Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
AnnetteM schreef:
Wat leuk dat je man ook afvalt. En dat door geen onverantwoorde tussendoortje te nemen. Ga zo door!

Straks is je tafel weer als nieuw. Je hebt dus de goede kleur verf. Suc6.

Ik heb mijn vrije PAS-dag vandaag.

Fijne dag verder.

Lieve groet,

Annette

Hey Anette,

ja leuk hè, dat mijn man ook aan het afvallen is alleen al door minder te eten. Ga zo aan de slag met mijn tafel. Ik zal een foto voor en na maken. Ha ha ha..

Geniet van je vrije dag en hou vol met afvallen, het gaat je ineens weer lukken hoor.

Liefs van Crebbie.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Lieve Crebster, nog van harte gefeliciteerd met met jullie 12 jarig huwelijk!!
Wat ga je trouwens ont zet tend !!! GOED!

Echt knap dat je jouw knop zo hebt omgezet !
Dat geeft op den duur zoveel meer rust in je hoofd en in je lichaam!
En volgende week de laatste afwerking voor je bekkie! WoW, wat zul jij je geweldig voelen, nu al!

Heel goed weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 11:55    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Lieve Crebster, nog van harte gefeliciteerd met jullie 12-jarig huwelijk!!
Wat ga je trouwens ontzettend !!! GOED!

Echt knap dat je jouw knop zo hebt omgezet!
Dat geeft op den duur zoveel meer rust in je hoofd en in je lichaam!
En volgende week de laatste afwerking voor je bekkie! Wow, wat zul jij je geweldig voelen, nu al!

Heel goed weekend!

Hallo lieve Dymphie,

Wat lief dat je ff langs komt en bedankt voor de felicitaties. En ja... ik voel me toch zo goed nu ik echt aan het afvallen ben. Ik was zo boos op mezelf. Ik bleef maar aankomen en aankomen, bah... echt mijn eigen schuld. Je denkt: 'Het kan wel weer', maar je moet echt blijvend opletten met wat je eet. Het is gewoon zo.

ja joh, bijna is het zover met dat klikgebit. Misschien al een dag eerder en dat is dan maandag. Eerst naar moedertje en dan mijn klikgebit ophalen.
Ik kan niet wachten, het lijkt wel of ik jarig ga worden. Dan ben ik ook altijd vrolijk verheugd. Ha ha ha...

Dat ik zo goed in mijn vel zit, is misschien ook omdat ik buiten het minderen van koolhydraten ook multivitamine slik met vitamine C en 's avonds magnesium. Dan drink ik 's avonds kamillethee i.p.v. die afslankthee. Ik denk dat dat ook gezonder is voor het slapen gaan.
Ben rond 21:00 uur al in dromenland op de bank. Dan hoor ik ineens mijn man zeggen: 'Kom op lieverd, we gaan naar bed'.
Ik denk dan: 'Ohhh, weer niets meegekregen van tv of wat dan ook'. Bijna elke avond is dat...overdag spring ik over het gebouw heen zoveel energie heb ik, maar na 21:00 uur ben ik geestelijk niet meer aanwezig.

Nou lieverd, ontzettend leuk je belangstelling. Hoop dat jij je ook goed voelt. Je bent al tijden zo stabiel betreft je gewicht. Dat vind ik zo knap van je, omdat je ook nog eens beperkt ben met beweging. Dan is het zo moeilijk je frustraties niet om te zetten in 'snaai gedrag'. Tenminste als ik jouw situatie goed inschat.

Wens je het allerbeste en een heel fijn, zonnig weekend.

Liefs van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 13:51    

Reageer met quote
Update van vrijdag 25 februari 2022

Het is gelukt, de tafel is weer prachtig! Lekker bijgeverfd en de stoelen en kastpoten ook maar gelijk gedaan. Wat voel ik me rijk in mijn mooie huisje. Nu oppassen met stofzuigen, dat wil er nog eens te wild aan toe gaan in mijn enthousiasme. Ik val van me stoel van het lachen!

Ga straks :douchen: en een boek lezen. Het is weer genoeg geweest voor vandaag, ik ga niet meer wandelen. Mijn rug is te gammel als ik teveel rare dingen doe op een dag.

Nogmaals iedereen een fijne dag van blije Crebster.

Voor en na het verven! Lief

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 13:57    

Reageer met quote
Wat lief, jouw reactie!

Vanmiddag was er een vriendin uit mijn vriendinnengroep op visite. Ze heeft al twee jaar last van pijnlijke elektrische stroompjes in haar ene voet. Daarbij ze al twee keer aan geopereerd in een privé kliniek. Een mens heeft onder zijn voet zenuwen lopen met eenmotorige twee uitlopers naar de tenen. Zij heeft er een hele tros. Erg pijnlijk.
Natuurlijk komt dan ook ter sprake dat ik in een rolstoel zit, en ook dat ik extra rust overdag. Dan moet ze toch altijd iets in de richting zeggen van: maar als je dat nou eens niet doet…
En dan, hoe oud ik nu al ben, dan voel ik me gedwongen dat weer te moeten verdedigen. En dat ga ik dan weer zitten doen.
Zit ik erg van te balen.
Ze heeft me wel fijn geholpen om de smileys naast mijn gewone toetsen weer terug te krijgen. Is gewoon een instelling van mijn toetsenbord op de IPad in de ‘ taal’ Emoji’… simpel dus, maar erg bedankt. Nu weet ik het en kan ik het eventueel in het vervolg ook zelf. Ze vond het ook raar dat ik niet swipend tik, maar gewoon met mijn rechter vinger. Ach. Ik vind dat niet vervelend. Zo kan ik het goed volgen en aanpassen als ik fouten maak. Als het te snel moet, haak ik af. Ik heb haar gezegd dat ze maar heel blij moet en mag zijn met haar beide handjes.
Afijn ik slik t wel en zucht maar even een paar keer erg diep. Dan heb ik weer lucht.
Natuurlijk baal ik geregeld van mijn beperktheid, maar gelukkig Jannie nog wel helder denken, en lezen wat ik wil, en naar muziek luisteren, en de tuin inrijden!

