Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je bent ook weer goed bezig lees ik, lekker aan de groentensoep!
Brinta is ook lekker smullen
En een stukje gefietst, lekker aan de vis. Hmmmmmmmmmm.

Fijn weekend verder.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 17:50    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Maandag 28 februari 2022,

Ben toch blij Disco Ik heb mijn klikgebit, het lijkt wel een wonder. Je voelt totaal dat ding niet zitten en hij zit kei vast. Ohhh... bijna 27 jaar last van dat ondergebit gehad en nu... Alle ellende is achter de rug. Nooit meer gedoe en nooit meer pijn in de mond. Zalig... Heb met de lunch deze keer een boterham gegeten, stevig brood van AH met kalkoenfilet, dus die moest goed gekauwd worden en ja.. dat ging als een tierelier, nergens last van.

Sorry dat ik ff niet geschreven heb, maar ik ben giga door mijn rug gegaan. Die is al niet zo best en nu is het helemaal pet.

Zitten is een ramp, dus ik beweeg nu alleen een beetje in huis, dat is ook niet veel, maar het alleen lopen buiten durf ik nu niet zo goed, ga steeds door die rug heen, dus ff rust op de plaats. Die rug ellende hoort nu eenmaal bij mij, die is op en versleten en dan ook nog eens 2 rugoperaties, wat wil je... ben allang blij als ik weer op de fiets kan stappen en soms de keuken van de haven kan doen of een kleine wandeling, maar dat gaat um nu voorlopig ff niet worden.

Maar ach... ben toch wel gelukkig en het mannetjes staat elke keer voor me klaar. Lief toch...

Het eten ga ik niet veranderen nu ik wel goed kan eten, want dat zou zonde zijn. Eet vandaag al veel te weinig eiwitten, zonder die shakes.

Wens iedereen een fijne dag toe en geniet van alles om je heen. Bijna voorjaar!

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1039 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 76 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Brinta 138 kcal
217 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Stevig grof volkoren 77 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 25 kcal
Kipkerriesalade 71 kcal
Activplus 19 kcal
194 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
AH Jonagold 80 kcal ( Weet ik nog niet zeker)
94 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Spruitjes 94 kcal
Slavink 222 kcal
518 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
9 kcal

1039 kcal Energie
35,4 g Vet
10 g Verzadigd vet
56 g Eiwit
113,5 g Koolhydraten
20,5 g Vezels
4,19 g Zout
3,09 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022 15:37    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Crebster, hoe'st?

Je bent zo stil, buiten dan dat leuke bezoekje van jou bij mij op maandag en dit bericht ook op maandag.
Goed nieuws over jou gebit maar vervelende over je rug. Ik zou het zo jammer hebben gevonden als je niet hebt genoten van het heerlijke weer de afgelopen dagen vw jouw rug.
Ben je in Zoetermeer geweest? Hoe gaat het met het dametje?

Hier gaat het goed, voor de verandering. Wij gaan weer een nachtje in een hotel slapen een museum bezoeken, dit keer in Rotterdam. Kleine stapjes....
Ik begin onze dagelijkse wandelingen bijna leuk te vinden en spring weer op de fiets ipv de het OV. Ook heb ik mij ingeschreven voor een vervolgcursus computerkunde, maar dat heb ik je al verteld, voor Windows 11.
Zo kinderachtig maar sinds een paar dagen verzend ik nu foto's met whatsapp, naar de vriendinnen en fam. overzee. Voor jou al jaren iets wat je kan, voor een laatbloeier als ik dat niet dus.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik teveel 'bankhang', '-avonds en dus ook veel te veel tv kijk en lees op mijn laptop.
Maar ja, straks met het betere weer en de terrassen wordt dat verleden tijd.

Missen jullie een tuin niet? Wij hebben een schamel balkon en een waardeloos, onvrij uitzicht. Daarentegen een hebben we het strand en duinen op steenworp afstand en een groen gebied, dus maar niet mopperen.

Veel plezier dit weekend, Crebster, met George en schrijf weer snel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2022 8:57    

Reageer met quote
Hallo Astride,

Daar ben ik weer. Moet alleen niet te lang zitten of staan. Vandaag gefietst en morgen gaan we weer genieten van het zonnetje. Zat wel te balen hoor, met mijn mooie klikgebit. Maar goed...ik heb de tijd...

