Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Astride schreef:
OK Crebster, vandaag heb je misschien een slechte lijndag gehad, heel herkenbaar. Ik ben ervan overtuigd dat je je morgen weer herpakt. Het is niet zo slecht dat je zo geniet van chocolade. We hebben soms van die dagen. Het smaakt ons zo goed. Wat mij helpt is dat ik mij voorbereid op mogelijke verleidingen en zelf tot een thermoskan met koffie meeneem voor tijdens uitstapje en ook andere versnaperingen. Vooral als je met eigen vervoer reist, is dat te doen.

Maar ik weet zeker dat je al die trucjes wel kent. Denk maar zo, je bent je bewust van hoe dat komt en morgen komt er weer een dag. De tijd van legitiem muffins eten en chocolademelk met slagroom drinken komt wel weer.

Blijf genieten, maar dat doe je toch wel.

Hallo Astride,

Bedankt voor je steun, lief van je. We weten het allemaal heel goed wat we moeten doen om af te vallen, maar we doen het gewoon niet. Nu had ik gister die slagroom niet op warme chocolade laten doen hoor. Dat is dan het enige wat ik goed deed.

Maar dat ik niet sterk ben... Dat is waar ik het meeste van baal. Normaal ben ik zo punctueel. Gister had ik mijn shake meegenomen, maar die ging weer de koelkast in toen we thuis kwamen. Ik snoep gewoon teveel tussendoor. Lief van de mensen om me heen die lekkers aanbieden, maar ik ben de Sjaak. Ben de laatste tijd gewoon niet sterk genoeg om 'Nee' te zeggen. Of het is van korte duur.
Doe ook niet veel aan beweging met die wind en mijn rug. En ga maar zo door. Moet echt weer die knop omzetten, dan maar de mensen teleurstellen die me willen volproppen... het gaat om mijn lichaam en ik ben daarover de baas.

Alle trucjes ken ik zeer zeker, maar toepassen Stom

Nu mag mijn man en oude vriendin echt niets meer meenemen van lekkers of ongezonds. De rest moet ik echt zelf doen.

Fijne dag en bedankt voor de support. Dat heb je soms even nodig.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2022 12:15    

Reageer met quote
Woensdag 16 februari 2022,

Later schrijf ik of ik sterk ben geweest, betreft wel of geen advocaatje met slagroom op de haven. Grap

Fijne dag allemaal

Menu totaal 985 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
174 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Magere melk 95 kcal
Brinta 138 kcal
235 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
14 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Spaghetti, volkoren 201 kcal
Mager rundergehakt 172 kcal
Roerbakgroenten, Italiaans 15 kcal
Honig Mix voor spaghettisaus bolognese 63 kcal
546 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal

985 kcal Energie
19,9 g Vet
8,9 g Verzadigd vet
75 g Eiwit
118,8 g Koolhydraten
14,4 g Vezels
4,76 g Zout
7,04 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Haven schoonmaken 180 min. 734 kcal
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 40 min. 317 kcal
220 minuten 1051 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2022 13:01    

Reageer met quote
Update woensdagavond 16 februari 2022,

Applaus Applaus Applaus Ben super sterk geweest vanmiddag en alleen dat gegeten en gedronken wat ik in Mijn Eetmeter heb ingevuld. Dus... geen advocaat met slagroom in een thee glas of chocolade bij de koffie, paprika chips of wat dan ook, alleen veel water gedronken.

Ben kapot dus nu lekker bankhangen.

Iedereen een fijne avond. Voel me geestelijk weer super sterk. Nu doorpakken. Disco

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2022 18:37    

Reageer met quote
Donderdag 17 februari 2022,

Disco 3 ons afgevallen Dansen

Goedemorgen allemaal,

Wat ben ik blij zeg. Ik zag het gisterochtend totaal niet meer zitten. Mijn weegschaal gaf ruim 71 kilo aan. Dat was ff schrikken en zoveel eet ik niet, maar ja... dat snoepen...

Ben er zo van geschrokken en heb er gelijk van geleerd. Waar ben ik toch mee bezig... wil je nu afvallen of niet?

