Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 118, 119, 120  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Maandag 16 mei 2022,

Goedemiddag allemaal,

Eliza@ Nee... de medicijnen vergeet ik niet, dat zit al in het kratje. Waardeloos hoor, maar ach... er zijn ergere dingen.
Wij nemen altijd zo weinig mee. Aan 1 koffer hebben we genoeg, dan zit ie nog niet vol en een handkoffertje als handbagage. Meestal doe ik ff een handwasje en neem niet al te nieuwe kleding mee, daarna gooi ik alles weg ter plekke en is de koffer op het laatst half vol. Lachen toch?
Wij hebben nooit zoveel nodig op vakantie. Loop de hele dag in badgoed en op slippers. Slapen vaak erg vroeg en halen de avond animatie vaak niet eens.

Heb je nog lekker gewandeld met je hondenvriendje? Ik had gedroomd vannacht dat ik een pracht van een hondje had, zo gezellig en lief. Vroeger had ik altijd een hond. Ze ging overal mee naar toe, ook naar het werk, zo gaaf. Alleen dat afscheid nemen als het zover is... Vandaar maar niet meer aan begonnen. We zijn ook meestal op pad als het ff kan. Het is mooi geweest, al die diertjes die ik mocht lief hebben. Eens is het genoeg, toch?

Jeetje zeg, het weer is helemaal omgeslagen, we zaten net zo lekker op het balkon met een goed boek. Ineens werd het koud, donker, begon het te waaien en een hoop gedonder uit de lucht. Daarna een bak regen, maar dat is goed voor de natuur. Ha ha ha...
Doet me denken aan Frankrijk met de camper, dan ging ik ook altijd buiten zitten, totdat het echt begon te onweren en te gieten. Nu zat ik dus op het balkon, maar met hetzelfde gevoeletje. Nu is de zon weer gaan schijnen, maar zit ff aan de pc. Gezellig ff weegcluppen.

Sinds kort sla ik het ontbijt over en neem ik alleen maar groene thee, dan kun je wat meer eten overdag en blijf ik rond de 1100 kcal. Dat vind ik een goed begin. Ik let wel op dat ik niet al te veel koolhydraten binnen krijg. Maar ja... mijn lieve man kon het met boodschappen halen niet laten om toch een vers gebakken verse gevulde koek van de Lidl mee te nemen. Die doen we dan door de helft bij de koffie tussendoor, pfffff.... lekker bezig, maar niet heus. Nu heb ik er ook niet op zitten spugen hoor, dus wel genoten.
Maar wel voor de laatste keer, het roer moet nu echt om.
Ook de slagroom is weer op en het verse fruit, dus nu alleen nog een appel in de koelkast voor de zoete trek.

We gaan eens kijken of ik ook wat eraf krijg, nu ik anders ga eten. Tussen de middag koolhydraatarm brood met pindakaas 100% en wat gegrilde ham. Tja... ik lus niet zoveel aan hartig brood beleg, vandaar.

Tussendoor een beetje Skyr, dat doe ik voor de eiwitten, het is super lekker en heb ik ook geen trek meer tot aan het avondeten.

Het avondeten doe ik gewoon mee, met zeer weinig aardappelen, maar wel veel groente en weinig vlees, meestal kip of een slavink. Ook wat jus erop, dat vind ik ook zo lekker.
Vlees vind ik niet echt lekker meer. ja... varkensvlees, maar dat is ook niet best, dus eet ik zo min mogelijk rood vlees.
Dat zogenaamde vlees is niets voor mij, wat een troep zit daar in. Over 'bewerkte producten' gesproken, nou, dan is dat het wel. Te zout en vol met troep.

Morgen weer naar moedertje, dat vind ik altijd zo fijn. Ff knuffelen, nu het nog kan. Zit er best mee als we zolang weg zijn. Eigenlijk neem ik elke keer afscheid, je weet het maar nooit met die moeder van mij. Een mensje van de dag. Lief

Hieronder weer mijn menuutje, fijn om dat bij te houden.

