Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Donderdag 31 maart 2022,

Goedemorgen lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Ha ha ha...Ook het afvallen gaat goed, omdat we veel fietsen en wandelen en ja … niet snoepen. En ... heel veel water drinken, dat scheelt zo ontzettend veel.
Mijn man en ik doen samen lijnen en dat is zo gezellig. Ook als we gaan fietsen nemen we één broodje mee met mager beleg met wat te drinken. Meestal water of koffie. Beter zo.
Deze week komen we wel aan de 100 km.

Zaterdag ook mijn tweede booster gehaald. Twee dagen een giga opgezette arm en zo stijf, maar... ik heb mijn booster, dus ik ben er blij mee.

Gister Eerst het huis gesopt en daarna samen 33 km gefietst en leuke kleding gekocht, want ja... de zomer komt eraan en we gaan echt weg. Dus was ik er vroeg bij. Twee grappige jurkjes en een strandrokje gekocht. Ik ga toch niet meer in korte shorts lopen. Ook een hele leuke bikini en badpak gekocht. Bikini voor thuis.
Wat ben ik goed geslaagd zeg en ja... maat 38, ha ha ha... Dat moeten we wel zo houden.
's Middags moest ik naar fysio, ook lopend gegaan. De laatste keer voorlopig. Het gaat best goed nu met die rug. 's Avonds ben ik wel kreupel, maar daar is niets meer aan te doen. De ellende kan ik uitstellen tot 's avonds met veel beweging en toch nog wat afvallen. Je sjort toch alles mee. Al van jongs af aan is die rug niet goed, dus mag ik in mijn handen klappen dat ik überhaupt nog zoveel kan doen. Ben er ook blij mee en dankbaar voor.

En.... Vakantie geboekt naar Turkije voor 18 dagen. We gaan al best snel weg. Ben super blij dat we zonder dat getest en gezeur met coronaregelingen weer op vakantie kunnen. Hoop dat die tijd nooit meer terug komt. Je voelt je zo geïsoleerd. Gelukkig past mijn stiefzoon op ons huis, post en de planten, dus we kunnen met een gerust hart weg.

We hebben nog getwijfeld of we op vakantie konden gaan in verband met die oorlog Rusland - Oekraïne, want die onrust in de wereld is best een dingetje. Maar... het leven gaat door en we zijn al ruim twee jaar niet van ons balkon geweest. Het leven gaat door, niet waar. Ga niet zitten wachten wanneer de ellende uit de wereld is, want dan zit je voor altijd thuis. No way...

Vandaag
Lekker op tijd opgestaan, ontbijt gemaakt en bed verschoond. Was draait nu en dat ga ik zo ophangen. Ook lekker verse groentesoep gemaakt met balletjes en heel veel kruiden. Weinig zout gebruikt, zodat je de aroma's goed proeft.
Vanmiddag ga ik weer naar mijn oude vriendin. Alleen thee drinken, zonder al dat lekkers. Schaam Schaam

Vrijdag
Het is hier in Brielle bijna 1 april feest. Veel mensen gaan dan verkleed de straat op en dat is zo lachen. Wij doen dat niet meer, maar gaan wel ff kijken in de stad. Het is extra feest omdat Brielle 450 jaar geleden bevrijd werd door de watergeuzen van de Spanjaarden en dat feest duurt nu drie dagen. Die hele veldslag en overgave wordt buiten nagespeeld. Zo komisch is dat. Die kerels gaan helemaal op in dat gevecht en zijn al weken aan het oefenen.
Heel programma van festiviteiten etc. Ook dat gaat eindelijk weer door.

https://brielle2022.nl/1-april-viering/

Nou mensen, hier gaat dus alles prima, het gewicht is aardig aan het dalen. Ik ben te vree.

Lieve groet van Crebster.

Menu totaal 833 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
Munt 1 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Magere melk 95 kcal
174 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 6 kcal
9 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Volkoren puntje 120 kcal
Activplus 19 kcal
Gegrilde ham 28 kcal
170 kcal

Tussendoor middag
Thee 0 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Slavink 222 kcal
471 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

833 kcal Energie
29,7 g Vet
9,9 g Verzadigd vet
67,9 g Eiwit
67,6 g Koolhydraten
10,1 g Vezels
3,99 g Zout
4,81 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Vandaag een rustdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2022 10:36    

Reageer met quote
Maandag 4 april 2022,

Het is weer een nieuwe week, dus een nieuw begin. En ja... het lukt om minder te snoepen en meer te bewegen.

