Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Een andere simpele tip, naast het meegeven van overgebleven lekkers aan de vistite of buurvrouw

altijd boodschappen gaan doen met een lijstje en ook echt alleen die boodschappen meenemen.
Je niet laten verleiden door aanbiedingen of lekkers dat toevallig mooi uitgestald ligt.
Denk nu aan dat kleine appeltaartje van de AH als ik gewoon een koolhydraatarm vk brood wil pakken. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 20:41    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dag 11: Het verschil leren kennen tussen honger, trek en eetdrang

Honger, maag is leeg!
Trek in eten, ik eet omdat er iets te eten is, gewoonte, ruik iets!
Eetdrang, een intense hunkering naar 'eten', zoals snaaien....

Lees het hoofdstuk door en probeer te achterhalen of je het verschil voor jezelf kunt onderscheiden.
Registreer je hongergevoel me behulp van het formulier dat in het boek staat.

Ga je ondermijnende gedachten te lijf en zet er steunende gedachten voor jou tegenover.

Kijk 's avonds hoever je met de afvinklijst komt. Vergeet niet om jezelf een compliment te geven voor de dingen die goed gaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 21:41    

Reageer met quote
Voor de gevorderden onder ons:

Dag 18 - Verander je definitie van vol

Je vraagt je misschien af waarom we (moeten) leren om gepland te eten. Liever zou je natuurlijk gewoon eten wanneer je honger had en stoppen als je genoeg had. Dat zou ideaal gesproken inderdaad zo zijn, maar de kans is groot dat we deze vaardigheid van nature niet (meer) goed beheersen.

Ervaar het verschil tussen te vol en normaal vol
Vraag jezelf een maand lang na iedere maaltijd: Kan ik gemakkelijk een stevig ommetje maken?
ja? Dan ben ik normaal vol.
Nee? Zeg dan tegen jezelf: Zo voelt het dus om je vol te zijn. Dat is niet normaal. Bij mijn volgende maaltijd zorg ik dat ik niet teveel eten opschep.
Geef jezelf een compliment als het je lukt om niet teveel te eten. Goed dat ik zo mijn weerstandsspier train.
Als je in de verleiding komt om teveel te eten, pas dan je omgeving aan. Weeg je eten van tevoren af. Schep zelf voldoende op. Mocht iemand je teveel eten geven, laat het teveel aan op je bord liggen als je genoeg hebt.
Mocht je toch meer willen eten, terwijl je weet dat je al voldoende hebt gehad, zeg dan tegen jezelf: Nee, ik ben normaal vol. Ik wil minder wegen en ik houd nu op met eten.
Als je zenuwachtig bent, denk er dan aan dat honger geen noodsituatie is, want dat heb je op dag 12 geleerd.
Als je gemakkelijk kunt stoppen met eten als je vol zit, hoef je deze opdracht misschien maar één keer te doen, maar als het je moeite kost om te stoppen met eten voor je te vol zit, is het nuttig om deze oefening wat langer te doen.

Ondermijnende gedachte: Ik vind het fijn om te zo vol te voelen
Steunende gedacht: Ik moet accepteren dat dit gevoel niet normaal is. Ik eet me echt te vol en onder andere daardoor weeg ik nu teveel.

Ondermijnende gedachte: Stel dat ik honger krijg voor het weer etenstijd is?
Steunende gedachte: Ik heb geleerd dat honger geen noodsituatie is, dat ik dat hongergevoel wel een tijdje kan verdragen en dat de honger echt ophoudt als ik er niet bij stil blijf staan. Als ik nog steeds bang ben dat ik honger krijg, kan ik de opdracht van dag 12 nog eens doen.

Als je definitie van 'vol' verandert, wordt afvallen gemakkelijker.

Loop aan het eind van de dag je afvinklijst door.

Veel succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018 21:44    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
L1970 schreef:

Sorry als ik te fel was, ik kan er gewoon echt niet tegen als iemand zegt dat ik het er zelf allemaal heb aangevreten of iets van die strekking. Witheet word ik dan. Ik kwam 250 gram per week aan ongeveer en alleen omdat ik 1000 kcal het minimum vond, maar nog minder verbruikte dan dat. Dat is 24 kilo in twee jaar. Niet omdat ik 2000 kcal at of vond dat ik dat moet kunnen eten.

Ik heb dat echt niet gezegd hoor, over vreten. Ik gebruik zelf nooit nooit nooit het woord vreten.
En het goed bedoeld.
Het spijt me dat ik een aanname deed die niet klopte en die je heeft geraakt. Je hebt een uitzonderlijke discipline. Ik wens je heel veel wandelplezier.