Wens iedereen een fijne dag toe en tot schrijfs. Groetjes van de Creb.

Menu totaal 1081 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Munt 1 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
1 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 6 kcal
Gevulde koek 123 kcal
132 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Koolhydraat VERLAAGD Lidl 102 kcal
Gegrilde ham 14 kcal
Paturain Verse Roomkaas Knoflook & Fijne Kruiden 35 kcal
Pindakaas 130 kcal
386 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Skyr vanille 106 kcal
Aardbeien 12 kcal
Slagroom, spuitbus 31 kcal
Blauwe bessen 18 kcal
181 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 46 kcal
Kipfilet 125 kcal
373 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

1081 kcal Energie
38,1 g Vet
11,5 g Verzadigd vet
81,2 g Eiwit
91,3 g Koolhydraten
24,8 g Vezels
3,64 g Zout
1,86 μg Vitamine B12

Beweging: Niet veel gedaan vandaag. Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2022 15:07    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lekker lezen, maar wat minder als het dan ineens gaat hozen.
Hier schijnt de zon nu niet, maar ik vind het lekker temperatuurtje. Beetje afgekoeld.
Fijn dat je naar je moeder bent geweest. Geniet daar maar lekker van!

Fijne dag nog en tot later!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2022 16:30    

Reageer met quote
Dinsdag 17 mei 2022,

Hallo allemaal,

Vanmorgen bij moedertje geweest, maar het ging helemaal niet goed met haar. Zo zielig. Ze is zo moe... Neem ook altijd goed afscheid met een dikke knuffel. Je weet maar nooit wat er gebeurt en hoelang ze het nog volhoudt.
Daarom ben ik nu ook zo verdrietig. We gaan straks op vakantie, maar als er wat gebeurt met moedertje en ik ben zo ver weg... Huil Huil Huil

Maar goed... met het eten gaat het goed. Alleen vanmorgen wel ontbijt gegeten, anders kan ik niet in die auto zitten. Ben altijd zo reisziek. Doe het verder rustig aan deze dag en sterk zijn. Dat lukt behoorlijk.

Wens iedereen een fijne dag en wees lief voor elkaar, het leven is te kort, dus maak er een feest van.

Lieve groet van Crebster.

Menu totaal 1051 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Becel ProActiv Verlaagt Actief 21 kcal
Pindakaas 130 kcal
253 kcal

Tussendoor ochtend
Wiener melange 46 kcal
46 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Skyr vanille 106 kcal
Havermout 56 kcal
Lijnzaad 48 kcal
212 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Doperwten, zeer fijn, blik / glas 94 kcal
Slavink 222 kcal
518 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
9 kcal

1051 kcal Energie
46,3 g Vet
12,2 g Verzadigd vet
68,8 g Eiwit
80,4 g Koolhydraten
19,2 g Vezels
3,73 g Zout
2,53 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 17 mei 2022 14:28    

Reageer met quote
Woensdag 18 mei 2022,

Hallo allemaal,

Vandaag was ik laat op. Vannacht erg slecht geslapen. Het gaat helemaal niet goed met mijn moeder. Het is weer afwachten. Moet er niet aan denken om straks op vakantie te gaan. Mijn broer houdt ons op de hoogte.

Vanmorgen wel lekker gefietst, maar wat een wind en ik vond het toch wel een beetje fris hier in Brielle. Noord Westen wind?

Wel een leuk rokje gescoord maat 38 en een knal roze T-shirt en een zonnepetje, zo gaaf. Alles hangt weer schoon aan de lijn te drogen. Ik was altijd nieuwe kleding, lekker fris.

Ook zeer blij met mijn gewicht. Vanmorgen woog ik dus 69.1 kg. Disco
Ik geloof dat ik mijn draai gevonden heb en kan ook veel beter naar het toilet. Die Whey Shakes deden helemaal niets en het stop ontzettend. Ben zo blij. Vandaag iets meer gegeten en zo lekker, want we hebben ruim twee uur gefietst. Wel elektrisch, maar ik zet de fiets vaak uit, alleen bij tegenwind op standje 1. Goed voor de kuiten. Ha ha ha... Had bijna 130 km gefietst en had nog 1 blokje van de 5.

