Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Top L!! Leuk om je verhalen te lezen
Toch gek dat er dan geen gezind voedsel is met zo’n evenement

Dag 19 vind ik echt enorm herkenbaar, het jezelf voor de gek houden.
Ditmaal niet! Want veel bewuster mee bezig. Plus door al die alarmpjes die op m’n mobiel afgaan, toch hier en daar aan collega’s vertelt dat ik aan afvallen ben. Iets met sociale druk ohhh
Beetje ego post vandaag, hoop morgenavond weer uitgebreider te reageren. Nu eerst slapen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 23:11    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Voor mij het bewijs dat mijn lichaam verschillend reageer op calorieën uit diverse soorten voedingsstoffen.

Vanochtend woog ik 83,9 kg
Dus toch weer 2 ons weg van het feesteten.
Nog 2 ons voor groen

Maar ik had wel ruim 42 ProPoints (volgen ouder Weight Watchers systeem) terwijl je om af te vallen tussen de 27 en 34 max moet zitten.
Ik heb wel goede keuzes gemaakt vind ik

Ochtend
Koffie met Elk
Banaan

Middag
2 Mehrkornboterhammen
120 gr makreel
600 ml hv melk

Avond
250gr aardappelen
Veel gemengde sla met slaolie en appelazijn
Slavink
Geen jus of zo

Tussendoor
Veel fruit

Fijne dag allemaal en zet em op!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 8:37    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Eerst maar dag 12: Ervaren dat honger geen noodsituatie is

Je hoeft niet per se te eten als je honger hebt. Dat je wilt eten betekent niet dat je ook altijd 'moet' eten.

Bij deze dag hoort de oefening om de lunch over te slaan. (Doe dit iet als je bv om medische redenen op vaste tijden moet eten.)
Je gebruikt dan een 'hogerschema' waarop je ieder uur kunt bijhouden hoe onprettig je je voelde. Mocht je deze oefening willen doen, kies dan een dag uit waarop je dat het beste uitkomt.

Ondermijnende gedachte: Ik moet eten wanneer ik honger heb. Dat doet toch iedereeen?
Steunende gedachte: De meeste mensen eten niet ieder keer als ze honger hebben. Ze wachten tot de volgende maaltijd. Dat is een vaardigheid die ik moet (of liever wil) leren

Ondermijnend: Waarom zou ik mezelf bewust een onprettig gevoel geven door de lunch over te slaan?
Steunend: Ik moet honger ervaren om mijn angst daarvoor te verminderen. Deze oefening zorgt ervoor dat ik voortaan minder bang ben voor honger. De beste manier om mijn angst te overwinnen is deze onder ogen te zien. Deze oefening geeft me kracht voor de volgende keer dat ik honger heb, en dat het nog geen tijd is om te eten.

Loop de afvinklijst aan het eind n de dag na.
Vergeet niet zelf een compliment te geen voor de dingen die goed gaan! Denk aan je beloning!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 9:30    

Reageer met quote
Dan voor de verste groep: Dag 19 - Houd jezelf niet langer voor de gek

Al ben je nog zo serieus met 'afvallen' bezig: ondermijnende gedachten liggen in grote aantallen op de loer. We denken vaak genoeg: het kan geen kwaad om dit te eten, want...
het is maar heel weinig
ik doe het alleen deze keer
zo dik word ik er vast niet van
ik compenseer het later wel
ik heb ervoor betaald
anders wordt het weggegooid
anders moet ik Nee zeggen tegen degene die het me aanbiedt
iedereen eet ervan
niemand ziet me eten
het zijn maar een paar kruimels
het is gratis
ik heb er nu zo'n zin in
dit is een speciale gelegenheid
ik voel me rot; het kan me niets schelen
in heb er echt zin in en ik eet het uiteindelijk toch wel op.

Dit zijn gen reële gedachten: elke calorie die je eet, is een calorie. Als het in je eetplan staat, kun je er zonder schuldgevoel van genieten, maar er zijn zoveel momenten buiten je eetplan, waarin we tegen dit soort verleidingen aan lopen.

Houd jezelf niet voor de gek en maak een 'Het kan wel kwaad'-motivatiekaart. Daarop kan bijvoorbeeld staan:
Het kan wel kwaad om ongeplande dingen te eten. Ik houd mezelf voor de gek. Telkens wanneer ik iets eet wat ik niet zou moeten eten, versterk ik mijn toegeefspier en verzwak ik mijn weerstandsspier. De korte tijd dat ik aan het eten ben, voel ik me misschien prettig, maar naderhand voel ik me rot. Als ik wil afvallen, of op gewicht wil blijven, moet ik zeker ophouden met mezelf voor de gek houden.

