Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Citroensap door thee/water

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   elisel
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heeft er iemand ervaring met een aantal druppels citroensap door de thee of water? Ik heb zo'n verhaaltje gelezen op internet. Het schijnt dat je vetverbranding dan sneller gaat?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Elise

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 20:33    
Vrouw Weeggegevens   Glyn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen/WW

Reageer met quote
Citroen is een ontvetter, prima om daar je vette vingers mee schoon te krijgen. Maar of dat ook goed is voor de vetverbranding Vraag Vraag Vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 20:44    
Vrouw Weeggegevens   Annelotje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb er ook wel eens van gehoord maar niet geprobeerd want ik vond het niet te drinken. Misschien dat iemand ander hier ervaring mee heeft..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Lekker voor vitamine c maar voor vet verbranden helpen gezond eten en beweging,genoeg water drinken niet te veel kkolhydraten en weinig of geen snoepen.
groetjesssssssss

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 17:13    
Vrouw Weeggegevens   nijn
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: ik ga voor gezond

Reageer met quote
Ik heb ergens in een boek gelezen (wat je eet ben je zelf) is dat wanneer je het op de lege maag drinkt (in de ochtend), dat je darmen dan een goede spoeling krijgen. Verder heb ik ook wel eens gehoord dat door het zuur je maag als het ware krimpt, maar of we dit naar het rijk der fabeltjes kunnen verwijzen? Ik doe het wel af en toe 's ochtends, vind het wel lekker en voelt in ieder geval goed. Ik zou je wel aanraden om het door een rietje te drinken, is niet zo fijn voor de tanden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 23:42    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Citroen werkt ook slijmoplossend. Als je 's morgens last hebt van slijm ophoesten zou het helpen, maar mijn man vond het veel te zuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 7:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Warm water of brandnetelthee is ook erg effectief tegen slijm en minder schadelijk op de nuchtere maag dan citroenzuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 7:54    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoe lager de pH, hoe zuurder iets is.

Citroensap heeft een pH van 2,2
Maagzuur heeft een pH van 2
(deze twee waardes heb ik via google gevonden)

Maagzuur is dus nog net iets zuurder dan citroensap.
Ik weet niet precies wat er met de pH gebeurt als je een paar druppels citroensap in een glas water (pH 7, de neutrale pH) oplost. De pH van een paar druppels citroensap in water zal allicht wat meer richting die 7 gaan en dus minder zuur zijn.

Je maag heeft zelf een beschermlaag, om zichzelf tegen de pH van 2 (van het maagzuur) te beschermen. Als die beschermlaag stuk gaat, kun je een maagzweer krijgen. Maar zolang die niet stuk is, kan je maag dus alles tot een pH van 2 gewoon aan, zonder problemen.
Kortom: het citroensap kan in je maag dus echt geen kwaad, je maag is wel wat gewend.

Helaas doet je maagzuur helemaal niets met vetten; dus ik weet niet of citroensap dan wel iets doet. Misschien gaat het ook niet om de pH van het citroensap, maar om een ander stofje in de citroen??

Vet wordt niet verteerd in de maag, maar in de twaalfvingerige darm. Het wordt verteerd door de gal (dat in je lever gemaakt wordt en via de galblaas aangevoerd wordt als het nodig is) en door een enzym dat vanuit de alvleesklier in de twaalfvingerige darm terecht komt. Hier wordt het mooi uitgelegd:
http://www.bioplek.org/animaties/spijsvertering/vetvertering.html

Lost vet op in citroensap? Wie heeft er een vette pan en een citroen om dat uit te proberen?
En zo ja, hoe komt dat dán? Ik heb zitten kijken, maar het zijn vooral basische stoffen (pH hoger dan 7) waarin vetten oplossen. Vetten lossen niet op in water (pH 7). Ik vind nergens dat ze oplossen in zuren.

Tenslotte maakt het waarschijnlijk niets uit of vetten oplossen in citroensap of niet... of ze nou opgelost zijn of niet: je lichaam weet er wel raad mee!

Groeten,
Fabiooltje.

Laatst aangepast door Fabiooltje op do 08 jan 2009 8:39, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 8:16    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Brandnetelthee??? Dan drink ik vaak 's avonds of als ik zwaar getafeld heb. Helaas is mijn man geen theedrinker en is er geen tijd 's morgens voor hem om thee te drinken, maar ik zou het in het weekend eens kunnen proberen voor te stellen, wie weet. Dank voor de tip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 8:23    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Fabiooltje, citroen wordt door de eeuwen heen gebruikt in een bak met water om je handen te wassen na het eten. Ikzelf heb vaak genoeg mijn handen ontvet met citroen en water oa in een middeleeuws thema restaurant in Delft: Stads Herberg de Mol . Werkt perfect hoor ohhh

Wat betreft vet: vet wordt in principe niet verteerd, het enige wat gal doet is vet omringen zodat het zonder aan je darmen te kleven en zonder in je bloed op te nemen weer uit gepoept wordt.
Wanneer je te veel vet eet, zal je lijf niet genoeg gal hebben en zal het vet aan je darm wand kleven, met de mogelijke verstoppingen en remsporen op het toilet tot gevolg. ohhh Ook wordt er dan meer vet in je bloed opgenomen wat tegen je ader wanden, maar ook aan je ingewanden blijft plakken, met de nodige hartfalen als gevolg.

bron: 4e klas Havo Biologie.

Odette die tip heb ik uit het boek van Gillian McKeith (van "Je bent wat je eet" en "Dikke Bruiden". Ik heb ooit wel haar dieet overwogen, het komt denk ik behoorlijk overeen met Weg met de Weegschaal denk ik. Maar het kwam destijds op mij over als iets te veel eten en te bewerkelijk. Ze is namelijk helemaal gek van Aduki bonen en Quinoa enzo, en dat moet je toch lang laten weken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 10:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3