Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cgt, Judith Beck, basis voor gewicht verlies en eraf houden!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Zal het nog eens opschrijven, dit is zoals doorgesproken met dietiste eind 2015. Afgestemd op wat ik lekker vind en wat dus te doen is mijn leven lang.
In mijn grafiek kun je zien hoe ik daar eerst op afviel en er nu op stabiliseer.

Ontbijt
1snee vk brood, halvarine, plakje zero ontbijt koek en 2 cappuccino met hv melk.
Tussendoor
150 gr.magere kwark, handje kersen (diepvries ), el lijnzaad
Lunch
2 sneeen vk brood of 2 roggebrood met plak kaas of gekookt ei, thee.
Tussendoor
geschilde appel en als ik hongerig ben 1 knackerbrood met dun appelstroop.
Avondeten
3 kl.gekookte piepertjes, of anderhalf opscheplepel rijst, pasta, 250 gr.groente en vegetarisch iets.
Avond
capuccino, cola light, snack a jack of klein handje noten.
s avonds eventueel nog bakje kwark 150 gr.

Eigenlijk best veel eetmomenten op een dag, als je het onder elkaar zet??
Soms vervang ik de lunch door salade of een kom soep.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 9:28    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goede morgen, hier ben ik ook weer eens. Ik begin me weer een beetje mens te voelen. en niet dat ik geleeft wordt.

Vrijdag viel het een beetje tegen op mijn werk. Of ik had gewoon mijn dag niet. Toen ik thuis kwam lag iedereen al in bed en toen ging het bij mij een beetje mis . Schaam Schaam

Zaterdag viel mijn gewicht mij zwaar tegen, ik ben op vrijdagavond na, zo goed bezig geweest en dan een rood vakje.
Ik was ook moe van de vorige dag en te vroeg wakker.
's avonds was mijn normaal lieve schattige nichtje van een half jaar oud een paar uur bij mij, voor het eerst zonder haar ouders........ Geschokt
Jeempie, wat was die boos zeg.
Nadat ik met haar een rondje.... later nog maar een keer een rondje had gewandelt tot het begon te regenen, heeft een uur gehuild.....
.Hopelijk was dit een malig... ik hoop dat ze er snel aan went dat het leven ook door gaat als pappa of mamma niet in de buurt is.
Over twee weken bied ik het weer aan. Mijn neeftje is al zo eenkennig, ik hoop dat dit met haar niet gaat gebeuren. Zo klein en dan al zo'n eigen willetje...

Zondag dus nog moe en hoofdpijn. Heb die dag een rustdag gehouden. Even nergens aan denken... Het was ook niet echt weer om te wandelen dus dat was een goed excuses.

Maandag werken.... pffttt. Nieuw werk en dat was zwaar. Maar ik weet nu denk ik wat ik fout deed. Dus als ik dat werk nog een krijg zal het vast makkelijker gaan.
Gisteren dus kapot. Slecht geslapen van de stijve spieren.
Mijn vader was jarig dus op verjaardag.
Mijn moeder die altijd rekening houd dat ik aan de lijn ben, bood mij zomaar een paaseitje aan Geschokt
Ik heb er snel een gepakt, en ook de 3 andere kleuren geproeft mmmmmmm Zelf koop ik ze niet dussss.
Gisteravond samen met mijn zoon een biggekop snoepje gesnoept. Ik weet het, het is fout. Maar dochterlief die zag het en had het naar haar vader geapt die aan het werk was.
Dus ik kreeg even een preek Geschokt
ja zei hij, volgens andere dochter lief had ik vrijdag avond de koek ook al op gegeten....... Geschokt Geschokt
Wat een klikspanen zeg............ Huil huil Huil huil

Ik weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn of niet.
Ik was gisteren in ieder geval heel boos. Verward Verward

Maar vandaag weer goed van start.
Straks de was ophangen want volgens mij blijft het droog.
Dan een rondje wandelen en mijn boek van Judith lezen.
Gewoon even de tijd er voor nemen in ieder geval.
Het sporten wat eigenlijk voor vandaag op het lijstje stond verzet ik maar voor morgen. Vandaag mijn spieren (schouders/rug) nog even rust geven.

Ik lees iets over een eetmeter.
Dat zal een app zijn. Ik ga hem vandaag even opzoeken op mijn phone.

Op naar een groen vakje voor zaterdag!!!!

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 11:48    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Elisabeth en Anneke, ik zal straks even mijn 'dag' opschrijven.