Ondertussen kan ik vertellen dat mijn lieve kleine neefje Duuk gister thuis is gekomen. Ben zo blij voor de verse ouders en mijn zus natuurlijk. Wat is ze trots op haar mooie kleinzoon. Die ging gelijk op kraamvisite. Het was een slechte start voor het manneke, maar gelukkig gaat alles naar behoren. Ik kreeg zelfs een foto van de hummel, maar wat een beer zeg. Hij is me toch flink en dat is maar goed ook. Kan ie tegen een stootje. Of de kleine er wat aan over heeft gehouden weten ze niet, maar het ziet er zeer hoopvol uit. Lekker genieten van het ventje voorlopig.

In de krant las ik dat we vier seizoenen in één week hadden. Leuk dat de natuur toch zijn eigen gang gaat. Daar heeft de mens lekker niets over te vertellen. Ha ha ha...

Heb vanmorgen de runderlapjes gebraden met nieuwe Marokkaanse kruiden. Het ruikt heerlijk hier.
Gelijk ook het huis aan kant gemaakt en dat is nu ook weer lekker schoon. Manlief ging al vroeg op pad voor de boodschappen, hij haalt niets lekker meer. Mooi begin van de week toch.

Hoop vanmiddag toch nog ff te wandelen, ik moet er uit, anders zit ik twee dagen binnen.

Morgen ga ik naar moedertje, ff een bakkie doen. Ze wordt steeds stiller, maar ik geloof dat het zingen haar toch goed doet. Ik kreeg een appje van de vrouw dat moeder zo lekker mee deed. Vroeger mocht ik meezingen, maar door corona hebben ze dat liever niet, dus vandaar ik maar op dinsdagochtend naar moeder ga. Hebben we ruim de tijd voor haar.

Woensdag ga ik weer naar de haven om de keuken te poetsen. Dat zijn er dus weer twee weken om. Gaat allemaal zo snel als je het naar je zin hebt. Grap

Donderdagmiddag naar mijn oude vriendin

Vrijdagmiddag naar de 'tietenbus', voor borstonderzoek en dan is de week alweer bijna om en is het bijna Pasen... ik heb er helemaal niets mee en eet gewoon wat ik altijd eet. Gedoe met die feestdagen en zo stil en saai hier. Bah...

Dan maar aftellen voor de vakantie... Nog 54 dagen Lachen

Wens iedereen een fijne dag toe en geniet, ook al is het wat bewolkt en waait het wat harder.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 912 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Brinta 138 kcal
Lijnzaad 48 kcal
284 kcal

Tussendoor ochtend
9 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Volkoren puntje 120 kcal
Gegrilde ham 14 kcal
Activplus 19 kcal
156 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Skyr aardbei 83 kcal
97 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Rundvlees 129 kcal
Witlof 28 kcal
359 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

912 kcal Energie
19,1 g Vet
4,8 g Verzadigd vet
74,9 g Eiwit
103,1 g Koolhydraten
15,4 g Vezels
2,62 g Zout
4,14 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Schoonmaken, huis 90 min. 344 kcal
Wandelen, lopen, stevig tempo 5-6 km/uur 70 min. 349 kcal
160 minuten 693 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2022 11:16    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Leuk dat je er een neefje bij hebt gekregen!
Ik hoop dat het goed gaat met Duuk.

Je bent maar druk deze week! Heb je nog gewandeld vandaag?
Geniet nog lekker van je moeder, ook al is je moeder wat stil.

De tijd gaat zeker snel, niet te geloven!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2022 16:45    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Leuk dat je er een neefje bij hebt gekregen!
Ik hoop dat het goed gaat met Duuk.

Je bent maar druk deze week! Heb je nog gewandeld vandaag?
Geniet nog lekker van je moeder, ook al is je moeder wat stil.

