Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Couscous met groenten en vegetarische balletjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik heb iets nieuws ontdekt; couscous! Ik at het ooit eerder, maar had het nog nooit zelf klaargemaakt.

Ingrediënten (voor 1 persoon):
50 gram couscous
1 paprika
1 ui
100 tot 150 gram courgette
80 gram vegetarische gekruide balletjes (ik gebruikte Goodbite, bij de c1000 gehaald, op basis van soja)
olijfolie
kruiden (ik gebruikte gedroogde Italiaanse kruiden en kruidenmix Mojo picon van de c1000)

Hak alle groenten in stukjes.
Doe een klein beetje olijfolie in een wok en wok de groenten daarin. Voeg na een paar minuten de vegetarische balletjes toe. Ik sneed ze in vier stukjes voordat ik ze aan de wok toevoegde, meer kleinere stukjes leek mij lekkerder.
Laat intussen water koken (bijvoorbeeld in een waterkoker).
Weeg 50 gram couscous af en weeg ook 50 gram kokend water af (bijvoorbeeld in een kopje). Doe de couscous en het water bij elkaar en meng.
Mijn couscous moest na twee minuten wellen nog drie minuten op laag vuurtje verwarmd worden. Bij andere soorten moet je het gewoon tien minuten laten staan.
Voeg kruiden toe aan het groente/balletjes mengsel.

Gooi alles bij elkaar en smullen maar.

Een dergelijke portie kost ca. 170 kCal voor de couscous, 90 kCal voor de olijfolie, 170 kCal voor de vegetarische balletjes en ca. 50 kCal voor de groenten. De kruidenmix Mojo picón bevat ca 40 kCal per portie.
In totaal dus 520 kCal voor een lekker vullende avondmaaltijd. Ik kan me voorstellen dat je verder kunt besparen op de olijfolie en dat je van de balletjes en couscous iets minder neemt en van de groenten iets meer.

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 18:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1