Morgen sla ik het ontbijt weer over en eet pas weinig bij de lunch en daarna prakje. Komt dik in orde. Moet ook nog naar mijn oude buufie, zij heeft vaak lekkers. Dus ook dat ff niet doen.

Nou mensen, dit was het weer. Fijne avond en hou vol.

Menu totaal 1153 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Pindakaas 130 kcal
200 kcal

Tussendoor ochtend
Chocolademelk, uit automaat 116 kcal
116 kcal

Lunch
Pindakaas 130 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Becel ProActiv Verlaagt Actief 21 kcal
357 kcal

Tussendoor middag
Skyr vanille 53 kcal
Aardbeien 29 kcal
Slagroom, spuitbus (met minder vet en suiker) 22 kcal
118 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Kipfilet 125 kcal
Bak en braad vloeibaar 41 kcal
Witlof 28 kcal
353 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Water 0 kcal
9 kcal

1153 kcal Energie
45,2 g Vet
9,7 g Verzadigd vet
77,7 g Eiwit
98,2 g Koolhydraten
21 g Vezels
3,42 g Zout
1,79 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 125 min. 979 kcal
125 minuten 979 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022 16:08    
Vrouw Weeggegevens   eliza60
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sterkte met je moeder .Ik hoop voor je dat ze het volhoud ,want anders wordt je vakantie minder leuk .

IK ben ooit van vakantie terug gereden vanuit spanje toen mijn vader plots overleed .

Schoonmoeder is 92 en heeft ook een vergroot hart dus ook een mensje van elke dag .

ik eet vandaag 900 cal gisteren veel teveel vlees brood bij de BBQ.

Hondje merk ik loopt met deze warmte veel slomer .
heet ook een zwarte vacht . Zij is onze 4 de hond en laatste .
ze is nu 9 jaar en paar maanden en mijn man moet nog 3 en half jaar werken ,dan is ze al weer bijna 13 en wie weet is ze er dan nog of niet ?
afscheid nemen hoor erbij dat weet je van te voren .

Geniet van de voorpret het schiet op .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022 7:40    

Reageer met quote
Vrijdag 20 mei 2022,

Eliza@ Het zijn geen leuke dingen als je dat mee maakt. Moet er niet aan denken. Ik neem dinsdag liefdevol afscheid van mijn moedertje en ga op vakantie. Verder zie ik wel, heb al vier jaar geleden afscheid van mijn moeder genomen, toen ze het allemaal niet meer wist. Zo moeilijk allemaal. Nu heb ik er nog, al is het maar om een knuffel te geven en haar glimlach te zien. Dan ben ik al blij.
Mijn moeder is bijna 92, dus tja... idd, mensen van de dag. Dus laten we ze lief hebben.
Jij met je BBQ, moet er zo om lachen. Geniet gewoon joh. Het leven is veel te kort. Nu weer de klem erop. Dat heet toch balansen?
Leuk hoor een hondje, wij hebben ook hondjes gehad. Zo gezellig. Ze zijn altijd blij met je. Die warmte is nu voorbij dus je hondje kan bij komen. Wat ik wel veel zie, is dat die beesten zo dik zijn. Dat vind ik zo stom. Die honden van mij waren super slank. Ze kregen alleen hondenbrokken, water en een kauwstok en heel veel beweging. Ook al werkte ik. Alleen die laatste werd zo gek als een deur en zo vals, toen heb ik haar in laten slapen. Het werd toen met de kleinkinderen veel te link. Dat is de mindere kant. Heb er jaren om getreurd, wat heb ik daar een last van gehad. Dus voor mij helemaal geen huisdieren meer, ik kan er niet meer tegen, dat gemis. Maar.. altijd van al mijn dieren genoten.
Geniet nu maar van die trouwe viervoeter, wat er in de toekomst gebeurt moet je nu ff niet aan denken. We leven in het nu, de rest komt vanzelf.
Tja... de voorpret is er nu wel een beetje van af met al die zorgen om mijn moeder. Heb wel zin in de vakantie, maar het jubel gevoel is er niet meer. Als ik op bestemming ben, zal het wel weer komen. We gaan het meemaken. Rollende ogen

