Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 27 juni 2020,

Goedemorgen allemaal,

Gelukkig, het heeft ff lekker geregend en de natuur is weer opgefrist en...ik heb lekker alles klaar in het huis. Meestal doe ik de boel in het weekend, maar dat is nu allemaal klaar. Straks eerst ff lezen en dan vanmiddag een groot eind wandelen.
Moet ook wel, want de laatste dagen kwam er niet veel van met bewegen en als ik frietjes eet dan wil ik toch wat bewogen hebben. Ik kijk altijd helemaal uit naar de zaterdagavond met mijn frietjes Eten

Toch mag ik niet klagen hoe het afvallen tot nu toe verloopt. Ik ben nog steeds blij en gemotiveerd. Ook al gaat het nu niet zo hard meer. De kilo's gaan eraf en daar word ik zo gelukkig van. Alles past weer en zelfs mijn bh's worden veel te klein. Dus ik val op de goede plekken af. Ook blijf ik goed water drinken, want je huid herstelt anders niet en wordt het slap.

Crebster gaat er nog steeds voor, zit op de helft nu. Erg blij

Fijne zaterdag Uitroep

Menu

Totaal 934 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Magere melk 90 kcal
170 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Karnemelk 64 kcal
Water 0 kcal
Airfryer, kalfskroket, Mora 180 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 183 kcal
Mayonaise 122 kcal
549 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Kersen 57 kcal
60 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020 10:46    

Reageer met quote
Update, zaterdag, 27 juni 2020,

Toch gistermiddag tussen de buien door stevig doorgelopen en liep een constante 6 km per uur. Gaat steeds beter het stappen.

Toen lekker mijn frietjes gegeten en kroketje, zalig...

Zondag 28 juni 2020,

Maar wat heb ik geslapen zeg! Ik was wel ontzettend onrustig en aangedaan toen ik wakker werd.

De familie kreeg namelijk vrijdag bericht dat we weer naar ons moeder konden. In eerste instantie was ik super blij. Mijn zus had ook ff contact opgenomen met mij en was ook zo blij. Maar toen kreeg ik het volgende te horen.
Er heerst nog corona op andere afdelingen. Nu voel ik mij zo schuldig dat ik nog steeds niet naar mijn moeder durf. Ze woont op de hoogste verdieping en ik moet dus langs verdiepingen waar wel corona heerst. Stel dat iemand van bijvoorbeeld de verpleging instapt vanuit een besmette afdeling? Kan geen afstand houden in die lift als er meerdere instappen.

Mijn kwetsbare broer (diabetes) en kwetsbare zus (ms) zijn dus wel gister gelijk gegaan en lieten een foto zien samen van mijn blije moeder. Zij zaten samen bij haar met handschoenen en mondmasker aan.
Voelde mij gelijk zo schuldig dat ik gewoon niet durf en mis haar zo erg.
Wij moeten ook een uur rijden, je krijgt geen koffie/thee meer en wc bezoek kan ook niet, daarna moeten we weer een uur terug rijden. Ik heb het er allemaal voor over, alleen als het gebouw echt coronavrij is.

Vannacht dromen erover gehad en ik voelde mij zo laf en machteloos. Toen ik op stond nog steeds dat rot gevoel. Het houdt mij zo bezig.

Ook bij mijn oude lieve vriendin zie ik dingen die niet door de beugel kunnen. Haar beenwond wordt verzorgd door thuishulp. Ontzettende lieve mensen, maar niemand die eerst de handen wast bij binnenkomst, niemand met mondkapje en dan zo dichtbij komen. Sommige hebben het mondkapje al om vanuit de auto, dus hoelang heeft ze dat mondkapje op en vaak nog onder de neus ook??? Ze gebruiken wel handschoenen.
Wassen ook niet de handen na het verzorgen van de wond als ze hun handschoenen uit doen en vuile kompressen/pleisters hebben aangeraakt en zo gaan ze naar een ander kwetsbare oudere.

Ik krijg er nachtmerries van, dat zelfs deze mensen van de thuiszorg zo slecht omgaan met de regels betreft voorkomen overbrengen corona, zeker bij deze kwetsbare oude mensen. Thuiszorg komt overal...Ik slaap hier heel slecht van. Het gaat nu om mijn buurvrouw en zelf kan ik er niets van zeggen, want wie ben ik.
Mijn buurvrouw heeft haar leven lang als verpleegster gewerkt en ze zegt dat hygiëne vroeger al een hekel punt was, maar ze kijkt er ook van op hoe slecht thuiszorg met hygiëne omgaat, zeker in deze tijd bij kwetsbare ouderen.

