Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Juffie, je mag echt langzamerhand slanker gaan denken hoor! Bent zo op de goede weg! Pluim!

Dag 42 - Laatste dag voor de snellerds onder ons!

Blijven oefenen!

Alle vaardigheden en technieken zijn de afgelopen weken door onze handen en onze hoofden gegaan.

Judith blijft mild in haar teksten. Ze blijft ook schrijven dat het van tijd tot tijd moeilijk zal zijn om alert te blijven en op ons padje te blijven. Daar lopen we allemaal om de beurt tegen aan. Het bijzondere voor mij in deze sprint was dat ik de 'aanjager' moest zijn, terwijl ik me van tevoren niet eens goed gerealiseerd had dat ik dan ook voor 'elke dag' echt iets moest doen, voor jullie, maar dus ook voor mezelf! Daarbij kwam ik ook nog wel eens tijd te kort, want vakantietijd, oppassen extra, logé in huis. En wat ik daarbij ontdekte is dat je dit soort 'afwijkende' dingen dan altijd als excuus kunt gebruiken om ongepland te gaan eten. Nu 'moest' ik toch wel elke dag iets zinnigs hier schrijven... Was goed voor me, en al kon ik het me dus - zoals in vorige sprintjes over Judith - nu niet heerlijk laten aanleunen, het was een mooie stok achter de deur voor me.

Wat is voor jullie de grootste eye opener geweest?

Fijne zondag allemaal en goede Judith-week!

Wij gaan zo op verjaardagsvisite de oudste van de kleinmannetjes wordt woensdag als weer vijf. Dat gaan we vast vieren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 9:08    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Dymphie, het zal ongetwijfeld ergens bij Judith ter sprake zijn gekomen.

Wat bedoel je met...slanker denken.....
Of, bedenk ik ineens, bedoel je het ivm de typefout.

En....komt er nog een vervolgsprint?
Van mij mag het.

Veel plezier op de verjaardag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 9:58    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik denk de typefout PJ.

Een vervolgsprint lijkt mij ook erg fijn! Ik heb veel aan deze sprint, het helpt me gefocust te blijven. Overweeg dan ook om na deze sprint meteen weer bij dag 1 opnieuw te beginnen om de focus vast te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik probeer ook zoveel mogelijk elke dag even met Judith bezig te zijn. Als ik dat niet doe versloft het heel snel. En verval ik dus in oud gedrag/fouten.

Ik ben nog niet bij het eind, maar ga rustig door.
Van mij mogen we een nieuw sprintje hoor. Kan ook zonder elke dag zo uitgebreid te posten toch? Paar steek woorden om over te praten is dan genoeg. Per dag, of per week?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 18:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
En anders knippen en plakken uit dit sprintje.
Waarom niet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 19:01    

Reageer met quote
Wat leuk, jullie reacties! Dank!
Ik ga even verder nadenken over een vervolgsprint, en dan ook weer gewoon van voren af aan?
Zijn er ook liefhebsters die hem zelf willen starten?

Juffie, ik bedoelde ten eerste de tikfout: een 9 i.p.v. een 8.
En ten tweede, door die 8 in je weeggetal mag je best langzamerhand 'slanker' gaan denken Beetje a la Mieke Kosters, maar ook volgens Judith! Zij zelf is, onder andere door goed op het gedrag van slanken mensen te letten, gemakkelijker gaan afvallen, juist ook omdat ze zag dat veel slanke mensen echt wel letten op wat ze wel, maar ook op bepaalde momenten juist niet eten.
Maar voor mensen die lang te zwaar zijn geweest en nu al een stuk afgevallen zijn, is het soms lastig om zich te realiseren dat ze nu eigenlijk al best slank/slanker geworden zijn. Zo zal het misschien we even kunnen duren dat het besef er tussen de oren inmiddels ook best mag zijn.

