Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Yeps, ik ben ook niet altijd zo trouw hoor en sla ook nog wel eens een dag of een paar dagen over met invullen op de Eetmeter.
Maar als ik het een paar dagen weer netjes invul, zie ik ook wel weer waar ik wat aan kan verbeteren..Het is, net als de weegschaal: een soort meetinstrument, een hulpmiddel dat me op weg kan helpen. Ik moet het (afvallen en op gewicht blijven) toch echt helemaal zelf doen! En soms helpt het een, en soms het ander...

Pff, kan (even) niet slapen door de warmte en ben er uit gegaan. Met mijn voeten op de koele plavuizen voelt goed. Ik ga er zo weer in, maar het is me eigenlijk echt te warm: nog 20 graden hier in huis en buiten...

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 3:12    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 16 - Voorkom ongepland eten

ZORG DAT JE GEEN KEUS HEBT!
Houd je aan je eetplan!
Het is goed als je leert denken: Ik heb een eetplan gemaakt en daar houd ik me aan. Punt uit!

Een paar handige regels:
Eet bij iedere maaltijd een behoorlijke hoeveelheid eiwitten, groenten en fruit
Eet geen snoep of vette snacks voor de maaltijden
Als je wilt eten tijdens het koken, eet dan alleen maar rauwe groenten
Als je uit eten gaat, eet dan maximaal een kwart meer dan thuis.
Als je uit eten gaat, neem dan kleinere porties.

Ondermijnende gedachte
Ik mag best kunnen eten wat ik wil.

Ondersteunende gedachte
Als ik wil genieten van de voordelen van s;ank zijn met zich meebrengt, kan ik niet zomaar zonder te plannen alles eten. Ik moet de gedachte: 'Ik verdien het om op gewicht te zijn en een goed gevoel over mezelf te hebben' voorrang geven boven: 'Ik mag best spontaan kunnen kiezen wat ik eet'.

Ondermijnende gedachte
Ik geloof niet dat ik kan accepteren dat spontaan eten voortaan uitgesloten is.

Ondersteunende gedachte
Ik heb al heel lang zelf gekozen wat ik at, wanneer ik at en hoeveel ik at. Dat voelde normaal en goed. Maar ik moet mezelf ook realiseren dat spontaan eten voor mij niet werkt als ik af wil vallen of op gewicht wil blijven. Hoe vaker ik tegen mezelf zeg dat ik me aan mijn eetplan moet houden, hoe minder moeite me dat ook zal kosten.

Wanneer het er naar uitziet dat ik ongepland dingen ga eten, kun je bv.
eerst een glas water drinken
even een klusje in huis gaan doen
even in het boek van Judith kijken
even op de weegclub kijken
goed afwegen of je het ongeplande eten nog wat kan uitstellen
bekijken of het ongezond of gezond ongepland eten is
bij een 'licht hoofd' een bewuste keuze maken wát je dan gaat eten

Als ik accepteer dat ik beter kan stoppen met 'spontaan' eten wordt afvallen of op gewicht blijven gemakkelijker.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 8:44    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 23 - Afrekenen met het-is-niet-eerlijk-syndroom!!

Bedenk waarom je besloten hebt om af te vallen of op gewicht te blijven
Maak een lijst van de positieve dingen in je leven
Maak een motivatiekaart

Het is misschien niet eerlijk om op gepland eten te moeten blijven letten, maar je hebt twee mogelijkheden: je kunt medelijden met jezelf hebben, je plan opgeven, je doel nooit bereiken en jezelf een mislukkeling vinden. Of je neemt het serieus en gaat toch door en blijft de dingen doen die nodig zijn om af te vallen of op gewicht te blijven. Iedereen maakt dingen mee in het leven die niet eerlijk zijn. Het hoeft geen excuus te zijn om er mee te stoppen.

Wanneer je het gevoel krijgt dat het niet eerlijk is dat je iets niet kunt eten, dan geef je toe dat je gelijk hebt. Dan vraag je jezelf wat je erger vindt: dit niet kunnen eten op dit moment of op gewicht blijven. Dan zeg je: Nou ja, en je gaat verder met je plan.

Ondermijnende gedachte
Het is niet eerlijk dat ik niet normaal kan eten
Steunende gedachte
Eigenlijk at ik vroeger niet 'normaal'. Voor ik op dieet ging, at ik waarschijnlijk te vaak, te veel en koos ik voor ongezonder eten. Nu eet ik normaal voor iemand die op gewicht wil blijven.