Hier kan ik mij toch zo vreselijk over opwinden, ik zou het wel uit kunnen gillen....Gebruik jullie verstand en neem je voorzorgmaatregelen, bescherm de kwetsbare mensen die je moet verzorgen!

Maar goed...het is niet anders, het is niet aan mij om mij ermee te bemoeien. Dat is juist zo moeilijk.

Groetjes van Crebster en wens iedereen een fijne zondag toe.

Menu

Totaal 675 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Karnemelk 64 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 40 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
438 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Jonagold 80 kcal
83 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020 10:58    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Begrijp je helemaal je frustraties!
Ik begrijp sowieso niet dat als er nog corona heerst dat het huis open gaat. Euh bij ons is het veel strenger waar ik werk.

Erbij is dat bij ons in de lift mogen er maar 2 mensen in een lift staan.
Ook mogen we niet met de lift naar beneden gaan, dan moeten we de trap nemen. En we mogen de trap niet omhoog gaan (vanwege de anderhalve meter).

Wij mogen ook bezoek ontvangen, wel een gezondheidscheck en ook zonder afspraak. 2 weken geleden nog met afspraak (dat regelt de receptie dan) en ook een gezondheidscheck.

Verder mogen wij niet praten met de familie (vanwege sputters enzovoorts), eerst hoefde geen mondkapje voor visite, maar tegenwoordig moeten ze wel een mondkapje op.

Raar dat de thuiszorg hun handen niet wassen!! Dat zegt de minister toch dat we dat juist moeten doen? Begrijp dat niet. Handen kapot wassen zeg maar.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff sjongejonge, ik begrijp dat je je moeder heel erg mist.

Zelf heb ik het ook, maar ik wacht liever nog, want per 1 juli mogen we weer met mondkapje in de trein reizen. Dan word het dus superdruk in de trein. Ik wacht liever nog even.
En erbij, dan ben ik slank als ik straks weer naar mijn familie kan gaan. Dat is het dubbele leuke ervan.

Succes ermee!!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020 11:33    

Reageer met quote
Hallo Zonnetje,

Bedankt voor je berichtje. ja...jij zit er ook middenin. Heb er heel veel respect voor, al die mensen die risico lopen, omdat ze mensen verzorgen en helpen.
Zo voel ik mij nog schuldiger dat ik niet naar mijn moeder durf.

Nu weet ik echt niet wat de voorzorgmaatregelen zijn van het verpleeghuis waar mijn moeder verblijft en waarom wij wel in een corona gebied mogen komen, maar een trap heb ik daar nooit gezien. Alles zit op slot, verstopt en met codes. Moeder zit op een gesloten afdeling.
Ik bel straks mijn zus op hoe alles is gegaan en wat de voorzorgmaatregelen precies zijn.

Buiten dat...ik ga niet in een gebouw waar corona heerst. Ik heb een man die ouder is, woon in een complex waar heel veel ouderen wonen. De lift gebruik ik nooit hier, ga altijd lopen en hou mij nergens aan vast. Al maanden probeer ik thuis te blijven en kom ik bijna nergens alleen boodschappen doen. Sport alleen en sinds woensdag ga ik wandelen met onze club en dan lopen we een kilometer van elkaar af bij wijze van spreken.

Ik hoop dat het ooit wat normaler gaat worden. Ik had namelijk nooit gedacht dat ik mij zo onveilig kon voelen. Niets voor mij dat gevoel. Altijd dacht ik: 'Leve de vrijheid'.
Het beangstigd mij nu dan ook, dat andere mensen maling gaan krijgen aan de maatregelen om het virus onder controle te blijven houden.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020 12:02    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Alsjeblieft je hoeft je niet schuldig te voelen. Ten eerste omdat het daar niet Coronavrij is.
Bij ons is het wel Coronavrij gebleven (gelukkig). Daar ben ik heel dankbaar voor!