Thanks Nicky, ik waardeer het enorm dat je erop terug komt. Het klopt dat dat heel diep zit en een opmerking zoals de jouwe me kwetst. En je zei geen vreten, maar zo komt dat over. Ik krijg heel mijn leven al opmerkingen zoals 'Jij moet wel een hele stiekeme snoeperd zijn, gezien je omvang, want in gezelschap eet je bijna niks' en 'Elk pondje gaat door het mondje met een afkeurende blik op mijn lichaam erbij'. Of 'Doe nou niet net of je nooit iets neemt en doe gezellig mee of is het weer niet lekker genoeg voor je?' En mijn zus zei 'Met jouw doorzettingsvermogen snap ik niet dat je überhaupt zoveel aankomt' of 'Doe geen moeite om af te vallen want over een paar jaar zit het er toch weer terug aan'. De mensen die zoiets zeggen hebben geen idee wat ze aanrichten. Ik moet dan ook echt tot 100 tellen voordat ik ze van repliek dien. Het beste zou zijn, niks zeggen, maar dat kost mij meer energie dan mijn ongenoegen uiten. Dus hebben ze pech. Ze hebben gewoon niet het recht om zoiets beledigends te zeggen, vind ik. Ik zei tegen 'de stiekeme snoeperd'-opmerkingmaakster: 'Stel dat ik tegen jou zou zeggen: Ik sta er versteld van wat jij een hele dag naar binnen kunt werken, die extreme hoeveelheden en de ongezondheid ervan en dat je dan zo slank, zelfs mager, blijft, of dat je misschien toch boulimia hebt?' Ze keek me echt heel raar aan, maakte echt geen connectie met de opmerking die ze net tegen mij maakte en schonk haar minstens tiende glas prosecco in....

Ik wandelde gisteren naast twee zeer stevige dames, die ook de 40 km liepen. Volgend jaar wandel ik de 50 km zegt de ene. Dus ik zeg dat ik bewondering heb dat ze het kunnen en doen, omdat ik een half jaar terug nog geen 25 km kon wandelen toen ik nog dik 25 kilo teveel moest meesjouwen. (Ze waren er zelf al over begonnen dat ze ook wandelden om af te vallen) Dat me dat echt tegen hield in mijn training. Nou zegt ze, 'Vorig jaar was ik 40 kilo dikker, net voor mijn maagoperatie, dat was zwaar ja, dat vond ik ook, maar volgend jaar hoop ik toch wel op streefgewicht te zijn, dat wilde zeggen 60 kilo, dus nog 40 kilo eraf en dan doe ik de 50 met een foto van toen op mijn rug... Als dat past'. Gieren natuurlijk. De volgende 10 kilometer hadden we heel wat te kletsen, onder andere over hoe gemeen de mensen kunnen zijn. En vaak bedoelen ze het niet slecht, maar soms ook wel en het is de kunst om dat onderscheid te kunnen maken. Lukt mij ook niet altijd, sorry Nicky
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 2:15    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Wat grappig L dat je dan net deze twee dames tegenkomt. Erg blij ja mensen kunnen heel onaardig zijn, gelukkig kunnen we er van uitgaan dat we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten he. Lachen
Nog geen blaren? Je bent nu over de helft en kunt gaan aftellen. Veel plezier nog. Erg blij

Dymphy die twee dagen sluiten naadloos op elkaar aan he? Ik heb nog wel eens moeite om honger van trek te onderscheiden hoor. Maar ik schep tegenwoordig maar 1 keer op. Wat ik denk te eten en daarna niet meer. Dan wacht ik dus 20 minuten. Heb ik dan echt nog behoefte aan iets extra's? Soms wel en dan wordt het fruit. Lach

Ik heb dat boek met het formulier niet. Maar in mijn boek staat dat je je honger een cijfer moet geven. Dat is ook een idee toch?

Ik was weer een paar ons kwijt van mijn uitspatting van zondag. Als ik toch eens een neutraal vakje kan halen vrijdag dan zou dat toch wel heel mooi zijn. Lach Ik vind dat ik het goed doe deze week. Compliment voor mezelf dus. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 2:35    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Vanochtend 84,1
Weer 8 ons van het feesteten af.
Nog 4 ons voor groen.

Gisteren als lunch 300 (!) gr kibbelingen op met
2 Mehrkornboterhammen. En ruim 600 ml hv melk.
Veel Points bijelkaar
Voor de rest vd dag veel fruit en water.
Blijkbaar zet kibbeling bij mij niet zo aan.
Maar als ik veel kaas eet....oeioeioei

Wens jullie allemaal een heerlijke dag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 8:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
L wat geweldig deze ontmoeting met deze dames en wat een humor.

