Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Crebster, mooie bloemen, maar wat deed George Clooney bij jullie thuis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022 11:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Je zit in de flow! Je drinkt goed en je hebt waarschijnlijk lekkere shakes.

Jij komt er wel!

We wel weinige cal....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Astride schreef:
Crebster, mooie bloemen, maar wat deed George Clooney bij jullie thuis?

Ha ha ha... ja, hij lijkt best wel op hem en is gelukkig ook heel lief, trouw, wijs, handig, fit en gezond. Wat wil je nog meer. Hij is dé hoofdprijs van mijn leven en ben ook heel zuinig op mijn lieverd, ha ha ha...Mijn miljoenenkanjert.

Leuk compliment, hij loopt gelijk naast zijn schoenen, ha ha ha...

Fijne dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022 11:27    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Een lekker ding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022 11:36    

Reageer met quote
Zaterdag 12 februari 2022,

Wat een heerlijke dag gister. Koud en wat wind, maar toch weer 32 km gefietst. Moest het een en ander hebben in Spijkenisse, dan heb je een doel. Lekker geslaagd. Ook een tl-buisje gekocht voor mijn oude vriendin van 91 jaar. Er stond al twee weken een oude tl-lamp van haar keuken in de gang. Dus ik heb gekeken wat voor maat het was en er een gekocht bij de Gamma. Lag niet echt op onze route, maar ja... Toen samen met mijn man die lamp gebracht en blij dat ze was. Dus ze heeft weer licht als ze aan haar aanrecht staat.

Gisteravond lekker volkoren spaghetti gekookt en toen... ging het licht uit! Weer zo een pijn in de bovenrug. Te lang gestaan en gedraaid in de keuken. Meestal ga ik even liggen na het eten, omdat ik niet zo lang meer dan kan staan. Daarna afwassen, maar nu deden we dat gelijk... Tja... het overvalt me steeds meer.
Deze keer was het echt raak. Ik weet niet wat het is. Toen heeft mijn man me gemasseerd en ben onder de rode lamp gegaan. Dat hielp met wat pilletjes. Heb ook lekker geslapen en geniet nu van de mooie zonsopgang.

Nu, zaterdagochtend, gaat het weer. Raar niet? Ben altijd blij als ik opsta en de pijn is weg. Het begin van een stralende dag.

Vandaag dus een rustig dagje en ga lekker een boek uitzoeken, de spannende boeken zijn uit, brrrr.... zo spannend soms.

Ga zo het ontbijt klaarmaken voor ons. Vandaag maak ik er een feestdag van, want we eten lekkere volkoren, havermout, bakmeel, magere melk, zout, ei, banaan pannenkoeken gekruid met kaneel en koekjeskruiden. Het beslag ff laten staan en dan bakken maar. Serveren met honing. Maak er toch een paar met spekjes, anders is het zo flauw eten. Ha ha ha... Ik kijk er zo naar uit. Ff boosteren deze dag.
Daarna basta... en weer heel streng zijn tot donderdagochtend, dan ga ik weer wegen. Kijken of ik toch nog afval als ik dit zo tussendoor eet. Moet dan wel weer meer beweging hebben volgende week, ha ha ha... Ben heel benieuwd.

Wens iedereen een hele fijne dag toe en geniet van alles om je heen.

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022 9:33    

Reageer met quote
Zondag 13 februari 2022,

Wat heb ik gisteravond vreselijk gezondigd, heb het maar niet genoteerd, maar het is zeker 1700 kcal geweest. Het was heel lekker, maar dat ga ik voorlopig niet meer doen. Ben gelijk aangekomen. Ik heb van die overheerlijke banaan, volkoren pannenkoeken gebakken met honing erop en sommige zelfs met spek gebakken. Ha ha ha.. Dat moest ff, maar de zaterdagen booster ik wel voortaan met een lekker helder groente soepje en een volkoren broodje met mager beleg of zo. Grap

Vanmorgen nog ff het huis gesopt. We hebben zo een last van stof en hooikoorts. Nu al...
Vanmiddag een uurtje gewandeld, niet veel voor mij, maar wel verstandig. Die rug wil niet zo als ik te gek doe. Het wordt steeds minder wat ik kan, zonder pijn. Maar goed...

