Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9211
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
@Aardblij: fijn dat je mee wilt doen!


@Pianojuffie, dat (Amerikaanse) begrijp ik goed. Dat was ook mijn bezwaar tegen het volgende boek dat we hier ook besproken hebben: alles op de Amerikaanse leest geschoeid en toegesneden op het Amerikaanse eten. (Helemaal 'anti' als je aan die aparte man in de VS denkt en ziet hoe hij zich opstelt en maar wat roept. Gemeen
Maar ik lees het boek maar een beetje tussen mijn 'oogharen' heen en haal er de punten maar uit die voor mij belangrijk zijn. Ik vind de toon van Judith op zich wel 'streng en rechtvaardig', maar vooral betrokken met de mensen die ze begeleidt. Ze zoekt echt naar de knelpunten waar die tegenaan lopen en daar samen een voorzichtig begin van een oplossing op te zoeken.
Vind het wel leuk dat je mee wilt lezen (en doen), en misschien ook wel fijn spits wilt reageren!

...

Ik ben wel benieuwd of jullie voor jezelf voldoende redenen hebben kunnen bedenken waarom je een bepaald (lager) gewicht wilt bereiken, en wat voor jullie daarvan erg belangrijk is.

Voor mij lijkt me een voordeel als ik niet meer voortdurend aan 'eten' hoef te denken, omdat ik mijn dagmenu's goed in de vingers heb gekregen, waardoor ik me na mijn maaltijden voldoende gevoed voel, en waardoor die trek tussendoor niet meer aanwezig is. Ik vind het best stevig huiswerk voor dag 1, en ik hoop dat we er allemaal tijd en energie voor kunnen vinden om er paar mooie voordeel-motivatie kaarten van te maken.

Afspraken die je maakt aan het einde van deze dag zijn:
Ik ga mijn voordelen-motivatiekaarten op de volgende momenten lezen: ..........
Mijn herinneringssyteem ziet er zo uit: ...........

Kort: Als ik mezelf blijf herinneren aan alle redenen waarom ik wil afvallen, wordt afvallen gemakkelijker.

Actiepunten voor vandaag: zet een vinkje voor vandaag bij de dingen die je hebt gedaan. Noteer bij elk onderdeel wat je nog niet hebt gedaan, wanneer je het gaat doen.
* Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart gemaakt
* Ik heb de voordelen ook nog ergens anders opgeschreven, opgeslagen of opgehangen
* Ik heb een herinneringssysteem in werking gezet

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 19:19    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31659
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Wat wel mooi is, ergens schrijft ze dat je niet meteen toe moet geven aan je trek cq honger. Je zal er niets van krijgen.
Elisabeth, weet je nog mijn gouden sleutels.
Het verdragen van trek en honger heb ik van haar.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 19:59    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 228
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
Poeh dat was inderdaad flink lezen en flinke huiswerk voor dag 1 maar ik ben er uit. Veel Beck en Koster hebben veel overeenkomsten Lach

Redenen om slank te worden:
    - prettig voelen bij omkleden
    - fijn voelen in zwemkleding
    - zonder zorgen over wat anderen van je denken in restaurant eten
    - Craving beter mee omgaan
    - Geen eetstruggle meer
    - Meer stijlvolle kleding aan
    - Nieuwe kleding in kleinere maat
    - Blij in spiegel kijken
    - Foto maken zonder letten op onderkin
    - Niet meer balen in pashokje
    - Gezond zijn
    - Sporten zonder dik te voelen
    - Vergroten vruchtbaarheid
    - Meer controle op eten ervaren
    - Geen weegschaal 'stress' meer
    - Manlief hoeft gezeur niet meer aan te horen

Ik ga mijn voordelen motivatie kaarten (lijstje op mobiel en achtergrond laptop) lezen in de ochtend, bij de lunch en rond 20:00 in de avond.
Mijn herinneringssysteem is pop up op m'n mobiel

_________________

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 20:07    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2496
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik vind het werk van Beck onder meer belangrijk (Amerikaans of niet) omdat het over cognitieve therapie gaat en in de behandeling die ik volgde tegen eetbuien heb ik kunnen ervaren dat cognitieve therapie (CGT) nuttig is!
Er zijn aspecten van dit boek die mij niet zoveel zeggen maar het lezen herinnert me aan die aspecten het boek, de CGT en dat is goed om op te frissen!

Ik heb momenteel heel veel hooi op mijn vork dus zal er lang niet altijd in slagen om alles te lezen of om veel op dit sprintje te berichten.

M.b.t de voordelen; ik wil me met name richten op grip op mijn eetgedrag (een frase van Gillian Riley trouwens, uit haar boek 'Minder Eten', ook erg de moeite waard om te lezen.)

Voordelen van grip op mijn eetgedrag:
* als ik me houd aan mijn eetplan zal ik minder pijn ervaren en meer leuke en belangrijke dingen kunnen doen. Door het eliminatiedieet werd een deel van mijn pijnklachten minder (nu nog uitvinden WELKE produkten hier verantwoordelijk voor zijn).
* Geen of minder schuldgevoel jegens mijzelf en mijn lichaam over wat ik at.
* een eind aan het GEZEUR in mijn hoofd over (nog meer) eten.
* Weten dat ik goed zorg voor mijn lichaam, gezondheid, welzijn.
* Vrij van verslaafd gedrag en hopelijk ook (meer) vrij van verslaafd denken.
* Congruentie : dat wat ik wil doen en wat ik doe meer samenvallen, daardoor me beter voelen over mezelf, meer zelfrespect en gevoel van kracht.
* Minder vaak vol zitten.
* Afvallen blijft natuurlijk ook belangrijk, alleen wil ik me daar niet op focussen. Ook bij afvallen is de voornaamste motivatie: GEZONDHEID, langer leven en prettiger leven, minder pijnklachten, ziektes voorkomen.

