Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cavia is hier

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal. Ik ben 43 jaar en al bijna mijn hele leven te zwaar. 3 dagen in de week werk ik in een winkel waar ik de hele dag sta en loop. Al mijn hobby's zijn zittend dus de rest van de week breng ik grotendeels zittend door. Ik heb de naam Cavia gekozen, omdat ik net als mijn kleine huisdieren de hele dag door zit te eten. In tegenstelling tot hun, is het zelden gezond wat ik naar binnen werk.
Ik heb een paar problemen op eetgebied, een ervan is een groot probleem wat tot nu toe nog niet 1 dietist waar ik mee te maken heb gehad serieus nam.
Allereerst ben ik een onvervalste emotie-eter. En tsja, al anderhalf jaar lang sta ik onder flink zware stress, dus... ik blijf eten. Daardoor ben ik dus inmiddels flink verslaafd aan suiker en vet dus erg gezond eten doe ik bijna niet meer. Het is zo erg op het moment dat ik ontbijt met een zak chips en daarna nog een flinke hand drop of andere snoep. ja, 5 dagen in de week. Niet in het weekend want dan is mijn man thuis en die weet niets van mijn ontbijtmethode. Ik wordt knettergek van mezelf, ik snak naar eengezond ontbijt en ik neem mezelf iedere ochtend weer voor om een lekkere kom brinta te maken. Ik heb daar gewoon trek in. Maar elke keer weer vind ik mezelf terug op de bank met die zak chips. Die vervolgens aangevuld moet worden, zodat mijn man hem niet mist. ja, echt heel erg dit.
Blijft er nog om te vertellen wat mijn laatste probleem is. Ik lust bijna niks. Zo goed als geen groente, geen gekookte aardappelen. Meestal ligt dat aan de struktuur van het voedsel. K wordt er misselijk van en krijg het simpelweg niet doorgeslikt zonder te kokhalzen. Op internet wordt dit het Picky Eater syndroom genoemd. Ik voldoe aan alle kenmerken. Helaas is het in Nederland niet erg bekent en tot nu toe heb ik nogg geen enkele dietist gevonden die het serieus nam.

Wat wil ik? Ik wil gezonder eten en meer bewegen. Op zich hou ik best van wandelen, alleen lukt het me op het moment niet om me er toe te zetten. Ik wil graag praten met anderen, als stok achter de deur en voor steun. Met mijn man durf ik dat niet, hij heeft al zo vreselijk veel aan zijn hoofd dat ik hem niet ook nog eens met dit lastig wil vallen. Daarom heb ik me hier aangemeld. Ik wil veranderen, dringend want ik heb inmiddels allerlei kwaaltjes erdoor, maar ik kan wel wat tips gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020 11:10    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Welkom bij de weegclub!

Het Picky Eater Syndrome is wel een heel lastig ding om mee te maken te hebben. En kan inderdaad tot heel nare gezondheidsproblemen leiden.
Ik heb zelf met eetbuigedrag te maken en ben daar ook voor in behandeling geweest, bij Amarum. In die groep zat ook iemand die het Picky Eater Syndrome had en die kreeg daar toen wel speciale begeleiding bij. Eén van de therapeuten maakte een plan met haar en ging samen met haar kijken naar hoe ze de variëteit in haar eten kon uitbreiden, stapje voor stapje.

Je kunt bij Amarum een gratis telefonisch spreekuur doen om te kijken of het iets voor jou is.Misschien dat ze in elk geval advies kunnen geven over waar je hulp kunt krijgen bij het Picky Eater Syndroom.
Zie https://amarum.nl/aanmelden Dit is het nummer voor het spreekuur: 088 933 1250. Het telefonisch spreekuur is elke werkdag van 13 tot 14 uur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020 13:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je voor je reactie. Jammer genoeg woon ik heel ver weg dus is het voor mij niet te doen om daar in behandeling te gaan. Ik neem aan dat je er voor behandeling gewoon heen moet, dat het telefonisch spreekuur alleen is voor intake of dringende hulp tussendoor en dat je niet voor al je behandelingen telefonisch terecht kan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020 14:51    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ze hebben bij mijn weten meerdere locaties.
Het telefonisch spreekuur zover ik het weet (ik was er een aantal jaar geleden) is ook om te bespreken wat je probleem is en wat zij je aanraden.
Als zij je niet kunnen helpen weten ze waarschijnlijk wel een andere instelling die dat kan. Of kunnen ze je hopelijk iets anders aanraden. Je kunt ze gewoon een keer bellen en dan zien wat er uit komt... ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020 14:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat zal ik zeker gaan doen. Misschien weten ze iemand hier in de buurt. Ik heb de site opgezocht en ze zitten in Zwolle en Nijmegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2020 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Hallo Cavia, van harte welkom bij de weegclub.
Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.
ik zie nu pas je voorstelberichtje
ik hoop dat je je weg al een beetje hebt kunnen vinden op het forum

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020 10:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je voor je reactie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2020 11:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1