2020,

Ben er weer, helemaal bijgekomen en....gelukkig weer Dansen 4 ons eraf. Disco

Tja...elke ons dat eraf gaat is eraf, het gaat niet snel, kan ook slecht naar de wc. Tot nu toe had ik geluk, maar nu ben ik al dagen niet naar de wc kunnen gaan.
Heb er poeders voor, maar ja..je kan het niet dwingen. heb ik altijd al gehad dit probleem. Komt goed.

Vanmiddag ga ik poetsen bij mijn oude lieve vriendin, want donderdag gaan we uit eten met vrienden. Donderdags is het eigenlijk mijn poetsdag bij deze schat, maar dan wel om de week hoor.
Dat uit eten is nog voor de verjaardagen van mijn man en van mij zelf. Wij gaan altijd uit eten met hele lieve bijzondere vrienden i.p.v. cadeautjes. Wij gaan weer volgend jaar in januari 2021. Zij zijn in december beiden jarig. We hebben alles wat ons hartje begeert en niets is er zo gezellig als uit eten, mits het een restaurant is dat ik ook lekker vind, ha ha ha....

Het zijn zulke lieve mensen en zijn altijd attent. Ik heb een hele tijd voor haar oude moeder gezorgd en zodoende bleven wij met elkaar omgaan. Wij hebben daardoor een heel bijzondere band en delen lief en leed.
We missen de oude Juul (haar moeder) nog steeds en als we bij elkaar zijn, dan ben je ook dicht bij haar.

We gaan naar een grill restaurant in Oostvoorne wat ik dus heeeeel lekker vind en dat mag wat zeggen voor dit persoontje. Geen liflafjes of enge stink dingen, gewoon...Spareribs van de grill, ha ha ha...ben ik gek op en waar we naar toe gaan, die hebben de beste van heel Voorne-Putten.
Het is wel een dingetje op het moment voor mij, want wat ga ik verder eten? Neem ik een lekker ijsje toe of een Spaanse koffie, dat is dus met alcohol. Eigenlijk is er niets aan als je moet opletten wat je eet. Ik wil geen suiker, vet en zeker geen alcohol. Zit ik daar met een sparerib op water en toe een bakkie koffie, nou nou...dat is toch niet uit eten? Maar mijn verstand zegt...niet doen, al dat suiker als toetje! Het afvallen gaat ook niet zo hard als ik zou willen, maar dat komt dat ik niet altijd kan lopen of fietsen, omdat het lichaam niet wil.
Maar goed...wordt vervolgd. Moet gewoon sterk blijven. De keuzes zijn voor het leven.

Gister hadden ze het erover dat corona niet goed uitvalt voor te zware mensen en groot gelijk. De kosten vliegen de pan uit met ons foute eetgedrag en uitspattingen, laat staan de gevolgen.
Toen ze in april zeiden dat de mensen die sterven aan corona vaak veel te zwaar waren (75%), had ik al dat ik tegen mezelf zei: 'ja Crebbie op naar de Weegclub, jij bent ook veel te dik (bmi boven de 30), daar gaan we wat aan doen!'

Kijk...we gaan allemaal dood, dat is een feit, maar laat het dan niet door eigen toe doen zijn.

Buiten dat...wat kost het allemaal niet aan gezondheidszorg, omdat de mensen vaak veel en veel te zwaar zijn en zeer ongezond leven en daardoor ziek worden. (Hart- en vaatziektes, diabetes, kanker etc.)
Daar mag de politiek best wat van zeggen in het land der rijken. ja toch? De zorgkosten vliegen de pan uit en wij moeten zelf het gelag betalen.

Diegene die het boek van het Pioppi Dieet heeft geschreven ( een interventie cardioloog) heeft berekend dat bijvoorbeeld in Amerika 1,3 biljoen zou kunnen besparen als de Amerikanen eens normaal en gezonder zouden gaan eten. Maar omdat het junkfood zo ontzettend goedkoop is, eten ze dat 3 x per dag. Koken zijn ze te lui voor, dus...Tja....maak de ongezonde voeding maar net zo duur al het roken en de drank mag ook 3 x zoveel kosten. ja toch...allemaal zo slecht voor het lijf.
Door gezond te eten kan je heel veel ziektes indammen, maar daar wil de mens niet aan.

Het blijft een moeilijke discussie, maar ik geloof erin en ik zal eraan werken dat ik een gezond gewicht blijf aanhouden en gezonde keuze blijf handhaven.

