Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

CORONA

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ja zeker horror
net terug van de booster...die zit er gelukkig in
verder voorzichtig blijven met zo min mogelijk contacten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2021 17:45    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
IK ben doordrongen van de ernst en zal er alles aan doen.
Heb m'n booster gehad gelukkig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2021 8:36    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Nieuwe quarantaine regels. Maar die gelden dan dus weer niet voor zorgmedewerkers. Geschokt Die kunnen bij personeelsgebrek (en er is altijd personeelsgebrek) gewoon komen werken, ook als ze in nauw contact zijn geweest met een besmet iemand, zolang ze zelf (nog) maar geen klachten hebben. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 dec 2021 1:00    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Deze week is er iemand uit onze kennissenkring overleden op de IC aan Covid-19.
Zo dichtbij en ik ben erg bedroefd en ook waakzaam maar vooral verdrietig hoewel ik hem nog niet persoonlijk kende.

Hij was getrouwd met iemand met wie ik 4 weken geleden een eerste lunchafspraak had, haar ook nog niet eerder in persoon ontmoet. Zij appte mij om te zeggen dat ze thuis wat snotterig waren, alle 3, maar geen Corona. Of ik de afspraak wilde laten doorgaan?

"Beter niet", zei ik. Mijn man is erg fragiel, stel je voor, dacht ik en schreef per email: "Neen, beter stellen we het uit".
Dit alles pre-omicron.

Een paar dagen later vertelde zij mij dat ze alle 3 positief getest awaren en in quarantaine gingen en nog even later dat haar man aan de beademing op de IC lag..
Wij hielden bijna dagelijks contact, zij hield ook zo haar achterban op de hoogte, terwijl ik niets voor haar kon betekenen.

Ik volgde haar ook al Facebook. Zij is erg sociaal betrokken en staat vol in het leven. Meer dan 20 jaar bij elkaar en binnen een maand overleden.
Zij is 5 jaar jonger dan ik en hield ook heel veel van haar partner, zeker getuige de foto's. Ik ben erg onder de indruk.

Dit is wel een erg persoonlijk verhaal wat ik hier deel, alleen maar omdat ik het ik erg belangrijk vind. Het is bedoeld als 'reminder', niet omdat ik vind dat jullie niet alert zijn maar Covid-19 is wel erg nabij is!

Lieve C, mocht je dit lezen omdat je ook lid van dit forum bent, je weet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 6:00    
Moderator

Reageer met quote
dank je voor het delen Astide
ja zo gaat het helaas maar al te vaak

een vriend van ons werd ziek en was binnen 14 dagen overleden
wij hebben met hem in de auto gezeten zonder dat hij wist dat hij ziek was
gelukkig hebben wij niets ernstigs opgelopen
ik was een weekje niet helemaal fit en m'n man een dagje snotterig

de omnicron is nog veel besmettelijker...alert blijven dus

wie C is weet ik niet maar ik wens haar heel veel sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 9:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi, zo prettig dat jiij en Ellen, HET TEAM, ons altijd het gevoel geven gehoord, gelezen te worden, te zijn. Jullie zijn vaak, iedere dag(?) alom hier vertegenwoordig.

Ik zal C. jouw wensen over een paar weken overbrengen, als wij elkaar in persoon ontmoeten. Mogelijk ken jij haar ook.
De kans is er dat zij ook hieronder onder een nickname bekend is, we hebben het elkaar nog niet verteld.

Ik ken haar via Valtaf.nl waar ik jou ook heb gevolgd, in 2014-2016. en andere bekenden die ik hier heb gespot.

Ik heb toen een prettig contact met haar gehad dat ik moest afbreken toen ik ernstig ziek werd.
Via Facebook kwam zij mij kortgeleden op het spoor en nog maar enkele weken hebben wij weer per mail contact. We wonen en werken in dezelfde stad.

Ik vermoed dat haar hoofd er nu niet naar staat naar het nieuwtje dat ik tijdens die lunch zou vertellen:
" C., Ik zit op 'De weegclub.nl".

Ik had je dit nu natuurlijk in een PB kunnen vertellen, maar het is toch niet iets wat we hoeven te verbergen? Er was eens een Valtaf.nl en een Weegclub.nl en de laatste is de beste gebleken.

Prettig weekend, het onze begint al nu, op donderdagavond!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 19:26    
Moderator

Reageer met quote
we zijn hier zeker alle dagen...meermaals per dag eigenlijk

ik ben wel benieuwd wie het is dus ik hoop dat ik daar nog wat over hoor

we zijn bij de weegclub een grote gevariëerde familie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 21:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zeker. Ik vond trouwens in onze oude bestanden nog veel van berichtjes, van toen.

Wordt vervolgd, eens.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 22:23    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Astride wat vreselijk voor haar......... Sip

Het blijft verraderlijk he. En ook al ben je nog zo voorzichtig, je loopt het zo maar op.

Ik zit nu weer op mijn werk. Steeds met masker op. Maar in de hoofdstad is omicron nu goed voor 99% van de besmettingen inmiddels. Dus ik houd ook mijn hart vast eerlijk gezegd.

Heb diverse kennissen die long-covid hebben, na ruim een jaar nog altijd niet de oude zijn. Dat is wel een schrikbeeld ook. Al is overlijden de overtreffende trap uiteraard. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2022 2:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag heb ik mijn eerste begrafenis per live streaming bijgewoond, zo triest voor de nabestaanden.

Uit 'Het gezondheidsnet' van 11 januari 2022, erg interessant en toegankelijk, kost wel 30 minuten.

Wil je alles weten over de boosterprik? Luister naar deze korte booster-aflevering van onze podcast Gezond Gesprek! In deze aflevering praat Karine Hoenderdos met immunoloog Marjolein van Egmond over de nieuwe Omikron-variant van corona en waarom een boostercampagne nodig is. Ondanks de lockdown, waardoor je misschien het gevoel krijgt dat we 'niets zijn opgeschoten', toont immunoloog Marjolein van Egmond dat er wel degelijk vooruitgang is. Je kunt de aflevering hieronder beluisteren.

https://play.acast.com/s/5ca471dd12d4a5394d6effbd/61c57c6dce0028001275b478
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jan 2022 21:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Pagina 17 van 17