Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Mijn moeder zei altijd; jij hebt geen honger, je weet niet wat dat is! Wij hebben alleen trek! En zo is het wel. Maar voedsel verspillen was er ook niet bij. Daar komt mijn gewoonte van restjes invriezen voor een andere keer ook vandaan denk ik. Lachen

Het alcohol verhaal kan ik aan me voorbij laten gaan. Drink immers niet. Heel af en toe een alcohol vrij biertje. Is per flesje 85 kcal en moet dus in mijn planning (onder extra's) passen. Lachen Vaak een keuze; een ijsje of een biertje dan. Uitlachen Vandaag een ijsje. smullen

ja er gaan zeker al veel dingen goed ook. Gisteren bij Ikea gegeten. Overdag al rekening mee gehouden. Veggie balletjes met wat groenten. Het grootste deel van de friet op het bord van mijn mannen gedeponeerd. Echtvriend heeft niet alles opgegeten; hij was vol zei hij. Trots op hem. Hij leert het nog wel. Uitlachen Soep vooraf genomen (wortel/kokossoep was heel lekker) en een softijsje na.
Als ik er zo op terug kijk dan heb ik dat keurig gedaan. Beloning was weer een paar ons vocht kwijt. Maar ik ga morgen een rood vakje scoren. Geeft niet komt wel weer goed.

Zij de caravan aan het inpakken en vertrek vrijdag voor een paar dagen met kleine kleindochter en een nichtje. Heb alle menu's al bedacht voor die dagen. 1 keer snackbar ook en pannenkoeken want dat is traditie. Eet ik wat extra fruit wel. Komt goed. Tot volgende week, want ik heb daar geen of haperende wifi vrees ik. Lach
Judith gaat mee, op de e-reader. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 11:42    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Nogmaals heel fijne vakanie MIssy Goed over nagedach.
Je zie he al weer hè, mijn oes doe he nie.... Gemeen Gemeen Gemeen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Fijne vakantie Missy, dat alles naar wens mag zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018 12:18    

Reageer met quote
Dag 25 - Ondermijnende gedachten opsporen!

Het kan geen kwaad om dit te eten
Ik heb nu echt honger
Het is een speciale gelegenheid

Iedere keer dat ik de neiging voel om van mijn dieet af te wijken ga ik op zoek naar ondermijnende gedachten.
Als ik mijn ondermijnende gedachten leer herkennen dan kan ik erop reageren en wordt afvallen, op gewicht blijven makkelijker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 10:34    

Reageer met quote
Dag 32 - Voorbereiden op de vakantie!

Dat begint al met het boeken van de vakantie, all inclusive is een valkuil, dus niet doen en een wandelvakantie zorgt voor een beter gewicht dan een strandvakantie.
Ook voor de vakantie een eet- en beweegplan maken en je motivatiekaarten meenemen.

Volgens Judith kun je in d vakantie best eens wat meer eten, maar houd het dan binnen de perken en als je zorgt dat het in je dagmenu staat, hoef je je er ook niet schuldig over te voelen.

Vakantie is ook een bijzondere gelegenheid, maar voor veel mensen zijn er wel veel meer bijzondere gelegenheden in het jaar, dus is het onzin om ongepland door te eten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 10:38    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hier vakantie in de achtertuin... dus ook niet zoveel verleidingen, dat scheelt.... Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2018 16:56    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik zit in Oostenrijk. Bergwandelen, we hebben al wat mooie en ook extreem zware tochten gemaakt. Ik ben topfit (ben daar zo dankbaar om), niet iedereen van de groep, dus het gaat nog wel eens traag en we passen ons aan aan degene die het minst hard vooruit kan.

