Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

BPAloos waterflessen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Thymra
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi,

Ik heb gisteren de diagnose PCOS gekregen met de tip om mijn dieet aan te passen en zo de PCOS te verminderen én af te vallen.

Nou las ik iets over BPA in plastic waterflessen, weet iemand welke flessen geen BPA in zitten? Ik heb nu een pak Barleduc gekocht (waar vermoeidelijk ook plastic in zit?) ik heb geen glazen flessen zien staan bij de AH.

Iemand enig idee? Lach

Alvast bedankt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Neem gewoon kraanwater uit een glas en als je het mee wilt nemen gebruik dan een plastic flesje van bijvoorbeeld Dopper. Die zijn bpa vrij. O.a verkrijgbaar bij de wereldwinkels of online.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015 19:17    

Reageer met quote
Bedankt voor het antwoord.

Ik haal hieruit dat kraanwater toch niet helemaal goed is? of lees ik het verkeerd?

Hormonen zijn signaalstoffen! Je lichaamswater is dé drager voor deze signalen. Het is de basis van je gezondheid. Bij hormoonklachten en vruchtbaarheidsproblemen zijn er vaak tekenen van chronische uitdroging zoals hoofdpijn, veel dorst, huidproblemen, darmklachten, vermoeidheid. Wil je weten hoe je de vochtbalans in je lichaam eenvoudig kunt herstellen? Kijk dan hier onder bij het Blogartikel over hoe je de waterhuishouding in je lichaam kunt herstellen. De solé (mineraalzoutoplossing) die in dit artikel staat is bijzonder geschikt ook bij haaruitval, omdat dit vaak gepaard gaat met een mineraaltekort.
Daarbij is een goede waterfilter belangrijk voor de opneembaarheid en zuiverheid van het water dat je drinkt. De hormoonverstoorder BPA is een bekende boosdoener bij PCOS klachten, vooral op het gebied van mannelijke hormonen. Kies daarom voor een waterfles die vrij is van BPA en andere weekmakers. Ook is het voor de opname van water heel belangrijk om je drinkwater te filteren vanwege de medicijnresten, zware metalen en pesticiden die de afgelopen jaren in onze drinkwaterbronnen terecht zijn gekomen. Wanneer water onder druk wordt gezet in leidingen wordt ook de structuur van het water onnatuurlijk groot, waardoor het lichaam dit nog maar moeilijk op kan nemen. Je kunt dan heel veel water drinken, maar als het niet zuiver is en de clusters veel te groot zijn, kan het water maar moeilijk haar belangrijke functie in het lichaam uitoefenen. Lees daarom ook over het zuiveren en vitaliseren van water om je gezondheid in de basis te herstellen.

Bron: http://www.pcos-solutions.nl/PCOS-voeding-dieet/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015 19:35    

Reageer met quote
Dat lees je verkeerd want Nederlands kraanwater is van prima kwaliteit. Wat je moet vermijden is het plastic met bpa waarin je het bewaard of drinkt of meeneemt.
Je zou je water kunnen filteren met zo'n filter weet even niet meer hoe het heet, kan je kopen bij de Tuinen of soortgelijke winkels. Daar wordt het zacht van. Maar dat is wel een dure oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 12:04    
Vrouw Weeggegevens   AstridV

Dieet: gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Hm.. als ik dat stukje zo lees lijkt het inderdaad of kraanwater heel slecht voor je is, terwijl Nederland juist het schoonste kraanwater van de wereld heeft! Het water wordt al veel gefilterd voordat het uiteindelijk bij jou uit de kraan komt.

Je zou inderdaad je kraanwater kunnen filteren. Een vriending van mij doet dat ook. Zij woont in Utrecht en vind het water daar erg hard.
Je krijgt dan dit idee:

Maar het duurt wel even voordat het water door het filter heen is, dus kost je wel veel tijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 12:14    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik vind dat artikel ook een hoog bangmakerij gehalte hebben! Rollende ogen

Quote:
Wanneer water onder druk wordt gezet in leidingen wordt ook de structuur van het water onnatuurlijk groot, waardoor het lichaam dit nog maar moeilijk op kan nemen. Je kunt dan heel veel water drinken, maar als het niet zuiver is en de clusters veel te groot zijn, kan het water maar moeilijk haar belangrijke functie in het lichaam uitoefenen.

Wat is die structuur van het water en waarom zou die 'onnatuurlijk' groot worden als het 'onder druk' staat? Wat betekent dat eigenlijk? Heb je weleens je vinger op de opening van de tuinslang gezet als de kraan al openstaat? Nog nooit gemerkt dat er dan iets aan het water verandert. En wat zijn die clusters en hoezo belemmeren die de waterfunctie? Ik bedoel maar, ik heb nog nooit zulke flauwekul gelezen... geraaskal vind ik het, sorry hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 14:56    

Reageer met quote
AstridV schreef:
Hm.. als ik dat stukje zo lees lijkt het inderdaad of kraanwater heel slecht voor je is, terwijl Nederland juist het schoonste kraanwater van de wereld heeft! Het water wordt al veel gefilterd voordat het uiteindelijk bij jou uit de kraan komt.

Je zou inderdaad je kraanwater kunnen filteren. Een vriending van mij doet dat ook. Zij woont in Utrecht en vind het water daar erg hard.
Je krijgt dan dit idee:

Maar het duurt wel even voordat het water door het filter heen is, dus kost je wel veel tijd.

Het lag dus niet aan mij haha, zo las ik het dus ook.
Ik ga niet zo een aparaat aanschaffen, ik weet wel dat Nederlandse kwaanwater het schoonste is. Maarja, ik las het artikel en dacht dat ik maar aan de mineraal water moest zonder BPA, maar alle flessen zijn van plastic... kan ik beter gewoon kraan water drinken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015 11:33    

Reageer met quote
Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015 14:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1