Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
hhh schreef:
Hallo Crebster,
Vandaag heb ik me onvoorbereid weer aangemeld bij de weegclub. Ik zat er al een tijd tegenaan te hikken en na een mailtje van vandaag heb ik me spontaan aangemeld. Het werd tijd...want ik ben de controle kwijt!

Ik heb je dagboekjes gelezen en de work-outs bekeken via jouw links. Geweldig! Ik kende de filmpjes niet. Bedankt. Daar ga ik morgen ook aan beginnen.
Het is voor het eerst dat ik onvoorbereid aan een afvalperiode begin. IK heb nooit met shakes gewerkt, dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en ga de eetmeter van het voorlichtingsbureau van de voeding invullen.Dat heeft bij mij altijd gewerkt. 1350 tot 1500 cal per dag.
Bedankt voor je stimulans. Ik hoop dat we het lekker lang volhouden en heerlijk de zomer ingaan.
Succes! Hettie

Bedankt Hettie,

Leuk dat je langs bent gekomen. Wat onvoorbereid afvallen betreft, misschien is dat ook wel een heel goed begin. Als je de voordelen in je gedachten houdt, dan moet het lukken. Voorbereid of niet. Deed ik ook toen ik ging stoppen met roken. Ook onvoorbereid, ik kon wel janken, maar...er waren zoveel voordelen, alleen maar....
Nu kan je nog eten en drinken, alleen beperkt, nou...dat is toch niet zo erg, toch? Veel water drinken, geen vet, geen suiker en niet teveel, moet gewoon lukken.

Betreft mijn shakes, tja...ik ben een vervelende eter, maar toch ook een simpele eter. Hollandse pot en af en toe bami of zelden een pastaatje. Ik begon het eten te zien als mijn vijand.

Na het shaken ga ik ook beter opletten en uit puzzelen hoe dat moet gaan in de toekomst met voeding, dus kijk ik goed wat jullie doen.
Trouwen...ik deed dat ook altijd, dat invullen wat ik at bij voedingscentrum. Nu heeft dat geen nut, want met die shakes weet je goed wat je binnen krijgt, alleen het avondeten moet ik er in gaan zetten, dan krijg je weer controle over wat je eet en hoeveel cal. Ook leuk om dat weer even bij te houden.

Ook Runkeeper op mijn phone gezet en gewandeld.
Die work-outs van you tube lijken niets te doen, nou...ik kan bijna niet meer lopen. Deed ook die kettle bell erbij, dus een uur getraind, was iets te veel van het goede.
Dat ben ik weer. Ik heb maar een stand en dat is dus keihard er tegen aan, dat moet uit mijn systeem. Ha ha ha...heb mezelf er elke keer mee.

We gaan resetten en dan zijn we straks weer mooi slank. Dat is waar ik mij aan vast houd. Houd je dat zelf voor, dan moet het lukken.
Samen, met elkaar!

Fijne avond en bedankt voor je bezoek.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 19:53    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Veel spierpijn dus...
Probeer eens wat eiwitten te nuttigen na een workout. Griekse yoghurt ofzo of zo'n bakje yoghurt met extra proteïne. Voor spierherstel!
Marloes heeft daar ook wat videos over op YouTube staan trouwens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020 9:11    

Reageer met quote
Jodelootje schreef:
Veel spierpijn dus...
Probeer eens wat eiwitten te nuttigen na een work-out. Griekse yoghurt of zo of zo'n bakje yoghurt met extra proteïne. Voor spierherstel!
Marloes heeft daar ook wat video's over op YouTube staan trouwens.

Hallo Jodelootje,

ja ik weet het, ik had al expres eerst gesport en toen mijn shakes genuttigd met kwark en wat yoghurt, maar het is echt erg geweest. Ben wel gister gaan wandelen en er door heen proberen te lopen. Ging goed, maar toch nog erg stijf. Eigen schuld hoor, heb heel lang weinig/niets gedaan. Stom gewoon.

Bedankt voor de tip, ik ga ff op die video kijken van Marloes.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020 9:36    

Reageer met quote
Donderdag 30 april 2020,

Goedemorgen lieve mensen,

Wat heb ik het druk vanmorgen met de weegclub, ik wil graag een beetje de mensen kennen die mij steunen. Beetje bij gelezen en gereageerd. Dat hoort toch zo? Ik kijk en antwoord 's morgen en 's avonds, anders zit je de hele tijd achter de pc.

Tja...op tijd opgestaan en ik ga zo weer thuis beginnen aan mijn work-out van een uurtje. Oefeningen en kettle bell.
Vanmiddag ga ik naar mijn oude wijze vriendin. ja ja..ik weet het...we houden afstand. Ik heb al opgebbeld met de mededeling dat ze niets in huis moet halen, alleen voor haar zelf. Maar ze is solidair met mij. Lief niet. Ze begreep het.

Verder gaat het nog steeds goed. Ik sta elke dag op de weegschaal en ik ben elke dag weer blij.
Het gaat goed met het afvallen en ben zeer gemotiveerd.
Ondertussen oriënteer ik mij op het gezonde leven 'after the shakes'. Dat is eigenlijk het belangrijkste, omdat je na het afvallen wel moet blijven opletten wat je dan gaat eten.