Ondermijnende gedachte
Ik zou dit probleem helemaal niet moeten hebben.
Steunende gedachte
Ik heb een paar keuzemogelijkheden:
1. Ik geef op en blijf niet op gewicht, en kom ieder jaar een kilo aan (20!)
2. Ik ga zo nu en dan op dieet. Ik eet een tijdje wat ik wil en daarna probeer ik de kilo's er weer af te krijgen. In dat geval zal ik meestal zwaarder zijn dan ik wil.
3. Ik accepteer dat het niet eerlijk ik dat ik niet altijd alles kan eten, maar ik ga door met wat ik moet doen om op gewicht te blijven. Ik kies voor de laatste mogelijkheid.
Elke keer dat ik mezelf hoor denken dat het niet eerlijk is, kan ik tegen mezelf zeggen dat ik bijna elke dag wél lekker en gezond eet en drink en daardoor gemakkelijker af zal vallen of op gewicht zal blijven.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 8:51    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31892
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Guusje, fijn die goede eetdag

Gisteren heb ik wat meer Points op, 34, maar wel goede keuzes vind ik.
Vanochtend woog ik 83,2, is heel wat realistischer.
Het gewicht van gisteren, 82,9, was ook ineens extreem lager.

Fijne dag allemaal

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 13:32    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Ik worstel nog wel heel erg met het oneerlijkheidsprincipe omdat ik veel meer moeite moet doen dan een gemiddeld mens. Stel dat ik een week niet kan sporten of bewegen, dan kom ik dus aan van wat ik nu eet (1000 kcal). En het is gelukkig niet aan de orde, maar ik ben er stiekem bang voor.

Ik hou nog steeds vocht vast, mijn gewicht is hoger dan afgelopen zaterdag en mijn vet% is lager. Dus ik geef het nog even niet door. Ik ben ongesteld, voel me dat ook, maar op de wat verminderde energie na heb ik nauwelijks last, wat ook al raar is, normaal is het een bloedbad.

Gisteren had ik heel de dag extreem veel dorst. We gingen 's avonds fietsen, totaal 45 km, gewoon normaal niet hard of zo, ik zweette zelfs niet echt, en ik heb onderweg 3 consumpties cola zero op, een halve liter water, een pakje green icetea, thuisgekomen weer een halve liter water en twee glazen Tonic light. Ik drink nooit zó veel. En normaal zou ik daar heel erg van moeten plassen, maar ook dat is ook niet aan de orde.

Iemand ook wel eens van dit soort dingen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 3:28    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2966
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Door de extreme warmte is ook mijn vochthuishouding helemaal van slag.
Medicatie is aangepast want doordat bloedvaten open gaan staan van de warmte, gaat de bloeddruk extreem omlaag , dus juist wenselijk dat er vocht en zouten vastgehouden worden.
Tja en dat is te zien op de weegschaal.

Let op met cafeinehoudende drankjes, cola en koffie. Ontrekt vocht uit het lichaam waardoor je dus meer dorst krijgt.
Vrouwen verliezen ook veel vocht door de huid dus niet perse door te zweten.
Oftewel, s morgen al beginnen met drinken dus voordat je dorst krijgt!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 5:46    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Nou breekt mijn klomp, zoveel gedronken, in mijn beleving nauwelijks moeten plassen, dus ik vreesde de weegschaal en ik weeg ineens 69,4. Snapt iemand het nog? Nou ja, vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Ik vind de uitleg van Elisabeth wel heel duidelijk!
Fijn dat je weer een groen vakje had L!

Vandaag eerst dag 17
Eet niet te veel! Maar schep meer op je bord en stop met eten als je genoeg hebt.

Om met succes af te vallen of op gewicht te blijven, moet je stoppen met eten wanneer je de portie uit je eetplan op hebt.

Als je zenuwachtig wordt van extra eten op mijn je en moeite hebt het niet op te eten, kun je je technieken tegen eetdrang even van stal halen.


Ondermijnende gedachte
Ik hoef dit niet te doen. Ik kan ook wel ophouden met eten zonder dat ik deze vaardigheid oefen.
Ondersteunende gedachte
Laat ik er maar niet te moeilijk over doen en het toch maar proberen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet nodig was. Misschien leer ik hier niets van, maar misschien ook wel heel veel.

Ondermijnende gedachte
Ik vind het erg om opzettelijk eten te verspillen
Ondersteunende gedachte
Wat is erger: opzettelijk eten verspillen of te veel te eten en aankomen? Wat zou ik tegen mijn beste vriendin zetten als zij dit probleem had? Het eten wordt hoe dan ook verspild, of via mijn lichaam (als ik teveel eet), of via de afvalbak. Te veel eten helpt de honger van de wereld niet uit.
Om niet te veel te eten, schep ik één keer op. Ook kan ik oefenen met mijn gedrags- en denkvaardigheden.

Als ik kan stoppen met eten, al ligt er nog eten op mijn bord, kan ik gemakkelijker op gewicht blijven.

Succes allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 9:13    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 24 - Leer omgaan met ontmoediging!

Bedenk dat afvallen, op gewicht blijven het grootste gedeelte van de week niet moeilijk is!

