Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Beck's sprintje!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dat niet Nicky maar volhouden meestal wel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019 21:21    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Nicky ik weeg me juist het liefst elke dag. Niet omdat ik controle wil uitoefenen over mijn eten, maar gewoon om te zien waar ik aan toe ben. Ik wordt ook niet heel zenuwachtig van een paar ons omhoog en niet heel blij van een paar ons omlaag. Lachen
Eens in de week geef ik immers maar door hier en dan zie ik op mijn grafiek of er een dalende, stijgende of gelijkblijvende lijn ontstaat. Dat is een kwestie van weken, maanden soms. Geeft niet. Zolang de stijgende lijn maar niet doorstijgt. En daarom weeg ik me dus. Dan heb ik dat eerder in de gaten. Lach

Natuurlijk kun je lijnen zonder weegschaal. Aan mijn broeken en ringen merk ik immers ook of ik aankom of niet. Lachen Maar dan is het wel verder gegaan dan wanneer ik het eerder geweten had. Lach Je kunt ook lijnen met een centimeter, die is vaak beter zelfs dan de weegschaal!

Als je er zelf maar geen last van hebt, daar gaat het om. Ik kan me voorstellen dat diëtisten juist bij -voormalige- eetstoornissen extra kritisch kijken naar 'lijngedrag'. Dan is Judith juist goed, die wil immers ons gedrag beïnvloeden zodat wij er meer grip op krijgen. Lach

Over dat tijd maken; leuk idee hoor, maar ik heb het echt soms druk. En dan met dingen waar ik ook voor wil kiezen. Ik kan die 24 uur maar 1 keer inzetten. Wel heb ik geleerd om ook bij weinig tijd slim te koken/eten. Heel veel goede gerechten duren maar kort om klaar te maken immers. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 1:49    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik weet mij bijna iedere dag omdat ik zo blij wordt als hij blijft staan of minder aan geeft. Wanneer hij meer aangeeft ga ik bedenken hoe dat kan komen. Moet ik nog naar de wc? Heb ik iets gegeten wat vocht vast houd. Als ik mij aan mijn eetplan heb gehouden dan is er meestal wel een reden.
Vorig jaar had ik dat ik niet meer afviel terwijl ik zo mijn best deed. Helaas heb ik toen mijn toegeef spier te veel de macht over laten nemen. Het s niet alleen het gewicht wat minder wordt met lijnen, bewegen, gezond eten. Maar ik voel mij helemaal beter. Veel meer energie enzo.
Maar goed, dat opgeven is geweest. Nu niet meer doen Lachen

Een koektrommel die op slot kan. Wat een leuk idee zeg. Ik moest meteen aan een honden of kattenvoerautomaat denken Lachen Lachen
Onze buurman heeft voor de vissen een automaat die op bepaalde tijden voer in de vijver laat vallen.
Maar ik ben eigenlijk meer van het alles of niets.
Nu dus maar even NIETS. Mijn kinderen gun ik ook wat.
Ik zal alleen wat minder zoete dingen in huis halen.
Mijn man geeft er gelukkig niets om.

Nou vandaag aan het werk.
Het moet goed komen. Succes allemaal weer deze week.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 6:30    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Nee dat klopt omdat je door hormonen en vocht balans, stoelgang wat schommelingen krijgt maar het gaat ook niet om de ons nauwkeurig.
Vandaar dat je het getal op de weegschaal ook moet interpreteren, zo van de ingeslagen weg is goed of mmmm eens denken wat ik kan verbeteren.
Ik snap de denkwijze wel over het niet lijndenken en dus niet wegen maar zelf heb ik het wegen, ja elke ochtend, omgezet tot een positieve motivatie om elke dag weer gezond en matig te kiezen.
En ik vraag me af, ben nu bijna 3 jaar stabiel of ik dat ooit nog los ga laten?
Vind het geen probleem om dit dagelijks te blijven doen, net als tandenpoetsen, douchen, koken en eten want dat zal toch moeten gebeuren een paar x op een dag!
Maar zo vind iedereen een eigen manier, ik vertrouw niet op loslaten, zonder aandacht eten want dat betekent bij mij oud gedrag en dus weer zwaarder worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 7:24    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
ja, ik kan me goed vinden in wat jullie erover zeggen.

Met name wat Missy schreef, lijkt me heel logisch.

Flying Missy schreef:
Nicky ik weeg me juist het liefst elke dag. Niet omdat ik controle wil uitoefenen over mijn eten, maar gewoon om te zien waar ik aan toe ben. Ik wordt ook niet heel zenuwachtig van een paar ons omhoog en niet heel blij van een paar ons omlaag. Lachen
Eens in de week geef ik immers maar door hier en dan zie ik op mijn grafiek of er een dalende, stijgende of gelijkblijvende lijn ontstaat. Dat is een kwestie van weken, maanden soms. Geeft niet. Zolang de stijgende lijn maar niet doorstijgt. En daarom weeg ik me dus. Dan heb ik dat eerder in de gaten. Lach

Natuurlijk kun je lijnen zonder weegschaal. Aan mijn broeken en ringen merk ik immers ook of ik aankom of niet. Lachen Maar dan is het wel verder gegaan dan wanneer ik het eerder geweten had. Lach Je kunt ook lijnen met een centimeter, die is vaak beter zelfs dan de weegschaal!