Liefs en je bent dus helemaal info Judith en haar gedachtegoed gekomen! Proficiat!! Duimpje!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 19:27    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@dymphie: laat je vriendin maar kletsen. Jij weet het beste wat goed voor jou is zoals bijv je rust nemen.
Ik ben heel trots op jou zoals jij alles doet!

Liefs Kussen

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 20:09    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Crebster: Fijne avond en fijn weekend!

Lieve groet,

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022 20:10    

Reageer met quote
Lieve Dymphie,

Laat ze inderdaad maar kletsen, mensen die zich niet kunnen verplaatsen in een ander vind ik zo onaangenaam. Dit herken ik ook. Zeker als je er goed uit ziet en lol in het leven hebt, dan schijnt het dat je dus niets kan mankeren. Je bent pas zielig als je helemaal in het gips ligt of zo. Wat een hersenloze gedachten zijn dat. Kan me er ook over opwinden, wat je gewoon niet moet doen.

Maar dit verdien je niet, want je bent zo een doorzetter, ze zouden eens moeten weten en... ondanks dat je veel heb moeten opgeven. Hou je vast aan je echte vrienden en vriendinnen en laat ze maar kletsen. Dat is de beste optie. Mijn moeder zei altijd: 'Ach... ze weten niet beter'. En daar was de kous mee afgedaan. Zo had moedertje veel van die gezegdes, waar je achteraf nog wat aan hebt ook.

Geniet maar lekker op je eigen manier en nogmaals, ik heb zo een respect voor je. Ga gewoon een beetje van je houden. Lief

Liefs van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 10:51    

Reageer met quote
Zaterdag 26 februari 2022,

Heb net mijn heerlijke bord Brinta op, wat is dat smullen zeg. Gelijk mijn gezonde, heldere groente soepje gemaakt, met veel verse kruidjes en ja.. ook wat gehaktballetjes erin. Hij is weer zalig.

We genieten nog steeds van mijn opgedirkte eettafel, waar je al blij van kunt worden.

Na de lunch gaan we een stukje fietsen en naar de visboer in Heenvliet. Dan gaan we knus op een bankje zitten en peuzelen we zo onze kibbeling op. We nemen maar een bakje medium, want anders is de lol ervan af. Dit is dan onze lekkernij van het weekend. Verder eten we gewoon zoals altijd.

Tja... verder niet zoveel te melden, alleen dat ik zo uitkijk naar maandag of dinsdag voor mijn klikgebit. Ha ha ha... Ben net een kleinkind.

Groetjes van Crebster en geniet van de dag.

Menu totaal 1031 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Brinta 103 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 76 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
182 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Groentesoep met vlees, helder 90 kcal
90 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Kibbeling 306 kcal
320 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Brood, koolhydraatarm 169 kcal
Activplus 19 kcal
Groentesoep met vlees, helder 90 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 25 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
422 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
9 kcal

1031 kcal Energie
42 g Vet
9,4 g Verzadigd vet
91,6 g Eiwit
67,7 g Koolhydraten
9,1 g Vezels
7,09 g Zout
4,84 μg Vitamine B12

Mijn beweging:
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 100 min. 792 kcal
100 minuten 792 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 11:04    

Reageer met quote
Crebbie, ik hartje ook van jou!! Dankjewel!
Mijn lief heeft er ook moeite mee als ik eens een dip heb. Want ‘het is nu eenmaal zo. Je kunt er niks aan veranderen, dus klaar!’
Ik ben daar best behoorlijk tegenin gegaan en heb uitgelegd dat ik echt eens in de zoveel tijd daar wel erg last van heb en dat dan ook even heel erg moet spuien! Dat mocht gelukkig. Grrrr. Ik zou hier een emoji willen zetten met zo n koppie dat haarvaten g uit steekt! Je snapt me vast wel.

Ik ben wel sentimenteler geworden sinds mijn hersenbloeding: mijn ogen worden nat bij zulke lieve berichtjes!! Oe oe.

Ik ga in gedachten met jullie mee op de fiets naar Heenvliet. Npg nooit geweest, maar als we weer eens in s Gravenzande kamperen, is het vast goed te doen in daar ook eens heen te gaan.
En een bakje kibbeldingen te nuttigen. Erg blij
Die hebben wij altijd op vrijdag. Meestal haalt hij ze al wat vroeger in de middag, maar nu om vijf uur al.en ze waren nog lekker warm, dus we hebben ze meteen maar opgegeten. Dat was echt veel lekkerder dan na het opwarmen in de oven. Dus smikkel smikkel smikkel, en zonder saus. Was lekker en genoeg!Erg blij

Heel fijne zonnige dag!! Liefs!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 feb 2022 12:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 104 van 115