Ok, midden in de nacht. Het was/is warm in mijn bed. Ben er maar even uit gekomen. Was n.b. 20 zag ik op mijn telefoon. En er was een mug die me zat te pesten.
(Missy, wat een akelig takke-geluid is dat machinaal schuren van kozijnen... als je zou moeten slapen. Hoop dat de buurman zich vandaag een beetje gedeisd houdt en dat je een mooi nachtje kunt maken. En anders misschien maar oordoppen in...)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 3:18    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:

L, zou het ook een naeffect van de 4 daagde kunnen zijn?

Ik sport sowieso veel, maar die week spande wel de kroon met 165 km wandelen in 4 dagen. In de week na de vierdaagse viel ik pas af tot streef 69 kilo en de week daarna ging ik naar Oostenrijk waar het niet de km's maar de hoogtemeters waren en ik wandelde 53 km, maar at die dagen meer, anders kun je dat niet, pas sinds afgelopen week gaat het raar omlaag en heb ik geen eetlust. Gisteren wel wat meer gegeten, zadencrackers van Vitalu onder andere en een gebakje. Tussendoor nam ik wat grotere maar wel gezonde dingen. 1000 kcal boven mijn verbruik. Vanochtend 67,4 dus fijn dat mijn lichaam meteen weer 9 ons aankomt als ik 'fout' bezig ben. Ik werd al bang dat ik iets onder de leden had Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 6:34    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Allereerst

Vanochtend wederom 83,1
Goede nieuws is daarbij dat we Chinees hebben gegeten en ik wel een NORMAAL portie.
Normaal kom ik minimaal 1 kilo bij, nu niets
Daarna niets meer gegeten.
Wel veel water gedronken.

Dymphie
Bedankt voor je uitgebreide toelichting
Het is helemaal waar.
Welk boek zou ik het beste kunnen lezen om slanker te gaan denken?

L
Die angst van iets onder de leden kunnen hebben snap ik heel erg goed.
Je hoeft niet te reageren, maar is er op het emotionele vlak iets.
Toen het zo spannend was met mijn hubbie kon ik ook amper eten. Dat is niets voor mij want meestal at ik juist ongecontroleerd bij spanningen. Maar nu kwam het er zo op aan.
Verder als je het niet vertrouwt... naar de dokter.
Niet aarzelen!

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 7:18    

Reageer met quote
Juffie, graag gedaan!

Mieke Kosters heeft een paar boeken geschreven, maar in haar eerste boek 'Het geheim van slanke mensen' haar dieetoplossing weergegeven. Ik vind de boeken daarna een beetje meer van het zelfde. Maar Mieke komt ook met erg goede vragen en oefeningen waar je goed over na moet denken als je wil afvallen, of op gewicht blijven. Ook het uitvogelen van menu's komt bij haar aan de orde.

Je moet op een gegeven moment zeggen: nú is het genoeg geweest (bv. je gevoel, het getal op de weegschaal): ik 'begin'. Ik heb er heel veel parallellen in gezien met Judith, alleen lijkt het veel minder streng. Misschien kun je hem eerst eens uit de bieb halen (als je een abonnement hebt) voor je het meteen aanschaft. En anders kan ik het boek wel naar je opsturen. Ik gebruik het niet (meer), want ik vind er teveel 'lekkere' oplossingen (je mag alles eten!, alleen niet altijd!) in staan die voor mij juist een valkuil zijn. Voor mij werkt echt het sobere eetadvies van Judith het beste.

En ook het allereerste boek van Meijke van Herwijnen 'Weg met de Weegschaal' of het boek Afvallen met meer succes! Kijk maar eens op haar website. Ze heeft ook een aanbieding combi van een theorie en een werkboek. Ook daarin zie ik veel parallellen met Judith. Meijke is veel minder 'sturend' (met voorbeeldmenu's bv.) dan Judith en Mieke en geeft je veel meer zelf het heft in handen, maar reikt je wel allerlei mogelijkheden aan om je (kleine doel te willen bereiken.

