Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2894
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
ja, ik eet altijd zittend en nooit uit het vuistje maar maak een bordje of schaaltje klaar.
Lopend of staan eten, vind ik te impulsief, wil rustig zitten en er dus de tijd voor nemen.
Tussendoor beetje snaaien telt ook in calorien zonder dat ik er echt bewust van ben, dat vind ik jammer.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 17:46    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9210
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Meestal eet ik ook zittend. 's Morgens op de bank met mijn schaaltje yoghurt met fruit en zaden, 's middags met mijn volkoren boterhammen op de bank (of buiten in de wind...). Alleen 's avonds eten we aan tafel: binnen of buiten. En ik ben een erg langzame eter geworden en durf er gelukkig mijn tijd voor te nemen. Mijn man is een veel snellere eter dan ik en vaak heeft hij zijn bord al binnen 10 minuten of minder leeg...
De meningen over goed of slecht van langzaam of snel eten lopen een beetje uiteen, maar het bevalt mij beter om langzaam te eten, dus hij kan dan vast iets te drinken inschenken of gewoon even wachten. Is geen probleem. Wel weet ik dat je je eerder verzadigd voelt als je wat langzamer eet, maar dat komt later bij Judith nog aan bod.

Hier staan de afspraken die ik vandaag maakte:

Na het opstaan drink ik eerst twee glazen water
Daarna lees mijn voordeel motivatie kaart en aantekeningen van de vorige dagen
Ik heb de tekst van dag 3 gelezen en een motivatiekaart dat ik ga zitten als ik eet of drink
Op de koelkast zit een gekleurd memo-velletje waarop staat dat ik ga zitten als ik eet
Ik heb de steunende gedachten naast de ondermijnende gedachten gezet en in de computer opgeslagen
Ik neem alles aan het eind van de dag nog eens door en aandachtspuntjes noteer ik onderaan de vink-lijst
Ik heb zittend gegeten en gedronken: iedere keer - meestal - soms

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 17:58    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 534
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Dankzij de berichten hier toch getriggert om het boek erbij te pakken en heb t/m hoofdstuk 1 gelezen.
De voorbereiding dus nog. Maar hé, het is een begin. Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 19:52    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 228
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
oef dag3 vind ik best vervelend.
Ik heb lange reistijd naar werk dus ik eet vooral in de auto

Saboterende gedachte: Ik hoef niet te gaan zitten terwijl ik eet
Helpende reactie: Zittend eten is niet optioneel. Ik zal mijn schema zo kunnen aanpassen zodat ik wel zittend eet. Het is van essentieel belang want zo kan ik controle houden op wat en hoeveel ik eet.
saboterende gedachte het is oké om 1x staand te eten, volgende keer ga ik er weer voor zitten
Helpende gedachte deze ene keer is niet oké. als ik deze gewoonte niet ga veranderen, gaat m'n gewicht ook niet veranderen.
Herinneringssysteem: briefje in auto, briefje op werklaptop, alarmpje telefoon.

_________________

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 20:18    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 30817
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik eet altijd zittend aan de eettafel. Ook tussendoortjes. En probeer mijn lepel/vork regelmatig neer te leggen. Dat helpt ook om minder te eten vind ik. Lach

Nu ga ik tot maandag weg, maar ik houdt mijn plan vast (heb alle avondmaaltijden al gepland. Wel wat extra's ingepland, want zo vaak zijn wij niet met zijn 2-en weg dus er hoort ook genieten bij. Maar ik ga er van uit dat de weegschaal niet gestegen is als ik thuis kom. En als dat wel zo is, ga ik gewoon door.

Mijn eetmanier is khd beperkt. En de tweede; kcal tellen. Soms doe ik het door elkaar. Dat werkt vaak heel goed. Omdat ik geen vlees meer eet kan ik niet te strikt zijn met de khd en dat is wel eens lastig, maar ik raak er steeds meer aan gewend gelukkig. Lach Brood is voor mij een nono daar kom ik heel snel van aan. Dus eet ik meestal khd arm brood nog steeds, of Fjordjes.

Ik wil op gewicht komen en blijven voor mijn gezondheid, en omdat ik zo'n dikke buik heel erg vervelend en lelijk vind. Dus ik ga er weer voor.

Tot maandag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 22:08    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2894
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Heb mezelf zojuist een complimentje gegeven omdat ik al ruim 2 jaar stabiel ben en nog steeds gemotiveerd ben om op dit gezonde bmi te blijven Lach

Jullie zijn ook goed bezig, toch weer het boek erbij en het stappenplan doorwerken.

Niet Judith maar Mieke, je kunt je een slachtoffer voelen en je ook zo gedragen, 'arme ik, kan niet alles eten en ik word van water dik' of gewoon je schouders eronder, een plan maken en elke dag oefenen om tot een goed nieuw gewicht te komen.

En ook vandaag weer doorrrrr. cheerleader cheerleader

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 6:13    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31659
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Hey, Missy, was me nog niet opgevallen dat je hier meedoet. Leuk.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 7:16    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2496
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Mijn eetmethode is nu het eliminatiedieet dat ik van de dietiste kreeg. Het is min of meer (losjes) gebaseerd op Eat to Live van Joel Fuhrman... al ben ik lang niet zo strikt als hij het voorschrijft.

