Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 20 voor de snellerds onder ons

Toch iets ongeplands gegeten? Pak meteen de draad weer op!!
Je leert vandaag dat je hele dag daardoor niet verpest hoeft te zijn. Je hebt bv. een hele zak chips gegeten, wat misschien 'maar' 500 kcal te veel is. Om een kilo aan te komen, moet je meer dan 7000 kcal per dag eten.

Erken dat het misging
Motiveer jezelf
Trek een symbolische grens
En gewoon verder!!

Heel belangrijk is te bedenken waarom het misging. En maatregelen nemen.Ben je een emotionele eter, zoek hulp om te leren met je emoties om te gaan. Eet je door een externe prikkel, vermijd dit of train je weerstand spier.

Kijk voor de 'grap' even op p. 177 naar de piramide met zoete dingen in het boek. Heel verhelderend!

Vergeet je complimenten niet, want we hebben al heel wat geleerd: motivatiekaarten maken en lezen, zittend en aandachtig e eten, een beweegplan te maken, gestopt met eten als we ons normaal vol voelen, kortom: helemaal niet gek!

Goed weekend allemaal.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 10:15    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
L wat geweldig deze ontmoeting met deze dames en wat een humor.

Weet je L en ook de anderen, ik heb eens ergens iets gelezen en dat PROBEER ik in praktijk te brengen.
Maar o zo moeilijk als je je zo onrechtvaardigs bejegend voelt.
Dan zeg ik maar.... oefening baart kunst.

Alles wat je voedt groeit.
Door te reageren voedt je die ander en wordt het alleen maar groter en groter. En jij voelt je er niet beter door
Reageer je niet.... dan verhongert het ahw

Misschien te vergelijken met Jezus met de andere wang....


Dat doe ik negen van de tien keer als mijn eerste reactie eigenlijk is 'erop en erover'. Helemaal mee eens. Ik tel tot 100 en kijk welke reactie het beste gaat werken bij die persoon of laat het vaak gaan. Gaat het over andere zaken zoals mijn werk of naar mijn meiden toe, dan lukt dat meestal prima, maar onaardigheid jegens wie ik ten diepste ben, dat gaat me altijd te ver. Ik denk dat het voor de ander uiteindelijk ook beter is dat ze weten hoe iets kwetst. Laten gaan kost mij energie omdat ik er een rotgevoel aan overhou wat soms jaren aansluimert. Het bespreekbaar maken geeft inzichten en brengt mensen dichter tot elkaar. Wij begrijpen elkaar nu ook veel beter, toch? Ik denk dat ik nog wel heel veel moet trainen op de 'tone', de manier waarop ik dingen zeg, want C'est la tone qui fait la musique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 11:14    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden, cyclus van 47 dagen, dat is nog nooit gebeurd. Het is me tijdens de Nijmeegse bespaard gebleven, waarvoor mijn uitzonderlijke dank, ik was er even bang voor op dinsdag. Mijn vet% is de laatste week gedaald van 34,9 naar 31,1% Echt heel raar, maar ik vind het prima. Ben benieuwd wat het is als het vocht allemaal weg is.

Nieuwe foto's https://www.weegclub.nl/forum/foto-s-van-leonie-t28889-170.html#2193789

Laatst aangepast door L1970 op za 21 jul 2018 11:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31893
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
ja L, ik begrijp je heel goed.
Als iemand mij kwetst duurt het ook heel lang eer het wat wegebt.
Probeer me tegenwoordig ernstig af te vragen wat het in MEZELF is wat zo geraakt wordt.

Je 2e bericht
Blij voor je

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 11:23    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2388
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
ja L, ik begrijp je heel goed.
Als iemand mij kwetst duurt het ook heel lang eer het wat wegebt.
Probeer me tegenwoordig ernstig af te vragen wat het in MEZELF is wat zo geraakt wordt.

Je 2e bericht
Blij voor je


Het is menselijk om geraakt te worden en zeker als dat op iets is waar je heel erg je best voor doet of moet doen en de ander het wegwuift als normaal of als iets wat je beter zou moeten doen.

Één van haar oud-klasgenootjes had gisteren de opmerking bij haar Instagramfoto dat ze blij aan de finish staat: Wat stelt dat nou voor, een beetje wandelen, lekker suf. Ik zag de stoom uit haar oren komen na het lezen van die reactie. Ze schreef eronder 'Jij mag dat vinden, maar vind je het heel erg als wij het gewoon wel een wereldprestatie vinden? #levenenlatenleven' Het manneke heeft niet meer gereageert. Ik kan ook nog heel veel van mijn dochter leren Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 11:42    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31893
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Hadden jullie reactie verwacht?????
Zulke lui roepen maar wat om te jennen en reactie te ontlokken.
Hij is beloond, deze zwarte wolf.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 12:26    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-8-2010
Berichten: 1117
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Goedemorgen,
Ik heb mijzelf zojuist aangemeld, ben sinds een paar dagen ook weer bezig met het boek van Judith Beck en zag dat er op de info over Beck eigenlijk al even niet meer wordt gepost... en zo kwam ik hier terecht.
Hoop dat het geen probleem is dat ik halverwege nog aanhaak.
Leuk ook bekenden hier te zien trouwens Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Hoi Kobie, welkom!
Waar ben je momenteel in het boek van Judith?

Ik laat de sprint expres open staan voor degenen die graag met de boeken van Judith bezig zijn. En inderdaad, in dat andere 'draadje'' wordt momenteel niet veel geschreven. Dat heeft Kunstig indertijd gestart met de bedoeling daar dagelijks een goede spreuk van Judith op te zetten.

