Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cgt, Judith Beck, basis voor gewicht verlies en eraf houden!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Afvallen en op gewicht blijven is zoveel meer dan alleen minder eten.
Hoe hou je de motivatie hoog, wat doe je met snaaidrang, mensen die eten opdringen, dieet moe zijn?
Judith leert je door effectief te reageren op ondermijnende gedachtes en gedrag aan te passen dat op streef komen en blijven voor iedereen haalbaar is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Fijn Elisabeth: een nieuwe Judith-sprint! Lach!
Nog meer afvallen hoeft niet echt, maar er zit nog wat rond mijn middel dat er wel af mag. En ja, voor mij is het echt belangrijk om bewust(er) met voeding bezig te zijn, want het omhoog kruipen van de weegschaal lijkt bij 'stabiliseren' misschien langzaam te gaan (je eet immers nooit ineens meer dan 7000 kcal op een dag!): het is een veel grotere klus om het er weer af te krijgen.
Ik pak het boek van Judith er weer bij en ga ook mijn aantekeningen in mijn laptop weer eens doornemen, om te kijken hoe ik het indertijd ook weer 'deed'. Het goede vasthouden en het minder goede veranderen of over boord gooien!
Succes voor ons allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 20:10    
Vrouw Weeggegevens   liene
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja hoor, ik doe ook weer mee.
Wel een hele uitdaging om een pond per week af te willen vallen, maar ik ga er voor. Het zou zo mooi zijn.
Het moet voor mijn knieën waarvan er 1 zeker is versleten en de ander al eens is geopereerd aan mijn meniscus. Als ik zonder pijn wil s nachts dan moet er gewicht af.
Dus hup hup hup.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 21:25    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik doe ook weer mee natuurlijk, fijn dat we zo contact kunnen houden. Zeker nu ik toch echt aan de bak moet voor die paar kilo minder. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 3:23    

Reageer met quote
ja, we blijven gewoon onszelf scherp houden.
Hier gaat het ook niet erg lekker.
Geef dan het koude weer de schuld, heb wat meer pijnklachten maar van alles naar binnen stouwen lost dat echt niet op!

Kortom, ga weer uit Judith werken en naar de bieb voor extra leesvoer.
Mieke Kosters heeft mij ook nog weleens een zetje kunnen geven.
"Ik ben geen kliko en als honger niet je werkelijke probleem is dan is eten nooit de oplossing!"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 8:01    

Reageer met quote
@liene

Een pond in de week zou met jouw start gewicht moeten kunnen.
Zelf ben ik eind 2015 op advies reumatoloog af gaan vallen.
Heb toen een afspraak gemaakt met de dietiste om een goed voedingspatroon te bepalen, eentje die bij mijn behoefte past.
Zo eet ik overigens nog steeds want gewoon heel goed te doen.
Ervaar in mijn lijf zoveel winst doordat ik minder kiloos hoeft mee te dragen en dat is het me waard.

Hoe ga jij het aanpakken?
Werk je ook dagelijks uit het boek van Judith?
Is jouw manier van eten ook al bepaald?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik zit wel weer in de flow. Stond net met koekjes in mijn handen. Teruggelegd. Voelt goed. In plaats daarvan mijn mandarijn gegeten. Erg blij
Voeden en niet vullen. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2018 3:56    

Reageer met quote
Schrijft dat even in mijn schriftje.
Voeden en niet vullen!!
Zo belangrijk om goede voedingsstoffen binnen ge krijgen en niet al die troep waar je lijf niegs aan heeft.

Geef jezelf een compliment, dag 4, dat doen we te weinig.
Al valt kleine porties, bewust kiezen soms tegen, we zijn hier nog actief, laten het niet versloffen en werken aan een gezond gewicht.

Succes allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2018 8:12    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hier mijn deelname. Zit al tijden 7 ons boven een goed BMI, duidelijk een psychologische barriere. Bij Beck blijven steken in dag 4. Heb wel een motivatiekaart, etc. Lees hem niet meer, omdat ik me behoorlijk goed kan beperken en daarmee op gewicht blijven, maar verder afvallen lukt 1 dag en schiet weer terug. Uitstekend dietisten advies gehad vorige week, eigenlijk al weer in de flow. Opvallend: ze mat mijn taille en meldde dat ik daar al ''onder normaal'' zat, terwijl ik nog niet eens op een goed bmi zit. Voedselreserves zitten elders, niet op mijn ''taille'' Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2018 10:09    
Vrouw Weeggegevens   liene
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja die 103 kg zou moeten kunnen Elisabeth, ik weet het.
Alleen zit het op het moment een beetje raar met mijn gewicht Rollende ogen
Ik ben vorig jaar aardig wat afgevallen, het ging super goed en ik was goed gemotiveerd. Toen kwamen er wat dingetje tussen waardoor ik geestelijk wat uit balans was en waardoor ik het lijnen heb laten gaan. Als mijn hoofd niet opgeruimd is dan lukt het lijnen niet erg.... daarom dat boek van Judith om hier mee om te kunnen gaan.....
Om kort te zijn, ik heb best veel gegeten en in verhouding weinig aangekomen. Dit komt denk ik doordat ik ook niet heb gesport.
Nu ik weer ben begonnen met Judith, en ik weer ben gaan bewegen, groei ik meer dan dat ik af val.
Dus moet ik gewoon heel scherp blijven en mijzelf steeds duidelijk maken dat dit wel goedkomt als ik mijn spiermassa weer op pijl heb. Ik voel aan mijn broeken en aan mijn vet bandje om mijn buik dat ik afval. Alleen de weegschaal geeft het niet aan.
Ik hoop, en ik ga er ook wel van uit hoor, dat dit geen week(en) meer gaat duren. Dus zet ik evengoed in op die 103 kg.
Het is wel oud vet allemaal hoor, dus het zit er stevig aan ohhh
Maar ik ga mijn best doen.

Vandaag mijn motivatie kaarten opnieuw schrijven!!!
Ik lees het boek niet snel, maar dat mag volgens Judith.
Als ik hem maar aandachtig lees en geen stap over sla.

Mijn knieën doen minder zeer nu. Ik heb een tube Voltaren gel gekocht in plaats van die 400 gr. ibuprofen die de huisarts mij voor schreef Rollende ogen Een vriendin van mij werd een beetje boos toen ze hoorde dat ik er 3 op een dag slikte.
Maar het belangrijkste is dat mijn knieën minder gewicht hoeven te dragen . Verward

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2018 11:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18