Een tweede keus heb ik eigenlijk niet. Wat ik weet is: het past gewoon bij mij om veel groente te (willen) eten en om zoetigheid te willen mijden. Een manier van eten die dagelijks zoetigheid toestaat leidt bij mij volgens mij veel te vaak tot rampen (eetbuigedrag), dat was in elk geval tot nog toe zo.
Ook caloriën of punten tellen: ik weet dat ik dat NIET moet doen. Voor veel mensen werkt het heel goed maar bij mij leidt het tot obsessie en frustratie waardoor ik juist méér op (over)eten gefocust raak.

Ik zit vrijwel altijd als ik eet. Langzamer eten, goed proeven en kauwen zijn wel aandachtspunten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 7:17    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31659
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Mijn grootste motivator om het goed te doen is momenteel groene blokjes hebben.
Gelukkig heb je dat al met 1 ons minder, dus het gewicht zakt dan in elk geval.
Ik geef toe dat het een beetje dwangmatig is.
Nu is het slim als ik me voorbereid op ...een rood blokje incasseren.
Want dat zal ongetwijfeld gebeuren en het is niet de bedoeling dan ontmoedigd te raken.
Het hoeft niet perfect.

Deze week is het toch weer gelukt.
Vanochtend 84,7
Doorgeefgewicht 84,8
Houd graag speling.

Fijne dag allemaal.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 7:27    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9210
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Haha Pianojuffie, ook dat (je voorbereiden op je weegmoment) komt nog aan de orde in Judith.

Ik loop een beetje achter met 'aanjagen' van deze sprint, want bezig met andere dingen: twee oppasdagen, caravan inpakken, vanmorgen gezwommen met mijn vriendinnen...

Vandaag dag 4 - Geef jezelf een compliment

Vandaag leer ik mezelf een compliment te geven als iets me lukt wat ik eerder moeilijk vond.

Ongemerkt hebben we toch vaak negatieve gedachten over onszelf die in ons hoofd rondspoken, en het liefst op momenten dat je van jezelf vindt dat je iets niet goed hebt gedaan. Dat kan 'beter', door het opzoeken wat die ondermijnende gedachten dan zijn en hoe je ze ondersteunend kunt maken.

Ik heb al zoveel geleerd over het anders met voeding omgaan, maar het kan vast nog wel beter als ik mezelf vaker een complimentje geef.

Hoe belangrijk zijn de kaarten voor mij?
1. Ik lees ze dagelijks om me bij de les te houden.
2. Elke dag komt er een mogelijkheid voor me bij om de draad weer op te pakken.
3. Hoe vaker ik ze lees, des te beter gaan ze in mijn geheugen zitten en kunnen ze me helpen op lastige momenten.

1. Ik maak elke dag een nieuwe voordelenkaart
2. Ik ga zitten bij alles wat ik eet of drink.
3. Ik geef mezelf vanaf nu vaker een compliment
4. Ik kies uit: Oké, Goed zo! Knap! Ga zo door! Yes!
5. Bij elk compliment 'spaar' ik voor iets voor mezelf
6. Ik ga ondermijnende gedachten beter herkennen
7. Ik voel me niet slecht of 'ontmoedigd na 'fout'
8. Vooral in de avond denk ik twee keer na.

Ondermijnend:
Ik verdien geen compliment voor iets wat ik gewoon moet doen. Dat is geen bijzondere prestatie. Ik zou dat gemakkelijk moeten kunnen doen.

Ondersteunend:
Als ik mezelf geen complimenten geef voor gewoon gedrag, wordt de kans dat ik het volhoud, kleiner. Als ik van nature slank was, weinig eetlust had en me niet hoefde in te spannen om op gewicht te blijven, verdiende ik misschien geen compliment. Maar ik ben niet van nature slank en ik verdien elke keer dag ik iets denk of doe wat mijn gedrag ondersteunt, een compliment.

Ondermijnend:
Het voelt onnatuurlijk als ik mezelf een compliment geef.
Het is een vaardigheid die ik geleidelijk opbouw. Het geeft niet als het in het begin wat raar voelt. Hoe meer ik mezelf hier in oefen, hoe beter ik er in word en hoe automatischer en natuurlijker het wordt. .

Ondersteunend:
Het voelt een beetje kinderachtig als ik mezelf een compliment geef.
Het is niet stom om mezelf een compliment te geven, maar het is echt nodig voor het opbouwen van mijn zelfvertrouwen. Dat heb ik nodig om lastige momenten te weerstaan.

Ondermijnend:
Ik verdien pas een compliment als ik een maand op gewicht blijf

Ondersteunend
Ik moet er niet mee wachten. Ik moet mijn gedachten die erin geloven dat ik het volhoud, versterken. Ik wijk vast wel eens van mijn plan af. Dan kan ik de moed verliezen. Ik blijf werken aan mijn zelfvertrouwen door mezelf een compliment te geven. Dat beschermt me tegen het gevoel dat ik waardeloos ben en 't kan voorkomen dat ik opgeef. Dus ik verdien, nu ik er zo hard aan werk, veel complimenten.

Om mezelf er aan te herinneren zet ik een 'duimpje' aan het begin van mijn 'kaarten' in mijn telefoon: dat zie ik dan telkens als ik mijn motivatiekaarten lees.

En ik ga een leuk spaarpotje verzinnen.

Aan het eind van de dag kom ik weer met de afvinklijjst!

Fijne dag allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 12:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 7 van 55