Heb ook een eetwissel ingevoerd. De shakes zijn lekker hoor, maar een mens wil ook wel eens wat anders en ben gek op Brinta. Ik mis het gewoon. Als het nu ongezond was, maar dat is het niet. Wil alleen niet zoveel koolhydraten innemen. Maar Brinta is wel een gezondere keuze dan chocola of advocaatjes met slagroom. Niet dat ik dat elke dag eet, maar ik moet het nu ff niet doen. Dat komt wel weer.

Maar nu de volgende uitdaging.

Vanmiddag ga ik naar mijn oude vriendin. Die propt me vol met thee, koekjes, witte chocolade stukjes en ijs. De laatste tijd nam ik het gewoon, want ik vond dat een keer in de week wel kunnen. Niet doen dus... nu in ieder geval niet...

De vraag: Kan ik het afslaan ook al is buufie gepikeerd? We gaan het weer meemaken.

Mijn mindsetting:
Ben je zwak, dan val je niet af, ga je vanmiddag toch snoepen, dan ga je er niet blij van worden, zoals vanmorgen. Het is mijn lichaam en ik maak uit wat ik doe ermee.
Maar... ze is zo lief en wil dat dan op haar manier laten zien. Ha ha ha...Ik zal het heel subtiel brengen. Rollende ogen

We gaan het meemaken vandaag... maar het gevoel dat ik vanmorgen had... ohhhh... dat wil ik niet meer kwijt raken. Wat een beloning zeg, die 3 ons eraf.

Wat een stok achter de deur om je zwakheden te beschrijven in dit dagboek. Ik wil natuurlijk niet zwak zijn, want ook dat moet je dan weer opschrijven... dat mag niet de reden zijn, natuurlijk. Het moet voor jezelf zijn. Basta...

Het volgende 'probleem' is dat ik zondag visite krijg. Mijn stiefzoon en vriendin komen gezellig langs, dat is niet het probleem. Grap
We hebben ze uitgenodigd alvast voor onze trouwdag. Ik maak lekker babi pangang. Daar zijn ze/we zo dol op. Daarna heb ik Tiramisu ijs toe met of zonder slagroom, maar.... het is me nogal wat. Gebak, tussendoor een wijntje met een cracker en wat erop, babi pangang met kip, volkoren mie, kroepoek en ijs met slagroom toe.

Eten vind ik sowieso al één en al ellende, zeker buiten de deur. Kook dan liever zelf en zo vers mogelijk. Dan weet ik wat ik eet.
Lekkerder dan dat ik bijvoorbeeld babi pangang maak, bestaat niet, ook niet bij de Chinees. Lachen

Ik reken vooraf in Mijn Eetmeter uit hoe of wat, dan kan ik de voeding die ik ingevuld heb wegstrepen wat echt teveel gaat worden.
Hoop ook echt gauw weer te gaan fietsen met manlief, zodra de wind gaat liggen of wandelen. Al is het maar een klein stukje en niet meer zo achterlijk ver. Dat gaat soms gewoon niet meer. Dat moet ik de laatste maanden zo bezuren. Dus ook dat goed doseren.

Maar goed...er staan de komende dagen wat uitdagingen op mij te wachten. Je kunt wel zeggen: 'Geniet toch mens', maar het resultaat van het genieten vind ik het niet waard. Eenmaal in de flow, ga je steeds sterker worden, zeker met positieve resultaten.

Ik geniet als ik ga afvallen en weer mooi slank ben en een gezond BMI heb. Dat is waar ik blij van word en… trots... Nog even en dan gaan we misschien op vakantie de zon in aan zee in... bikini... lekker slank... Ik ga ervoor!

Nou mensen, dit zijn mijn beslommeringen... als dat alles is in mijn leven ben ik een spekkoper.