De update is weer vanavond, of het allemaal is gelukt.

Ik wens iedereen een fijne dag en geniet. Ook voor diegene die het zwaar hebben deze tijd. Ook daar is mijn hart.

Crebster

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020 10:10    

Reageer met quote
Update donderdag 30 april 2020,

Hallo allemaal,

Ben ik weer. Vandaag een superdag. Ha ha ha...Gewoon weer gaan gymmen, een uur lang, en...geen spierpijn nu. Oefeningen en kettle bell.
Gewoon er langzaam door heen gegaan. Maar het gaat goed vandaag. Daarna mijn middag shake genomen en dat ging inderdaad goed.

Vanmiddag was ik bij mijn lieve, wijze oude vriendin van 89 jaar en wat hebben we gelachen. Wij wonen in een 55+ appartement met 2 liften per gebouw, staan er 5 hier. Veel oude mensen en die overlijden, dat gebeurt hier regelmatig.
Stond mijn oude vriendin bij de lift en zag een lijkenkist in de lift met mensen erbij. Dus ze maakt een kruisje, ze is Katholiek en ging naar de andere lift. Na een week of wat zag ze diezelfde mensen weer en zij vroegen haar: 'Waarom maakte u een kruisje bij de lift laatst?' Toen antwoordde ze: ' Dat doen Katholieken altijd uit respect'. Toen zei die andere: 'Maar lieve mevrouw, het was een boekenkast, we waren aan het verhuizen'. Ha ha ha....Nou...ik dacht dat ik niet meer bij kwam. Leuk mensie. Doet de mens toch weer goed? Ha ha ha... ik zag het helemaal voor me en dan dat droge gezicht van onschuld van mijn oude lieve vriendin. Super.

Menu:

Shake met karnemelk

Shake met karnemelk

Niets tussendoor (was op visite) alleen 2 x groene thee met gember

Prakkie: Beetje aardappelen, broccoli en een heel dun carbonaatje.

Appel en groene thee met gember

Heel veel water en groene thee met gember en kruidenthee tussendoor

Fijne avond en slaap lekker voor straks.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020 18:58    

Reageer met quote
Vrijdag 1 mei 2020 Dag van de Arbeid,

Goedemorgen mensen,

Er wordt mij toch regelmatig gevraagd hoe ik het na het afvallen met shakes ga aanpakken. De terugval ligt op de loer, zodra je weer normaal gaat eten. Daar ga ik mij ook op oriënteren. Ik kijk wat de andere eten, mits ze dat ook opschrijven natuurlijk en haal dan de zogenaamde krenten uit de pap.

De laatste week voordat ik begon met de shakes had ik al niet meer gesnoept en minder gaan eten 1200kcal. en was al 8 ons afgevallen.
Dat brood eten ga ik niet/weinig doen. Hoe goed brood ook is, maar ik moet er mee uitkijken, omdat ik alleen maar lekkere dingen op brood ga doen. Het is dus niet het brood, maar mijn hang naar zoet op brood.
Ik lus geen kaas, worst, brie of vis, tomaat, komkommer, radijs.

Er zijn maar weinig dingen die ik lekker vind op brood of cracker, dus ik moet mij eraan toe zetten. Het is ook heel eenzijdig wat ik eet, ook niet goed, maar ik lus het gewoon niet. Ik vind eten eigenlijk een straf, of het moet gebak zijn of chocolade. Word gek van mezelf als ik dit schrijf. Zo stom dit.

Zodra ik weer wat anders kan/mag eten, dan denk ik met havermoutpap te beginnen, als lunch volkoren cracker met rucola sla, gekookt ei en filet americain/kip-/kalkoenfilet,rosbief, varkensfilet of iets dergelijks.
Op die fiets dus...en natuurlijk tussendoor wat rauwkost of fruit. Rauwkost lus ik alleen puntpaprika of heel misschien een rauw worteltje.
Fruit neem ik alleen maar als ik echt trek ga krijgen en dat is meestal om 21:00 uur. Dus ben ik zo blij als een kind als ik die appel nog heb liggen.

Vandaar nu de shakes, ik hoef nu ff niet na te denken. Even rust aan mijn hoofd en ik wil nu gewoon resultaat zien. Ik weet waar mijn fout ligt. Vaak teveel van alles en lekker hompen en zoetigheden.
Dat doe ik al een tijdje niet meer, vandaar die 8 ons eraf. Dus ik kan het wel en...veel meer bewegen. Deed ik ook niet meer.

Voedingscentrum is echt heel goed om af te vallen en te kijken wat je eet. Dat ga ik dan ook weer doen, als ik ga afbouwen.

Het plan ligt er, maar ik kijk bij mede weegcluppers of er wat lekkers bij zit, wat ik straks mag eten en dat noteer ik.

Het regent, dus ik wacht ff totdat het droog is en dan een stuk wandelen. Om de dag oefeningen van 1 uur.