In deze sprint zijn we 'opnieuw' begonnen met het boek Judith Beck's Dieetoplossing. We hebben al eerder een sprint met elkaar gedaan (in 2016 en in 2017) en dat beviel ons goed. Maar zoals het bij veel mensen gaat, is het lastig om op gewicht te blijven en heb voorgesteld om weer een sprintje te starten. Gelukkig animo genoeg; inbreng genoeg van de mede-sprintsters! Omdat niet iedereen meteen met het boek kon beginnen hebben we een time out van een week gehad en zijn we voor de eerste groep vandaag bij dag 21 gekomen en voor de tweede groep bij dag 14: de laatste dag voor het 'echte' begin van het eerste gekozen dieet.
Zelf heb ik gemerkt dat sommige opdrachten me best veel tijd kosten als ik er serieus mee bezig wil zijn.

Ik zet dag 14 en dag 21 straks even in een apart berichtje.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 8:27    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 14 - Een eetplan maken voor morgen!

Om elke dag een eetplan te maken moet je goed na denken wat je voor boodschappen moet doen.
Je eetplan is je wegwijzer: je ziet duidelijk wanneer je wat gaat eten en wanneer.
Het helpt je spontaan eten te voorkomen.
Doordat je eetplan er ligt, kom je minder andere verleidingen tegen.

Een plan maken helpt om ongepland eten te voorkomen!

Als je voor jezelf vier variaties bedenkt voor je ontbijt, lunch en avondeten, wordt het misschien makkelijker voor je om een eetplan uit te werken. Op p. 146 staan bijvoorbeeld vier verschillende ontbijtjes:
1. 100 gram muesli, 200 cc magere yoghurt, portie fruit
2. gekookt ei, portie fruit, volkoren cracker met (magere) kaas
3. 250 gram magere kwark, middelgrote banaan
4. 100 gram havermout, 200 cc melk (karnemelk), portie fruit.

Probeer bij elke maaltijd wat rauwkost of extra groenten in te plannen. Zo kom je gemakkelijker aan je dagelijkse portie groenten!

En vanavond de afvinklijst er weer bij met: altijd - meestal - soms - later (plannen!)
motivatiekaarten gelezen, eventueel nieuwe gemaakt; zittend en aandachtig gegeten; naar vermogen gepland en ongepland bewogen; honger of eetdrang verdagen en er niet aan toegegeven; eetplan voor morgen opgeschreven.

Succes allemaal

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 21 - Bereid je voor op je weegdag

Ik 'moet' wegen voor mijn zelfvertrouwen als ik zie dat ik afgevallen ben. Mijn inspanningen hebben me hierbij kunnen helpen.
Als ik aangekomen ben, houdt de weegschaal me bij de les. Ik moet me realiseren dat het alleen werkt als ik alle onderdelen volg, en niet alleen die waar ik 'geen zin' in heb.
Het wegen zorgt ervoor dat ik gemotiveerd ben om door te gaan.

Mogelijke situatie: De weegschaal geeft meer aan dan ik had gehoopt.
Ondermijnende gedachte: Dit kan toch niet. Dit is echt heel erg.
Emotie: Van streek: boos, verdrietig, ontmoedigd, wanhopig
Mogelijk gedrag: De rest van de dag maar raak eten....

Ik moet de weegschaal niet gebruiken als een teken dat ik tekort schiet als ik aangekomen ben, maar meer als een instrument dat informatie geeft die ik kan gebruiken om te bepalen wat ik moet doen.
Het cijfer op de weegschaal klopt altijd en is afhankelijk wat ik heb gegeten, hoeveel energie ik de afgelopen dagen heb verbruikt, hoeveel vocht mijn lichaam vasthoudt en andere biologische factoren.

Als ik me ga wegen is het beter om te denken: Vorige week woog ik… Vandaag weeg ik waarschijnlijk wat minder dan toen. Beter dan: Ik hoop dat ik … weeg.

Als mijn gewicht niet of nauwelijks omlaag gaat kan dat goed komen door wat ik heb gegeten. Misschien heb ik teveel zout in mijn eten gegeten, of ik heb me niet voldoende aan mijn eetplan gehouden. Of ik heb te weinig beweging gehad. Ik hoef niet in paniek te raken, want mijn gewicht kan van dag tot dag variëren door hormonale of andere lichamelijke oorzaken.

Wat mijn gewicht morgen ook is, ik kan een stapje terugdoen en eraan denken dat het cijfer op de weegschaal altijd klopt.

Als mijn gewicht omlaag is gegaan, mag ik blij zijn, als ik het maar 100 gram. Ook dat mag ik vieren!

Op mijn afvalgrafiek (zie p. 184 en 185) noteer ik elke week wat ik weeg.
Ik moet er rekening mee houden dat mijn afvalgrafiek niet in een rechte lijn naar beneden zal lopen, maar dat hij meer lijkt op een grillig gebergte met steeds lagere toppen.

Aan het eind van de dag de afvinklijst met: kaarten gelezen, nieuwe gemaakt, langzaam en zittend gegeten, gezorgd voor beweging, eetplan gemaakt voor de volgende dag, bijgehouden wat je hebt gegeten, doorgestreept wat je niet hebt gegeten, erbij geschreven wat je extra hebt gegeten, gestopt met eten bij een normaal vol gevoel, afvalgrafiek gemaakt.

Fijne zondag nog en veel succes allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2018 8:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 24 van 55