Ik denk dat ik gewoon eigenwijs blijf! Erg blij
Gelukkig kan de dietiste me niet dwingen haar zin te doen, (dat zou ze volgens mij ook niet willen hoor). Bij het behandelcentrum werd wel gedreigd dat ik daar weg zou moeten als ik hun richtlijnen niet volgde. Hmmm.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 11:17    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
Maar niet ieder mens is hetzelfde.als ik niet weet ga ik steeds neer eten en kom ik meer aan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 15:27    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Ik weet niet wat te zeggen Leonie

Ieder leeft zijn leven en maakt zijn eigen keuzes.
Heeft zijn eigen ontwikkelingsweg.....

Bij mij ligt de grens bij lichamelijke en geestelijke mishandeling.
Een mens kan ook geestelijk, als persoonlijkheid aantrekkelijk zijn, waaruit lichamelijke aantrekkelijkheid kan voortkomen.

Juist! Ikzelf val ook op een persoon, zo hij of zij is, niet op een specifiek uiterlijk en behalve dat ik ééndagsbaarden of andere onverzorgdheid niks vind, mag mijn lief van mij compleet zichzelf zijn. Maar het is zoals Missy zegt, ieder mens heeft zijn eigenaardigheden, maar verder past het perfect, zoals ingelopen schoenen. Dus ik zal allemaal wel zien wat de toekomst brengt, ik hou van hem om alle andere dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 16:22    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Reageer met quote
Nicky303 schreef:

Ik had het hier vorige week met mijn diëtiste over. Zij wil het liefst dat ik de weegschaal weg doe (voorgoed) en dat ik geen caloriën tel.
Eerlijk gezegd zie ik mezelf dat niet doen. Ik ben zo bezorgd over mijn gezondheid en een verergeren van de klachten die ik nu heb (of kan krijgen) dat ik toch echt graag wil afvallen.
Okay, maar afvallen dan zonder te wegen en zonder caloriën te tellen...?
Ik heb een algemeen eetplan gemaakt en als ik me daar aan houd, zou ik 1 kg per maand moeten afvallen (volgens de diëtiste; zij vindt meer afvallen d.w.z. meer caloriën schrappen niet verantwoord voor iemand met mijn achtergrond).
Maar ik weet dat als ik maar een klein beetje afwijk van het plan, het toch al gauw 200 caloriën kan schelen. Daar gaat dan mijn 'winst'.
Ik heb het idee dat ik dan maar blijf doorploeteren en heel erg mijn best doen, zonder dat ik afval. Dan ligt er toch een grote draak op de loer die zegt: 'al die moeite helpt toch niks, ik val niet af, wat maakt het uit, ik eet een eind weg.'

Wat je diëtiste zegt is nogal onverstandig, want hoe weet je dan of je goed bezig bent? Ze zegt het waarschijnlijk omdat ze vindt dat je er te obsessief mee bezig bent of is zij zo'n onconventioneel type die dat tegen iedereen zegt?

Ik had dat in de eerste periode ook heel erg, dat ik obsessief met de weegschaal en calorieën bezig was. Ging soms drie keer per dag op de weegschaal. Nu vergeet ik het wel eens een dag, neem 'm niet mee op een weekendje weg en de weegschaal is allang mijn vijand niet meer maar mijn grootste vriend. Geeft me steeds schouderklopjes omdat ik goed stabiel blijf. Volg gewoon je eigen plan en check regelmatig de weegschaal of het meetlint of je plan werkt. Zo niet plan of uitvoering ervan bijstellen. En maak jezelf niet gek Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 16:39    

Reageer met quote
L1970 schreef:

Wat je diëtiste zegt is nogal onverstandig, want hoe weet je dan of je goed bezig bent? Ze zegt het waarschijnlijk omdat ze vindt dat je er te obsessief mee bezig bent of is zij zo'n onconventioneel type die dat tegen iedereen zegt?

Ik had dat in de eerste periode ook heel erg, dat ik obsessief met de weegschaal en calorieën bezig was. Ging soms drie keer per dag op de weegschaal. Nu vergeet ik het wel eens een dag, neem 'm niet mee op een weekendje weg en de weegschaal is allang mijn vijand niet meer maar mijn grootste vriend. Geeft me steeds schouderklopjes omdat ik goed stabiel blijf. Volg gewoon je eigen plan en check regelmatig de weegschaal of het meetlint of je plan werkt. Zo niet plan of uitvoering ervan bijstellen. En maak jezelf niet gek Schaam Schaam

Thanx Leonie.

Hoe weet je of je goed bezig bent? Zij zei zoiets als "wanneer - na verloop van weken / maanden - je kleding losser wordt en je zichtbaar slanker bent. "
Ik denk ook dat haar redenering is: je weet dat je goed bezig bent als je je aan je eetplan houdt (?) of als je niet teveel eet, en
Neem ik aan. Ik wil het nog verder navragen. Zij heeft lang gewerkt bij één van de behandelcentra voor eetstoornissen. Hun denkwijze houdt in dat caloriën tellen en wegen = lijngedrag en lijngedrag maakt deel uit van (of is oorzaak van) het gestoorde denken rondom eten.
Ik weet het ook allemaal niet precies.

Maar, ik ga niet exact doen wat zij wil en dat weet ze ook, vindt ze ook okay.
Mijn probleem met weken / maanden wachten voordat je 'resultaat' ziet is dat ik in de tussentijd al wel zes keer kan gaan twijfelen of het wel nut heeft allemaal en dan alle teugels laten vieren. Of zoiets.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019 19:23    

Reageer met quote
Zomaar een liedje dat bij me opkomt vlak voor het slapen gaan...
https://www.youtube.com/watch?v=So0ZrTwf8vI

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019 22:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Volgende
Pagina 21 van 23