Weet je L en ook de anderen, ik heb eens ergens iets gelezen en dat PROBEER ik in praktijk te brengen.
Maar o zo moeilijk als je je zo onrechtvaardigs bejegend voelt.
Dan zeg ik maar.... oefening baart kunst.

Alles wat je voedt groeit.
Door te reageren voedt je die ander en wordt het alleen maar groter en groter. En jij voelt je er niet beter door
Reageer je niet.... dan verhongert het ahw

Misschien te vergelijken met Jezus met de andere wang....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 8:23    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Zo wijs, maar ook zo moeilijk om in praktijk te brengen

https://www.begripdoorinzicht.nl/info/76-welke-wolf-voed-jij

Hier staat heel uitgebreid en goed wat ik bedoel
Het lukt me niet de tekst te copieeren en de plakken
Maar je komt meteen bij de goede tekst als je op de link klikt

Het 2e verhaal spreekt me trouwens ook heel erg aan, misschien is die zelfs nog beter omdat we nu eenmaal allemaal het witte en het zwarte, ying en yang in ons hebben en er rekening mee moeten houden

Heel wijs en leerzaam meiden

Laatst aangepast door Pianojuffie op do 19 jul 2018 12:49, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 8:55    

Reageer met quote
Wat een mooie link, mét verhalen, Pianojuffie! Dank je wel.
Het verhaal deed me denken aan het boekje van Justine Mol: De giraf en de jakhals in ons. Een boekje over geweldloze communicatie, naar de grondlegger Marshall Rosenberg.

Quote via Bol.com (zet ik er maar bij... ;-)!

Marshall Rosenberg, de grondlegger van Nonviolent Communication ofwel Geweldloos Communiceren, koos twee dieren om zijn ideeën krachtig en duidelijk over te brengen: de jakhals en de giraf. Zij staan symbool voor twee kwaliteiten in ons. De jakhals is resultaatgericht, dwingend en autoritair. De giraf is zowel zachtaardig als sterk, kijkt met mildheid naar wat zich aandient, communiceert vanuit zijn hart en zoekt naar verbinding en helderheid.

Justine Mol wil duidelijk maken dat het mogelijk is de jakhals te accepteren en ruimte te geven, en tegelijkertijd giraf te kunnen zijn, vanuit een diepe wens bij te dragen aan geluk en vrede voor iedereen. De giraf helpt de jakhals zich te uiten waardoor zijn meedogenloosheid kan veranderen in mededogen. Justine Mol beschrijft de jakhalzenkanten en giraffeneigenschappen, geeft tips en laat mensen aan het woord in hun giraf- of jakhalsmoment. Een inspirerend boek waarin de lezer ervaart wat geweldloos communiceren inhoudt.

Ik vond het fijn om de parallellen te ontdekken! Dank je wel!

@Missy, op het registratieformulier van honger kun je inderdaad invullen wat voor cijfer van 0 - 10 je je trek geeft: op drie geplande tijdstippen in de week.
Maandag 15.00 uur, maandag 19.00 uur, maandag 21.30 uur.
Met links van deze tijdstippen onder elkaar drie vragen:
Hoe erg was de eetdrang, schaal 0 - 10
Hoe lang had ik er last van in minuten
WElke technieken tegen eetdrang heb ik gebruikt.

Kom je er zo uit?
En staat dat niet in jouw digitale versie?

Laatst aangepast door Dymphie op do 19 jul 2018 20:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 12:35    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Wat grappig L dat je dan net deze twee dames tegenkomt. Erg blij ja mensen kunnen heel onaardig zijn, gelukkig kunnen we er van uitgaan dat we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten he. Lachen
Nog geen blaren? Je bent nu over de helft en kunt gaan aftellen. Veel plezier nog. Erg blij

ja, dat vonden die meiden ook, waren beide nog maar half de twintig. ja we willen hier allemaal kilo's verliezen, dan wel niet aankomen, zelfde schuitje, is fijn om hier vrienden te hebben die je struggle begrijpt en ik help ook graag anderen met hun strijd/pad

Vandaag weer 40 km onder de voetjes, was zwaar, maar het is ons weer gelukt, morgen de Via Gladiola. En als lunch vandaag een puntzak friet met fritessaus gegeten, maar dat kon ik sowieso niet op, bekwam me ook niet, mijn maag is gezond kwalitatief eten gewend, maar dat is op de Nijmeegse niet verkrijgbaar. Vanavond weer maar lekker sla.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 16:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 22 van 55