In het begin gaat afvallen vaak gemakkelijk door de grote motivatie en het vertrouwen. Maar er komt altijd een tijd dat het moeilijker wordt. Hunkering naar eten kan toenemen en ondermijnende gedachten nemen toe:
Het is gewoon te moeilijk
Dit houd ik nooit vol
Ik wil hier niet mee verder

Het is normaal dat het je zo nu en dan te veel wordt of dat de moed je in de schoenen zakt. Het hoort erbij dat je van tijd tot tijd twijfelt of je het wel vol kunt houden. Als je dat accepteert kun je makkelijker de draad weer oppakken. Het is de kunst om naar een weerwoord te zoeken op je ondermijnende gedachten. Dan voel je je beter, het versterkt je motivatie en je blijf je doel in de gaten houden. Het is belangrijk dat je blijft onthouden dat je dit wilt, dat het haalbaar is en dat je het kunt!

Zo kun je jezelf motiveren:
motivatiekaarten vaker op een dag doorlezen
optellen hoeveel 'moeilijke' uren je echt op een dag hebt. Vaak valt dat wel mee als je het even op papier bij houdt.
Concentreren op wat je vandaag kunt doen; niet te ver in de toekomst willen kijken maar tegen jezelf zeggen: Het maakt niet uit. Vergeet de lange termijn. Concentreer je op vandaag. Je weet dat je de dingen die je vandaag moet doen wel vol kunt houden. Als het morgen moeilijk wordt, los je het dan wel op.

Wat denk je?
Als je naar de toekomst kijkt en denkt dat je het niet vol kunt houden, kun je de volgende ondermijnende gedachten tegenkomen.

Ondermijnende gedachte
Het is me teveel. Deze methode is veel te ingewikkeld. Ik kan het niet.
Steunende gedachte: Dit boek helpt me stap voor stap. Ik hoef niet alles in één dag te leren. Ik kan delen lezen en herlezen en opdrachten opnieuw oefenen. En ik kan altijd terecht op de Weegclub.

Ondermijnende gedachte
De opdrachten zijn te moeilijk. Ik wil er niet mee doorgaan.
Steunende gedachte: Het is me nu even teveel. Maar het voelt niet altijd zo moeilijk. Later op de dag of morgen zie ik het waarschijnlijk wel weer zitten.

Motivatiekaart lezen, eetplan en beweegplan maken, jezelf een pluim geven want er zijn al veel dingen wel gelukt enz,

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 9:24    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Dymphie schreef:
Ik vind de uitleg van Elisabeth wel heel duidelijk!
Fijn dat je weer een groen vakje had L!

Vandaag eerst dag 17
Eet niet te veel! Maar schep meer op je bord en stop met eten als je genoeg hebt.

Om met succes af te vallen of op gewicht te blijven, moet je stoppen met eten wanneer je de portie uit je eetplan op hebt.

Als je zenuwachtig wordt van extra eten op mijn je en moeite hebt het niet op te eten, kun je je technieken tegen eetdrang even van stal halen.


Ondermijnende gedachte
Ik hoef dit niet te doen. Ik kan ook wel ophouden met eten zonder dat ik deze vaardigheid oefen.
Ondersteunende gedachte
Laat ik er maar niet te moeilijk over doen en het toch maar proberen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet nodig was. Misschien leer ik hier niets van, maar misschien ook wel heel veel.

Ondermijnende gedachte
Ik vind het erg om opzettelijk eten te verspillen
Ondersteunende gedachte
Wat is erger: opzettelijk eten verspillen of te veel te eten en aankomen? Wat zou ik tegen mijn beste vriendin zetten als zij dit probleem had? Het eten wordt hoe dan ook verspild, of via mijn lichaam (als ik teveel eet), of via de afvalbak. Te veel eten helpt de honger van de wereld niet uit.
Om niet te veel te eten, schep ik één keer op. Ook kan ik oefenen met mijn gedrags- en denkvaardigheden.

Als ik kan stoppen met eten, al ligt er nog eten op mijn bord, kan ik gemakkelijker op gewicht blijven.

Succes allemaal!


Eten verspillen vind ik ook moeilijk, thuis doe ik dat sowieso niet, ieder krijgt zijn portie en de rest is voor een volgende keer. Ik ben ook streng voor mijn huisgenoten, voor hun eigen bestwil. Ik kook vaak voor meerdere dagen, de saus van vandaag is de soep van morgen, overgebleven groente of vlees gaat vaak door de lunchsalade of ik maak wraps. Ik gooi zelden iets weg en ik eet zelden meer dan ik van plan was. In restaurants bestel ik al weinig en stuur vaak de helft weer terug, ik zeg er altijd bij dat ik op dieet ben en alleen opeet wat ik hebben kan. Ook zeg ik zonder friet of brood, dan hoeven ze dat al niet te verspillen.

Mijn kinderen snappen niet hoe ik dat kan, zij hebben een iets beter ontwikkelde toegeefspier zullen we maar zeggen. Ik leg hen uit dat ik altijd direct gestraft word als ik uit de bocht vlieg en dat afvallen en op gewicht blijven me zo ontzettend veel gezondheids- en welzijnsvoordeel biedt dat ik me echt aan de grenzen hou, zolang het kan. Ik heb ook een diepgewortelde aversie tegen vraatzucht en gulzigheid. Naast jaloezie en luiheid één van de ergste zonden (in mijn ogen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 9:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 27 van 55