Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Mijn belangrijkste 2 gouden regels zijn, alleen buitenshuis snoepen, want dan ga ik niet door, zo beleefd ben ik wel.
En niet meteen toegeven aan trek of honger.

Ik vertaal ook altijd naar pakjes boter.
Is een flinke boterberg inderdaad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 15:05    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik haal door de week ook geen koek of snoep in huis. Wat is 'snoep' is zo nu en dan een paar ongezwavelde abrikozen of een paar vijgen. Fijn Turks adresje in de buurt waar ik kleine hoeveelheden haal. Als alles op is, haal ik pas weer nieuw.
Ik ben ook geen fan van grote voorraden in huis: weinig bergruimte in onze keuken: eigenlijk maar twee diepe smalle keukenladen waar de voorraad in staat. Gelukkig heb is, naast de vriezer in de keuken nu op de verdieping boven ook nog een kleinere vriezer, waar ik onder andere ons volkoren brood in bewaar en eten uit de diepvries uit de supermarkt.
Als ik op visite ben, sla ik een koekje of een andere traktatie ook niet af, maar ik vraag van gebak altijd een klein stuk. Inmiddels weten de mensen dat wel, dus hoef ik al niet meer in discussie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 15:59    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Sla buiten huis, als het niet in mijn eetplan past, tractaties gewoon af.
Mensen die mij goed kennen weten hoe belangrijk een goed gewicht voor mij is dus dringen ook niet aan.
Mensen die mij niet kennen zal het echt niet veel interesseren of ik wel of niet neem, niet zo boeiend toch.
Heb er een gewoonte van gemaakt om het koekje bij de koffie in een restaurant gewoon te laten liggen.
Heb koffie besteld omdat ik daar zin in heb en niet koffie besteld omdat ik zin in een koekje hebt Lachen
Dit soort kleine gewoontes noem ik makkelijke winst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 19:08    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:

Waarvandaan ze kwamen, geen idee, maar er kwamen ideeën in me op, die tot nu toe heel goed bij MIJ werken.
Kijk maar naar mijn tabel.
Ik geniet nu van dit heerlijke proces en het kost niet al te veel psychische moeite.
Wonderlijk.

Pianojuffie schreef:
Mijn belangrijkste 2 gouden regels zijn, alleen buitenshuis snoepen, want dan ga ik niet door, zo beleefd ben ik wel.
En niet meteen toegeven aan trek of honger.

Ik vertaal ook altijd naar pakjes boter.
Is een flinke boterberg inderdaad.

Boeiend!
Als je zegt 'niet meteen toegeven aan trek of honger', hoe ziet dat eruit? Hoe lang wacht je dan? Of heb je daar geen vuistregel voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 19:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nicky, daar heb ik geen vaste regels voor.
Vaak gaat het over.
Als ik het nog steeds heb als ik ga slapen dan eet ik 2 bananen of een paar droge volk beschuiten met een groot glas water. Vind ik nog lekker ook.

Ik zal mijn gouden sleutels posten.
Wie weet hebben jullie er wat aan.

Ik heb niet de wijsheid in pacht en hoop van jullie ook veel te leren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 20:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
GOUDEN SLEUTELS, afvallen

1. Is er geen ziekte in het spel. 
2. Vind een goed systeem dat bij je past en dat je, met aanpassingen, je leven lang vol kan houden, voor mij is dat Weight Watchers systeem propoints. 
3. Ik ontzeg me helemaal niets, maar plan en eet kwaliteitsprodukten, liefst alles zelfgemaakt en biologisch. 
4. THUIS snoep ik NIET, dan sla ik door, elders mag het, maar dan moet het wel erg lekker zijn. 
Thuis is het makkelijker niets te nemen dan 1 ding. 
Ik ben wel zo beleefd om het elders bij 1x te houden. 
5. Drink water, koffie, thee, geen limonade, heel soms aangelengd. 
6. Als ik trek of honger heb, niet meteen er aan toegeven, leren verdragen. 
7. Regelmatig je lichaam laten schrikken en gewoon iets eten wat je erg lekker vind en je niets aantrekken van calorie of Points. GENIET. 
maar 
8. De volgende dag meteen je plan vervolgen. 
9. Niet alles of niets denken en vooral niet perfectionistisch willen zijn. 

Dat is het wel geloof ik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 20:12    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
GOUDEN SLEUTELS, afvallen

1. Is er geen ziekte in het spel. 
2. Vind een goed systeem dat bij je past en dat je, met aanpassingen, je leven lang vol kan houden, voor mij is dat Weight Watchers systeem propoints. 
3. Ik ontzeg me helemaal niets, maar plan en eet kwaliteitsprodukten, liefst alles zelfgemaakt en biologisch. 
4. THUIS snoep ik NIET, dan sla ik door, elders mag het, maar dan moet het wel erg lekker zijn. 
Thuis is het makkelijker niets te nemen dan 1 ding. 
Ik ben wel zo beleefd om het elders bij 1x te houden. 
5. Drink water, koffie, thee, geen limonade, heel soms aangelengd. 
6. Als ik trek of honger heb, niet meteen er aan toegeven, leren verdragen. 
7. Regelmatig je lichaam laten schrikken en gewoon iets eten wat je erg lekker vind en je niets aantrekken van calorie of Points. GENIET. 
maar 
8. De volgende dag meteen je plan vervolgen. 
9. Niet alles of niets denken en vooral niet perfectionistisch willen zijn. 

Dat is het wel geloof ik

Thanks! Mooi dat het zo goed werkt voor jou!
Nummer 4 en 6 met name lijken me heeeeel nuttig, ga ik ergens noteren...
Ik zie wel een paar dingen die met Judith Beck overeenkomen geloof ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 20:38    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dat zou heel goed kunnen.
Ik heb het boek ooit gelezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 20:43    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
echt leuk om te lezen hoe het hier gaat en wat jullie op dag 1 hebben bedacht! Heb zelfs aantal dingen aan manieren aan m'n eigen lijst toegevoegd Lach

Dag 2:
Ik merk dat ik meteen al in de knoop lig met deze opdracht van vandaag. Want kies 2 diëten. Ik volg het tel je calorieën systeem.
Wat als het niet werkt? Bootcamp met weegschaal weer oppakken. Samen met instructeur gekozen om weegschaal juist wat los te laten omdat we het idee hadden dat het het plezier van sporten in de weg stond. Andere kant het wekelijkse weegschaal moment hielp me wel om toch die heel veel koek, snoep enz. niet te eten. Dus dat gaat m'n plan B zijn.

Vandaag m'n doelen aantal keren gelezen, en het doet wat met me.. Niet zozeer positief, maar de gedachte "Jemig dit wil ik al zolang, waarom heb ik niet gewoon een keer doorgezet"
Dat geeft frustratie. Anderzijds zet ik er tegenover dat ik nu bezig ben, dat ik invloed op nu heb en niet op wat ik wel of niet heb gedaan in het verleden.

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 21:26    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Het leren omgaan met de informatie van je weegschaal en oefeningen om honger, eetdrang te verdragen wordt ook besproken in het stappenplan dus komt allemaal goed.

Voor nu weer motivatiekaart en dag 3 van het stappenplan lezen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 6:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 5 van 55