De tijd gaat zeker snel, niet te geloven!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Helaas gister niet gewandeld, maar vandaag wel naar moedertje gegaan en ze herkende me weer. Daar word ik zo blij van. Ook leuke foto's van mijn neefje gekregen. Wat een beer...heerlijk joch.
Het is al weer dinsdagmiddag, het gaat zeker snel en ja... gauw op vakantie...

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 apr 2022 14:44    

Reageer met quote
Dinsdagmiddag 5 april 2022,

Vandaag dus bij moedertje geweest en wat was ze weer lief. Ze herkende me weer en zei mijn naam. We kunnen ook weer op de eerste etage koffie drinken, dat vinden we leuker dan op haar grauwe kamer te zitten. Ze zat weer lekker te genieten van haar bakkie koffie. Ze kreeg geen chocolade melk, want haar suiker was weer torenhoog. Dus ook geen chocolaatje, die blijft in de tas voor misschien de volgende keer als haar suiker niet zo hoog is. Zelf heb ik thee genomen, lekker hoor en beter ook zo, dan al die suikers. Is voor niemand goed.

Verder ben ik gewoon blij. Kreeg een prachtige foto van mijn neefje, hij heeft al maat 62, de beer. Hij was ook ruim 9 pond bij de geboorte. Het gaat ontzettend goed met hem en mijn zus is zo blij. Pffff... toch wat geluk op het pad van de verse ouders en mijn zus en zwager.

Met het lijnen gaat het prima, val gelukkig weer af. Het is wel zo af en toe afzien, want ik blijf altijd honger hebben, dus dan maar aan het water, dat helpt. Ze zeggen dat het maar 5 minuten duurt die trek... nou... ik heb nog honger.

Wens iedereen een fijne avond toe en be happy!

Nog 53 nachtjes slapen...

Groetjes van Crebster

Menu totaal 837 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
180 kcal

Tussendoor ochtend
Kamillethee 0 kcal
Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Skyr aardbei 110 kcal
113 kcal

Tussendoor middag
Krentenbol 134 kcal
148 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Sperziebonen 56 kcal
Rundvlees 129 kcal
387 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

837 kcal Energie
22,1 g Vet
6 g Verzadigd vet
71,6 g Eiwit
82,5 g Koolhydraten
13 g Vezels
2,4 g Zout
3,86 μg Vitamine B12

Weinig beweging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 apr 2022 14:54    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Wat heerlijk dat je nu overal zo ontzettend fijn van kunt genieten!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2022 23:29    

Reageer met quote
Zaterdag 9 april 2022,

Helaas niet al te veel afgevallen. Moest nog naar het toilet, maar heb daar nu maar niet opgewacht. Ben blij met de 2 ons eraf Disco

Gewicht niet goed ingevuld, dat moet 69,2 kilo zijn. Heb Ellen al gemaild hierover om het te veranderen.

Het weer viel tegen van de week, zodat ik niet veel buiten ben geweest.

Heb ook weer de pech dat mijn rug weer eens pijn doet. Kom er gewoon niet vanaf. Toch nog gistermiddag gaan fietsen naar Spijkenisse, ff een cadeautje halen voor mijn lieve zus, heerlijke rit, maar daarna...
Ben zo radeloos soms. Het gaat nu wel, maar ik heb waarschijnlijk toch een hernia in de middenrug. Je weet niet hoe je het hebt. Soms denk ik dat ik het aan mijn hart heb en dan die ribben die zo pijn doen. Zit aan de zware pijnstillers en maak het verslag niet al te lang.
Vanmorgen ging het wel weer. Als de dag vordert, doet mijn rug steeds meer pijn en lig 's avonds op de bank. Gelukkig doet mijn ventje veel, dus... ff afwachten hoe lang dit weer gaat duren. Dinsdag naar de huisarts, moet toch nog bloedprikken voor de jaarlijkse controle. Ben als de dood dat mijn vakantie niet door kan gaan, laten we maar niet gaan wanhopen.

Het eten gaat goed, snoep weinig of niet en blijf rond de 1000 kcal. Ook betreft de koolhydraten zit ik rond de 100 gr. Mooi toch?

Wens iedereen een heel zonnige periode toe, want ja... de zon gaat weer lekker schijnen.

Lieve groet van Crebster.