Fijne dag allemaal,

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 9:08    

Reageer met quote
Mijn menu vrijdag 1 mei 2020:
(Heb Dieet Pro zelf ingevoerd bij Voedingscentrum)

Totaal 972 kcal

Ontbijt
Dieet Pro 80 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
155 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere franse kwark 21 kcal
Magere yoghurt 57 kcal
158 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Sla, krop- 26 kcal
Ei 96 kcal
Slasaus 33 kcal
Slavink 222 kcal
Jus 43 kcal
503 kcal

Tussendoor
Witlof 3 kcal
Lente-ui 3 kcal
Sla, rucola 2 kcal
Appel 6 kcal
Paprika 5 kcal
Slasaus 13 kcal
Natuurazijn 1 kcal
Olijfolie 45 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Zonnatura natuurlijke stoelgang 0 kcal
Appel jonagold 76 kcal

157 kcal

Laatst aangepast door Crebster op vr 01 mei 2020 14:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 13:03    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Hoi crebster
Ik kom even bij je kijken!!
Ik heb wel veel ervaring met shakes helaas Rollende ogen van 2012 t/m 2019 het cambridge dieet gedaan,ik deed ook net als je zoon de 500 de eerste keer in 4 maand 25 kilo afgevallen,maar ik heb nooit goed de af en de opbouw gedaan Rollende ogen en dan is het niet zo gek als de kilo,s er snel weer aankomen,en daarna ging het afvallen en weer aankomen,tja dan kun je doen wat je wilt dan val je nooit af!!

Als je nu goed naar mijn verhaal kijkt helpt het je misschien want zo moet het niet Lachen
Zoals je al in mijn dagboek schreef is je man trots op je,dat is fijn,
de mijne steunt me ook altijd,maar als je zo vaak als ik jaar in jaar uit shakes gebruikt dan is het niet zo gek,als hij liever heeft dat ik geen shakes meer neem,ook i.v.b met mijn galblaas operatie vorig jaar!!
Ik probeer nu normaal te eten,en niet te snoepen soms gaat het goed soms niet,maar doe m,n best!!

Maar je mag trots op jezelf zijn dat je de stap weer hebt gezet,en je weet hoe goed je met shakes kunt afvallen,dus het komt wel goed met je!!
Heel veel succes meid!!

Groetjes Deeltje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 13:39    

Reageer met quote
Deeltje1960 schreef:
Hoi crebster
Ik kom even bij je kijken!!
Ik heb wel veel ervaring met shakes helaas Rollende ogen van 2012 t/m 2019 het cambridge dieet gedaan,ik deed ook net als je zoon de 500 de eerste keer in 4 maand 25 kilo afgevallen,maar ik heb nooit goed de af en de opbouw gedaan Rollende ogen en dan is het niet zo gek als de kilo,s er snel weer aankomen,en daarna ging het afvallen en weer aankomen,tja dan kun je doen wat je wilt dan val je nooit af!!

Als je nu goed naar mijn verhaal kijkt helpt het je misschien want zo moet het niet Lachen
Zoals je al in mijn dagboek schreef is je man trots op je,dat is fijn,
de mijne steunt me ook altijd,maar als je zo vaak als ik jaar in jaar uit shakes gebruikt dan is het niet zo gek,als hij liever heeft dat ik geen shakes meer neem,ook i.v.b met mijn galblaas operatie vorig jaar!!
Ik probeer nu normaal te eten,en niet te snoepen soms gaat het goed soms niet,maar doe m,n best!!

Maar je mag trots op jezelf zijn dat je de stap weer hebt gezet,en je weet hoe goed je met shakes kunt afvallen,dus het komt wel goed met je!!
Heel veel succes meid!!

Groetjes Deeltje

Hallo Deeltje,

ja, dat is ff iets heel anders als je aan je galblaas geopereerd ben. Het enige wat je dan kan doen is gezond en niet teveel eten. Dan eet je wel gezellig met je mannetje. Daar is ook veel voor te zeggen hoor. Mijn man doet automatisch met mij mee, maar die eet wel gewoon, alleen wat minder en eet mee met mijn rauwkost. Hij valt nu ook af, terwijl het eigenlijk niet hoeft. Kan je nagaan. Die kerels vallen hoppa zomaar af. Niet eerlijk.

Hou je goed Deeltje, we komen er wel uit.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 14:12    

Reageer met quote
Lopen Disco cheerleader

Het gaat lekker!!! Heb net nog ff gauw 1:15 uur gelopen. 6,83 km en 476 cal. verbrand.
Vandaag zat ik maar op de pc en ook nog ff boodschappen gedaan, maar verder niet veel. Mezelf aangepakt en na het eten een stuk flink door gelopen. Ben super trots op mezelf. Ik geloof echt dat het goed gaat. Dit wil ik ook echt erin hebben. Elke dag een uur bewegen. Fietsen, wandelen of gymmen. Maakt niet uit.

Wens dat iedereen de kracht vindt om de strijd aan te pakken tegen de kilootjes.

Fijne avond,

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 18:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 2 van 93