Manlief zit voetbal te kijken. Zijn cluppie staat nog voor, maar hoor hem wel knorrepotten. Volgens mijn lopen ze de kantjes er van af. Ha ha ha...

Straks ga ik lekker gezond en mager koken. Het is nu weer sterk zijn voor de rest van de week.

Fijne dag en succes met de nieuwe week.

Menu totaal 814 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocola 76 kcal
Zonnatura Groene thee Ginseng 0 kcal
154 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
8 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura Groene thee Ginseng 0 kcal
Kruidvat Pure Whey Banaan 76 kcal
162 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
AH Jonagold 80 kcal
94 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Magere runderlappen 4st/ 135 kcal
388 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal

Beweging 165 minuten 645 kcal
Schoonmaken, huis 120 min. 461 kcal
Wandelen, lopen, rustig tempo, 4-5 km/uur 45 min. 183 kcal

814 kcal Energie
13,1 g Vet
4,1 g Verzadigd vet
91,2 g Eiwit
79,7 g Koolhydraten
7,8 g Vezels
2,07 g Zout
9 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2022 17:10    

Reageer met quote
Maandag 14 februari 2022,

Goedemorgen allemaal,

Nieuwe week en nieuwe kansen. Zondag ben ik goed doorgekomen en heb me helemaal aan alles gehouden en dat voelt goed. Verder ga ik niet al te veel doen, misschien ff wandelen met manlief.

Dinsdag 15 februari 2022

Gelukkig is mijn moeder genezen van de corona en is de afdeling weer vrij gegeven. Dus gaan we eerst gezellig naar mijn lieve moedertje en daarna... Naar de implantoloog. Daar wordt gekeken of alles goed is en of de implantaten vast zitten. Als ik akkoord krijg, kan ik volgende week mijn klikgebit laten maken en ... 1 maart is alles weer voorbij aan ongemakken. Pffff... ben zo blij en ... wat gaat de tijd snel. Drie maanden zijn toch zo om Disco

Tip: Ook nog dinsdagavond (morgenavond) de persconferentie aanhoren... we gaan het horen en zien.

Dit verhaal wordt vervolgd.

Wens iedereen een fijne week en wees sterk mensen, denk aan de zomer met je slanke mooie lijf, want straks kunnen we weer helemaal los en gaan en staan waar we willen, blijf erin geloven mensen! Grap

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 814 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Munt 1 kcal
155 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banaan 76 kcal
Munt 1 kcal
163 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Hachee, met zout 288 kcal
466 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

814 kcal Energie
23,9 g Vet
10,4 g Verzadigd vet
80,1 g Eiwit
67,2 g Koolhydraten
5 g Vezels
5,69 g Zout
8,16 μg Vitamine B12

Mijn beweging:
Wandelen, lopen, rustig tempo, 4-5 km/uur 90 min. 367 kcal
90 minuten 367 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 11:52    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wat lekker dat jullie vrijdag 32 km hebben gefietst en heel lief van je dat je de juiste TL-lamp hebt gehaald voor je oudere vriendin. Ook al lag het niet in de route. Uitlachen

Naar dat je zo'n last had van je rug. Maar gelukkig ging het na massage, wat pilletjes en onder de rode lamp, zaterdag weer goed!

Goed dat je je zondag aan je eetplannen hebt gehouden.

Fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2022 20:25    

Reageer met quote
Dinsdag 15 februari 2022,

Het is me het dagje wel. Vroeg opgestaan. Heerlijk naar moedertje geweest, het gaat goed met haar en heeft niets overgehouden aan de corona. Ik had een chocolaatje bij me voor haar en wat zat ze te smikkelen. Daarna moest ik naar de implantoloog en ook daar was het goed. Ik kan nu verder met het klikgebit te laten maken. Dat gaat a.s. maandag gebeuren.