@Liene, wat een heftige ervaring zeg met het oppassen van het kleintje. Jammer dat ze haar rust niet kon vinden.
Tip: heel zacht muziek opzetten met ouderwetse (goed gezongen) kinderliedjes en zachtjes meezingen? Was een gouden tip van mijn jongste zoon toen we op hun kindjes gingen passen. Ook tijdens het verschonen zong hij altijd iets van Op een grote paddenstoel, of Schaapje schaapje, heb je witte wol.
Toen onze jongens nog baby waren had ik er nooit aan gedacht dat muziek zo'n invloed kon hebben: ik begon er pas mee toen de oudste 2 was... Het schijnt een manier te zijn om het kindje even in een andere 'vibe' te krijgen. Geen idee of het bij jou ook zo werkt, maar het is altijd het proberen waard. Onze kleinkinderen zijn nu 9 en 7, en 4 en 3 en in allebei de gezinnen zet ik geregeld muziek voor hen op. De twee boeken van Koos Meinderts en Annette Fienieg met liedjes van herfst/winter en lente/zomer zijn erg aardig en soms een beetje apart, en ze zijn ook humoristisch geïllustreerd. Op internet kun je vast vinden en luisteren of dit iets is. En misschien kun je ook iets lenen uit de bieb. Er is genoeg aardigs en het hoeft niet allemaal 'voice kids proof' te zijn... Verward
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 12:57    

Reageer met quote
Hier komt mijn dagmenu in grote lijnen:

Vooraf: twee glazen water als ik ben opgestaan. Dan wacht ik nog even met mijn ontbijt.
Ontbijt: stuk fruit; 125 ml Kefir of Griekse yoghurt, dessertlepel zaden/pitten/havervlokken
Tussendoor: fruit, water of (munt)thee, tomaatjes of andere rauwkost, evt. handje amandelen
Lunch: muesli boterham van Jumbo met roomboter, volkoren boterham met roomboter met vlees, vis of een witte kaas, zoals zachte geitenkaas of Hüttenkase. Met wat blaadjes veldsla en tomaatjes
Tussendoor: thee en water, fruit - als we laat eten, neem ik nog wat rauwkost
Avond: bijna nooit aardappels Schaam Schaam , 50-75 gram pasta of rijst, ongeveer 75 gram vlees, 200 gram verschillende groenten, gekookt of rauw, Schaam Schaam sausje van gebakken champignons, jus, of saus op basis van fritta uit een pakje van Heinz. Geen toetje, behalve als we oppassen en we krijgen een ijsje: dan een kleine cornetto
Tussendoor: water, schaaltje met wat olijven en blokjes fetakaas, eventueel nog wat rauwkost, bv. tomaatjes of komkommer/courgette, twee glazen rode wijn (mijn guilty pleasure...)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 13:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb haar op slot in de kinderwagen gelegd en haar laten schreeuwen. Na een minuut of 5 was ze opeens stil......
Geschokt ja ze leefde nog.

Mijn middelste had dat trouwens ook als ze ging logeren.
Die huilde haarzelf in slaap. Ik zei dan ook tegen mijn moeder dat ze pas na 10 á 15 minuten naar boven mocht als ze huilde. 9 van de 10 keer sliep ze dan.
Maar mijn nichtje was zo boos. Zo overstrekt ook, daar kon geen muziekje meer tegenop. Dus in de hoek, een beetje schemer, geen prikkels verder.
Mijn oudste viel altijd in slaap als ik ging stofzuigen. Komt misschien omdat dat haar moest denken aan het geluid van een vrachtwagen toen ze nog in mijn buik zat.
Tja, kindertjes........ er zit geen gebruiksaanwijzing bij helaas, maar ik geef niet op hoor Uitlachen Dan kan ze tante Caroline nog niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 13:39    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth en Dymphie bedankt voor jullie dagmenu. ?
Het komt aardig overeen met mijn dagmenu.
Ik eet per dag 3 stuks fruit. Dat wil ik nu veranderen in twee, als het mij lukt. ?
Ik at bijna geen brood, maar mistte het erg. Elisabeth ik zie dat jij best veel brood eet. Ik heb voor mij nu ook roggebrood gehaald. Vond ik altijd erg lekker. ?? Ik at geen brood meer, dacht dat ik daar dik van werd, maar als lunch roerbakgroente met ei, vis of peulvruchten. Dat gaat mij tegenstaan.
Dus nu ga ik als lunch 1 snee roggebrood en 1 snee volkoren brood nemen.

Zo gaat mijn dagmenu eruit zien.
O. Snee bananen-havermouth brood met rb. Koffie.
T. Cracker met notenpasta of appelstroop.
D. 3 ons groente met vega burger, bio kip of gehaktbal. Koffie.
T. Peer ??, sinaasappel?, water en rauwkost.
A. 1 snee roggebrood, 1 snee volkoren, rb, kaas of notenpasta. Paar tomaatjes ?.
T. Volle kwark met banaan.?
Op en aanmerkingen zijn van harte welkom. ??