Bij beide schrijfsters komt, net als bij Judith, het moment ter sprake dat je het je leven lang vol moet houden, en dat is natuurlijk teleurstellend als je dat leest als je net bent begonnen. Maar het blijkt van levensbelang want de jojo ligt zo op de loer! Heel heel boos
Het is in ieder geval voor mij wel de reden dat ik toch Judith niet meer in de kast zet, maar er een keer of vier/vijf per jaar weer even echt mee aan het werk ga. En de grap is dat ik elke keer weer iets nieuws leer!
Zo, en nu ga ik even in het boek kijken wat er vandaag aan de orde komt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 9:31    

Reageer met quote
Hoofdstuk 10 - Week 6, verfijn je nieuwe vaardigheden

Dag 36 - Geloof erin

Heb je je gewicht in je grafiek gezet? Tevreden? Mooi! Ga fijn zo door! En geef jezelf een compliment!
Niet tevreden? Kijk even terug waar je denkt dat je iets kunt bijschaven aan je menu. Ondermijnende gedachten op de loer? Buig ze om en geef jezelf een compliment voor de dingen die wél goed gingen!

Natuurlijk zijn er ondermijnende gedachten.

Ondermijnende gedachte
Ik ben wel een sukkeltje dat ik gisteren van het padje af ging.
Ondersteunende gedachte
Nou ja, al weeg ik meer dan gisteren, ik val toch af. Mooi. Het betekent dat ik goed op weg ben en ik zie dat mijn 'pieken' in de grafiek steeds lager worden. Niet-realistische verwachtingen zijn een garantie voor teleurstelling. Toch ga ik de goede kant op. Ik verdien een compliment omdat ik de denk- en gedragstechnieken gebruik om niet te gaan eten als ik in de verleiding kom dat wel te doen. Ik weeg minder dan toen ik begon.

Ondermijnende gedachte
Het maakt niet uit als ik een keer teveel eet. Die paar keer iets extra's, ach dat valt wel mee.
Ondersteunende gedachte
Nee, die gedachte klopt niet. Elke hap die ik teveel eet, heeft teveel calorieën en werken me tegen. Ik moet mijn boek er weer bij pakken en goed kijken tot wanneer het goed ging en daar de draad weer oppakken.

Als ik leer de weegschaal te gebruiken als informatiebron waarop ik mijn plannen kan afstemmen of baseren, wordt op gewicht blijven gemakkelijker. Als ik zorg dat mijn verwachtingen over mijn gewichtsverlies realistisch zijn, wordt op gewicht blijven ook gemakkelijker.

Voordat ik aan dit stappenplan begon, gelukt het me vaak niet om:
• mijn menu voor de volgende dag te bedenken
• 'Nee' te zeggen tegen 'onverwacht' eten
• ondermijnende gedachten te herkennen en ze om te buiten naar ondersteunende gedachten
• goed aan mezelf te denken als het om 'eten' ging.

Ondermijnende gedachte
Het helpt me vast niet als ik erin geloof dat ik dit kan.
Ondersteunende gedachte
Het helpt me wel. Als ik werk aan mijn zelfvertrouwen, lukt het me wel om door te zetten.

Ondermijnende gedachte
Als ik erken dat ik vooruitgang heb geboekt, word ik overmoedig en laat ik de teugels teveel vieren.
Ondersteunende gedachte
Dat klopt, maar zolang ik elke dag de actiepunten doorloop en afvink, kan ik er wel aan werken om dit gevoel te voorkomen.

Elke keer als ik twijfel of ik wel kan afvallen, zeg ik tegen mezelf: kijk eens even naar je grafiek aan het begin van dit stappenplan. Toen woog ik meer en nu al een stuk minder. Ik kan het wel!
Als ik erin geloof dat ik mijn gewichtsverlies aan mezelf te daken heb, wordt op gewicht blijven gemakkelijker.

Actiepunten
Ik heb me gewogen en mijn gewicht in de grafiek genoteerd.
Ik heb mijn voordelen-, geen keus-, het kan wél kwaad-, pak de draad weer op-motivatie-teksten gelezen en nog eens gelezen
En bij de dingen die niet lukten heb ik voor mezelf een uitroepteken gezet met daarbij ..... om te noteren wanneer ik die dingen ga aanpakken. (Lekker vaag... ) Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018 9:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 43 van 55