Fijne dag allemaal, wees verstandig en val af om risico's te voorkomen.

Crebster.

Menu

Totaal 1058 kcal

Ontbijt
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Bio organic karnemelk 80 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
135 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ei 110 kcal
kipkerriesalade 71 kcal
Becel margarine / halvarine 63 kcal
408 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Bio organic karnemelk 64 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
437 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Zonnatura goede nachtrust 0 kcal

Filet americain mager 31 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
79 kcal

Laatst aangepast door Crebster op di 28 jul 2020 19:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 9:30    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ik had het gisteren ook gehoord dat de zwaardere mensen meer last krijgen van corona.

Jij gaat weer hartstikke goed 71 kilo ,nog even en je ziet de 6 .

Wij gaan ook uiteten morgen verjaardag mijn man en vrijdag met vrienden die wel al 30 kennen gaan we BBQ, 2 stellen met ons erbij 6 man ,meer wil ik ook niet in deze corona tijd .

Wij eten pasta ,kip-blokjes ,knoflook ,ui .bladspinazie ,en pakje Boursin.

succes en nog een fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 10:12    

Reageer met quote
Eliza10 schreef:
ik had het gisteren ook gehoord dat de zwaardere mensen meer last krijgen van corona.

Jij gaat weer hartstikke goed 71 kilo ,nog even en je ziet de 6 .

Wij gaan ook uiteten morgen verjaardag mijn man en vrijdag met vrienden die wel al 30 kennen gaan we BBQ, 2 stellen met ons erbij 6 man ,meer wil ik ook niet in deze corona tijd .

Wij eten pasta ,kip-blokjes ,knoflook ,ui .bladspinazie ,en pakje Boursin.

succes en nog een fijne dag

Jaaaaaa bijna de 6 tigers te zien, dat dacht ik ook al. Had me eerder gewogen en zag de 70 kg. al, maar omdat ik niet naar de wc kan, heb ik het eerlijk opgeschreven.

ja joh...die corona...dat weet wat. Ze hadden het al in april gezegd dat er veel mensen op de ic's lagen met overgewicht en daarna overleden, zeker 75%.
Dus de leeftijd is een dingetje, maar ook je gewicht met die corona.

Reden te meer om goed ons best te blijven doen en lekker slank te blijven.
Gezond en slank, daar gaan we voor.

Groetjes en een fijne dag hoor.

Crebbie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 10:35    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
wc gang ik moet gewoon meer drinken dan loopt het altijd goed .
ik heb zelden dorst dus dat wordt een uitdaging.

ik kijk wel misschien over lange tijd dat ik weer bij een sprintje ga.

fijne dag en succes we houden vol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 11:08    

Reageer met quote
Upodate dinsdag 28 juli 2020,

Vanmiddag lekker schoongemaakt en waarschijnlijk voor de laatste keer, want de dochter van mijn lieve oude vriendin heeft hulp via de gemeente ingeroepen en ze had recht op 1 x per weer hulp. Ben ik wel blij mee, want er moet eigenlijk veel meer tijd aan hulp voor haar komen. Dus ga ik alleen nog donderdags lekker bijpraten. Beter voor mijn rug ook.
Ben liever een goede buur dan de schoonmaakster, maar omdat haar hulp een paar maanden geleden niet meer kwam had ik uit nood mij aangeboden om haar te helpen. Prima geregeld zo.

Vanavond toch ook nog ff gewandeld, want...vanmiddag heb ik twee boterhammen gegeten met een gebakken ei en de ander met kipkerrie, ohhhhh wat lekker en ik zit nog vol. Voel me er veel beter bij met af en toe brood. Ik vind het geen verkeerde keuze eigenlijk.
Ook meer water gedronken, want ook dat is voor mij een dingetje. Duim

Ben weer goed begonnen deze week.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 19:49    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Goed dat je weer bent afgevallen!
Deze week ben ik iets aangekomen, maar ik blijf volhouden. Want de volhouder wint zeggen ze. En ik heb vanavond weer gehoelahoept. En ik heb geen gekke dingen gegeten, misschien hormonen, vocht of spieren die erbij komen. Ik heb geen idee.
Morgen sta ik op de dagopvang, dus dat wordt het een lange dag.
Maar komt vast goed, tot later!!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020 21:35    

Reageer met quote
Dinsdag 29 juli 2020,

Vanmorgen zijn we gaan winkelen en wat ben ik geslaagd. Heb een nieuw klein kort jasje gekocht en een nieuwe spijkerbroek maat....38 en zo ienie mienie klein. Ha ha ha...
Dat jasje is helemaal getailleerd met ritsen, lijkt net zacht leer. Ohhh zo mooi.