Lieve groet van blije Crebster. Mallepietje

Menu totaal 837 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 76 kcal
Brinta 138 kcal
217 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banaan 57 kcal
Bio organic karnemelk 64 kcal
123 kcal

Tussendoor middag
Thee 0 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Andijvie 39 kcal
Slavink 222 kcal
482 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
8 kcal

837 kcal Energie
27,2 g Vet
9,2 g Verzadigd vet
61,4 g Eiwit
83,1 g Koolhydraten
9,4 g Vezels
3,41 g Zout
4,56 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 feb 2022 11:37    

Reageer met quote
Vrijdag 18 februari 2022,

Applaus Ik heb het gistermiddag weer overleefd en niets genomen. Buufie vond het niet leuk, maar ze vond mij wel heel sterk. Heb echt alleen maar twee bakjes thee gedronken en veel gekletst.

Toen ik thuis kwam had mijn man de ramen gedaan, ze zagen er zo uit. Zondag krijg ik visite, dus dan moet ik wel naar buiten kunnen kijken. Voorlopig glimmen de ramen je tegemoet. Wat een schat van een mannetje is het toch. Lief

Vandaag is het een rustig dagje. Wel alvast mijn bed verschoond en de was aangezet. Meestal doe ik die dingen op zondag, maar zoals ik al schreef, ik krijg dan visite en wil er wel een beetje er gezellig bij zitten. Heb er zin in...

Vanmiddag moeten we weg naar Zoetermeer, we kunnen er niet onderuit. Balen is dat met die wind. Gelukkig zijn wij wel wat gewend en hebben een super heerlijke, grote auto, dus...

Je zult zien dat het weer meevalt... ze zijn ook niet veel meer gewend hier in Nederland. Zelfs het vliegverkeer en de treindiensten liggen vanmiddag stil. We zullen het meemaken...

Maar goed...we eten vandaag weer heel lekker.

Wens iedereen een fijne dag toe en wees voorzichtig.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 736 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Brinta 103 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 76 kcal
182 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Karnemelk 60 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 57 kcal
119 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 28 kcal
Kipfilet 156 kcal
405 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

736 kcal Energie
13,2 g Vet
3,7 g Verzadigd vet
74,1 g Eiwit
76 g Koolhydraten
7,3 g Vezels
3,15 g Zout
4,18 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2022 10:59    

Reageer met quote
Gelukkig hebben we onze afspraak van vanmiddag kosteloos af kunnen zeggen. Ze waarschuwen niet voor niets met de storm Eunice op komst. Wat een opluchting! Straks lekker lezen.

Nogmaals groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2022 12:53    

Reageer met quote
Zaterdag 19 februari 2022,

De storm is gaan liggen voorlopig, maar er is toch behoorlijk wat schade hier in Brielle. Brandweer en ambulances reden af en aan. Wat waren wij blij dat we gistermiddag niet op pad hoefden.

Heb vanmorgen mijn huisje een beetje gedaan en een was gedraaid. Wasmand is lekker leeg. Morgen visite, dan vieren we alvast ons 12-jarige huwelijk, maar dinsdag met ons tweetjes. Dan kook ik ons lievelingsgerecht.

Vanmorgen ook een vers, kruidig groentesoepje gemaakt met magere rundvlees balletjes, lekker veel peterselie en Italiaanse kruiden uit het molentje. Maak er vandaag gelijk een brooddag van. Dat is goed voor de darmen, want alleen de shakes is ook niet echt gezond. Wil wel met de koolhydraten onder de 100 gr. per dag blijven en onder de 1000 kcal. aan energie per dag. Lukt niet altijd, maar over het algemeen mag ik niet ontevreden zijn.

Vanavond naar buren boven ons, ze vroegen of we zin hadden om te klaverjassen, gezellig hoor. Hoop dat ik weer sterk ben, maar ik geloof dat het super goed gaat wat dat betreft. Voor mij alleen koffie en water. Kan echt weer goed 'Nee' zeggen.

Eigenlijk had ik vanmiddag nog willen wandelen, maar dan kan ik niet meer weg vanavond. Heb vanmorgen lopen poetsen.... tja... Dat wandelen of fietsen komt ook wel. Nog een paar dagen en dan gaat de wind liggen en kunnen we weer normaal gaan fietsen. Ga zo lezen.

