Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Je mag me eitje noemen hoor Kordiya. Op sommige momenten ben ik zeer zacht gekookt ook Lachen

Ik ga het zeker volhouden marrie. Het knopje is weer om en staat op standje afvallen!!!

Zooooo, ik ben even helemaal klaar! Vorige week begonnen met werken en het zuigt me gelijk helemaal leeg. Nu 2 dagen vrij en dan het weekend weer werken. Voordeel is wel dat ik 0 tijd heb om te snoepen, nadeel 0 energie in mijn vrije tijd. Straks na de zomer is er weer meer ruimte en heb ik weer mijn eigen diensten, dat zal weer een stuk beter gaan.

Nu zit ik lekker in de tuin en ga ik jullie boekjes weer bij lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2021 18:33    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Even pas op de plaats maken als je werk je leegzuigt.
En even bijkomen en ontladen van je twee vrije dagen.
Dus goed om even andere dagboekje te lezen en kijken wat je nodig hebt om in balans te komen.
Succes en het is mooi weer komende dagen dus de zon is je welgezind, helpt ook altijd merk ik Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2021 18:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt helemaal soesje1961 helaas had ik nog beter naar mezelf moeten luisteren en even wat eerder op de rem moeten trappen. Ik vond dat ik toch wel wat extra had verdiend en dat werd veel te veel extra. Vandaag ga ik lekker genieten van mijn vrije dag met mijn dochter er kom et een vriendinnetje spelen en ik ga rustig met een stofdoek en stofzuiger door het huis heen en verder lekker niks.

Het iets extra's gunnen moet ik in een andere vorm gaan gieten. Ontspanning zoeken ipv eten/snacken/snoepen. Dus een nieuw doel voor mij. Ik heb binnen nu en 2 weken een hobby waarbij ik me lekker kan ontspannen. Suggesties zijn welkom!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 aug 2021 7:27    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Mijn gedachte is dat je het beste regels met jezelf kunt stellen t.a.v. wat je wel en niet mag t.a.v. eten. Afleiding zoeken is goed maar helpt niet altijd afdoende, bij mij althans.
Dus je kunt afspreken met jezelf wanneer je wat extra's mag, (onder welke omstandigheden), en hoeveel dan en evt. ook welke dingen wel en welke dingen niet.
Zo heb ik een regel dat ik geen tussendoortjes eet, TENZIJ ik anderhalf uur of meer extra beweging heb op een dag. En dan mag ik 1 stuk fruit en 1 handje noten als tussendoortje.
Ik heb voor mezelf de regel dat ik geen zoetigheid en meelproducten eet.

Als het gaat om eten uit stress of negatieve emoties dan is het denk ik beter om een regel te stellen dat je NIET om die reden gaat eten. En dan kun je afleiding zoeken of niet, maar niet de deur open zetten naar afwijken van je eetplan.
Dat is mijn gedachte, maar ieder moet natuurlijk zelf uitzoeken wat bij hem/haar past.

Vormen van afleiding: opruimen, vaat doen, kopje lekkere thee zetten (vaak is de eetdrang al gezakt voordat de thee klaar is), ander huishoudelijk klusje, wandelingetje, iemand bellen, mandala kleuren, in bad gaan of onder de douche, handwerken.... Of, als het 's avonds is, gewoon eerder naar bed gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 aug 2021 10:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Blij-ei schreef:
Klopt helemaal soesje1961 helaas had ik nog beter naar mezelf moeten luisteren en even wat eerder op de rem moeten trappen. Ik vond dat ik toch wel wat extra had verdiend en dat werd veel te veel extra. Vandaag ga ik lekker genieten van mijn vrije dag met mijn dochter er kom et een vriendinnetje spelen en ik ga rustig met een stofdoek en stofzuiger door het huis heen en verder lekker niks.

Het iets extra's gunnen moet ik in een andere vorm gaan gieten. Ontspanning zoeken ipv eten/snacken/snoepen. Dus een nieuw doel voor mij. Ik heb binnen nu en 2 weken een hobby waarbij ik me lekker kan ontspannen. Suggesties zijn welkom!!

Goed dat je het inzicht hebt opgedaan dat je naar jezelf had moeten luisteren en eerder op de rem had moeten trappen.
Voornemen om te verdiepen de komende weken wat je nodig hebt om ruimte te voelen en waar je enthousiast en blij van wordt.
Dus om je ontspannen te voelen, kan hobby of andere dingen zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 aug 2021 17:09    
Vrouw Weeggegevens   marrie1983

Dieet: Sonjs Bakker

Reageer met quote
Goed dat je even voor jezelf kiest! Stress werkt ook niet mee voor het afvallen dus ontspanning is ook heeeel belangrijk!
Hou vol het zet hem op en geniet van al het moois om je heen.

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 8:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo even een aantal dagen voor mezelf genomen en het afgelopen weekend gewerkt. Het lijkt erop dat ik mezelf weer heb herpakt.

Ik heb gevonden wat ik zocht of nu nodig heb ik weet het niet.... en of het een hobby is??? Maar ik doe nu dagelijks een meditatie en het geeft mij rust en vervolgens energie.

De weegschaal is wel heel lief voor mij, langzaam maar zeker kruip ik naar de 70 en ohhhhhh wat zou die 6 er mooi uit zien!!! Het zal nog wel even duren, maar da's niet erg. Het komt!!!

Deze week ga ik elke dag een meditatie doen en weer volop aan het werk. Dochterlief gaat uitlogeren en de week erna weer naar school, dus dan krijgen we weer een ander ritme. Wel ons juiste ritme.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2021 11:10    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Blij-ei schreef:
Zo even een aantal dagen voor mezelf genomen en het afgelopen weekend gewerkt. Het lijkt erop dat ik mezelf weer heb herpakt.

Ik heb gevonden wat ik zocht of nu nodig heb ik weet het niet.... en of het een hobby is??? Maar ik doe nu dagelijks een meditatie en het geeft mij rust en vervolgens energie.

De weegschaal is wel heel lief voor mij, langzaam maar zeker kruip ik naar de 70 en ohhhhhh wat zou die 6 er mooi uit zien!!! Het zal nog wel even duren, maar da's niet erg. Het komt!!!

Deze week ga ik elke dag een meditatie doen en weer volop aan het werk. Dochterlief gaat uitlogeren en de week erna weer naar school, dus dan krijgen we weer een ander ritme. Wel ons juiste ritme.

Mooie keuze meditatie om rust en energie te vinden, mind en body in balans brengen. En wat was de weegschaal superplezierig 1.3 kg minder dat zet mooi zoden aan de dijk Applaus cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2021 15:14    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Echt knap dat je dagelijks mediteert. Ik krijg mezelf nog niet zover.

Petje af voor je enthousiasme en je positiviteit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2021 18:56    
Vrouw Weeggegevens   marrie1983

Dieet: Sonjs Bakker

Reageer met quote
meditatie werkt zo goed! super dat je daar mee bezig bent! Ga zo door! mooi dat de weegschaal ook zo goed meewerkt he? Erg blij

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 aug 2021 8:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
Pagina 15 van 16