Daarna naar de kleinkinderen gegaan. Mijn stiefdochter staat op het punt om oma te worden. Vrijdag keizersnee en dan hoop ik dat de tweeling gezond en wel ter wereld komt. Ook zo spannend.

Thuis gekomen ben ik maar weer aan het naaien geslagen, want ik had nog een paar spijkerbroeken en zomer broeken die veel te groot zijn. Dus ook maar ingenomen, nog goed gelukt ook. Weer een kapitaal verdiend Lachen
Ook de kast verder opgeruimd en er kan veel naar de tweedehands winkel in Hoogvliet. Die gun ik het wel. Super mooie leren jas bij maat 46, ik verzuip erin en tja...ook best wel uit de mode. Ik heb hem gekregen van mijn man en dat was zo een geluksmomentje toen. Die leerwinkel bestaat niet eens meer. Zo jammer, maar goed. Snik...'Ook dat hebben we weer gehad', zei mijn moeder altijd wijs.

Heb weer gewone karnemelk gehaald. Dat bio gedoe is mij teveel kcal. op dit moment en ook een beetje te dik. Dan maar wat meer waterig, maar ik moet echt weer ff streng gaan worden.
Gister had ik brood gegeten en vanmorgen i.p.v. shake een cracker met gekookt ei, dat schiet nu niet op. Dat komt straks wel weer.

Al bij al een fijne dag, rugpijn valt mee na dat zitten achter de naaimachine, maar ga zo ook lekker bankhangen.

Fijne avond allemaal, echt een top dag.

Menu

Totaal 883 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 8 kcal
Land & ambacht knäckebröd (zonnebloempit) 70 kcal
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 51 kcal
194 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 55 kcal
139 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Bio organic karnemelk 64 kcal
Jus 54 kcal
Bloemkool 44 kcal
Mager rundergehakt 224 kcal
469 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Zonnatura goede nachtrust 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
80 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020 18:36    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Leren jas een zaak opzoeken die leren jassen verkopen die kunnen vast die jas wat smaller maken.

Karnemelk lust ik niet ,ik hou het bij yoghurt en kwark.

ik koop dus gewoon maatje kleiner van broeken en leg de grotere weg want misschien kan het gebeuren dat we weer snel omhoog gaan .

succes en fijne dag .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 8:51    

Reageer met quote
Eliza10 schreef:
Leren jas een zaak opzoeken die leren jassen verkopen die kunnen vast die jas wat smaller maken.

Karnemelk lust ik niet ,ik hou het bij yoghurt en kwark.

ik koop dus gewoon maatje kleiner van broeken en leg de grotere weg want misschien kan het gebeuren dat we weer snel omhoog gaan .

succes en fijne dag .

Ach, die jas is al zo oud en uit de mode, dus dat geld hou ik liever mijn zak voor een nieuwe mooie winter leren jas. ja toch?
De te grote kleding wil ik nooit meer zien. Zal me toch niet gaan gebeuren dat ik weer zo dik ga worden. No way...we gaan eraan werken.

Slaap lekker voor straks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 21:38    

Reageer met quote
Donderdag 30 juli 2020,

Wat een zonnige dag vandaag. Maar niet buiten gezeten. Lekker gelezen en rust gehouden. Die rug wil gewoon niet en het was zo giga heet op het balkon. Morgen gaan we lekker aan het water zitten bij het Grevelingenmeer.

Vanavond lekker uit eten geweest en wat was het lekker. Heb me eens lekker klem gegeten, ik kon het niet laten. Heerlijk genoten. Vandaar nu even geen menuutje opgeschreven, want de kcal zijn gigantisch geweest, ha ha ha...Bewust lekker gegeten. Spareribs, cola zero en water, maar wel een heerlijk toetje, verder geen frites, mayonaise of sausjes, dat dan weer niet. Grap

We gaan volgende week, hoop ik, voor een week naar een huurcaravan in Molenschot, morgen weet ik meer.

Fijne avond, ga weer eens lekker met een volle maag heerlijk een tukkie doen.

Groetjes en slaap lekker van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020 21:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 28 van 93