Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Week 4 - Dag 22 - Leer reageren op teleurstellingen met 'Nou ja'…

Ondermijnende gedachte
Waarom moet ik doen wat dit boekt zegt? Het moet toch gemakkelijker kunnen?
Ondersteunende gedachte
Ik weet dat het nu eenmaal tijd kost om een andere manier van denken aan te leren. Ik moet er gewoon rekening mee houden dat het me altijd moeite zal blijven kosten. Ik moet er rekening mee houden dat ik soms zal twijfelen en teleurstellingen meemaak.
Ik weet dat er ondermijnende gedachten bij me opkomen, maar ze hoeven me niet de baas te zijn.
Nou ja… staat voor 'niet leuk':
Ik vind het niet leuk, maar ik moet het maar accepteren en doorgaan; ik ben er toch ook mee begonnen!

Ondermijnende gedachte
Het is niet eerlijk dat ik dit niet kan eten. Het moet toch gemakkelijker kunnen!
Ondersteunende gedachte
Nou ja, ik vind het niet leuk, maar ik accepteer het en ga door om een eind te maken aan mijn innerlijke strijd. Al vind ik het niet fijn om op 'dieet' te zijn, het is wel de realiteit.

Oefen met
Ik heb zo'n zin in dat gebakje. Nou ja.
Ik heb echt trek! Nou ja! (Straks 'mag' ik dat en dat eten!)
Kon ik maar een speklap nemen in plaats van een salade. Nou ja.
Ik heb vandaag geen zin om te fietsen. Nou ja.
Ik heb geen zin om mijn eetplan voor morgen op te schrijven. Nou ja.

Ondermijnende gedachte
Ik denk dat dit voor mij niet werkt, want het lijkt me zo simpel.
Ondersteunende gedachte
Het kost niet veel tijd en inspanning om het uit te proberen. Wat heb ik te verliezen?

Ondermijnende gedachte
Ik wil de dingen die ik moet toen niet accepteren. Afvallen zou gemakkelijker moeten zijn.
Ondersteunende gedachte
Ik heb de vrije keus: of ik doe moeilijk over wat ik moet doen en voel me rot, óf ik accepteer dat het nu eenmaal zo is. Dat betekent niet dat ik het leuk moet vinden. Er zijn allerlei dingen die ik niet leuk vind. Ik vind boodschappen doen vaak duur uitvallen. Ik vind het niet fijn om vroeg op te staan als het moet,. Ik houd niet van de huishouding, maar ik accepteer dat het nodig is en wil er niet moeilijk over doen.

Afspraken
Wanneer ik merk dat ik ergens moeite mee heb, ga ik op zoek naar een ondersteunende gedachte, want als ik de veranderingen accepteer, wordt op gewicht blijven gemakkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 10:42    

Reageer met quote
Week 5 - Dag 29 - Laat je niets opdringen!!

Je hebt het recht om te doen wat goed voor je is; daarmee beledig je een ander echt niet. Juist mensen die blijven aandringen zijn onredelijk.

Het is voldoende om: 'Nee, dank je' te zeggen. Uitleggen is niet nodig.

Je hoeft het niet iedereen naar de zin te maken en je hoeft je ook niet te verdedigen.
Valkuil: Gebruik het gedrag van anderen niet als excuus om van je eetplan af te wijken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 10:45    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Erg leuk om hier mee te lezen Cool en onbewust doe ik al wat van deze dingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 12:19    

Reageer met quote
Fijn Ellen, dank je wel!
Volgens mij ga jij ook hartstikke goed en steken we allemaal elke keer weer 'iets' van Judith op!
Nu we zo voor de derde, vierde, of misschien wel voor de vijfde keer het boek van Judith doornemen, is het voor mij ook telkens een 'o ja!' (dat doe ik al! Lach!), maar net zo goed een 'o ja!' die me aanspoort om alert te blijven en niet weer stiekempjes omhoog te glijden... Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018 16:49    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Het leuke van ' Nee, dank je' is dat dat steeds makkelijker wordt, mensen om je heen gaan het gewoon voor jou invullen!
.
'Zal aan jou maar niet vragen, jij eet dat toch niet' Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 6:34    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Behalve als je toevallig net van plan was om WEL mee te doen Elisabeth

Grap Grap Grap

Ik ben er niet zo dol op als mensen voor mij in gaan vullen wat ik denk en (ga) zeg (gen)

Goedemorgen allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 6:44    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Eigenlijk doe ik al jaren niet meer mee Lachen voel steeds meer weerstand om heel even iets lekkers te proeven om vervolgens weer extra mijn best te doen om op gewicht te blijven.
Dus het klopt, taart, bonbons, hapjes laat ik altijd voorbij gaan.

Daardoor ook geen innerlijke strijd, zal ik wel of niet, doe het niet en is er een heel klein beetje twijfel dan helpt nu dus mijn omgeving whahahaha, jij krijgt niet meer whahaha.

Win win situatie duse Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 6:57    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Daar heb jij weer gelijk in Elisabeth.
Als het iets heel lekkers is kan je altijd nog zeggen.....
Deze keer doe ik eens een beetje mee.

Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 7:02    

Reageer met quote
Dat klopt!
In deze warme tijd heeft mijn man altijd wel zin in en ijsje, na het eten 's avonds. Twee keer in de week doe ik dan mee en vraag één klein bolletje (die van hem zijn altijd groot! Lach!!!). Voor de rest bedenk ik me of ik echt nú iets móet eten. Van wie? Waarom? En waarom nu? Is het alweer tijd voor het volgende eetmoment? Had ik het gepland?

Dag 23 - Reken af met het-is-niet-eerlijk-syndroom!!

Dat het leven vaak niet eerlijk is zal ook een ieder van jullie ervaren hebben door bv. ernstige ziekte van mensen uit je omgeving, moeilijkheden op je werk, problemen in de relatie.

Gebruik dit dus niet als excuus om lekker alles te eten, maar zorg goed voor jezelf met goed en voedzaam eten en drinken.

Aan de slag dus maar weer met de kaarten, de plannen, beweging (voor zover dat te doen is!), en je goede voeding!
Veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 8:33    

Reageer met quote
Dag 30 - voor de snellerds onder ons:

Houd jezelf ook bij speciale gelegenheden in de hand, geef jezelf geen toestemming!

Heb je voor jezelf je jaarkalender al eens bekeken hoeveel dagen voor jou speciale gelegenheden kunnen zijn, waarop je dus wel een excuus kunt bedenken dat je op zo'n dag wel iets extra's mag eten? Ik heb het wel eens gedaan, en het zijn er veel, veel te veel om zo'n dag maar aan te grijpen om wat extra's te 'mogen'.

* Plan wat je gaat eten, bekijk bv. een menukaart van te voren, overzie een verjaardag van te voren, wat neem je wel/niet
* Bereid je voor op ondermijnende gedachten
* Bedenk hoe je om wilt gaan met eetdrang of 'gezelligheid'
* Plak een memoblaadje met '20' op je koelkast: realiseer je dat je, als je elke dag 20 kcal extra eet, je volgend jaar om deze tijd een kilo zwaarder bent!

Bedenk een andere, betere manier om met speciale gelegenheden om te gaan. Trap niet in de valkuil van 'gezellig'. Is overeten echt gezellig?
Maak een paar keer per jaar een uitzondering voor een heel speciale gelegenheid, en als je van tevoren je plan hebt gemaakt, haal je je doen, en loop je niet het risico om helemaal door te slaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 8:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 33 van 55