Verder vandaag nog een grote plant gekocht bij de Dirks, die waren in de aanbieding en waren zo prachtig groen, glimmend erbij. Onze keuze viel op een grote vingerplant. Hij of zij staat nu hier naast me te pronken in mijn kamertje bij het bureau, lekker in beschermd licht. Kijken of dat een goede plaats is voor de plant. Ben er erg blij mee. Had vroeger alleen maar plastic planten en nu we toch niet meer zolang weg gaan, hebben we ons huis verrijkt met mooie, maar makkelijke planten. Ook goed voor de zuurstof in huis, zeggen ze.

Heb ook een stekje gekregen van de vioolplant. Vroeger had ik zo een plant van mijn vader gekregen en heb daar zo ontzettend veel stekken van gemaakt. 35 jaar lang heb ik die plant in leven gehouden door te blijven stekken, als ie te groot en te oud werd of als de bladeren niet meer mooi waren, knipte ik de top eraf en zette het in water... hoppa, binnen een mum van tijd schiet dat wortel en kun je het in een pot doen met goede aarde. Kijken of deze stek ook makkelijk gaat wortelschieten.

Alleen is het waardeloos met eten buiten de deur. Bah...
Geen goede keuzes gemaakt dus. Wilde eigenlijk aan de thee bij mijn moedertje, maar kan die heerlijke chocolademelk uit de automaat niet voorbij laten gaan, zwak toch? Toen we de tijd moesten overbruggen, omdat ik later een afspraak had bij de implantoloog, zijn we ook nog 'koffie' gaan drinken bij de Intratuin in Zoetermeer. Helemaal in lente sferen. Heb daar een chocolademuffin genomen met warme chocomel, ook uit een automaat, dus niet die vette van Nutricia of zo en zeker geen slagroom erop, maar toch. Stom Ik leer het geloof ik nooit.

Zo vallen we dus niet af. Nu heb ik vandaag nog niet echt veel kcal genomen en qua koolhydraten valt het mee, maar het zijn snelle, ongezonde koolhydraten die ik vandaag at en dat maakt het zo erg.

Morgen moet ik echt sterker zijn. Dan werk ik bij de haven in de keuken. Meestal krijg ik een advocaatje met slagroom na gedane arbeid. Dat is echt een groot theeglas. Dus ik ga morgen proberen om 'Nee' te zeggen. Eet eerst goed van tevoren, geen shake, maar een bord magere melk met Brinta. Heb dan drie uur gesopt en als ik thuis komt, wacht er weer een heerlijke prak spaghetti op me. Die had ik nog over van verleden week en dat is lekker makkelijk als ik thuis kom, meestal ben ik total los en vraag me af waarom ik dat mezelf nog steeds aan doe. Lachen Wil zo graag nog nuttig zijn en ff wat andere mensen om me heen.
Dus... Verstandig blijven en sterk zijn en 'Nee' zeggen!!! Ik ga jullie het eerlijk schrijven of ik morgen sterk ben geweest.

Wens jullie een hele fijne avond en wat ben ik blij met mijn nieuwe vingerplant. (Wat een naam Grap

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1155 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
174 kcal

Tussendoor ochtend
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
94 kcal

Lunch
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
Choco muffin 236 kcal
322 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
BIO Bietjes gekookt 53 kcal
Hachee, met zout 48 kcal
Slavink 222 kcal
544 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

1155 kcal Energie
45,9 g Vet
13,9 g Verzadigd vet
69,6 g Eiwit
110,4 g Koolhydraten
11,1 g Vezels
4,75 g Zout
5,71 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 17:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
OK Crebster, vandaag heb je misschien een slechte lijndag gehad, heel herkenbaar. Ik ben ervan overtuigd dat je je morgen weer herpakt. Het is niet zo slecht dat je zo geniet van chocolade. We hebben soms van die dagen. Het smaakt ons zo goed. Wat mij helpt is dat ik mij voorbereid op mogelijke verleidingen en zelf tot een thermoskan met koffie meeneem voor tijdens uitstapje en ook andere versnaperingen. Vooral als je met eigen vervoer reist is dat te doen.

Maar ik weet zeker dat je al die trucjes wel kent. Denk maar zo, je bent je bewust van hoe dat komt en morgen komt er weer een dag. De tijd van legitiem muffins eten en chocolademelk met slagroom drinken komt wel weer.

Blijf genieten, maar dat doe je toch wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 feb 2022 20:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 101 van 115