Ik begrijp dat je er liever niet heen wilt, omdat het niet Coronavrij is.
Ik heb dat precies hetzelfde, ik ga ook alleen boodschappen doen, "vroeger" vond ik boodschappen doen nooit zo erg, maar tegenwoordig moet je veel denken om uit te kijken waar je loopt en ik heb beetje hekel om boodschappen te gaan doen. En erbij de winkelkarretjes moet je ook zelf schoon gaan maken. Dan denk ik, oh een collega zei het eigenlijk, tja iedereen zit met de handen aan de fles schoonmaakmiddel, dan helpt het toch ook niet meer? Daar dacht ik over na, ze heeft wel gelijk.
Dus ik begrijp je helemaal, tegenwoordig is alles anders. Het nieuwe gewoon, nou eerlijk gezegd ben ik daar wel een beetje klaar mee.
Ik ging gisteren even naar de Gamma, maar daar stond buiten al een rij, dan fietst ik dus door. Geen zin om te wachten. Gelukkig staat daar dan iets verder een Praxis, daar even gekeken naar een balkonparasol, maar die hadden ze niet meer. Dus ik ben snel weer naar huis gegaan.
En ik wilde bij de Gamma vaatwastabletten kopen, maar alleen voor die dingen ga ik echt niet in de rij staan.
En afstand houden is soms voor ons in de zorg ook lastig merk ik.
Afstand houden doe ik wel, maar een vriendin zat wel heel erg op mij merkte ik toen we afspraken. Gelukkig wandelden we buiten, dat scheelt misschien wel weer.

Tja, wat een verhaal weer, maar moest ik ook even kwijt.......

Groetjes en liefs tante Zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2020 12:13    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hee Crebbie,

Ook ik begrijp je angst, ik snap ook niet waarom een gebouw waar nog corona is open gaat voor bezoek.. Eerst idd maar even horen wat je zus zegt, hoe het geregeld is.

Hier in de buurt was ook weer corona in een verpleeghuis, dat is tot nader order gesloten voor bezoek. Als ik het kon vermijden deed ik het ook, vooral wanneer je kwetsbare mensen in je naaste omgeving hebt.

Sterkte, ik snap dat het gemis van je moedertje groot is, dikke knuffel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 9:28    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Zonnetje en Vlinderr@ Bedankt voor jullie reacties, het valt allemaal niet mee. We wachten het allemaal af.

Gistermiddag een eind gefietst en het was zo mooi aan het Haringvliet, wat een golven. Het stormde gewoon en ik maar fietsen tegen de wind in, stond gewoon bijna stil. Ik heb een elektrische fiets, maar zet die meestal niet aan. Daarbij komt nog dat ik maar 1 vakje stroom had. Dus moest zuinig wezen met fietsen en heb bijna geen ondersteuning gebruikt ha ha ha...Onderweg nog mijn lievelingsdier gefotografeerd en dat met Runkeeper gecombineerd. Leuke app trouwens.

Maandag 29 juni 2020,

Weet nog niet precies wat ik ga doen, ik denk lekker wat lezen en vanmiddag weer wandelen. Je krijgt van het bewegen zo een kick en wil graag elke dag wat te doen hebben.

Wens iedereen een fijne dag en een goed begin van de week.

Groetjes van Crebster

Menu

Totaal 842 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Halfvolle melk 118 kcal
198 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Karnemelk 64 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 33 kcal
Kipfilet 156 kcal
390 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 66 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
100 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 10:39    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat een wind dan gisteren.
Zal eens kijken naar de app, klinkt wel leuk!

Morgen weer wegen he?! Ik kan haast niet meer wachten, hihi. Ben benieuwd!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 18:03    

Reageer met quote
Dinsdag 30 juni 2020,

Gistermiddag weer zo heerlijk gelopen in een super tempo van 6 km per uur - 652 kcal verbrand en het waaide weer zo hard, het stormde. Heerlijk...haren in de wind en gáán!

Disco ja hoor...het is er weer af...1,1, kilo! Dansen Disco ::

Goedemorgen allemaal,

Wat ben ik blij zeg, toch weer ruim een kilo eraf. Kon ook niet anders want ik heb me gek gefietst en gelopen, ha ha ha...
Voelt super, zeker als je het niet verwacht al zo gauw de '3' te zien in je gewicht.
Je gaat het nu zien die 10 kg die er nu af is en het voelt zo ontzettend goed.

Vandaag een rustig dagje en mijn boek deel 4 van De Zeven Zussen uitlezen, even de spieren wat rust gunnen voordat het weer mis gaat.

Fijne dag allemaal, die van mij kan niet meer stuk!

Groetjes Crebster cheerleader

Menu

Totaal 951 kcal
Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Karnemelk 64 kcal
Jus 54 kcal
Rodekool, blik / glas 48 kcal
Gebraden gehaktbal 2st/ 293 kcal
542 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 66 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
100 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 30 jun 2020 10:40    

Reageer met quote
Update dinsdag 30 juni,

Heb eindelijk weer mijn nieuwe broeken gepast van jaren geleden en wat denk je...Ze passen weer!!! Maatje 38 Ha ha ha...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 30 jun 2020 13:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 21 van 30