Tja een tuin, Nee die missen wij niet meer... we hebben ons veel te grote (hoek) huis verkocht in 2012 en zijn toen naar dit mooie appartement gegaan in Brielle. We woonden in Heenvliet, zo een 7 km terug van Brielle.
Het huis werd veel te groot en we waren een half jaar lang onderweg met de camper. Dat acht jaar lang...
Ons vorige huis was een doorzonwoning met rondom tuin en best inbraakgevoelig. Zeker als je dus zo lang weg bent, best zorgelijk en... wat denk je van die tuin, daar is dan al die tijd niets aan gedaan, wat een ellende voor mijn man. Ik kon hem daarbij niet meer mee helpen met die rot rug van me, dus dat tuingedoe was voor mijn man.
Vandaar het huis verkocht en nu zitten we in een pracht van een appartement zonder gas gelukkig, maar warmte pomp etc. en zo veilig, met een pracht uitzicht op het oost-zuiden en het lijkt wel een bunker als we weg gaan met al die zware deuren en driepuntsloten, ha ha ha...

Maar wat leuk dat je binnenkort er op uit gaat, ik zou zeggen kom een bakkie doen als je in Rotterdam bent. Leuk joh. Geniet maar lekker.

Ik vind het echt knap dat je zo een cursus van Windows 11 gaat volgen, ik vraag me af of het echt anders is dan Windows 10? Het lijkt allemaal zo op elkaar, ik merk die veranderingen nooit op hoor. Zo technisch ben ik dus ook weer niet.
Die plaatjes plakken die je nu al doet, vind ik zo stoer, het is niet moeilijk als je het eenmaal weet, maar ga eerst maar eens stoeien met al die mogelijkheden. Dat is zo gaaf.

Over dat bankhangen, doe ik ook hoor, ik kan niet anders. Zitten is nu, maar vooral 's avonds voor mij niet meer te doen, dus lekker bij mijn mannetje op de bank voetbal of zo kijken. Meestal lig ik al vroeg te doezelen en krijg bijna niets mee. Ha ha ha... Lekker toch... Na een goede nachtrust zijn we weer actief.

Wens je een heel fijn weekend met je man en geniet met van alles om je heen.

Groetjes van Crebster.

Laatst aangepast door Crebster op vr 04 mrt 2022 16:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2022 16:39    

Reageer met quote
Vrijdag 4 maart 2022,

ja ja... daar is ze weer, wat een schrik van de week. De HA was zelfs gekomen, omdat ik niet meer kon lopen of mijn hoofd kon bewegen, maar met Diclofenac ben ik weer gaan lopen en bewegen. Komt goed...

Het eten gaat niet zo goed en weinig beweging, dus tja... ben wat aangekomen, maar... nu gaan we weer er wat aan doen. Vandaag een boostdag geweest en met mijn nieuwe gebit een patat bij Bram gehaald, daar had ik zo naar zitten te verlangen, dus... vanaf morgen weer strak en netjes volgens plan eten.

Ben dus vandaag weer gaan fietsen naar Spijkenisse. Morgen naar Hellevoetsluis. Daar is een nieuwe Kringloopwinkel geopend en ja... daar ben ik niet weg te slaan, maar koop niets. Heb al die zooi toen met de verhuizing weg moeten doen, dus die oude meuk komt er niet meer in, denk ik... Ha ha ha...

Nu mensen, zit alweer te lang te typen, dus...

Fijne vrijdag en hou de moed erin mensen, niet teveel eten dit weekend. Ik val van me stoel van het lachen!

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2022 16:43    

Reageer met quote
Zondag 6 maart 2022,

Hallo allemaal,

Creb is weer bijna de oude, heb het huis weer lekker aan kant, wel op mijn gemak gedaan hoor en manlief helpt ook waar hij kan. Tja... dat poetsen in huis heb ik een week versloft.
Ook lekker hoor, dat niets doen, alleen niet omdat ik pijn in de rug heb. Grap

Nu kan het huis er weer een week tegen en gaan we genieten van het weer. Hoop lekker veel te kunnen fietsen samen met mijn lieverd. Mocht er nog wat gedaan worden, dan doet mijn man stofzuigen, de schat.

Deze week ook weer beter opletten betreft de voeding. De planning is bijna ingevuld voor deze week, dus dan moet ik het niet alsnog veranderen.
Alleen vanmorgen een stukje minikerststol gegeten, dat had ie weer meegenomen... zo lukt het nooit om toch wat extra's af te vallen, maar... ik geniet er wel van. Had vanmorgen toch genoeg beweging.