Goedemorgen allemaal,

Beetje slecht geslapen en denk veel na over mijn moedertje. Het ging gister wat beter. Mijn zus is bij haar geweest. Ze zat op en was aanspreekbaar. Tja... ik weet het ff niet. Zo gaat het al jaren, maar je zult net zien als je op vakantie gaat. Wat is wijsheid. Dit kan nog maanden zo gaan, dat weten we uit ervaring. Maar goed...

Toch ben ik erg blij. Ben onder de 69 kilo vanmorgen. Ik noteer het pas morgen, dan weet ik het echt. Ha ha ha...
Al die tijd met die shakes lopen te rotzooien en nu... Gewoon een ontbijtje afslaan, als je toch niet weg gaat en minder beweegt. En na het avondeten niet meer eten, dus er zit me een tijd tussen het diner en lunch... Het werkt als een tierelier, kan het gewoon niet geloven. En echt... ik heb gister wat chocolade gegeten bij de buuf en een Café noir. Ik kan gewoon lekker eten, maar let verder wel op de koolhydraten. Ben er blij van dat het toch ff allemaal lukt en geen honger. Het lukt gewoon weer.

Nou mensen, zo zie je maar... ieder doet het op zijn eigen maniertjes.

Groetjes van Crebster en pluk de dag. Bye (Nederlands=Dag)

Menu totaal 824 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Munt 1 kcal
1 kcal

Tussendoor ochtend
9 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Skyr vanille 106 kcal
Aardbeien 58 kcal
Slagroom, spuitbus 31 kcal
198 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Spaghetti, volkoren 134 kcal
Mager rundergehakt 172 kcal
Roerbakgroenten, Italiaans 45 kcal
Honig Mix voor spaghettisaus bolognese 95 kcal
Ui 29 kcal
Pesto 43 kcal
594 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Munt 1 kcal
10 kcal

824 kcal Energie
24,9 g Vet
10,3 g Verzadigd vet
56,8 g Eiwit
84,5 g Koolhydraten
15 g Vezels
5,69 g Zout
3,24 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 11:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster heerlijk dinsdag al op vakantie .

Jij zit weer netjes onder de 69 ga zo door en als ik het goed lees eet jij nu alleen bij de lunch en het avondeten .
savonds niet eten kan ik makkelijk doe ik al jaren na 8 uur .

Ik vul netjes de eetmeter in en vandaag blijf ik onder de 1000 cal.

ik woog al weer 64,8 het moet snel minderen naar onder de 64 .

Dus max 1000 cal eten dan moet het gaan lukken .

Mocht ik je niet meer lezen dan wens ik je samen een hele fijne gezellige vakantie en een goede reis heen en gezond weer terug .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 13:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ik las net dat Ellen besloten heeft om met de weegclub te stoppen .
ze laat nog weten wanneer .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 13:32    

Reageer met quote
eliza60 schreef:
ik las net dat Ellen besloten heeft om met de weegclub te stoppen .
ze laat nog weten wanneer .

????? Hoe dat zo? Gaat iemand dat overnemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 13:54    

Reageer met quote
Bericht: Ellen houdt er mee op!

Heb net gelezen in haar dagboek dat het om gezondheidsredenen gaat en dat vind ik vreselijk voor haar, maar ook voor haar levenswerk.

Ben zo verdrietig ervan, kan het niet geloven?

Lieve groet van Crebster.

Laatst aangepast door Crebster op vr 20 mei 2022 15:00, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2022 14:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 118, 119, 120  Volgende
Pagina 114 van 120