Vakantie is altijd lastiger dan thuis. Ik eet kleine porties, nooit drie gangen, laat soep en toetje zitten, eet zo min mogelijk brood, zodat ik net genoeg energie heb om te kunnen presteren, maar zeker niet aankom. Ik heb gelukkig nooit honger of trek gehad, de heerlijke Harvest repen van Atkins van de dieetwebshop zijn goud waard, smaakt als een handjevol noten met chocolade en nougat, zijn eiwitrijk en koolhydraatarm. Zalig en ik loop daar minimaal twee uur op. Mijn reisgenoten bunkeren, eten megaveel in mijn ogen. Drinken halve liters cola en bier weg alsof het niks is, eten om de haverklap energierepen van meer dan 300 kcal of megazoete gelletjes, naast al het andere voedsel en drank. Ongelofelijk. Ik zou het niet eens op kunnen. Gelukkig zitten ze nooit meer aan te dringen. In het begin 'daar kun je toch niet op leven' en 'je valt zo nog energieloos van de berg af', toen heb ik resoluut gezegd dat ik geen opmerkingen maak over wat zij allemaal naar binnen werken en dat ik ook in mijn waarde gelaten wil worden en echt niet als een skelet de bergen uit kom. Sterker nog, op 1 aug woog ik 71 kilo, das ook weer vocht, maar ik schrok me te pletter. Als we in hotel zitten weeg ik me.

Een oplet dingetje is de drank. Ze hebben bijna nergens 'light' in de bergen, alles is vol en gesuikerd en vet zeg maar. Water drink ik tussendoor al genoeg, dus meestal neem ik bij 'hutpauzes' een spritzel of apfelscholle, dat is appelsap of een ander sap aangevuld met bruiswater. Dat is dan nog altijd dik 100 kcal per halve liter en niet van de beste soort, maar het is lekker verfrissend en niet té zoet. Op reisdagen verbrand ik weinig en dan kijk ik helemaal uit. Neemt de rest een dubbel mcmenu met milkshakes en mcflurry's na, ik hou het bij een caesar salade, zo ene met een stuk kip, laat de croutons weg en heb daar echt genoeg aan.

Ik ben benieuwd wat ik zodadelijk weeg, heb geen flauw idee, weet alleen dat ik me keurig binnen de lijntjes gehouden heb. Vandaag terug naar huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 4:32    

Reageer met quote
Mooi verhaal over je vakantie. Heerlijk lijkt het me daar. Hier te warm voor mij...

Dag 26 - Denkfouten leren herkennen

*alles of niets denken (dieet houden of alles eten)
*negatieve waarzeggerij (zal wel weer niet lukken met afvallen)
*te positieve waarzeggerij (het kan geen kwaad want..)
*emotionele redenen (het moet want....
*gedachten lezen (ik moet dit nemen want de andere vind me anders ongezellig, raar)
*mezelf voor de gek houden (grotere porties nemen)
*onredelijke regels
*goedpraten (ik heb het verdiend)
*overdrijven (situatie erger maken)

Als ik denkfouten herken wordt het makkelijker om af te vallen en op gewicht te blijven!
Wat ik verdien is goede voeding, waar mijn lichaam iets aan heeft. Daar kan ik me erg goed over voelen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 9:39    

Reageer met quote
Dag 33 Voorkomen van emotioneel eten.

Niet de emotie zelf, maar een ongelukkige manier van omgaan met emoties is verantwoordelijk voor meer eten.
Daarom is het belangrijk dat zelf benoemde emo-eters een goede strategie bedenken om vooral negatieve emoties het hoofd te bieden en zo nodig hulp in te roepen.

Eten kan tijdelijk voor afleiding zorgen maar lost het probleem niet op.
Je kunt technieken gebruiken om eetdrang tegen te gaan!

Denk: gevoel benoemen, vastberaden blijven, voorstellen hoe je je daarna voelt, maakt je probleem alleen maar erger

Gedrag: afleiding zoeken, iets calorie arms drinken, ontspannen door te gaan douchen, wandelen, lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018 9:42    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Geldt overigens ook voor positieve emoties, want waarom moeten we van alles vieren door taart, lekkers te halen?
Ook dat is een mind set, je kunt ook om iets te vieren naar de film gaan, leuk tijdschrift kopen of gewoon een bakkie samen drinken.
Zijn van die ingesleten gewoontes die voor veel extra gewicht zorgen.
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 6:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 35 van 55