Nu ik in mijn mooie kamertje zit te tikken in mijn dagboekje, kijk ik naar mijn kleine aanwinst. Mijn lieve stekje. (Middelste foto)
Hoop toch zo dat ze worteltjes krijgt. Dat zou wat zijn zeg. Het moet een mooie, grote vioolplant worden. Dat herinnert mij aan mijn vader. Dat had ik ooit van hem gekregen, wat ik al eerder geschreven had. Heel verhaal natuurlijk weer. Lachen

Ook mijn andere planten doen het zo goed. Waar je zoal niet blij van kan worden. Morgen plantendag, dan gaan ze of in bad/douche, krijgen deze zondag plantenvoeding en de droge planten mogen nu ook water en natuurlijk heel veel liefde. Ha ha ha... Heel programma voor de groene lievelingen.

Heb voor volgende week ook al mijn menu klaar tot en met donderdag. Lekker makkelijk toch? Het meeste heb ik al in huis, alleen nog de verse groentes in huis halen.

Wens iedereen een hele fijne dag toe, geniet zolang het zonnetje schijnt. Morgen zou is het weer bar en boos met veel regen.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 932 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Brinta 138 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
234 kcal

Tussendoor ochtend
Gevulde koek 123 kcal
131 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Stevig grof volkoren 77 kcal
Paturain Verse Roomkaas Knoflook & Fijne Kruiden 35 kcal
Gegrilde ham 14 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Groentesoep met vlees, helder 90 kcal
261 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Groentesoep met vlees, helder 90 kcal
Stevig grof volkoren 77 kcal
Activplus 19 kcal
Kipfilet, vleeswaar 28 kcal
Kipkerriesalade 71 kcal
285 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

932 kcal Energie
33,4 g Vet
10,8 g Verzadigd vet
56,7 g Eiwit
95 g Koolhydraten
12,7 g Vezels
5,9 g Zout
2,49 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Schoonmaken, huis 100 min. 384 kcal
100 minuten 384 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 19 feb 2022 14:17    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Ik zal ook wel genieten, Crebbie, ben weer wat wijzer. Leuke collage!
Wat ik al eerder dacht, wat mij bij jou opviel is dat jij dus jouw intake van eten calorie- en koolhydraatbeperkt is
voor 'het beste resultaat'.

Grappig genoeg is dat mij dat is aangeraden zo'n 30 jaar geleden, in Amerika n.b., toen ik nog Atkins volgde.
Ik heb daar niets mee gedaan .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 feb 2022 14:55    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Een fijne dag toegewenst. "Je voelt je geestelijk weer super sterk. Nu doorpakken."

Jouw eigen woorden, hartstikke goed.
O, wat zullen jullie smullen!

Groetjes....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2022 11:58    

Reageer met quote
Zondag 20 februari 2022,

Hallo allemaal,

Vandaag vieren we ons 12-jarige huwelijk met mijn stiefzoon en vriendin. Allemaal lekkere dingen in huis gehaald, maar heb me goed weten in de houden. Gewoon minder van alles genomen en dat is goed gegaan. Daarbij drink ik bijna nooit, dus zeker nu niet en ook verder niets tussendoor genomen. Alle beetjes die je niet eet, dat helpt. Via de Eetmeter babi pangang ingevuld, dat zal varkensvlees zijn, maar ik heb het klaargemaakt met kip. Weet niet of dat nog scheelt.

Dat was het dan voor de zondag. Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1374 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
174 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Bio organic magere yoghurt 74 kcal
Kruidvat Pure Whey banaan 57 kcal
133 kcal

Tussendoor middag
Marsepeingebak 257 kcal
271 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Babi pangang, zonder rijst 164 kcal
Mienestjes volkoren 134 kcal
Slagroom, spuitbus 31 kcal
Roerei 75 kcal
Kroepoek 52 kcal
Tiramisu IJstaart Fairtrade 207 kcal
Oosterse roerbakgroenten 24 kcal
782 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
8 kcal

1374 kcal Energie
49,3 g Vet
22,3 g Verzadigd vet
87,1 g Eiwit
140,6 g Koolhydraten
9,6 g Vezels
3,61 g Zout
7,7 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2022 16:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 102 van 115