Wens iedereen een fijne zondag toe en veel plezier met wat jullie gaan doen. Ik ga zo weer lekker lezen, heb weer goede boeken op de e-reader.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 892 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Brinta 138 kcal
236 kcal

Tussendoor ochtend
Kerststol 78 kcal
Activplus 10 kcal
96 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banaan 57 kcal
164 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Kipfilet 125 kcal
374 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
9 kcal

892 kcal Energie
14,4 g Vet
4 g Verzadigd vet
82,5 g Eiwit
101,8 g Koolhydraten
12,4 g Vezels
3,25 g Zout
4,48 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Schoonmaken, huis 120 minuten 457 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2022 13:56    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Fijn dat je terug bent!
Mooi verwoord zoals je je rust pakt als je zo n pijn hebt aan je rug. In mijn geval moet ik echt een paar dagen heel veel gas terugnemen en rustig afwachten tot ik weer een emmertje energie heb. Vind ik oervervelend en boring!! Petje af voor jou!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2022 17:38    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Ha die Crebster,
humor en zelfspot houden jou sterk, nietwaar? En jouw liefde voor George natuurlijk. Mooi, een goede balans.

Je ben bijna de oude, wat gaat er dan nog niet goed?

Jammer dat we ook zo van gezelligheid en lekker eten houden.
Ik heb mijn evenwicht bijna gevonden, de tijd zal het leren: we hadden een tof weekend en dus morgen en nog meerdere dagen weer een bepaald regime.

Ik begrijp jouw 'tuin'verhaal helemaal en jullie stappen zo op de fiets voor mooie tochten.
Hebben jullie trouwens al een vakantie geboekt?

Ik denk ook dat Windows 11 niet veel meerwaarde op 10 heeft maar de aardige mijnheer van Seniorweb die bij 2 maal bij ons aan huis is geweest zei dat hij dacht dat ik wel potentie had dat te leren.
Nu, als een 2de man in mijn gelooft dan doe ik dat graag.
Bovendien heb ik gezien wie die lessen geeft in onze stad en wie mijn lesgenoten worden dus is dat erg laagdrempellig.

Zo blijven we bezig en jij wordt weer de oude!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2022 19:19    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Fijn dat je terug bent!
Mooi verwoord zoals je je rust pakt als je zo n pijn hebt aan je rug. In mijn geval moet ik echt een paar dagen heel veel gas terugnemen en rustig afwachten tot ik weer een emmertje energie heb. Vind ik oervervelend en boring!! Petje af voor jou!!

Goedemorgen Dymphie,

Wat lief dat je dat schrijft, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met wat jou is overkomen. Ik ben nog redelijk jong en ik ben het gewent als ik weer eens terug gefloten word met die rug van me. Verder ben ik fit en heb veel energie. Slik ook goede supplementen, zoals multivitamine en vitamine C 1000. 's Avonds Magnesium nacht en zorg ervoor dat ik genoeg B12 binnen krijg, nou... ik voel me echt zo goed de laatste maanden. Dat is best een valkuil, want dan ga ik veel te veel doen. Dus... nu het huis weer aan kant is, lekker wandelen of fietsen en genieten van de zon.
Ik zou je zo graag hele containers met energie willen sturen, maar ja... als je maar weet dat ik enorm veel respect voor je heb, want je zal nooit opgeven.

Heel veel liefs van Crebster en geef niet op hoor, kanjer.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 10:08    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dankjewel, Crebbie. Dit doet me echt goed. Ik zit inderdaad in een erge dip. Missy zou ook zeggen dat ik nog steeds aan het rouwen ben. Dat is ook zo. Mijn oudste zei vorige week ook dat ik het nog niet geaccepteerd heb. Ik weet niet of ik het ooit nog kan accepteren. Die opmerking deed me ook zeer. Daar ga ik het nog wel met hem over praten. Want er zijn echt tijden dat het best aardig gaat, maar er zij. Ook echt perioden van.niet, zoals deze periode. Ik heb geen idee hoe lang die duurt. Daar is geen knopje voor hè?

Ik doe al mijn best en lees me het schors om positief geraakt te worden waardoor ik echt het gevoel weer krijg dat het leven best aardig is. Maar nu dus even niet dus.

O, de douche hulp komt zo. Ik ga even afsluiten.

Later en dank voor je pep! Knuffie!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 10:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 105 van 115