Nog 49 dagen... Mallepietje

Menu totaal 1055 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Brinta 138 kcal
236 kcal

Tussendoor ochtend
Boterkoek 54 kcal
63 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Skyr vanille 106 kcal
Groentesoep met vlees, helder 45 kcal
154 kcal

Tussendoor middag
Paasstol 155 kcal
169 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Volkoren puntje 120 kcal
Pindasaus 25 kcal
Groentesoep met vlees, helder 45 kcal
Mager gehakt 232 kcal
Munt 1 kcal
Gemberwortel 2 kcal
425 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

1055 kcal Energie
30,9 g Vet
10,5 g Verzadigd vet
77,3 g Eiwit
111,2 g Koolhydraten
12,1 g Vezels
3,99 g Zout
4,43 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022 16:03    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Lieve Crebster, heb je er ook aan gedacht dat je misschien ook naar een fijne fysio zou kunnen gaan? Of bemoei ik me nou met iets vervelends…
Veel sterkte! Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022 17:36    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Lieve Crebster, heb je er ook aan gedacht dat je misschien ook naar een fijne fysio zou kunnen gaan? Of bemoei ik me nou met iets vervelends…
Veel sterkte! Kussen

Hallo lieve Dymphie,

Lief dat je zo bezorgd ben, maar ik ben altijd onder behandeling van fysio. Dan weer een tijd ertussen en dan weer wekelijks, maar ik heb vaak erg veel klachten rond de rug. Nu alleen heel erg in de middenrug. Veel steken rond het hart daardoor, dus benauwd.
Ben naar de dokter geweest en röntgenfoto's laten maken. Vrijdag weer terug. Misschien weer terug naar de kliniek in Rijswijk. Die zijn kundig. Wil voorlopig nu van die ellendige pijn en benauwdheid af. Soms is het weg en komt het 's avonds langzaam op. Dan is het weer feest en kan niet liggen, zitten of wat dan ook. Gelukkig kan ik me goed ontspannen, maar soms...Moet eigenlijk zware medicatie, maar dan loop je als een zombie rond. Dat doe ik alleen als het blijft aanhouden en niet uit te houden is. Blijf ook mijn oefeningen doen en heb een rode lamp, die is aangenaam en wordt de boel wat rustiger.
Het is even aankijken. Durf zo niet eens op vakantie. Wordt echt spannend.
Verder blijf ik positief hoor, alleen schrik ik elke keer weer en ben doodmoe na zo een periode.
We houden de moed erin, dit zal toch wel een keer overgaan, niet?

Fijne dag lieverd en maak je niet al te veel zorgen om mij.

Dikke knuffel van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2022 13:09    

Reageer met quote
Maandag 11 april 2022,

Hallo allemaal,

Het gaat niet echt hier met die rug, maar er wordt aan gewerkt. Vrijdag uitslag röntgenfoto's bij de huisarts.

Verder rustig aan doen en met een goed boek lekker op het balkon in de zon. Gelukkig ben ik wel wat gewend, alhoewel die pijn aanvallen pittig zijn.

Morgen ga ik naar moedertje en zus. Zus is woensdag jarig, maar ik heb geen zin in druktes en morgen ben ik toch in de buurt. Heb een leuk cadeautje voor haar gekocht. Een goudkleurig armbandje met kristallen steentjes van Lucardi, zo geinig. Ik kreeg er verleden jaar ook eentje van haar en dat vond ik zo leuk.

Met lijnen gaat het prima en hoop ook wat meer te kunnen fietsen. We snoepen zeer weinig en er mag ook niets gehaald worden. Met Pasen doen we ook gewoon en blijf ik de kcal. tellen. Grap

Wens iedereen een fijne nieuwe week toe en als het ff kan, de zon in.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1057 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
174 kcal

Tussendoor ochtend
9 kcal

Lunch
Havermout 75 kcal
Skyr aardbei 110 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
Banaan 60 kcal
322 kcal

Tussendoor middag
Paasstol 155 kcal
Becel ProActiv Verlaagt Actief 21 kcal
190 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 28 kcal
Kipfilet 125 kcal
355 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

1057 kcal Energie
21,3 g Vet
5,7 g Verzadigd vet
90,1 g Eiwit
120,1 g Koolhydraten
14,5 g Vezels
3,29 g Zout
4,74 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 85 min. 670 kcal
85 minuten 670 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2022 13:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 109 van 115