Ik zet een reminder in mijn laptop om regelmatig naar deze lijst te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 8:59    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9211
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Fijn! Dank voor jullie reacties! Veel herkenning!

Dag 2
Kies twee verantwoorde diëten uit. Eentje waarvan je denkt dat je dat goed kunt volhouden, en eentje als 'reserve' als je merkt dat je je niet goed voelt bij het eerste.
Alle diëten gaan uit van hetzelfde principe: je valt af door minder calorieën te eten.
Als je het prettig vindt om houvast te hebben aan strikte regels kun je kiezen voor een vast en uitgewerkt eetplan. Soms is dat fijn als je het zelf even helemaal niet meer weet. Je begint dan in ieder geval.
Als je beter uit de voeten kunt met met meer flexibiliteit, kies je voor bv. een telsysteem, omdat je dat beter aan kunt passen op je levensstijl.
Kies in ieder geval een dieet dat je helpt gevarieerd te eten. Je vast natuurlijk ook af met een dieet met minder voedingswaarde, maar dan gaat je lichaam op een gegeven moment protesteren en dan kom je geheid weer aan.

Kies een dieet met eten dat je lekker vindt en dat je gemakkelijk kunt volgen. In deze methode leer je gaande weg hoe je je eetplan zo kunt aanpassen dat je jezelf zo nu en dan ook gepland kunt trakteren.

Bij het zoeken naar diëten kom je vast wel ondermijnende gedachten tegen als: ik leer wel verstandig te eten als ik afgevallen ben.
Steunende gedachte: als ik nu niet leer verstandig te eten, welke garantie heb ik dat het me later wel zal lukken? Ik moet er echt mee beginnen.
Of: Het lukt me vast pas als ik precies het goede diëet vind.
Steunend: Er is meer dan één goed dieet. Geen enkel dieet kan toveren. De enige manier om af te vallen is minder calorieën innemen dan je lichaam verbruikt.

..

Sommigen van ons hebben hun dieet al gekozen; anderen zijn misschien nog op zoek, maar voor ons allemaal geldt: als ik accepteer dat ik de rest van mijn leven een gezond eetplan moet volgen, wordt afvallen gemakkelijker (ook al voel je dat op dit moment nog niet zo...)

Oef. Het zijn wel weer veel woorden geworden.
Actiepunten voor het eind van de dag: vink a wat je hebt gedaan. Zet bij elk onderdeel wat je nog niet hebt gedaan en wanneer je het wel gaat doen.
* Ik heb mijn voordelen motivatiekaarten minstens twee keer doorgelezen
* Ik heb andere motivatiekaarten gelezen als dat nodig was
* Ik heb informatie verzameld over giëten
* Ik heb een verantwoord hoofd- en reservedieet uitgekozen
...

Veel succes allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 9:42    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31659
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Het is misschien een open deur.
Ik kan lezen en begrijpen wat ik wil.
Bij mij werkt het pas als de ideeën echt bekleven en ingedaald zijn ....en de wil heel sterk is.
Ik heb nooit geweten hoe dat voelt bij het afvallen.
Tot afgelopen Kerst.
Waarvandaan ze kwamen, geen idee, maar er kwamen ideeën in me op, die tot nu toe heel goed bij MIJ werken.
Kijk maar naar mijn tabel.
Ik geniet nu van dit heerlijke proces en het kost niet al te veel psychische moeite.
Wonderlijk.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 9:58    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9211
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Pianojuffie, je grafiek ziet er hartstikke mooi groen uit! Je zit blijkbaar in de goede flow en hebt je draai dus gevonden! Dat lijkt me een heerlijk gevoel! En je hebt het allemaal zélf gedaan en bereikt!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 10:54    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31659
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Het voelt heerlijk Dymphie,
Zelf gedaan maar met de niet aflatende steun van mijn lieve hubbie en mijn lieve trouwe weegdinnen hier op de weegclub.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9211
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Knap Juffie!
Met jouw lengte is dat wel een prestatie van formaat, Lach, figuurlijk, maar ook letterlijk. (Stel je al verloren die kilo's maar eens voor als een 'stapeltje' boter... Ik vind mijn kwijtgeraakte kilo's al veel om te zien... (Karin heeft ze ooit eens op een plaatje in mijn dagboekje gezet.. Ben het nooit vergeten! ohhh Geschokt Uitroep )

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 14:20    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2894
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Eet nog steeds wat ik altijd heb gegeten, alleen sinds twee jaar in een normale hoeveelheid.
Schijf van 5 en dan zonder vlees, slecht een enkele x vis want dat lust ik niet graag.
Kies voor 6 eetmomenten op een dag.

Voelt voor mij dus niet als een dieet, ik snaai nu alleen niet meer.
Kies enkel af en toe voor wat snoep, daar blijf ik een zwak voor houden.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 14:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 4 van 55