Laatst aangepast door Anneke69 op wo 14 mrt 2018 14:51, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 14:21    

Reageer met quote
@ Liene, je hebt je in ieder geval niet zelf laten slopen. Knap! En goed dat je haar 'los kon laten', zodat ze zelf in slaap kon vallen. Ik denk wel dat wij vroeger te snel naar boven gingen: de oudste heeft 9 maanden 's nachts problemen gegeven, maar ja, onze bevalling was er dan ook eentje waar we allebei niet blij van werden, zal ik maar zeggen.
Hij zelf had trouwens ook een huilbaby, en die lieten ze echt soms drie kwartier liggen tot ze in slaap viel. Dat ging mij wel erg aan het hart, vooral omdat ze op har rug in bed moest liggen en zoveel last van haar maagje had. Ze is een gelukkig lieve meid geworden, maar ik denk niet graag terug aan die tijd...

Dat overstrekken van een kindje wil ook wel zeggen dat ze ergens last van heeft. De beide jongetjes van onze jongste hebben dat ook erg gehad en ze zijn er ook mee naar een haptonoom geweest. Dat hielp soms best wel; het is vooral het begrip van anderen dat ook helpt en soms een andere manier van kijken naar je kindje aanleren.

@Anneke, graag gedaan!
Ik moet voor mezelf een beetje uitkijken dat ik het niet te 'saai' maak, want ik ben toch geneigd om terug te vallen op mijn eenvoudige basis. Aan de andere kant: dan mag ik van mezelf dus eens in de zoveel tijd ook eens wat uit de band springen. Maar we worden overal ook ontzettend verleid met 'eten'. Daarom ga ik met een klein lijstje naar mijn super en naar de boerderijwinkel en haal ik alleen wat ik nodig heb voor één à twee dagen. Verder is koken en bakken mijn hobby niet echt, en dus ben ik er ook niet meer de hele dag mee 'bezig'.
Dat roggebrood is een goed plan. Ik vind het niet lekker, maar mijn man eet er dagelijks als tussendoortje een sneetje van met kaas. Het is goed voor de stoelgang en het stilt zijn tussendoor-trek.
Jij maakt altijd bananenbrood; ik denk dat je dat wel met muesli-brood kunt vergelijken Dat haal ik bij Jumbo en daar eet ik om de dag tussen de middag een snee van. Ik wilde net mijn tomaatjes opeten: beschimmeld... Dus straks fijn nieuwe halen, met een komkommer en een courgette. Dan heb ik weer wat te knabbelen.

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 14:45    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nou ik ben de dag weer goed doorgekomen.
Ruim 4 km gelopen dus dat was weer lekker.
934,7 kcal gegeten ongeveer.... Jeuk dat is niet echt veel.
Morgen maar een extra appel of een cup-a-soup. Ik kijk er wel van op dat het zo weinig is.
Wel een eye opener die app. Te veel zuivel, te weinig fruit en de rest zal ik nog even bekijken.
Maar goed, ik heb mij herpakt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 21:15    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik eet in blokken van 2, als ik werk eet ik anders dan wanneer ik vrij ben..........
Ik ontbijt namelijk niet direct als ik 's ochtends opsta. Dan drink ik eerst koffie. En pas rond 10.00 uur neem ik dan 2 fjordjes met r.boter en hartig beleg.
Tussen de middag fjordjes (maar dan 4 stuks) of 2 khd arme boterhammen, of speltbrood.
Tussendoor handje noten of fruit echt niet meer dan 2 mandarijnen of 1 appel of een banaan.
Avondeten groenten en vleesvervanger, of ei en soms vis.
Soms nog een anta-flu snoepje in de avond, om iets te sabbelen te hebben. Of een blokje kaas oid.

Als ik werk begin ik met het avondeten.
Dan op mijn werk de lunch, die blijft wel min of meer gelijk.
Tussendoor snoeptomaatjes. Of noten. En fruit.
Tegen de ochtend bakje kwark met noten/zaden of noten/zuidvruchten erin,
En dan voor het slapen gaan (rond 10.00 uur in de ochtend) nog 2 fjordjes met hartig beleg.

Als ik me aan bovenstaand schema houdt gaat het best goed. Maar ja het leven is ook veranderlijk dus gaat het in mijn vrije week vaak niet helemaal goed. Rollende ogen

Ik moet gewoon die regelmaat vast houden. Soms baal ik ervan, maar er zit niets anders op.
En spring ik een dag uit de band, dan moet ik direct een balansdag erachteraan doen...............

Ik vind de eetmeter best handig trouwens. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2018 4:29    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
Gaat goed hier. Was ziek. Probeer wel actief te zijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2018 7:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 6 van 18