Steunende gedachten:
Als er weinig calorieën in zitten, wil dat nog niet zeggen dat ik het moet eten. Ik moet het laten staan en elke gelegenheid aangrijpen om de gewoonte af te leren m zomaar dingen te eten die ik niet had gepland.
Ik kan beter geld verspillen dan aankomen.
Ik heb de keus: of ik eet net als iedereen en blijf te zwaar, of ik beheers me en val af.
Het kan me op dit moment misschien niet schelen, maar over tijdje wel. Dan voel ik me vreselijk rot als ik iets heb gegeten dat niet goed voor me was. Het kan me zeker schelen wanneer ik merk dat ik niet afval!

En aan het eind van de dag de afvinklijst met iedere keer, meestal, soms, helemaal niet:
kaarten gelezen, nieuwe kaarten gemaakt, zittend gegeten, goed geproefd, complimenten gegeven, geplande en ongeplande beweging gedaan, eetplan voor de volgende dag gemaakt, bijgehouden wat je de hele dag gegeten en gedronken hebt,
gestopt met eten toen je normaal vol zat en de het kan wel kwaad motivatiekaart gemaakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 9:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
weekend dames, hou aan uw eetplannen Lachen
hier lichtelijk gefrustreerd door een weegschaal die omhoog kruipt ipv omlaag en ik begrijp het echt niet.
nou hopelijk valt het zondag allemaal weer mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 22:06    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Hier ook een weegschaal die omhoog kruipt maar geen frustratie.
Ingeslagen weg is goed en ik zie wel op de langere termijn Lach
Gaat ie niet naar beneden dan pas ik mijn plan aan!

Succes allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 5:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat moet ik nog leren Elisabeth Lach
Komt nog wel bij Beck langs?
Knap hoor!
Vandaag zakt opeens weer terug naar gewicht vorige week. Benieuwd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 6:52    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Gisteren weer een goed dagje.
Het moet niet gekker worden Cool Lachen

Vanochtend. 83,8 kg

Wb het doorgeefgewicht is het feesteten er weer af

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
kleintje1987 schreef:
Top L!! Leuk om je verhalen te lezen
Toch gek dat er dan geen gezind voedsel is met zo’n evenement

Dag 19 vind ik echt enorm herkenbaar, het jezelf voor de gek houden.
Ditmaal niet! Want veel bewuster mee bezig. Plus door al die alarmpjes die op m’n mobiel afgaan, toch hier en daar aan collega’s vertelt dat ik aan afvallen ben. Iets met sociale druk ohhh
Beetje ego post vandaag, hoop morgenavond weer uitgebreider te reageren. Nu eerst slapen

ja, al die lopers gebruiken ontzettend veel energie en dat moet aangevuld worden. Ik verbruik ook dik 4000 kcal op zo'n dag. Komkommer tomaat en meloen vind je ook langs de weg hoor, maar gezond eten moet je zelf meenemen en de eerste twee dagen deed ik dat nog, maar het was te zwaar op mijn rug. De laatste dag lekker zitten lunchen bij Bistro Ons Thuis in Cuijk met de hele familie. Ik had een salade pikante kip met taugé, was heerlijk. Ik kon het bij lange na niet op, maar wat ik opat was allemaal even lekker en uitgebalanceerd. Croutons en brood liet ik sowieso staan, omdat de rest weer voldoende energie gaf. Ik ben benieuwd wat ik straks weeg, lig nog lekker in mijn bedje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 8:25    

Reageer met quote
Mijn wegerd kruipt ook omhoog, maar zoals Judith zegt: het is een instrument en hij heeft altijd gelijk.
Mijn t weigert weer op mijn laptop. Grrr. Ik plak hem er nu maar tussen, maar het is erg lastig want zo zie da er dan dus ui...

Dag 13
Overwin je eetdrang!

Denktechnieken
benoem het gevoel
wees vastberaden, bedenk dat toegeven niet goed is voor je zelfvertrouwen
geef jezelf geen keus, doe het niet
bedenk hoe je je naderhand voelt als je het toch doet

Gedragstechnieken
neem echt afstand, loop weg of gooi het weg
pak iets te drinken
ga afleiding zoeken, tanden poetsen, wandelen, lezen

Hoe vaker het lukt om je eetdrang te negeren, des te gemakkelijker het wordt! Denk aan je motivatiekaart en aan jezelf een compliment geven!

Aan het eind van de dag je actiepuntenlijstje weer doornemen en afvinken: altijd, meestal, soms...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 10:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 23 van 55